VP-voetbalkantine: 'Sneijder had tegen Engeland waardig afscheid moeten krijgen'

VP-voetbalkantine: 'Sneijder had tegen Engeland waardig afscheid moeten krijgen'

Gepubliceerd: donderdag 15 maart 2018 om 17:00do 15-03-2018 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Transfer naar Ajax, Feyenoord of PSV is noodzakelijk voor Til'

Stelling 2: 'Nijhuis moet zijn stijl van fluiten aanpassen'

Stelling 3: 'Sneijder had tegen Engeland waardig afscheid moeten krijgen'

Plaats een reactie

Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 11:01
Stelling 1: waarom staat er naast de top 2 Feyenoord er bij?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:03
Ja. Zet alleen PSV er neer. De rest is toch matig.
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 11:04
Volgens mij bestaat de top 2 niet alleen uit PSV, gozert...
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:23
Klopt, Feyenoord en PSV aangezien die de laatste jaren structureel de prijzen verdelen (het enige kenmerk van een topclub ;)).
Vind ik leuk
#Keizerout +37633
donderdag 15 maart 2018 om 15:34
Structureel ook echt :p
Het is jullie gegund hoor :p
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:50
Nee. Feyenoord en PSV verdelen de prijzen de laatste jaren. Welke club moet er voor jou bij dan hahaha
Vind ik leuk
mazu +3185
donderdag 15 maart 2018 om 11:07
Omdat voetballers Feyenoord nu eenmaal als een stapje omhoog zien tov AZ, hoe graag veel forum leden het anders zouden zien. Feyenoord is nou eenmaal in alle opzichten een grotere club dan AZ, de huidige kampioen is in alles een topclub.
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 11:10
Joh, ga er serieus op in :p

Was als een dolletje bedoeld.
Vind ik leuk
COYG +7615
donderdag 15 maart 2018 om 11:19
Omdat iedereen dacht dat je het meende...
Vind ik leuk
groninger +1829
donderdag 15 maart 2018 om 11:14
als club is feyenoord zelfs groter dan psv.
Vind ik leuk
PSV geluk +27
donderdag 15 maart 2018 om 11:46
En cambuur groter dan groningen
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:08
Heel simpel antwoord. Topclub in Nederland is een relatief begrip.

Ik zou voor dit Ajax en PSV het woord topclub niet in de mond durven te nemen.

Als je zou zeggen dat Nederland 2 topclubs heeft noem je er 2 teveel dat zijn er namelijk. (Op basis van de afgelopen jaren.) Welgeteld: 0!
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 11:10
Joh, ga er serieus op in :p

Verder eens ja.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:11
Het is gewoon erg droevig gesteld met het Nederland voetbal. :(
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 11:57
Eens
Vind ik leuk
soplul +3530
donderdag 15 maart 2018 om 11:12
Ben jij niet een van die vele ajax jankers die gaat zitten miepen als PSV-ers of Feyenoorders wat in een ajax topic melden??

Goh...
Vind ik leuk
groninger +1829
donderdag 15 maart 2018 om 11:14
dan ben jij weer een psv janker die er weer op reageert.
Vind ik leuk
soplul +3530
donderdag 15 maart 2018 om 11:16
Fout.....jammer groningse janker die dan weer op mij reageert....

Zullen we nog ff doorgaan???
Vind ik leuk
groninger +1829
donderdag 15 maart 2018 om 11:18
als jij dat wil, jij zult er wel tijd voor hebben
Vind ik leuk
soplul +3530
donderdag 15 maart 2018 om 11:20
Zo te zien net zoveel tijd als dat jij er voor hebt of niet?
Vind ik leuk
groninger +1829
donderdag 15 maart 2018 om 14:57
dan maak ik er tijd voor, dan heb je tenminste aandacht wat je zoekt.
Vind ik leuk
soplul +3530
donderdag 15 maart 2018 om 15:45
Oh dat vind ik fijn knullie! :)
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 11:13
Omdat ze een groot stadion hebben. Dat schijnt de norm te zijn.
Vind ik leuk
COYG +7615
donderdag 15 maart 2018 om 11:20
En meer geld en de meeste supporters in Nederland...
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:43
Dan hebben ze het over de traditionele Top 3. Qua supporters, beleving, stadion, vallen ze daar prima onder. Dat het al lang niet zo gaat als ze willen vallen ze niet onder de huidige top van Nederland. Dat zijn PSV en Ajax. Die spelen nu elk jaar om de titel, waar Feyenoord toch vaak vroegtijdig afstand moet nemen.
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 15 maart 2018 om 16:37
Mensen, neem het niet zo serieus haha. Zat gewoon te dollen, Feyenoord is natuurlijk gewoon een topclub en een mooie ook nog.
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
donderdag 15 maart 2018 om 13:18
Doe maar niet....
Vind ik leuk
MojoRisin +13555
donderdag 15 maart 2018 om 11:01
1: Nee hoor, hij zit daar nu nog goed.. Maar die transfer komt er later wel en dan kan AZ aardig cashen..
Vind ik leuk
Janzijnvader +16196
donderdag 15 maart 2018 om 11:02
Er is helemaal niets noodzakelijk voor Til. AZ speelt dit jaar het mooiste voetbal en het is pas het eerste jaar in AZ 1 voor Guussie. Laat hem maar lekker nog groeien bij AZ.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:03
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
donderdag 15 maart 2018 om 11:27
Volgens mij doet mooi voetbal er helemaal niet toe. Zwolle speelt/speelde al jaren goed en mooi voetbal met een relatief beperkt budget. Zaken als omgaan met druk, speeltijd, leer(mogelijkheden), salaris doen er veel meer toe. De druk is bij Ajax, PSV en Feyenoord nou eenmaal groter dan bij AZ. Alleen op dit vlak zou Til een overstap moeten/kunnen overwegen naar één van deze clubs. Persoonlijk denk ik dat hij nog maximaal een jaar bij AZ moet blijven en dan een overstap moet maken.
Vind ik leuk
rinirat +3015
donderdag 15 maart 2018 om 11:40
Mee eens.
AZ is vrijuit voetballen zonder drukz.
Daar weet je niet wat onder druk voetballen is, todat je tegen topdrie moet.
Vind ik leuk
HansVites +5658
donderdag 15 maart 2018 om 11:06
Hij speelt toch al bij de top 3 van Nederland dus levert dat toch niets op.
Vind ik leuk
rinirat +3015
donderdag 15 maart 2018 om 11:40
AZ staat incidenteel hoog.
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 11:15
Gewoon overslaan die stap. Noem eens een speler van AZ die beter is geworden door zijn stap naar de traditionele top 3.
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
donderdag 15 maart 2018 om 11:24
Moisander, Haps, De Zeeuw, Koevermans, Sigtorsson, Lens, Perez, Vlaar, Viergever, Lindenbergh, Timmer en Huysegems.

Genoeg?
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 12:01
Hehe maak je nu een grap ? Ik bedoel niet financieel beter he. Kijk types als Pelle, Dembele, Schaars, Ari, Romero, Mathijsen, Moreno, Klavan en Gouweleeuw om maar eens wat te noemen hebben/hadden zonder die stap ook een prima carriere. Zelfs een betere in veel gevallen dat jou rijtje.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:41
Pelle kwam juist weer in de lift na zijn stap naar Feyenoord toch? :p
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 13:17
Ja dat klopt zeker hoor. Hij ging van AZ naar Parma waar hij het ook niet zo goed deed. Verhaal apart die carriere van hem.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:23
Tsja misschien toch een gevalletje ' hoe ouder, hoe wijzer'.
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 13:30
Eindigen met 18 miljoen per jaar toch ongeveer ? Hij heeft er nog aardig wat van gemaakt vanaf zijn 25e.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:33
Je bent nooit te oud om te leren! :)

Heb mezelf ook ingeschreven om weer te studeren omdat ik niet op mijn plek zit en ik ben ook al 26. Zolang je er zelf maar in blijft geloven.
Vind ik leuk
040-077 +1006
donderdag 15 maart 2018 om 12:05
Haps speelt nu slechter dan in z'n AZ tijd...

(Blessures ja klopt maar hij is niet beter geworden, hoort dus niet in het rijtje :))
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 12:06]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
donderdag 15 maart 2018 om 11:35
Je kan je ook afvragen waarom er nooit een speler slaagt van AZ bij de top 3.Zullen ze in 't buitenland dan wel slagen?
Vind ik leuk
pos +8986
donderdag 15 maart 2018 om 12:06
Zie mijn rijtje hierboven. Garanties heb je niet hoor. Klaassen heeft het ook lastig en dat was de beste speler van de eredivisie volgens velen. Mislukte top 3 spelers in overvloed in het buitenland.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
donderdag 15 maart 2018 om 12:34
Ik snap AZ heel goed, Had 't zelfde gedaan. Alleen ik begrijp Ajax en PSV ook dat ze hedendaags meer in Zuid Amerika kijken. De prijs kwaliteit is voor de 2 clubs beter.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:22
Ze praten wel over Ajax, PSV of Feyenoord, maar die laatste 2 zijn toch geen topclubs?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:48
Nee inderdaad. Er is maar een Top Club in Nederland.... (die nu tweede staat).
Vind ik leuk
tikkietoe +5763
donderdag 15 maart 2018 om 11:26
Mooi hoor dat AZ Til lang kan behouden om daar door te groeien naar de Europese subtop.
Zou willen dat Utrecht hetzelfde met Labyad kon doen, maar die acht zich er nu al rijp voor vrees ik.
Vind ik leuk
Cappie +7492
donderdag 15 maart 2018 om 11:31
Nee, het is niet noodzakelijk dat Til naar een van de drie traditionele topclubs verhuist. Wel is het nodig dat hij nog een aantal jaren in Nederland in de top meespeelt. Dat kan net zo goed bij AZ zijn.
Vind ik leuk
rinirat +3015
donderdag 15 maart 2018 om 11:36
Hij wordt niet beter onder vd Brom
Vind ik leuk
pinkelman +4108
donderdag 15 maart 2018 om 12:13
Zoals psv, ajax en feyenoord nauwelijks geen basisspelers van elkaar aantrekken zal AZ ook wel in dit rijtje komen.
Als AZ nog verder kan groeien en structureel mee kan blijven doen (wat er wel naar uit ziet) zie ik de stap niet noodzakelijk om binnen de eredivisie nog over te stappen.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:45
Ben ik met je eens.
Plus een stap 'omhoog' is ook niet echt een garantie gebleken om definitief door te breken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 12:45]
Vind ik leuk
Voebtal +7512
donderdag 15 maart 2018 om 13:49
Verschil tussen bij az en ajax spelen is en zal altijd als dag en nacht zijn. Qua druk om te presteren, media aandacht, concurrentie op zelfde positie, salaris, achterban etc etc zal az zich moeten meten met vitesse, Heerenveen en niet met ajax.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:35
Tsjonge wat dom lul'n toch weer. Til is goed veur AZ maar zakt bie een aandere club deur 't ies.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:46
Hoe hoog is het niveau van AZ vraag me ik af? Hoeveel spelers zijn er van AZ direct naar Europa gegaan en hebben het daar gered? Misschien is het daar nu de tijd voor, maar over het algemeen hoor je toch dat de trainingen bij Ajax en PSV van een hoger niveau zijn dan gewend bij de subtop. Dan zou een speler van AZ dus veel moeite hebben om zich te meten met Europa.
Vind ik leuk
dhrwobo +35856
donderdag 15 maart 2018 om 13:19
Stelling 1: onzin. De stap naar de top 3 is hedendaags echt niet altijd de noodzakelijke tussenstap. Bij jongens als Pröpper, Strootman, Mertens heeft het goed uitgepakt, maar voor spelers als Maher, Sulejmani, Gudelj bijvoorbeeld weer niet. Dus je kan er geen peil op trekken, het belangrijkste is of diegene het in zich heeft om zich door te ontwikkelen. Wellicht dat het topsportklimaat bij de top-3 iets hoger ligt dan bij de clubs daar net onder, omdat er bij de top-3 grotere financiële belangen spelen en dus nog meer druk op resultaat ligt. Maar ook vanuit AZ kan je een mooie stap maken denk ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:20]
Vind ik leuk
Voebtal +7512
donderdag 15 maart 2018 om 13:46
Heeft bij ajax te veel concurrentie, past qua mentaliteit niet bij feyenoord. Psv zou kunnen.
Vind ik leuk
Gid010 +669
donderdag 15 maart 2018 om 14:22
Stelling 1 Oneens, het moet maar blijken of zijn rendement bij Az nog omhoog gaat. Nog een jaar Az, dan kijken voor een eventuele stap. Hij kan ook bij die clubs op de bank terechtkomen.

Stelling 2 Oneens,alsof hij alleen maar slechte wedstrijden fluit.. er gaat wel eens wat mis. Hij laat felle duels toe, soms zit hij er naast. Kan gebeuren..
Scheidsrechters in het algemeen kunnen het bijna nooit goed doen.
Een scheids is lekker bezig als er helemaal niet over hem gesproken wordt,
toch zijn er altijd aanmerkingen
Vind ik leuk
pacoootje +165
donderdag 15 maart 2018 om 14:23
s1 -
Het niveau hier is net als in de Eredivisie....beschamend!
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
pacoootje +165
donderdag 15 maart 2018 om 14:27
S2 -
Ik wil wel eens scheids zien die verhaal gaat halen als een speler 10 keer in de fout gaat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
SirUltionem +3044
donderdag 15 maart 2018 om 16:58
stelling 2: ik ben van mening dat Nijhuis veel door laat gaan en dat veel door laten gaan een positief effect heeft op het spel, andere scheidsrechters zouden hun stijl juist aan moeten passen, wat dat betreft is de stijl niet slecht maar wat wel een probleem is is dat Nijhuis soms niet genoeg ziet en het dus heel inconsequent overkomt dat heeft echter niks met zijn stijl te maken maar juist met het feit dat hij fouten maakt zoals elke scheidsrechter maar waar andere scheidsrechters te vaak fluiten fluit hij juist te weinig waardoor het bij hem op een andere manier veel meer opvalt... daarom denk ik dat de andere scheidsrechters zich meer moeten aanpassen en dat er snel een oplossing moet komen met betrekking tot het invoeren van een videoref zonder dat het checken van de beelden teveel tijd kost... of wat in mijn ogen een prima oplossing is, gewoon de beelden checken maar dan op de schermen in de stadions de supporters mee laten kijken zodat het publiek ook ziet wat er gebeurd...
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:02
Psv en fnoord zijn de top in nederland!.
Vind ik leuk
Argento8523 +6913
donderdag 15 maart 2018 om 17:43
Stelling 1:

Laat Til eerst maar eens 2 of 3 seizoenen constant presteren bij AZ

Kan geen kwaad voor zijn ontwikkeling

Stelling 2:

Nijhuis kan (wat mij betreft) lekker zo blijven fluiten

Het is een contact sport en geen ballet
Bij het vrouwen voetbal (met alle respect) zijn ze meestal harder en die liggen ook niet om alles te jammeren om een vrije trap
De dames zeuren en klagen veel minder dan de mannen

Stelling 3:

Sneijder zou wel een mooi afscheid verdienen
Al weet ik niet helemaal zeker of hij nou zelf is gestopt of dag Koeman hem heeft medegedeeld dat hij niet meer opgeroepen wordt

Weet iemand dat?
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 15 maart 2018 om 18:08
1. Nee niet naar de Tob-3, daar maken ze elke leuke speler kapot.

2. Andere scheidsen moeten gaan fluiten zoals Bart Nienhuus. :)
Als ik zijn naam goed zou spellen.. dan krijgt een scheids teveel eer vind ik.

3. Sneijder had nooit in Oranje moeten spelen, Theo Jansen was beter.
Jansen+Nistel=Beckham+Nistel.
Maar een afscheid mag van mij wel, want hij lijkt me echt wel een toffe gozerd en dan weten we tenminste zeker dat ie weg is. Geintje.
Kan er niet tegen dat men hem zo ophemelt, hij had beter kunnen worden, als je verdikke 2-benig bent zoals ik, dan moet je meer assisten kunnen geven dan Sneijder.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws