Nijhuis negeert advies van de KNVB: 'Ik ga mijn stijl niet veranderen'

    Nijhuis negeert advies van de KNVB: 'Ik ga mijn stijl niet veranderen'

    donderdag 15 maart 2018 om 11:22

    Bas Nijhuis is door de KNVB niet aangesproken op zijn manier van fluiten, laat hij weten aan RTL Nieuws. Scheidsrechterscoördinator Dick van Egmond zei dat hij Nijhuis aan zou spreken op het feit dat hij te weinig fluit.

    "Bas zou wat meer mogen fluiten, dat klopt", werd Van Egmond geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Waar andere scheidsrechters misschien weer wat minder zouden moeten fluiten. Zijn manier van wedstrijden leiden is bij ons onderwerp van gesprek."

    "Ik heb het verhaal gelezen, maar heb niets gemerkt van een tik op de vingers", reageert Nijhuis. "Nee, mijn vingers zijn niet blauw." De scheidsrechter zegt dat het bericht van het AD vol met 'oude citaten' zit. "Daar kan ik helemaal niets mee. De rapporten die ik krijg van de KNVB zijn gewoon prima. Iedere scheidsrechter heeft een eigen stijl. Ik ook. Die ga ik niet veranderen, dat kan ik ook niet."

    Lees ookScheidsrechtersbaas let op Nijhuis: "Wij spreken arbiters daar op aan"

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    donderdag 15 maart 2018 om 11:23
    Geen stijl


    .nl
    Vind ik leuk
    Bdog +4894
    donderdag 15 maart 2018 om 11:32
    Als je dat veranderd wordt het "steen geil".
    Vind ik leuk
    feye88 +1991
    donderdag 15 maart 2018 om 11:34
    hahaha

    oh nee... toch niet
    Vind ik leuk
    zwollie +6572
    donderdag 15 maart 2018 om 12:16
    En dat word Johan Derksen van Naaihuis.
    Vind ik leuk
    Spartan +5360
    donderdag 15 maart 2018 om 11:52
    Steengeil



    .nl
    Vind ik leuk
    Nouwske +2058
    donderdag 15 maart 2018 om 11:24
    Deze engnek moet zn muil houden. Akelige megalomaan
    Vind ik leuk
    Pec010 +1767
    donderdag 15 maart 2018 om 11:26
    Nijhuis of van Egmond? Het lijkt me dat beide trouwens recht van spreken hebben in deze kwestie.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:32
    Aldus een onbeduidend primeurblaagje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 11:26
    Weet je, deze scheids is niet perse goed maar vergeleken met de rest erger ik me tenminste niet altijd aan hem.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1521
    donderdag 15 maart 2018 om 11:30
    Er is genoeg commentaar over voetballers die zich teveel bezighouden met randzaken rond het voetbal, of dat terecht is laat ik in het midden, maar een scheidsrechter die keer op keer zichzelf in het middelpunt van de aandacht zet zodat hij weer interessant kan doen in 1 van die stomme praatprogramma's... geen woorden voor.

    Ik persoonlijk vind het bizar dat zoveel supporters weglopen met deze man.
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3857
    donderdag 15 maart 2018 om 11:36
    Mee eens.
    Nijhuis is vaker bezig met de ster van de wedstrijd zijn dan daadwerkelijk het voetbal dienen als scheidsrechter.

    Zijn gebrek aan inzicht maakt hem vaak de hoofdrolspeler in een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10042
    donderdag 15 maart 2018 om 11:26
    Hij moet gewoon fluiten als het ook echt moet, dat doet hij dus bijna nooit..
    En leuk dat hij veel toe laat hoor, maar er zijn wel regels..
    Wil hij die niet volgen gewoon ontslaan, moet je eens ergens anders proberen, ben je ook zo weg namelijk..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 11:34
    Gewoon fluiten bij een overtreding is je vak dus misschien is het een kwestie van goed je werk doen!
    Vind ik leuk
    groninger +968
    donderdag 15 maart 2018 om 11:37
    Naaihuis, ga maar weer huilie huilie doen bij je holmaatje Derksen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 11:55
    als je je steil niet aan wilt passen stop dan met fluiten het is niet de Nijhuis one man show maar het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6941
    donderdag 15 maart 2018 om 11:55
    Mediageile lul.
    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 15 maart 2018 om 12:07
    Gelijk heb je...
    Niet iedereen hoeft mee te lopen met die griezels van de knvb.
    Vind ik leuk
    JustH +10652
    donderdag 15 maart 2018 om 12:12
    Eigenlijk wel. Regels zijn er om nageleefd te worden.
    Ook voor Bassie
    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Ik ben blij dat hij meer toelaat dan die knvb regelneven.
    In Engeland fluiten ze nog niet voor de helft waar bjj ons wel gefloten word.
    Daarom zijn we fysiek ook een stel muppets
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:09
    gelukkig zijn het niet allemaal zaalvoetbal scheidsrechters,als wij zo doorgaan komen we nooit meer terug in het internationaal voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:12
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7288
    donderdag 15 maart 2018 om 12:18
    Over het algemeen prima scheids die net als ieder ander ook wel eens een fout maakt. Wel met afstand de beste van NL momenteel.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +705
    donderdag 15 maart 2018 om 12:22
    Kan zijn stijl wel waarderen. Dat gejank wat je zo vaak ziet op de velden.. lekker mannelijk potje voetbal man. Heel vaak praten veel mensen over ja in engeland is zo mooi lekker doorspelen blabla en dan wordt een speler van hun eigen clubje een keer onderhand gehaald en negint het huilen al weer
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:50
    Niks tegen een mannelijk duel om/op de bal, maar af en toe zie je overtredingen langskomen die gewoon rood waardig zijn. En als je er wat van zegt gelijk geel.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +705
    donderdag 15 maart 2018 om 14:51
    Zie ik bij elke scheidsrechter wel
    Vind ik leuk
    Basik013 +237
    donderdag 15 maart 2018 om 12:26
    Ik vind het zelf geen probleem ben wel voor wat lossere scheidsrechters , voetballers zijn echt dramaqueens af en toe, man up!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:33
    Of je fluit een wedstrijd kapot ( lees:volgens de regels ), of je fluit in de geest van een wedstrijd zoals Nijhuis. Zoals Nijhuis ook soms momenten heeft in wedstrijd waar hij kan fluiten, zo heeft een andere scheidsrechter weer vask genoeg momenten dat je denkt waarom fluit hij nu..... gewoon op dit moment een vd betere zoniet de beste in de nl competitie.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Omdat andere fouten maken is het dus goed wat deze man doet.
    Hij fluit niet! daar is hij voor aangesteld. Wedstrijden leiden en fluiten wanneer er een overtreding wordt gemaakt. Nee, zodra er een overtreding wordt gemaakt.
    En dat lulverhaal: fluiten in de geest van.
    Ga dan wedstrijden van geesten fluiten. Bovendien moet je de regels volgen. Daarom zijn er regels
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:48
    Ik zie aan je reactie dat het moeilijker voor je is een reactie begrijpend te lezen, dan zelf een reactie te geven. Maar ieder z'n mening hierin, als jij liever een wedstrijd kijkt die kapot gefloten wordt door alles volgens het boekje te fluiten....ik vind het prima hoor!
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    donderdag 15 maart 2018 om 15:44
    Knaap, wellicht is het te moeilijk voor je en neem je je toevlucht tot ordinair gebalk.
    "Een reactie begrijpend lezen" Ik vrees dat je totaal de draad kwijt bent, mocht je die ooit hebben gehad.

    Voor mij geldt inderdaad regel is regel. Voor jouw geldt: doe wat je het beste acht. Door dit soort dommigheden ontstaan misverstanden en onduidelijkheden.
    Maar als jij dit graag ziet; we leven in een vrij land. Het zou misschien nog beter zijn zonder scheidsrechter.
    Eventueel, dat is dan de handreiking alleen videoscheidsrechters.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:39
    Knaap...? je mag ook U zeggen hoor.
    blijkt weer eens te meer dat sommige mensen nog te dom zijn om te poepen, deze categorie val jij ook onder gezien je reactie!

    Als je denkt indruk te maken door te beginnen met knaap dan moet ik je direct al teleurstellen...

    Jij je mening, ik mijn mening hierover.... ik laat het hier maar bij voordat je begint te huilen want het zit wel heeeel erg diep bij je gezien je reactie's.
    Gegroet bij deze
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    donderdag 15 maart 2018 om 19:22
    Kijk jongen, je gedraagt je als een knaap, maar wilt behandelt worden als volwassene?
    Je start allen al; je nickname. Dat zegt al genoeg. Vervolgens gedraag je ja daar ook naar.
    Zeer verstandig om te stoppen.
    Ben je toch minder dom dan je je voordoet



    Vind ik leuk
    Horas +417
    donderdag 15 maart 2018 om 12:45
    Laat ze die Higler (mijn autocorrectie suggereerde de naam van een Duitstalige politicus) eens aanpakken. Bij Feyenoord - AZ benadeelde hij beide ploegen en het publiek.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:52
    Bij Higler weet je inderdaad echt niet meer waar je aan toe bent.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +494
    donderdag 15 maart 2018 om 13:42
    En wat dacht je van Makkelie.
    Vind ik leuk
    Horas +417
    donderdag 15 maart 2018 om 16:34
    Die heeft iets tegen Utrecht ja.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +494
    donderdag 15 maart 2018 om 16:36
    Wat dacht je van anti ADO, met als voorbeeld de wedstrijd tegen NAC.
    Vind ik leuk
    Horas +417
    donderdag 15 maart 2018 om 16:40
    Niet gezien, maar ik geloof je direct.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +494
    donderdag 15 maart 2018 om 20:06
    Sadiq maakte hands, vervolgens maakte hij een overtreding op Kanon deed weer niks maar toen meneer naar de grond ging gaf hij Kanon rood en een penalty. Dit is tevens de 2e keer dat Kanon direct rood van Makkelie krijgt na de wedstrijd tegen AZ eerder dit seizoen.
    Vind ik leuk
    0260165 +595
    donderdag 15 maart 2018 om 12:52
    De KNVB heeft wel wat andere scheidsrechters die ze advies mogen geven...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:55
    Nijhuis douched ook met de onderbroek aan
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1487
    donderdag 15 maart 2018 om 12:55
    Ze moeten die man ontslaan. Het kan toch niet zo zijn dat je als werknemer zegt dat je je stijl niet kan aanpassen. Iedereen dient zich te kunnen aanpassen aan wijzigende werkomstandigheden. Normaal gaan regels uit het bedrijfsleven niet op in het voetbal, maar dit toch zeker wel hoor mr Nijhuis.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:00
    Tukker homo
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23661
    donderdag 15 maart 2018 om 13:13
    Dick moet zijn muil houden. Saaie correcte zielepoten ;).
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    donderdag 15 maart 2018 om 13:18
    Aan hen die Nijhuis een ramp vinden.....
    Als je van Egmond zijn zin geeft staan er ieder weekend 9 Higlertjes op de velden te wedstrijden te laten ontsporen.
    Wil je dat?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:31
    Nee zeker niet. En ook geen Makkelie en Kuipers. Iemand vertelde mij ooit dat wanneer je noet opvalt als scheids ben je goed bezig. Dat heb ik tegenwoordig met Ed Jansen.
    Vind ik leuk
    RR12 +282
    donderdag 15 maart 2018 om 13:32
    En terecht..genoeg zouteloze scheidsen die kommaneuken.
    Vind ik leuk
    mchollie +3339
    donderdag 15 maart 2018 om 13:35
    Die spelers die elke wedstrijd maar lopen te gras happen, of bij een sliding 10 keer doorrollen daar hoor ik niemand over hier. Voetbal is een contact sport, als je daar niet tegen kan dan moet je iets anders gaan doen.

    Gisteren heel goed gedaan van die scheids het afkappen van praten door Messi, alleen de aanvoerder en verder niemand anders. Dat gejank en geklaag om een gele kaart of fluiten voor een overtreding, doodziek wordt je ervan.

    Liever Nijhuis die zich niets aantrekt van de rest dan die top 3 thuisfluiters.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:36
    Misschien doet Van Egmond er beter aan om al die anderen op de vingers te tikken voor het categorisch kapotfluiten van wedstrijden. Dat is veel schrijnender en heeft veel meer impact dan die enkeling (Nijhuis) die misschien soms wat te veel laat doorspelen tot de orde roepen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:39
    Misschien doet Van Egmond er beter aan om al die anderen op de vingers te tikken voor het categorisch kapotfluiten van wedstrijden. Dat is veel schrijnender en heeft veel meer impact dan die enkeling (Nijhuis) die misschien soms wat te veel laat doorspelen....
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    donderdag 15 maart 2018 om 14:25
    Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
    Misschien heeft van Egmond ook met de andere scheidsrechters gesproken.
    Helaas bereikt alleen het bericht van deze fluiter die niet fluit ons.
    Hij doet me denken aan een zang kanarie die niet zingt
    (fluit, zo je wilt)







    Vind ik leuk
    deltiaan +1046
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    eens goed afzeiken dat hij 3weken bloed zeikt die smeerlap
    Vind ik leuk
    Cookee +8844
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Zou wel prettig zijn als scheidsrechters iets meer eenduidig floten.
    Nu moet je bijna rekening houden met de fluitist.
    Vind ik leuk
    Hulsink +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:21
    Bas Nijhuis z'n manier van wedstrijden leiden doet me denken aan de wijze waarop Jaap Uilenberg z'n laatste seizoenen floot!
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    donderdag 15 maart 2018 om 14:22
    "Ik heb het verhaal gelezen, maar heb niets gemerkt van een tik op de vingers",
    Naast de overtredingen die hij niet ziet, ziet hij waarschijnlijk zelf niet dat hij op de vingers is getikt.
    Wellicht dat hij zij vingers ergens bij Johan Derksen had zitten.
    Laatstgenoemde zei recentelijk nog iets over vingers in zijn programma.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:42
    Een overtreding is een overtreding, Basje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:38
    Gewoon fluiten zoals je nu doet! Er is geen betere!
    Vind ik leuk
    Horas +417
    donderdag 15 maart 2018 om 16:41
    Ik vraag me bij Geuzebeujeuk altijd af of hij nou een Erdoscheids of een Gülenscheids is.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +84
    donderdag 15 maart 2018 om 20:15
    Van scheidsrechters moet je een beroep maken full profs, en dan van 25 tot 40 jaar, anders kunnen ze niet meer bij houden en ook de assistent trainen kijken en van foute leren, ook internationaal en bas is gewoon eigen zinnig, niet de leukste maar ook niet de beste
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nijhuis negeert advies van de KNVB: 'Ik ga mijn stijl niet veranderen'