Onthulling Tagliafico: 'Opvallend genoeg was Ajax niet de eerste Nederlandse club'

Onthulling Tagliafico: 'Opvallend genoeg was Ajax niet de eerste Nederlandse club'

Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 19:59di 13-03-2018 om 19:59

Voordat Nicolas Tagliafico naar Ajax vertrok, had de Argentijnse back al informatie ingewonnen over Feyenoord. De Rotterdammers hadden namelijk ook interesse in hem.

"Nadat ik in augustus voor het eerst hoorde van de concrete belangstelling, ben ik me er ook iets meer in gaan verdiepen", zegt Tagliafico tegen Voetbal International. "Dario Cvitanich was heel positief, en kon een goed beeld schetsen. Het maakte me enthousiast, maar opvallend genoeg was Ajax niet de eerste Nederlandse club waar ik informatie over opzocht. Afgelopen juni kwam bij mij het bericht binnen dat Feyenoord belangstelling had."

"Daarnaast zou ook PSV voor me op de tribune hebben gezeten. Er was dus al wel een link met Nederland, hoewel ik vanuit Feyenoord en PSV daarna nooit echt iets concreets heb vernomen. En dat er scouts uit Europa en Nederland op de tribune zitten, is niet zo bijzonder. Dat gebeurt bij elke wedstrijd in de hoogste divisie van Argentinië", aldus de linksback.

Uiteindelijk werd het Amsterdam voor de Argentijn. "Vanaf augustus was het vizier op Ajax gericht en in het najaar werd het steeds concreter. Het was een weloverwogen besluit om naar Amsterdam te gaan. De stap naar Ajax moest de volgende impuls in mijn carrière zijn."

Plaats een reactie

Sytz +4138
dinsdag 13 maart 2018 om 20:12
Was al bekend, Feyenoord ging voor Haps. Denk dat Tagliafico toch meer bij Ajax past en Haps meer bij Feyenoord. Iedereen blij! :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25082
dinsdag 13 maart 2018 om 20:13
Ja en wij hebben Brenet:)
Vind ik leuk
Sytz +4138
dinsdag 13 maart 2018 om 20:17
Haha, ja voor jullie was Tagliafico niet slecht geweest denk ik! ;)
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:40
En wij hebben brevet
Vind ik leuk
Always PSV +17037
dinsdag 13 maart 2018 om 21:37
Brevet van onvermogen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 21:38
Nou vermogen genoeg hoor. Dat kunnen ze in eindje niet zeggen.
Vind ik leuk
plein19 +3135
dinsdag 13 maart 2018 om 20:17
Ik denk dat Tagliafico een betere aanwinst zou zijn geweest dan Haps. Beter en goedkoper. Masr misschien te duur in de salarisstructuur.
Vind ik leuk
Sytz +4138
dinsdag 13 maart 2018 om 20:19
Van Geel houdt ervan om Nederlanders te kopen. Opzich geen nadeel, krijg je geen praktijken van spelers die een halfjaar moeten ‘wennen’. Dat wil van Geel zoveel mogelijk vermijden. Nou was dat bij Tagliafico niet zo, ik denk dat van Geel dat mogelijk verkeerd heeft ingeschat.
Vind ik leuk
plein19 +3135
dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
Ik ben geen fan van Van Geel. Masr zijn aandeel in het kampioenschap was groter dan van Van Bronkhorst
Vind ik leuk
Stranger +6646
dinsdag 13 maart 2018 om 20:47
Goedkoper weet ik niet spelers van buiten Europa moeten een minimum bedrag verdienen.
Verder hebben zuid Amerikanen over het algemeen een paar zaakwaarnemers, die willen ook een greep uit de geldpot;-)
Vind ik leuk
plein19 +3135
dinsdag 13 maart 2018 om 21:25
Ik dacht dat de transfersom lager lag.
Vind ik leuk
Cookee +12755
dinsdag 13 maart 2018 om 20:49
Malacia past ook wel bij Feijenoord.
Vind ik leuk
MojoRisin +15150
dinsdag 13 maart 2018 om 20:17
Wat ik opvallend vind is dat zo'n speler op die leeftijd nog naar de ED komt, die kan toch ook makkelijk bij een Europese subtopper mee ?
Ik ben er erg blij mee iig en dan ook nog voor dat geld..
Vind ik leuk
Castromann +9060
dinsdag 13 maart 2018 om 20:29
Misschien goed genoeg voor de eredivisie (dat is al snel) maar komt te kort voor de grotere competitie. Is ook ook geen schande..want dat geldt voor 99% vd spelers in de eredivisie
Vind ik leuk
MojoRisin +15150
dinsdag 13 maart 2018 om 20:33
Waarom niet ? Is ook opgeroepen voor Argentinie..
Vind ik leuk
Mosquito +21903
dinsdag 13 maart 2018 om 20:40
Ja noem zijn concurrenten dan eens bij het nationaal elftal.

Juist ja
Vind ik leuk
MojoRisin +15150
dinsdag 13 maart 2018 om 20:41
Dat is waar, die is er nauwelijks..
Maar goed, als je voor Argentinie wordt opgeroepen ben je meestal geen koekenbakker..
Zeg nou eerlijk, hij maakt toch een prima indruk ?
Vind ik leuk
Mosquito +21903
dinsdag 13 maart 2018 om 20:46
Zeker geen lapschwanz nee.
Iemand die echt over lijken gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:17
VP ik ik ben het onderhand wel kotsbeu dat er telkens geen C.L livemeepraten is. Wat jullie wel goed kunnen is het uitmelken van Ajax nieuws.
Vind ik leuk
derksen +9147
dinsdag 13 maart 2018 om 20:20
Daar wordt je toch helemaal gek van!
Helemaal mee eens lozano
Vind ik leuk
pico323 +7554
dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
dan laat je gezicht hier niet meer zien.lijkt me duidelijk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95486
dinsdag 13 maart 2018 om 20:36
Gezichten kan je niet zien.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95486
dinsdag 13 maart 2018 om 20:35
Leuke opstelling United.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:36
Dat wordt leuk potje. Zo dadelijk mijn TV even aandoen haha die staat meestal uit omdat ik weinig TV kijk, alleen als er voetbal is.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13955
dinsdag 13 maart 2018 om 20:38
Succes bij waar je heen gaat flappie/eucalypta en maak er niet zo’n bende van als hier.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 22:12]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:18
En weer wat centjes v Mark voor deze reclame!
Vind ik leuk
derksen +9147
dinsdag 13 maart 2018 om 20:19
Ff iets belangrijkers vp

Sinds waneer speelt moudefhino aanvallend?
4 aanvallers in een belangrijke wedstrijd?
Is moudefhino ziek?
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:19
Overmars schaduwt iedereen puur uit frustratie
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
dinsdag 13 maart 2018 om 20:20
Verstandige jongen.
Vind ik leuk
Butsbal +14759
dinsdag 13 maart 2018 om 20:28
"Zou op de tribune hebben gezeten " -> "Nooit meer iets van vernomen". Snapt iemand de logica hiervan ?
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
dinsdag 13 maart 2018 om 20:29
ik betwijfel of de interesse van Feyenoord daadwerkelijk ooit serieus zou zijn geworden, ze hadden net Haps gekocht en hadden Malacia al in de opleiding, daarmee 2 spelers die goed genoeg zijn op die positie, Tagliafico zou onnodig zijn geweest die positie is momenteel prima bezet bij Feyenoord met 2 van de besten van de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
Niet de eerste maar wel de beste.
Vind ik leuk
Setovitch +1419
dinsdag 13 maart 2018 om 20:48
Goed gezien als je malacia en haps heb zou gek zijn om hem er nog bij te doen
Vind ik leuk
stollie38 +17297
dinsdag 13 maart 2018 om 21:05
Wel komisch. PSV supporters die zich druk maken om Overmars en Ajax. Vooral Bien en Jaja zijn regelmatig op Ajax topics te vinden, misschien een tip ga eens wat vaker naar buiten en snuif frisse lucht,Ipv je fobie te laten gelden. Misschien hun naam veranderen in Lorre en Taco PSV papegaai.
Vind ik leuk
j-roen11 +2133
dinsdag 13 maart 2018 om 21:18
Ik heb Barcelona en Bayern ook wel opgezocht op het internet. Helaas is niks geworden. Mijn reactie is net zo onzinnig als dit bericht!
Vind ik leuk
Quareck +7632
dinsdag 13 maart 2018 om 21:34
Ik heb zelf bij beiden wel eens op de tribune gezeten, maar na die reisjes had ik niet meer genoeg geld om een bod uit te brengen op Messi of lewandowski..
Vind ik leuk
j-roen11 +2133
dinsdag 13 maart 2018 om 22:04
Moet je ook niet zoveel drinken!
Vind ik leuk
Quareck +7632
woensdag 14 maart 2018 om 00:03
Haha je lijkt mijn moeder wel :)
Vind ik leuk
plof111 +114
dinsdag 13 maart 2018 om 21:18
Top aankoop
Vind ik leuk
Mari +12513
dinsdag 13 maart 2018 om 22:00
ok. Niet de eerste wel de beste
Vind ik leuk
Butsbal +14759
dinsdag 13 maart 2018 om 22:36
Nee dat was HFC
Vind ik leuk
woensdag 14 maart 2018 om 10:27
Hey “De Ajacied “ ,
Als je niet weet hoe het zit hou dan gewoon je mond ! Er is nog nooit belasting geld naar PSV gegaan, tussen PSV en de gemeente is een leningovereenkomst gesloten en PSV betaald keurig elke maand dus hou alsjeblieft stil, dat Ajax nou wel veel geld in kas heeft door Overmars , gefeliciteerd er mee, maar jullie worden weer geen kampioen en PSV wel.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:46