Heerenveen bevestigt Streppel-vertrek en komt met ander contractnieuws

    Heerenveen bevestigt Streppel-vertrek en komt met ander contractnieuws

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 12:54di 13-03-2018 om 12:54

    Jurgen Streppel is na dit seizoen geen trainer van sc Heerenveen meer. De Friese club bevestigt via de officiële kanalen dat het contract van de coach niet wordt verlengd.

    "Er is de afgelopen weken uitvoerig gesproken tussen alle partijen", zegt algemeen directeur Luuc Eisenga op de website van Heerenveen. "We hebben na onderling overleg samen besloten om het aflopende contract van Jurgen Streppel niet te verlengen. We zijn Jurgen zeer dankbaar voor zijn inzet bij sc Heerenveen. Alle partijen zullen tot het einde van de competitie alles op alles zetten om het seizoen samen goed af te sluiten en de beoogde doelstelling, het bereiken van de play-offs om Europees voetbal, te behalen."

    Streppel is bezig aan zijn tweede seizoen bij sc Heerenveen, dat niet tevreden is over de prestaties van de coach. Het contract van technisch manager Gerry Hamstra is wel verlengd door de Friese club. De beleidsman heeft nu een doorlopende verbintenis tot de zomer van 2020.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 13:02
    Dat Hamstra mag blijven lijkt mij niet meer dan logisch. Iedereen was lovend over zijn inkopen en ook de verkopen met bijbehorende transfersommen logen er niet om.

    Streppel is in Heerenveen volledig door het ijs gezakt en heeft zijn krediet verspeelt.
    Met name het wisselbeleid getuigde niet van tactisch inzicht.

    Voor komend seizoen op zoek naar een linksback, een 10, een rechtsbuiten en een capabele trainer en we vinden ons plekje in de subtop wel terug.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:07
    Naar mijn inzien heeft Hamstra ook gewoon goed gehandeld qua inkopen/verkopen. Is zijn contract ook niet met een jaar verlengt omdat hij met langer lopende projecten bezig is, en hiervoor meer tijd nodig heeft? Waaronder het verbeteren van het trainingscomplex, wat hij destijds ook bij Vitesse gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:16
    Hamstra doet zijn werk redelijk al heeft hij wel een aantal contracten verlengd waar ik niet helemaal achter stond.
    Zo is Doke Schmidt niet veel meer dan een amateurvoetballer en vallen beide linksbacks (Woudenberg en met name Bulthuis) volledig door de mand.

    Met spelers als Kobayashi, Dumfries en Odegaard (huur) heeft Hamstra het zeker niet slecht gedaan dus ik zie geen reden om hem de deur te wijzen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:49
    Streppel heeft bij Willem II ook altijd een discutabel wisselbeleid gehanteerd, ik herken jouw gevoel dus wel.

    Bij Willem II is hij gewoon een jaar te lang gebleven, anders was iedere WII supporter heel positief over hem geweest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:56
    En bij dat laatste herken ik jouw gevoel wel.
    Streppel is vooral dit seizoen door het ijs gezakt, al was het vorig jaar ook niet al te best. Maar toen stonden we na een aantal speelronden toch maar mooi bovenaan.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:00
    Oh.. En Streppel verkoos Robert Braber boven Frenkie de Jong.;-)
    Vind ik leuk
    Thobar +4402
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:52
    Een speler die niet wil bijtekenen en weg wil die stel je niet (meer) op.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:03
    Maar huur je vervolgens wel nog een jaar?

    Hij wilde niet bijtekenen omdat hij geen kansen in het eerste kreeg.
    Vind ik leuk
    Thobar +4402
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:22
    Nog investeren ook in een speler die weg is gegegaan, zat in een package-deal maar dat was niet zo handig gedaan. Weg is weg en niet halfbakken nog een jaartje.
    Psv was al heel lang aan het hengelen en al die tijd wilde hij al niet verlengen het was niet pas bekeken toen Ajax kwam al ver daarvoor. Had hij bijgetekend had hij veel eerder en veel meer wedstrijden dat seizoen gespeeld voor Willem II. Bij Heerenveen speelt Streppel toch ook met Pierie en Vlap. Maar ja die liggen vast tot respectivelijk 2020 en 2022.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1168
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:11
    Ik zou je gelijk moeten geven (waar ik geen moeite mee heb) als Braber een marktwaarde zou vertegenwoordigen, een meerwaarde zou tonen en beter zou zijn dan de Jong. Dat was toch niet zo?

    Op één weergaloos doelpunt na..;-)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:08
    Verstandige beslissing, frenkie laat helemaal niks zien
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:11
    Voorkeur voor een trainer?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:17
    #Keizerin
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:19
    Haha, aanvallend opportunistisch voetbal scoort wel daar geloof ik, maar als Streppel weg moet omdat hij niet kon wisselen lijkt het me geen goed idee :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:17
    Jazeker.
    Voorkeur gaat uit naar Vd Gaag van Excelsior. Tweede keus is Van't Schip van Zwolle en derde keus Zidane van Madrid.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:20
    Dan wordt het Van t schip denk ik.
    Van die 3 tenminste. Gaag wilde naar het buitenland en dan telt Friesland toch net niet denk ik :p
    En Zidane.. ik vond het al best verrassend dat jullie Odegaard uit Madrid haalden.. :p
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:34
    Van 't Schip gaat niet vertrekken uit Zwolle. Hij heeft het prima naar z'n zin is geen clubhopper. Daarnaast is hij financieel onafhankelijk en is Heerenveen geen echte stap omhoog.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33281
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:39
    Dat zou best kunnen inderdaad.
    Alleen Van der Gaag en Zidane lijken me nog minder waarschijnlijk.

    Overigens is heerenveen gewoon een stap vooruit van Zwolle. Hartstikke mooi dat ze een goed seizoen hebben, maar het is in veel opzichten minder dan Heerenveen
    Vind ik leuk
    Hupfean +4242
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:42
    Dat denk ik wel dat Heerenveen een stap omhoog is. Heeft momenteel niks te maken met de stand op de ranglijst, hoewel ik verwacht dat we jullie nog gaan passeren op de ranglijst. Het geluk houd bij jullie ook een keer op.
    Vind ik leuk
    HanV +4647
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:47
    Het geluk is al een paar wedstrijden op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:51
    Met namen als van der Gaag of van 't Schip gaat Heerenveen niet weer die subtopper worden die het jaren geleden was. Ik zie persoonlijk zelf liever een trainer zoals Jess Thorup (Midtjylland staat gedeeld eerste in de competitie) of een Magnus Pehrsson (Mallmö FF, bondschoach van Estland en oud trainer van Aalborg). Internationale ervaring en een vernieuwende blik op het voetbal. Niet dat KNVB opgeleide clubje trainers zonder ruggengraat.
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +599
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:18
    Erwin Koeman? MarioBeen? Jaap Stam? Denk dat je iemand moet nemen die wat met de regio heeft en ook bij de club past qua cultuur.

    Ik zie van't Schip niet bij Heerenveen komen.

    Hopelijk kom ze straks niet aanzetten met Pastoor ;). Dan zeg ik mijn seizoenkaart per direct op.
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:40
    Is niet te hopen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:03
    Wisselbeleid:D Kijk m, Alleen Henk wisselen zie ik ?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22767
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:03
    Denk dat dit niet als een verrassing aankomt. Heeft het ook niet waar kunnen maken en dan is het beste dat de wegen gaan scheiden.
    Vind ik leuk
    Sargon +1482
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:05
    Als hij maar niet terugkomt bij Willem II vind ik alles goed
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +360
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:06
    Begon leuk met Heerenveen maar het is gigantisch afgezakt en wat ik zo hier en daar lees is het ook zo dat het spel niet altijd om aan te zien is...
    Dan kun je idd beter stoppen en elkaar bedanken voor bewezen diensten en verder zoeken..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31578
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:07
    Molenaar is een goede opvolger...
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:15
    Dat Streppel naar Heerenveen vertrok vond ik al een verrassing. Een aardige trainer voor clubs als Willem II en Sparta, maar hoger ook niet. Heerenveen behoort toch samen met clubs als Groningen, Vitesse en AZ tegen plek 4 aan te schuren, maar dat lijkt al een aantal jaar niet meer het geval te zijn.
    Vind ik leuk
    Thobar +4402
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:00
    Dan moet je dus concluderen dat het dan minder aan Streppel ligt dan de andere beleidbepalers. Bij clubs als Heracles, Pec en vooral Utrecht is het beleid de laatste jaren tig x beter dan bij genoemde clubs (ook een club als Ado die nu in wat rustiger vaarwater is die genoemde clubs aan het passeren)
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:42
    Het zijn twee van apart staande verhalen inderdaad. Het viel me eigenlijk een beetje in bij het schrijven van het bericht.
    Vind ik leuk
    pico323 +6640
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:19
    Vraag me af of Streppel nog ergens een contract krijg, wat een matige trainer is dit. Goddank komt hij niet naar Arnhem.
    Vind ik leuk
    Gid010 +668
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:20
    Heerenveen neemt gepast afscheid van trainer Streppel
    Wie weet wordt hij coach van een SV Meppel
    Straks zullen eindigen onder Excelsior
    De Friese Club is niet tevreden en heeft dat door..
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:23
    en altijd de schuld van de trainers
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:29
    Hij is me niet meegevallen inderdaad,ik had er meer van verwacht.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4242
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:38
    Hopelijk gedragen de supporters zich nu in het stadion en niet een vd Looi situatie creëren. Het was te verwachten natuurlijk dat Heerenveen niet verder met hem gaan. Nu op zoek naar een goeie vervanger. vd Gaag zal het vast niet worden omdat hij aangeeft liever naar het buitenland te gaan. Steijn? Fräser? Ik zou het niet weten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34404
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:40
    Van de looij misschien wat haha.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4242
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:45
    Nope, wel grappig maar die komt never nooit niet naar Heerenveen na zijn Louis v Gaaltje met Groningen toen zij de beker wonnen en hij riep dat zij de beste waren van Friesland en Groningen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:54
    IK denk dan keizer of pastoor redelijke opvolgers zijn
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:34
    Geen pastoor aub. Vreselijk menneke.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:56
    Streppel heeft jonge jongens de kans gegeven in de vorm van Vlap, Pierie en van Amersfoort. Daarnaast zijn spelers niet of nauwelijks gegroeid, wat dus ook de verantwoordelijkheid van een trainer is. Sneu voor hem, misschien iets voor Excelsior of Sparta?
    Vind ik leuk
    Thobar +4402
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:06
    Vlap, Pierie, Van Amersfoort en Dumfries zijn wel gegroeid. Een aantal andere posities bij Heerenveen worden echter ingevuld door een aantal dertien in een dozijn voetballers, wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen.. Daarnaast is één van de grootste talenten aan het begin van het seizoen verkocht en staat nu in de Jup te ballen.
    Vind ik leuk
    Deltacraft +179
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:05
    Neem Verbeek als nieuwe trainer.....je kunt hem bij ons ophalen evt. doen we er ook nog wat geld bij. Oh ja we willen hem ook wel brengen.........Vriendelijke Groet
    Een moedeloze Twente supporter
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:10
    Waarom niet kijken bij een man als Marcus Allbäck? Heeft nu al een aantal jaren ervaring met het nationale team van zweden, kent de club en de mensen en heeft er (misschien) een binding mee. Was ook een man die goed Nederlands sprak.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:12
    Dus alle trainers in de eredivisie gaan zo'n beetje van club wisselen? Streppel na groningen, de looi naar heerenveen, fraser willem2?? Bereik je nix mee als t zo steeds rond gaat
    Vind ik leuk
    stratumseind +174016
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:34
    Als ze in Heerenveen maar niet denken dat ik tijd heb.........
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:37
    Je stond wel op het lijstje;).

    Ik hoop op een Zweed of nog liever een ijslander. Die hebben een top mentaliteit. En als ze die over kunnen brengen? Ff geen Nederlandse trainer meer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:00
    Alback ...thomassen..
    Twee nieuwe aanvallers ..
    Novakovich van telstar
    Cassierrra van ajax op huur ..
    Middenveld er bij tomasson van helmond sport ..
    Hansson bij de club houden ..
    En keeper uit jong heerenveen er bij of kijk voor goed top amateur ..
    Jonge spelers die nu telicht nog zijn uitlenen bv naar telstar 😉
    Maar jong ajax leeg halen is mooie optie want ajax is ook verworden tot koop club .
    Johson terug is geweldig als amber vertrekt ... reza en veerman gewogen en niet goed genoeg ..
    Voorhoede wat bar en boos daar moet verbetering ...
    Het spel is zo simpel ..een meer maken dan tegenstander maar dan moet je wel spelers hebben die er 20 inschoppen in de spits en ook buitenspelers die doelpunt kunnen maken of spelers vrij kunnen zetten ..
    Amber gaat teveel voor eigen feestje ..
    Veerman bij lange geen piet keur ..
    Vlap leuk maar heeft tijd nodig ..
    Odegaard geweldige voetballer maar teweinig rendement ..
    Rojas leuke voetballer maar word geen man van 5 miljoen ..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws