Ik was niet boos toen Ajax mij geen contract gaf, wel erg teleurgesteld

    "Ik was niet boos toen Ajax mij geen contract gaf, wel erg teleurgesteld"

    donderdag 15 maart 2018 om 12:41

    Inmiddels is hij volwaardig lid van Ajax 1, maar er waren tijden dat Noussair Mazraoui op amateurbasis bij Jong Ajax speelde. Een contract had hij niet. Op advies van Marcel Keizer werd Mazraoui toch gecontracteerd.

    "Ik was niet boos toen Ajax mij geen contract gaf, wel erg teleurgesteld", zegt de middenvelder tegen Ajax Life. "Het is moeilijk als iedereen met een contract voetbalt en jij niet, maar voor mij persoonlijk is het goed geweest. Het was een eyeopener voor mij. Vanaf toen heb ik zo hard geknokt op elke training, voor elke meter."

    Mazraoui wist dat hij meer in zijn mars had. "Je denkt dat je alles geeft, maar als je in de spiegel kijkt, kun je altijd meer geven dan waar je zelf in gelooft. Het is alsof er een kracht wordt losgemaakt. Ik denk dat dit is wat er bij mij gebeurde toen ik hoorde dat ik zonder contract bij Jong Ajax moest beginnen. Vanaf toen was het alles of niets. Het knakte me zeker niet, ik heb voor 'alles' gekozen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    henkvlis +3068
    donderdag 15 maart 2018 om 12:42
    Keizer was zo slecht nog niet als coach.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:47
    Als Ten Hag net zo weinig krediet krijgt als Keizer zit hij er ook niet lang meer.
    Vind ik leuk
    Jozef +32803
    donderdag 15 maart 2018 om 12:58
    Dan zie je het somber in. Als het niet zo lang meer zou dure, dan heeft Ajax een fikse rij nederlagen in het verschiet.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:19
    Het gat naar PSV is alleen maar groter geworden. Erg goed zijn de prestaties nog niet.

    Ik vind ook eigenlijk dat Keizer misschien wel erg snel de laan is uitgestuurd. Ik zag het wel aankomen hoor maar had hij niet wat meer tijd verdient?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3059
    donderdag 15 maart 2018 om 14:36
    Deels gelijk. Ten Hag begon met vijf punten achterstand.
    Is nu twee punten meer geworden.
    Dus tot nu toe heeft Ten Hag minder schade opgelopen (twee tegenover vijf Keizer).

    Maar voor de rest heb je gelijk.
    Keizer had A) nooit nu als hoofdcoach moeten komen, en B) nu hij er toch zat de tijd gunnen en sowieso het seizoen afmaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:10
    Keizer had er ook niet uitgehoeven hoor. Dat BergRAMP en Spijkerman eruit gingen, dat was al genoeg.
    Vind ik leuk
    JustH +10625
    donderdag 15 maart 2018 om 13:43
    Daar kan ik geen speld tussen krijgen.
    Mocht hij wel meer krediet krijgen blijft hij langer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 12:47
    Dat denk ik ook niet. Zou een prima trainer voor Ajax zijn geweest, als men hem op juiste waarde had ingeschat. Geen hoofdcoach voor Ajax 1, maar een prima assistent of coach van jong Ajax.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8389
    donderdag 15 maart 2018 om 12:43
    Is Mazraoui inmiddels volwaardig lid van het eerste van Ajax? Dat heb ik deze week ook nog maar 10 keer gelezen hier op vp...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    donderdag 15 maart 2018 om 13:12
    Voor de zekerheid gooien ze er nog een soort van reminder achteraan
    Vind ik leuk
    Vak422 +489
    donderdag 15 maart 2018 om 12:49
    Zijn er hier Ajacieden die denken dat hij op termijn een vaste basisplek kan veroveren?
    Ik denk, tot mijn spijt, namelijk van niet.
    Vind ik leuk
    Hyena +27201
    donderdag 15 maart 2018 om 12:54
    Nee, ik vind het ook geen speler met exceptionele kwaliteiten. Beetje vergelijkbaar met Pelle Clement. Een nuttige speler, maar uiteindelijk net niet geschikt voor het eerste van Ajax.

    Begrijp ook eerlijk gezegd niet zo heel goed waarom hij toch relatief hoog in de pikorde van Ten Hag staat.
    Vind ik leuk
    Vak422 +489
    donderdag 15 maart 2018 om 13:00
    Exact.
    M.b.t. Ten Hag; van hem snap ik wel meer niet ;)
    Vind ik leuk
    Hyena +27201
    donderdag 15 maart 2018 om 13:06
    Vertel mij wat. Ik wil iedere trainer een eerlijke kans geven, maar met deze man heb ik het heel erg lastig. Vind hem niet sympathiek, zijn mediaoptredens zijn zeer zwak, voetballend is het minder aantrekkelijk geworden, het tactische plan zet ik sowieso mijn vraagtekens bij en zijn wisselbeleid is volledig ruk.

    Persoonlijk had ik meer met Keizer. Die had van mij best nog even aan mogen blijven en anders had ik Van 't Schip een uitstekende optie gevonden. Past vele malen beter binnen de club.
    Vind ik leuk
    13 +8921
    donderdag 15 maart 2018 om 13:17
    Ik weet niet of hij nou zo zeer onsympathiek is. Hij doet me denken aan
    Rutten bij Feyenoord in de pers, wantrouwig, bozig, maar misschien eigenlijk wel bang voor de pers.
    Vind ik leuk
    Vak422 +489
    donderdag 15 maart 2018 om 13:30
    Ik schud jou de hand op elk onderdeel van je verhaal!
    Van ''t Schip zou idd heel goed passen, had ook gehoopt dat ze hem namen na het (op dat moment onnodige) ontslag van Keizer.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3172
    donderdag 15 maart 2018 om 13:42
    Ik snap ook werkelijk niet waarom Ten Hag zo de hemel in werd geprezen. Een paar leuke seizoenen en uitslagen met Fc Utrecht zegt nog niets en op het gebied van tactiek kon niemand hem overtreffen want hij heeft veel van Pep geleerd. Ik vraag mij serieus af wat zijn tactiek is voor een wedstrijd? Leuk voorbeeld : druk zetten. Onder Bosz werd dit prima uitgevoerd en deed iedereen volop mee met als doel om de bal z.s.m. in bezit te krijgen. Onder Ten Hag zie ik er 1 of 2 af en toe druk zetten. Je tegenstander voetbalt zich eronder uit en dan wat?

    Onder Keizer was het voetbal beter en vielen de resultaten in de eredivisie tegen. De beste man had op z'n minst het seizoen moeten afmaken. Net wat je oppert : van 't Schip had ik liever gezien.
    Vind ik leuk
    JustH +10625
    donderdag 15 maart 2018 om 13:45
    Misschien even aan kijken?
    Hij is er al 6 weken en heeft zijn koffers nog niet eens helemaal uitgepakt.
    Vind ik leuk
    Hyena +27201
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Dat doe ik toch ook? Geef alleen maar aan dat ik het met deze man wel lastig heb om hem niet direct af te schrijven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22102
    donderdag 15 maart 2018 om 13:09
    Zou best kunnen. Hij oogt wat slungelig, maar volgens mij is hij daardoor wel beter dan hij lijkt.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1518
    donderdag 15 maart 2018 om 12:54
    Goeie mentaliteit! Zo hoort het.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1142
    donderdag 15 maart 2018 om 13:04
    Koude club
    Vind ik leuk
    3-5-2 +429
    donderdag 15 maart 2018 om 13:06
    Geweldig commentaar... echt levensverrijkend....
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:21
    Maar jij heeft wel gelijk.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +429
    donderdag 15 maart 2018 om 13:27
    jij heeft wel gelijk ?

    https://www.nha.nl/taalcursussen/taalcursussen-vanuit-het-nederlands/nederlands?gclid=EAIaIQobChMI_snT4qnu2QIVD54bCh1njAJ2EAAYASAAEgJVQvD_BwE
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:41
    Och gut och gut, de h die naast de j zit verkeerd getikt..
    Fijn voor je dat je zo goed kan googelen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    donderdag 15 maart 2018 om 13:31
    Mooi voorbeeld hoe het ook kan.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10158
    donderdag 15 maart 2018 om 13:41
    Keizer zag wel in dat je moet werken om iets te bereiken en niet zo als Ten Hag een hoop onzin staan te verkopen.
    Vind ik leuk
    Mari +5515
    donderdag 15 maart 2018 om 14:35
    Hetzelfde geldt voor salarissen. Je kan veel verdienen bij goede prestaties.
    Dus een "laag"salaris aangevuld met bonussen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Blijf het maar weer eens roepen; het CV van Ten Hage dwingt geen respect af bij spelers die meer Europees ervaring hebben dan de tuinkabouter.
    Neem bijvoorbeeld Huntelaar, wat kan zo'n gozer nou leren van de huidige staf, nada, noppes.
    Johnny van 't Schip kom er maar in!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:01
    Hij krijgt alleen maar een contract omdat hij Marokkaan is, Racisme!
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1058
    donderdag 15 maart 2018 om 19:41
    Waarom staat hij altijd met zijn broer op de foto???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik was niet boos toen Ajax mij geen contract gaf, wel erg teleurgesteld"