PSV-videoanalist herstelt voorspoedig: Van Ginkel reist af naar Wageningen

    PSV-videoanalist herstelt voorspoedig: Van Ginkel reist af naar Wageningen

    dinsdag 13 maart 2018 om 22:09

    Wim Rip, videoanalist namens PSV, herstelt voorspoedig van zijn harstilstand, laten de Eindhovenaren weten. De 57-jarige Wageningenaar raakte tijdens het uitduel met FC Groningen in december onwel en moest op de tribunes gereanimeerd worden.

    Rip belandde zelfs op de intensive care, die hij na een paar dagen weer mocht verlaten. Sindsdien heeft hij in alle stilte gewerkt aan zijn herstel. PSV meldt dinsdagavond via de clubsite dat Rip het inmiddels goed maakt. Wanneer de videoanalist zijn werkzaamheden namens de Eredivisie-koploper weer kan hervatten, is vooralsnog onduidelijk.

    "De hartstilstand van Wim heeft diepe indruk gemaakt op het team, de staf en iedereen die bij de club betrokken is", blikt aanvoerder Marco van Ginkel terug op het incident. De middenvelder heeft namens PSV een automatische externe defibrillator (AED) geplaatst in Wageningen, de woonplaats van Rip. "Met de installatie van de AED in zijn buurt willen we de aandacht vestigen op het belang van openbaar toegankelijke AED’s, zodat in de toekomst minder mensen overlijden als gevolg van een hartstilstand."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Maan88 +2507
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:10
    Gelukkig maar, beterschap!
    Vind ik leuk
    Butsbal +11390
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:18
    PSV is zowiezo slecht voor mijn hart dit jaar. Maar uiteindelijk komt t goed
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:19
    Goed zo. Menselijk leed is altijd dramatisch voor de naasten en degene die het overkomt. Daar moet je niet te veel van hebben. Jonge gast. Ik hoop op volledig herstel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:20
    Aanvullend:
    Het niet mogen kijken naar de wedstrijden van PSV is de oorzaak van het spoedige herstel ...
    Vind ik leuk
    Butsbal +11390
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:23
    Misselijk Impossible
    Vind ik leuk
    Arvin +735
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:20
    Als die man met zijn naam was overleden daar was dat echt de basis van zoveel grappen geweest ben ik bang. Gelukkig gaat het goed met hem. Beterschap!
    Vind ik leuk
    Butsbal +11390
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:24
    Zoals rip rip ?
    Vind ik leuk
    Dicky +16102
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:29
    Lees ik dit nou goed. Heeft Ginkeltje een automatische externe defibrillator geplaatst? Is daar niet iemand voor nodig die dat vaker doet? Doet Ginkeltje dit vaker? Is Van Ginkel bekend met dit soort apparatuur? Hoe dan ook wens ik die man sterkte de komende tijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:31
    Kastje ophangen waar een AED in hangt kan iedereen, daar heb je geen cursus voor nodig.
    Vind ik leuk
    Dicky +16102
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:35
    A oké. Leuk dat Ginkeltje speciaal met een boormachine naar Wageningen rijdt om dat even te doen. Dat siert hem. Maar je zou verwachten dat die dingen worden geplaatst door een bedrijf of iets.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:41
    Publiciteitsstunt, kijk eens van Ginkel komt een automatische externe defibrillator ophangen. Verder is het natuurlijk mooi dat er een automatische externe defibrillator beschikbaar is gesteld.
    Vind ik leuk
    Dicky +16102
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:47
    Natuurlijk is dat prachtig. Ik vond het wel een geestig bericht. Zon profvoetballer in een werkbroek inc bouwvakkersdecolleté met een boormachine die even zon ding komt ophangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:01
    Stond erin dat hij in zijn werkbroek hem heeft opgehangen? En waarschijnlijk heb je het dan over een andere dan de echte werkbroek van hem. Dat is namelijk een kort sportbroekje
    Vind ik leuk
    Dicky +16102
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:06
    Doe niet zo moeilijk man. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik het als een onschuldig grapje bedoelde. Ik maak hier niets of niemand belachelijk of wat dan ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 09:48
    Als ik mijn bericht terug lees, snap ik dat deze verkeerd is over gekomen. Wou eigenlijk verder gaan in het grapje. Eerste zin totaal nutteloos. Excusses
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:12
    Misselijke reactie.
    Natuurlijk is dit gewoon een menselijk gebaar en geen publiciteitsstunt. Schaam je “Ajax is mijn club”
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:17
    Schandelijk dat je nog 2 likes krijgt, die club van jou, Ajax, zal hopelijk niet met jou geassocieerd willen worden, noch met die 2 likers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:19
    En dat zegt iemand die met zijn club dit seizoen iemand zo goed als verloren heeft aan een hartstilstand, onvoorstelbaar en zeer irritant. Dit had VP moeten verwijderen, die sneer van Ajax is mijn club..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:31
    @Aimc Dat jij zegt dat zij jouw club zijn, met 3 likes al, wil niet zeggen dat die club jou wil met zo’n vreselijk commentaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:03
    Goed nieuws, suc6 met verder herstel
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:08
    Mooi gebaar van PSV - spelers
    Vind ik leuk
    stratumseind +134430
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:40
    Wimke moet maar snel weer aan het werk gezien afgelopen zaterdag.....

    Goed dat ie weer er bovenop komt
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 00:02
    Goed zo, mooie nuchtere (en dat van Stratumseind) reaktie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 00:32
    Klasse Marco.
    Klasse PSV.
    Klasse Philips AED.
    Vind ik leuk
    8mei2016 +66
    woensdag 14 maart 2018 om 00:43
    Trieste reactie's zitten hier tussen hoor... hopelijk op een spoedig volledig herstel!
    Vind ik leuk
    gustare +509
    woensdag 14 maart 2018 om 01:04
    Kijk, en dat is pas echt goed nieuws. Beterschap!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV-videoanalist herstelt voorspoedig: Van Ginkel reist af naar Wageningen