AS Roma bereikt kwartfinale dankzij schitterende assist Strootman

    AS Roma bereikt kwartfinale dankzij schitterende assist Strootman

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 22:36di 13-03-2018 om 22:36

    AS Roma heeft mede dankzij een uitblinkende Kevin Strootman de kwartfinale van de Champions League bereikt. De Romeinen waren thuis met 1-0 te sterk voor Shakhtar Donetsk. Dat was na de 1-2 nederlaag in Oekraïne net voldoende om door te gaan.

    Na een weinig verheffende eerste helft, waarin Roma en Shakhtar weinig voor elkaar onder deden en geen van beide teams grote kansen kreeg, brak Strootman in de 52ste minuut de wedstrijd open. De Nederlander stuurde Edin Dzeko weg met een geweldige bal vanaf de middenlijn. De spits uit Bosnië-Herzegovina rondde beheerst af. Tien minuten later kon hij de score verdubbelen, maar op aangeven van Radja Nainggolan schoot Dzeko voorlangs.

    Roma was in de tweede helft gevaarlijker dan de bezoekers, maar verzuimde het af te maken. Elf minuten voor tijd leek Dzeko alsnog op weg naar de 2-0, maar Ivan Ordets trok aan de noodrem. De verdediger kreeg een rode kaart en niet veel later volgde ook nog een opstootje nadat Facundo Ferreyra een ballenjongen een duw had gegeven.

    Met tien tegen elf gaf Shakhtar de moed niet op. Het drong Roma terug, maar de ploeg van coach Eusebio Di Francesco hield stand en bereikte dankzij de eerste assist van Strootman dit seizoen de kwartfinale van de Champions League.

    Plaats een reactie

    JDW1988 +3128
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:37
    Eindelijk een prima wedstrijd van Kevin Strootman!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:37
    Heerlijke avond zo
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:40
    Zeker weten.
    Mourinho ook eruit. Spaanse club door.:-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:44
    Daarom juist, dit maakt het af
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:43
    Leuk voor Strootman
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:50
    Prachtige Italiaanse goal. Deze spits wacht op deze splijtende pass (wil niet meespelen of terugkaatsen, maar scoren).

    Leukste team uit Italië op dit moment. Vol temperament, aanvallend en er gebeurt altijd wat (ook zonder Totti).
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:52
    Strootman helpt Roda verder????
    Vind ik leuk
    HJR +8271
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:59
    Gaat volgend jaar toch die transfer maken naar Nederland.

    Mooi dat zulke spelers wat terug willen doen voor het Nederlandse voetbal ;).

    De Vrij schijnt naar Sparta te gaan
    Vind ik leuk
    stratumseind +174054
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:28
    roda ging toch de cl in.....
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5750
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:36
    Was het maar zon feest...
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5340
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:57
    Mooie kop "Strootman helpt Roda verder" ........
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:24
    Mourinho en ManU out en AS Roma dankzij assist Strootman door. Prima avond zo!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:26
    Siamo Grandiamo!
    Laat iedereen in de wereld maar denken, net als alle wijsneuzen in nederland dat Kevin er niks meer van kan. Dit spel zie ik van onze lavatricia in stadio olympico minimaal 3x per jaar. Hou vol wijsneuzerige analytici in Nederland. Kevin is ongeschikt. Zo blijft hij onze held in Rome.
    Forza Romanisti Olandesi, daaaje Roma
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 23:30]
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1029
    woensdag 14 maart 2018 om 00:05
    de helft kan ik niks van maken maar zie geregeld een wedstrijd van Roma en vind Kevin meestal goed spelen het word vaak vergeten dat hij veel vuil werk op knapt en veel meters maakt
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 00:13
    Siamo Grandiamo is iets van....
    We zijn fantastisch!....
    Lavatricia=wasmachine (bijnaam Kev in Rome)
    Romanisti Olandesi is de Nederlandse Fanclub van AS Roma.
    Enneh.... Daje! Moet je zelf meemdken in Rome!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 maart 2018 om 00:15]
    Vind ik leuk