Nijhuis negeert advies van de KNVB: 'Ik ga mijn stijl niet veranderen'

Nijhuis negeert advies van de KNVB: 'Ik ga mijn stijl niet veranderen'

Gepubliceerd: donderdag 15 maart 2018 om 11:22do 15-03-2018 om 11:22

Bas Nijhuis is door de KNVB niet aangesproken op zijn manier van fluiten, laat hij weten aan RTL Nieuws. Scheidsrechterscoördinator Dick van Egmond zei dat hij Nijhuis aan zou spreken op het feit dat hij te weinig fluit.

"Bas zou wat meer mogen fluiten, dat klopt", werd Van Egmond geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Waar andere scheidsrechters misschien weer wat minder zouden moeten fluiten. Zijn manier van wedstrijden leiden is bij ons onderwerp van gesprek."

"Ik heb het verhaal gelezen, maar heb niets gemerkt van een tik op de vingers", reageert Nijhuis. "Nee, mijn vingers zijn niet blauw." De scheidsrechter zegt dat het bericht van het AD vol met 'oude citaten' zit. "Daar kan ik helemaal niets mee. De rapporten die ik krijg van de KNVB zijn gewoon prima. Iedere scheidsrechter heeft een eigen stijl. Ik ook. Die ga ik niet veranderen, dat kan ik ook niet."

Lees ookScheidsrechtersbaas let op Nijhuis: "Wij spreken arbiters daar op aan"

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

donderdag 15 maart 2018 om 11:23
Geen stijl


.nl
Vind ik leuk
Bdog +7231
donderdag 15 maart 2018 om 11:32
Als je dat veranderd wordt het "steen geil".
Vind ik leuk
feye88 +2264
donderdag 15 maart 2018 om 11:34
hahaha

oh nee... toch niet
Vind ik leuk
zwollie +10221
donderdag 15 maart 2018 om 12:16
En dat word Johan Derksen van Naaihuis.
Vind ik leuk
Spartan +7240
donderdag 15 maart 2018 om 11:52
Steengeil



.nl
Vind ik leuk
MojoRisin +16765
donderdag 15 maart 2018 om 11:26
Hij moet gewoon fluiten als het ook echt moet, dat doet hij dus bijna nooit..
En leuk dat hij veel toe laat hoor, maar er zijn wel regels..
Wil hij die niet volgen gewoon ontslaan, moet je eens ergens anders proberen, ben je ook zo weg namelijk..
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:34
Gewoon fluiten bij een overtreding is je vak dus misschien is het een kwestie van goed je werk doen!
Vind ik leuk
groninger +2112
donderdag 15 maart 2018 om 11:37
Naaihuis, ga maar weer huilie huilie doen bij je holmaatje Derksen
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 11:55
als je je steil niet aan wilt passen stop dan met fluiten het is niet de Nijhuis one man show maar het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Doe dan! +6346
donderdag 15 maart 2018 om 11:55
Mediageile lul.
Vind ik leuk
Romo +1685
donderdag 15 maart 2018 om 12:07
Gelijk heb je...
Niet iedereen hoeft mee te lopen met die griezels van de knvb.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:09
gelukkig zijn het niet allemaal zaalvoetbal scheidsrechters,als wij zo doorgaan komen we nooit meer terug in het internationaal voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:12
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7101
donderdag 15 maart 2018 om 12:18
Over het algemeen prima scheids die net als ieder ander ook wel eens een fout maakt. Wel met afstand de beste van NL momenteel.
Vind ik leuk
Basik013 +1035
donderdag 15 maart 2018 om 12:26
Ik vind het zelf geen probleem ben wel voor wat lossere scheidsrechters , voetballers zijn echt dramaqueens af en toe, man up!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:33
Of je fluit een wedstrijd kapot ( lees:volgens de regels ), of je fluit in de geest van een wedstrijd zoals Nijhuis. Zoals Nijhuis ook soms momenten heeft in wedstrijd waar hij kan fluiten, zo heeft een andere scheidsrechter weer vask genoeg momenten dat je denkt waarom fluit hij nu..... gewoon op dit moment een vd betere zoniet de beste in de nl competitie.
Vind ik leuk
Mari +14720
donderdag 15 maart 2018 om 14:29
Omdat andere fouten maken is het dus goed wat deze man doet.
Hij fluit niet! daar is hij voor aangesteld. Wedstrijden leiden en fluiten wanneer er een overtreding wordt gemaakt. Nee, zodra er een overtreding wordt gemaakt.
En dat lulverhaal: fluiten in de geest van.
Ga dan wedstrijden van geesten fluiten. Bovendien moet je de regels volgen. Daarom zijn er regels
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:48
Ik zie aan je reactie dat het moeilijker voor je is een reactie begrijpend te lezen, dan zelf een reactie te geven. Maar ieder z'n mening hierin, als jij liever een wedstrijd kijkt die kapot gefloten wordt door alles volgens het boekje te fluiten....ik vind het prima hoor!
Vind ik leuk
Mari +14720
donderdag 15 maart 2018 om 15:44
Knaap, wellicht is het te moeilijk voor je en neem je je toevlucht tot ordinair gebalk.
"Een reactie begrijpend lezen" Ik vrees dat je totaal de draad kwijt bent, mocht je die ooit hebben gehad.

Voor mij geldt inderdaad regel is regel. Voor jouw geldt: doe wat je het beste acht. Door dit soort dommigheden ontstaan misverstanden en onduidelijkheden.
Maar als jij dit graag ziet; we leven in een vrij land. Het zou misschien nog beter zijn zonder scheidsrechter.
Eventueel, dat is dan de handreiking alleen videoscheidsrechters.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:39
Knaap...? je mag ook U zeggen hoor.
blijkt weer eens te meer dat sommige mensen nog te dom zijn om te poepen, deze categorie val jij ook onder gezien je reactie!

Als je denkt indruk te maken door te beginnen met knaap dan moet ik je direct al teleurstellen...

Jij je mening, ik mijn mening hierover.... ik laat het hier maar bij voordat je begint te huilen want het zit wel heeeel erg diep bij je gezien je reactie's.
Gegroet bij deze
Vind ik leuk
Mari +14720
donderdag 15 maart 2018 om 19:22
Kijk jongen, je gedraagt je als een knaap, maar wilt behandelt worden als volwassene?
Je start allen al; je nickname. Dat zegt al genoeg. Vervolgens gedraag je ja daar ook naar.
Zeer verstandig om te stoppen.
Ben je toch minder dom dan je je voordoet



Vind ik leuk
Horas +590
donderdag 15 maart 2018 om 12:45
Laat ze die Higler (mijn autocorrectie suggereerde de naam van een Duitstalige politicus) eens aanpakken. Bij Feyenoord - AZ benadeelde hij beide ploegen en het publiek.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 12:52
Bij Higler weet je inderdaad echt niet meer waar je aan toe bent.
Vind ik leuk
PeterNL070 +529
donderdag 15 maart 2018 om 13:42
En wat dacht je van Makkelie.
Vind ik leuk
Horas +590
donderdag 15 maart 2018 om 16:34
Die heeft iets tegen Utrecht ja.
Vind ik leuk
PeterNL070 +529
donderdag 15 maart 2018 om 16:36
Wat dacht je van anti ADO, met als voorbeeld de wedstrijd tegen NAC.
Vind ik leuk
Horas +590
donderdag 15 maart 2018 om 16:40
Niet gezien, maar ik geloof je direct.
Vind ik leuk
PeterNL070 +529
donderdag 15 maart 2018 om 20:06
Sadiq maakte hands, vervolgens maakte hij een overtreding op Kanon deed weer niks maar toen meneer naar de grond ging gaf hij Kanon rood en een penalty. Dit is tevens de 2e keer dat Kanon direct rood van Makkelie krijgt na de wedstrijd tegen AZ eerder dit seizoen.
Vind ik leuk
0260165 +799
donderdag 15 maart 2018 om 12:52
De KNVB heeft wel wat andere scheidsrechters die ze advies mogen geven...
Vind ik leuk
AlwaysMe +2952
donderdag 15 maart 2018 om 12:55
Ze moeten die man ontslaan. Het kan toch niet zo zijn dat je als werknemer zegt dat je je stijl niet kan aanpassen. Iedereen dient zich te kunnen aanpassen aan wijzigende werkomstandigheden. Normaal gaan regels uit het bedrijfsleven niet op in het voetbal, maar dit toch zeker wel hoor mr Nijhuis.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:00
Tukker homo
Vind ik leuk
Smithsonian +46420
donderdag 15 maart 2018 om 13:13
Dick moet zijn muil houden. Saaie correcte zielepoten ;).
Vind ik leuk
RtdDub +13281
donderdag 15 maart 2018 om 13:18
Aan hen die Nijhuis een ramp vinden.....
Als je van Egmond zijn zin geeft staan er ieder weekend 9 Higlertjes op de velden te wedstrijden te laten ontsporen.
Wil je dat?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:31
Nee zeker niet. En ook geen Makkelie en Kuipers. Iemand vertelde mij ooit dat wanneer je noet opvalt als scheids ben je goed bezig. Dat heb ik tegenwoordig met Ed Jansen.
Vind ik leuk
RR12 +869
donderdag 15 maart 2018 om 13:32
En terecht..genoeg zouteloze scheidsen die kommaneuken.
Vind ik leuk
mchollie +3835
donderdag 15 maart 2018 om 13:35
Die spelers die elke wedstrijd maar lopen te gras happen, of bij een sliding 10 keer doorrollen daar hoor ik niemand over hier. Voetbal is een contact sport, als je daar niet tegen kan dan moet je iets anders gaan doen.

Gisteren heel goed gedaan van die scheids het afkappen van praten door Messi, alleen de aanvoerder en verder niemand anders. Dat gejank en geklaag om een gele kaart of fluiten voor een overtreding, doodziek wordt je ervan.

Liever Nijhuis die zich niets aantrekt van de rest dan die top 3 thuisfluiters.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:36
Misschien doet Van Egmond er beter aan om al die anderen op de vingers te tikken voor het categorisch kapotfluiten van wedstrijden. Dat is veel schrijnender en heeft veel meer impact dan die enkeling (Nijhuis) die misschien soms wat te veel laat doorspelen tot de orde roepen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:39
Misschien doet Van Egmond er beter aan om al die anderen op de vingers te tikken voor het categorisch kapotfluiten van wedstrijden. Dat is veel schrijnender en heeft veel meer impact dan die enkeling (Nijhuis) die misschien soms wat te veel laat doorspelen....
Vind ik leuk
Mari +14720
donderdag 15 maart 2018 om 14:25
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Misschien heeft van Egmond ook met de andere scheidsrechters gesproken.
Helaas bereikt alleen het bericht van deze fluiter die niet fluit ons.
Hij doet me denken aan een zang kanarie die niet zingt
(fluit, zo je wilt)







Vind ik leuk
deltiaan +1503
donderdag 15 maart 2018 om 13:53
eens goed afzeiken dat hij 3weken bloed zeikt die smeerlap
Vind ik leuk
Cookee +13307
donderdag 15 maart 2018 om 13:58
Zou wel prettig zijn als scheidsrechters iets meer eenduidig floten.
Nu moet je bijna rekening houden met de fluitist.
Vind ik leuk
Hulsink +611
donderdag 15 maart 2018 om 14:21
Bas Nijhuis z'n manier van wedstrijden leiden doet me denken aan de wijze waarop Jaap Uilenberg z'n laatste seizoenen floot!
Vind ik leuk
Mari +14720
donderdag 15 maart 2018 om 14:22
"Ik heb het verhaal gelezen, maar heb niets gemerkt van een tik op de vingers",
Naast de overtredingen die hij niet ziet, ziet hij waarschijnlijk zelf niet dat hij op de vingers is getikt.
Wellicht dat hij zij vingers ergens bij Johan Derksen had zitten.
Laatstgenoemde zei recentelijk nog iets over vingers in zijn programma.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:42
Een overtreding is een overtreding, Basje.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 16:38
Gewoon fluiten zoals je nu doet! Er is geen betere!
Vind ik leuk
Horas +590
donderdag 15 maart 2018 om 16:41
Ik vraag me bij Geuzebeujeuk altijd af of hij nou een Erdoscheids of een Gülenscheids is.
Vind ik leuk
hoebie60 +221
donderdag 15 maart 2018 om 20:15
Van scheidsrechters moet je een beroep maken full profs, en dan van 25 tot 40 jaar, anders kunnen ze niet meer bij houden en ook de assistent trainen kijken en van foute leren, ook internationaal en bas is gewoon eigen zinnig, niet de leukste maar ook niet de beste
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws