Van Halst plaatst kanttekening bij kritiek: We moeten wel oppassen

Van Halst plaatst kanttekening bij kritiek: "We moeten wel oppassen"

dinsdag 13 maart 2018 om 16:11

Jan van Halst snapt dat supporters gefrustreerd  zijn over de situatie bij FC Twente. De formatie uit Enschede verkeert in serieuze degradatienood. Onder trainer Gertjan Verbeek werd er slechts één keer gewonnen in zeventien officiële duels. 

"Heel zwaar. Natuurlijk maken we ons grote zorgen. We doen er alles aan om FC Twente erin te houden. Ik heb er begrip voor dat er kritiek is, maar we moeten wel oppassen dat we niet alles in een negatief daglicht plaatsen", aldus Van Halst in gesprek met De Telegraaf. 

Eerder liet hij weten dat Twente een selectie heeft die goed genoeg is om onderin het linkerrijtje mee te doen. Achter die woorden staat Van Halst nog altijd. "Ik vind nog steeds dat we met dit spelersmateriaal niet op deze plek thuishoren. Maar ik heb wel gemerkt dat het heel moeilijk is om uit de degradatiezone te komen als je daarin eenmaal terecht bent gekomen."

"Dat heb ik als speler van Vitesse ook meegemaakt, toen we tegen degradatie moesten knokken met spelers als Theo Janssen, Matthew Amoah en Bob Peeters."

Twente staat momenteel op plek zeventien, met één punt meer dan hekkensluiter Roda JC. Zaterdag ontvangen de Tukkers Willem II in Enschede. 

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Poll

Gaat FC Twente dit seizoen degraderen?

(3600 stemmen)

Plaats een reactie

elijah +1152
dinsdag 13 maart 2018 om 16:20
Ik ben bang dat FC Twente voor als nog gaat degraderen
Vind ik leuk
El Unicum +2842
dinsdag 13 maart 2018 om 17:06
Niet bang voor zijn. Gewoon haat spuwen, daarmee vang je likes. Het liefst nog met wat ongefundeerde termen als FC list en bedrog. Je maakt het helemaal af als je je hoofd diep genoeg in je reet drukt door te stellen dat je de Graafschap supporter bent en jullie het verdienden om in de eredivisie te spelen.
Vind ik leuk
Mr. O +499
dinsdag 13 maart 2018 om 21:17
Jullie hebben evenveel likes. Als je daar je aandacht op richt, ben je voor de maatschappij verloren.
Ik denk dat Twente het gaat redden. Teveel kwaliteit om te degraderen...
Vind ik leuk
Dicky +14998
dinsdag 13 maart 2018 om 16:21
Liever dat deze man zich niet meer met Vitesse identificeert.
Vind ik leuk
El Unicum +2842
dinsdag 13 maart 2018 om 17:07
Hoe kan je je met iets identificeren wat geen eigen identiteit heeft?
Vind ik leuk
Dicky +14998
dinsdag 13 maart 2018 om 17:44
Geen idee. Dat kan je beter aan die 50 vreemdelingen vragen die Van Halst heeft gehaald.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:21
Als je aan degradatie denkt, dan degradeer je ook.
Bangigheid.
Als je bang bent om te vallen, dan val je ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
040-077 +769
dinsdag 13 maart 2018 om 16:24
Ik ben bang als Twente degradeert dat ze financieel heel moeilijk te boven komen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 16:25]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:50
Ook jij bent weer bang. Alle mensen zijn bang. Maar waar voor eigenlijk?
Vind ik leuk
El Unicum +2842
dinsdag 13 maart 2018 om 17:07
Een wedstrijd tegen een FC Emmen als hoogtepunt van de week i.p.v. tegen een Feyenoord of PSV klinkt wel als een redelijke nachtmerrie voor mij. Maar vaak bu'j te bang he.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:26
De vooruitzichten naar de toekomst maakt een mens bang. Maar nu is er niks aan de hand. Helemaal niet als je 3x wint.
Maar hoe kun je nou winnen, als je bang bent om te verliezen.
Dat is degradatiestress
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:27]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
dinsdag 13 maart 2018 om 19:25
De ervaringsdeskundige spreekt, ze weten er bij Feyenoord alles van.......
Vind ik leuk
HanV +3177
dinsdag 13 maart 2018 om 18:04
Het is toch wel logischer om aan degradatie te denken dan aan het linkerrijtje. 18 punten achter met nog 7 wedstrijden te gaan. Het kan nog, als je de uitslagen mag invullen. Zelfs 8e kan nog op doelsaldo. Zouden ze nu in het linkerrijtje eindigen?
Vind ik leuk
FSCeara +7259
dinsdag 13 maart 2018 om 21:09
Ja maar ook rechtstreekse degradatie kan nog.iedereen heeft het erover dat Roda rechtstreeks gaat degraderen maar dat kan ook nog steeds Twente of Sparta zijn.als roda 1 wedstrijd zou winnen dan ziet alles er weer anders uit
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:24
Fc twente is in deze vorm nog net goed genoeg voor de topklasse. Misschien degraderen ze zelfs daar uit
Vind ik leuk
HanV +3177
dinsdag 13 maart 2018 om 17:31
Daaruit degraderen zal ze niet lukken. De topklasse bestaat niet meer.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:26
Van Halst moet gewoon vertrekken.
Op de top 3 na had hij 1 van het grootste spelersbudget van de eredivisie.
73(!) Spelers onder contract, waarvan er nauwelijks 1 kan voetballen.
Hake een 2,5(!) Jaar contract gegeven, om een aantal maanden laten dat contract weer af te kopen.
En mede-verantwoordelijk voor het geld uitdelen aan alle eredivisie ploegen.
Vind ik leuk
#Keizerout +17205
dinsdag 13 maart 2018 om 16:40
Vergeet het aanstellen van Verbeek niet.
Het goedkeuren van de transfer van El Hamdaoui :p
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:29
De trainerswisseling gaat Twente de kop kosten. Hake slaagde er op een vreemde manier in om deze slechte selectie geregeld aardig te laten spelen. Onder Verbeek is dat allemaal weg.
Voor de liefhebber; lees de collumn van Nico dijkshoorn in de vi van morgen maar eens.
Vind ik leuk
stratumseind +127793
dinsdag 13 maart 2018 om 16:31
Wat ik eerder al zei : het zou mij niet verbazen als ze daadwerkelijk laatste gaan worden
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:54
Mij ook niet, maar als ik Roda zaterdag zag spelen..veel matiger zie je ze niet snel hoor.
Vind ik leuk
stratumseind +127793
dinsdag 13 maart 2018 om 16:59
klopt maar het verschil is maar 1 puntje en ik denk dat die laatste 2 wedstrijden voor roda wel eens gunstig uit kunnen vallen
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:31
Het zou terecht zijn. Sterker nog, Twente zou sowieso geen licentie meer mogen hebben. Gajes op het veld en bij de beleidsmakers, opdoeken dat inteelt gezelschap.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:54
En daar komt staatsen in 3,2,1....
Vind ik leuk
woensdag 14 maart 2018 om 08:01
Ben totaal geen Twente-fan hoor maar ‘gajes op het veld’??? Doe ‘ns normaal man, waar slaat dat nou weer op???
Vind ik leuk
woensdag 14 maart 2018 om 08:05
Tigaouidi, El Hamdaoui, Maher, allemaal spelers die te lui zijn om te werken en alleen aan zichzelf denken, misselijke uitvreters. En die domme Verbeek en Van Halst trappen erin. Dan verdien je niet meer dan degradatie!
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:38
Karma is a bitch, FC Fraude gaat gewoon degraderen!
Vind ik leuk
RtdDub +6972
dinsdag 13 maart 2018 om 16:58
"Ik vind nog steeds dat we met dit spelersmateriaal niet op deze plek thuishoren."

Zou ik ook zeggen als ik verantwoordelijk was voor de aankopen...
Waarheid is echter dat je zo diep in het seizoen meestal wel gewoon staat waar je thuishoort.


Edit: en oh VP.... doe eens wat aan die spamhoeren. Pleurt een captcha of een bevestigingsemal na sign up er tegenaan ofzo. Zo moeilijk is het niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:00]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:10
Achter die woorden staat Van Halst nog altijd. "Ik vind nog steeds dat we met dit spelersmateriaal niet op deze plek thuishoren.

Je hebt ze allemaal zelf aangetrokken.
Ligt niet aan de trainer , ligt niet aan het aankoopbeleid en het ligt ook niet aan de spelers in de huidige selectie.

Waar ligt het dan aan?
Vind ik leuk
El Lobo +1509
dinsdag 13 maart 2018 om 17:17
Twente krijgt nog: Willem II, VVV, Feyenoord, ADO, Zwolle, Vitesse en NAC
Roda krijgt nog: Nac, Vitesse, Zwolle, Groningen, PSV, VVV en ADO
Sparta krijgt nog: Ajax,Zwolle, VVV, Vitesse, NAC, Feyenoord en Heracles.

Twente zal nog 2 punten pakken, Roda 6 en Sparta 9.

16.Sparta 30ptn
17.Roda JA 24ptn
18.Fc Twente 20ptn
Vind ik leuk
El Unicum +2842
dinsdag 13 maart 2018 om 18:18
Ben het met je eens dat Twente weinig punten gaat pakken maar denk je echt dat Sparta er nog 9 pakt? Tegen wie dan? Op NAC na allemaal linkerrijtje volgens mij.
Vind ik leuk
DrDeef +1056
dinsdag 13 maart 2018 om 20:06
Feyenoord zal wel weer t schip in gaan tegen Sparta en Zwolle kan niet meer voetballen dus die pakken ze ook.
Vind ik leuk
Donnygo +924
dinsdag 13 maart 2018 om 18:33
Waar komen die 6 en 9 punten van een Roda en Sparta dan in jou ogen?
Vind ik leuk
El Lobo +1509
dinsdag 13 maart 2018 om 18:56
In mijn wereld denk ik dat:-)

Roda wint van NAC en VVV
Sparta wint van Zwolle, VVV en NAC
Vind ik leuk
Donnygo +924
woensdag 14 maart 2018 om 10:04
Oke denk zelf dat een Twente wel meer dan 2 pakt en dat een Zwolle iets meer kwaliteit heeft en daardoor de kans op een gelijk spel groter is dan winst voor Sparta :). Maar onderin is wel lekker spannend.
Vind ik leuk
Gid010 +680
dinsdag 13 maart 2018 om 17:31
Nou Jan van Halst.. je mag vinden dat ze hoger horen te staan. In de realiteit is eenmaal zo dat je 50 tegengoals gekregen hebt, net zoveel als Sparta. Dan sta je gewoon waar je hoort te staan!
Vind ik leuk
Cookee +8545
dinsdag 13 maart 2018 om 17:46
Halst heeft gelijk, als je er eenmaal staat.. onderin, dan spelen er duivelse krachten mee. Commentatoren snappen daar ook vaak niks van.
"zo'n bal tik je er toch in?" Nee, er zit zoveel druk op. Dan gebeuren er rare dingen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:56
Sowieso vreemd dat 2 falende beleidsbepalers van de voormalige oplichtersbende van Munsterman in praatprogramma anderen de maat gaan nemen. Presteer eerst eens wat voordat je kritiek op een ander geeft.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 18:30
Heel simpel...Van halst toon daadkracht; Verbeek nu eruit incl De Jonge en laat de 2e assistent het seizoen afmaken....is er weer hoop. Trouwens denk zelf eens over jouw toekomst, want deze functie hoort niet bij jou, komt meer bij kijken,
Vind ik leuk
Teo Smith +19293
dinsdag 13 maart 2018 om 18:37
Nou Jan, mede dankzij jou gaat twente misschien degraderen.

Niet rechtstreeks want roda is nog slechter.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
dinsdag 13 maart 2018 om 19:18
Als je goed leest:
"Met dit spelersmateriaal.......etc"

Hij zegt dus dat Verbeek onderpresteert....
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:20
Van Halst, wat heeft die precies gepresteerd tot nu toe? Behalve een hele hoop gepraat is het maar bar weinig. Verbeek is uiteindelijk ook overal behalve bij Heracles en Heerenveen ontslagen. Deed het bij AZ aardig, maar wellicht is een doorsnee trainer slechts zo goed als zijn materiaal...?
Bakt er in elk geval bij Twente helemaal NIETS van. Op deze manier rennen ze keihard de afgrond in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Halst plaatst kanttekening bij kritiek: "We moeten wel oppassen"