Hooiveld roept ploeggenoten bij elkaar: 'De stront uit onze ogen halen'

    Hooiveld roept ploeggenoten bij elkaar: 'De stront uit onze ogen halen'

    dinsdag 13 maart 2018 om 23:30

    FC Twente-verdediger Jos Hooiveld luidt de noodklok na de dramatische FC Twente-resultaten van de laatste weken. De Tukkers wisten tegen Heracles Almelo ook hun negende Eredivisie-wedstrijd na de winterstop niet te winnen en staan voorlaatste.

    Hooiveld zag vrijwel alle concurrenten wél punten pakken. "Dat was natuurlijk wel een trap na", laat hij weten aan FC Twente TV. De geroutineerde stopper blijft echter strijdbaar. "Dan kun je wel nóg depressiever worden. Of je moet de rug weer rechten en je haalt de stront uit je ogen, om het zo maar te zeggen. Je kijkt weer omhoog en je moet de zon weer zien schijnen."

    De stopper heeft zijn ploeggenoten bij elkaar geroepen voor een groepsgesprek. "Ik heb verteld dat we in een open veld staan en met een groot rood kruis op onze rug rondrennen." Volgens Hooiveld werd er positief gereageerd door zijn medespelers. "Het kwam vooral neer op verantwoordelijkheden. Er staat geen boom meer om achter te schuilen. Dat voelden de jongens wel goed aan."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Blijft FC Twente in de Eredivisie?

    (3276 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pietje2015 +13351
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:33
    Vergeet je van Halst niet mee te nemen naar de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5239
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:36
    Degraderen is helemaal niet zo erg volgens Verbeek.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 06:50
    Precies. Domme Verbeek uitspraak. Als Twente zou degraderen dan is hij toch weer pleite om een andere club omzeep te helpen
    Vind ik leuk
    Counterattack +10444
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:37
    Succes Hooiveld.
    Moet Verbeek dat niet doen?
    O nee analyse bij Fox, okay gestopt.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3524
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:37
    Dat gaan ze niet redden ben ik bang. Twente is veeeeelste groot voor de Jupiler league maar een nieuwe start zou wel goed zijn voor ze. En als we nu eens echt heel eerlijk zijn hadden ze tijdje terug ook gewoon gestraft moeten worden en naar de Jupiler league gemoeten. Ik vind Twente een leuke mooie club en gun ze het beste. Maar die schijtbakkentrainert heeft zoveel getimmerd dat ie een plank voor zn kop heeft!
    Vind ik leuk
    13 +11544
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:50
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 00:03
    Schijtbakkenvoetbal, de stront uit de ogen halen...... straks wordt de speler die fouten gaat maken nog gestraft d.m.v. inwendige stokslagen...!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 00:08
    Jong Ajax - fc Twente op de toekomst wordt genieten!
    Vind ik leuk
    13 +11544
    woensdag 14 maart 2018 om 00:11
    Het ‘grote’ Ajax heeft het dit en vorig seizoen maar moeilijk met Twente en dat kost punten. Kan me dus voorstellen dat je dat liever Jong Ajax toewenst.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +331
    woensdag 14 maart 2018 om 00:09
    Stront en Hooivelden gaan anders prima samen...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2034
    woensdag 14 maart 2018 om 00:20
    Toch nog gerechtigheid.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5586
    woensdag 14 maart 2018 om 00:34
    Lult beter dan dat hij voetbal, hij zou een goed duo vormen met Kees Kwakman.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 05:59
    jos moet lekker gaan stoppen...
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 14 maart 2018 om 07:33
    Maak je geen zorgen, laatste word je helaas niet. De ploeg die er nu staat gaat daar niet meer vanaf komen vrees ik.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3240
    woensdag 14 maart 2018 om 07:45
    Tja als je ziet hoeveel kansen jullie missen.........maar Twente ook!
    Dus zal nog interessant worden onderin.
    Ik hoop dat Twente erin (play offs) blijft, jij weer Roda.
    Misschien Sparta dan maar?
    In ieder geval veel succes en sterkte in het verder verloop van de competitie
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 14 maart 2018 om 10:51
    Yes jij ook! Sparta heeft de laatste 2 wedstrijden wel wat geluk gehad dat de tegenstanders zoveel kansen misten, maar kan natuurlijk ook zijn dat ze net dat zetje in de rug nodig hadden om beter in vorm te komen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hooiveld roept ploeggenoten bij elkaar: 'De stront uit onze ogen halen'