PSV-videoanalist herstelt voorspoedig: Van Ginkel reist af naar Wageningen

    PSV-videoanalist herstelt voorspoedig: Van Ginkel reist af naar Wageningen

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 22:09di 13-03-2018 om 22:09

    Wim Rip, videoanalist namens PSV, herstelt voorspoedig van zijn harstilstand, laten de Eindhovenaren weten. De 57-jarige Wageningenaar raakte tijdens het uitduel met FC Groningen in december onwel en moest op de tribunes gereanimeerd worden.

    Rip belandde zelfs op de intensive care, die hij na een paar dagen weer mocht verlaten. Sindsdien heeft hij in alle stilte gewerkt aan zijn herstel. PSV meldt dinsdagavond via de clubsite dat Rip het inmiddels goed maakt. Wanneer de videoanalist zijn werkzaamheden namens de Eredivisie-koploper weer kan hervatten, is vooralsnog onduidelijk.

    "De hartstilstand van Wim heeft diepe indruk gemaakt op het team, de staf en iedereen die bij de club betrokken is", blikt aanvoerder Marco van Ginkel terug op het incident. De middenvelder heeft namens PSV een automatische externe defibrillator (AED) geplaatst in Wageningen, de woonplaats van Rip. "Met de installatie van de AED in zijn buurt willen we de aandacht vestigen op het belang van openbaar toegankelijke AED’s, zodat in de toekomst minder mensen overlijden als gevolg van een hartstilstand."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Maan88 +4534
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:10
    Gelukkig maar, beterschap!
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:18
    PSV is zowiezo slecht voor mijn hart dit jaar. Maar uiteindelijk komt t goed
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1463
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:19
    Goed zo. Menselijk leed is altijd dramatisch voor de naasten en degene die het overkomt. Daar moet je niet te veel van hebben. Jonge gast. Ik hoop op volledig herstel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:20
    Aanvullend:
    Het niet mogen kijken naar de wedstrijden van PSV is de oorzaak van het spoedige herstel ...
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:23
    Misselijk Impossible
    Vind ik leuk
    Arvin +5796
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:20
    Als die man met zijn naam was overleden daar was dat echt de basis van zoveel grappen geweest ben ik bang. Gelukkig gaat het goed met hem. Beterschap!
    Vind ik leuk
    Butsbal +14949
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:24
    Zoals rip rip ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:03
    Goed nieuws, suc6 met verder herstel
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:08
    Mooi gebaar van PSV - spelers
    Vind ik leuk
    stratumseind +174060
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:40
    Wimke moet maar snel weer aan het werk gezien afgelopen zaterdag.....

    Goed dat ie weer er bovenop komt
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    woensdag 14 maart 2018 om 00:02
    Goed zo, mooie nuchtere (en dat van Stratumseind) reaktie.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10894
    woensdag 14 maart 2018 om 00:32
    Klasse Marco.
    Klasse PSV.
    Klasse Philips AED.
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    woensdag 14 maart 2018 om 00:43
    Trieste reactie's zitten hier tussen hoor... hopelijk op een spoedig volledig herstel!
    Vind ik leuk
    gustare +615
    woensdag 14 maart 2018 om 01:04
    Kijk, en dat is pas echt goed nieuws. Beterschap!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws