Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'

Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'

donderdag 15 maart 2018 om 17:02

Wesley Sneijder baalt ervan dat hij van de KNVB niet de kans heeft gekregen om in een interland afscheid te nemen van het Nederlands elftal. Dat zegt de recordinternational in gesprek met de NOS. 

"Het moment was fantastisch geweest, maar ik kan het wel enigszins begrijpen", begint Sneijder in Qatar tegen de NOS. "Een nieuwe bondscoach wil zijn nieuwe groep bij elkaar hebben. Die wil niet een wedstrijd die in het teken staat van mij."

Eerder deze maand werd bekend dat Sneijder afzwaait als Oranje-international. De beslissing om te stoppen werd genomen nadat bondscoach Ronald Koeman op bezoek kwam bij Sneijder. Voor de middenvelder zit er dus geen officiële afscheidswedstrijd in, zoals Arjen Robben die bijvoorbeeld wel had tegen Zweden.

"Het gaat niet om mij, het gaat erom dat ik samen met de fans een moment wil om afscheid te nemen. Ik ben er vijftien jaar onafgebroken bij geweest, ik ben recordinternational. Zoals Robben zijn afscheid heeft gekregen, denk ik dat het voor mij ook op zijn plaats is."

Nederland oefent vrijdag in de Johan Cruijff Arena tegen Engeland. De week daarna is Portugal de tegenstander. "Maar dat is een uitwedstrijd, dus niet voor eigen publiek. Ik heb wel gedacht: ik heb tegen Portugal gedebuteerd, ik heb onder Ronald Koeman bij Ajax gedebuteerd, hoe mooi zou het dan zijn om onder Koeman bij het Nederlands elftal te eindigen tegen Portugal? Maar het is wat het is, ik ga er ook niet moeilijk over doen."

Update 15.38: Via Twitter heeft de KNVB donderdagmiddag rap gereageerd op de onvrede van Sneijder. 'We organiseren zeker nog een moment dat Wesley Sneijder afscheid kan nemen van de Oranjefans. Hierover volgt later meer info', laat de voetbalbond via de officiële kanalen weten.

Update 17.02: De KNVB gaat met Sneijder overleggen hoe zijn afscheid als international eruit gaat zien. Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen. 'Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen', laat de voetbalbond donderdagmiddag weten via de officiële kanalen.

Poll

Had Sneijder een afscheid tegen Engeland of Portugal verdiend?

(3359 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 15 maart 2018 om 14:26
De recordinternational verdiend altijd een afscheidswedstrijd. Doe op zijn minst een afscheidswedstrijd met Sneijder, Robben, Van der Vaart en Van Persie samen om afscheid te nemen van deze fantastische generatie
Vind ik leuk
Koeroe +7044
donderdag 15 maart 2018 om 14:29
Doe mij de Jong en Huntelaar en eventueel Stekelenburg er ook maar bij
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
donderdag 15 maart 2018 om 14:36
Ik zou dan ook graag Romano Denneboom, Ugur Yildirim en Tim de Cler nog willen zien.
Vind ik leuk
Rodajc +6890
donderdag 15 maart 2018 om 14:40
Dave van den Bergh niet te vergeten!
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
donderdag 15 maart 2018 om 14:47
Glad vergeten! naja doe Sikora er maar bij dan en een mooi afscheid voor Otman Bakkal. Maargoed als Otman mag komen dan vind ik dat Royke Beerens en Romeo Castelen ook minuten moeten krijgen. Op de bank dan maar Orlando Engelaar en Barry van Galen?
Vind ik leuk
5697956 +2325
donderdag 15 maart 2018 om 15:03
Barry van Galen.
Vind ik leuk
Dorzon +3486
donderdag 15 maart 2018 om 15:15
En berry van aerle
Vind ik leuk
Leedz +4674
donderdag 15 maart 2018 om 15:09
Ugur Yildirim :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:09]
Vind ik leuk
Koeroe +7044
donderdag 15 maart 2018 om 15:30
Ja toch
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:42
Seedorf en Kluivert ook.. reiziger, van tiggelen
Vind ik leuk
yuuup +7613
donderdag 15 maart 2018 om 16:27
Teveel Ajacieden?
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
donderdag 15 maart 2018 om 16:30
?
Vind ik leuk
yuuup +7613
donderdag 15 maart 2018 om 16:36
Omdat je met wat andere toppers aankomt.
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
donderdag 15 maart 2018 om 16:43
Oh, nee dat vind ik gewoon echte toppers die hun interlands dim en dik hebben verdient......
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:22
Deze chef verdient een mooi afscheid.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:55
Joel Veltman ook een uitnodiging sturen aub
Vind ik leuk
JCJWZ +11862
donderdag 15 maart 2018 om 17:10
Brenet en Luuk de Jong ook direct maar meepakken dan.
Vind ik leuk
wijze man +2992
donderdag 15 maart 2018 om 18:31
Ga jij je mond heel snel met zeep wassen a.u.b.!
Vind ik leuk
R2 +4643
donderdag 15 maart 2018 om 20:56
Het ging om Veltman's afscheidswedstrijd als ik het goed begrijp. ;)
Vind ik leuk
feyeniels +22668
donderdag 15 maart 2018 om 14:30
Volledig mee eens. Wat mij betreft worden Huntelaar, De Jong, Stekelenburg en Vlaar nog aan dit lijstje toegevoegd
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
Koeien +1855
donderdag 15 maart 2018 om 14:33
inderdaad, Luuk heeft ook wel een afscheid verdiend lijkt me zo.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:36
Grappenmaker ;)
Vind ik leuk
Maxx Jw +887
donderdag 15 maart 2018 om 16:16
Siem ook gelijk maar doen dan?
Vind ik leuk
Rodajc +6890
donderdag 15 maart 2018 om 14:39
Van der Vaart kun je na een kwartier al aan de zuurstof leggen.
Vind ik leuk
5by5 +1024
donderdag 15 maart 2018 om 23:11
Haha
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:12
Van de Vaart heeft geen 100 wedstrijden en was bovendien al op zijn 28ste opgebrand, presteerde weinig.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 16:05
Vergeet sjaak polak niet
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:06
Pak dan Spanje als tegenstander om het echt cachet te geven!
Vind ik leuk
HJR +5981
donderdag 15 maart 2018 om 17:16
Mogen L de Jong en Veltman dan ook alvast een afscheid ;)?
Vind ik leuk
5697956 +2325
donderdag 15 maart 2018 om 20:10
+ Vlaar
Vind ik leuk
5by5 +1024
donderdag 15 maart 2018 om 23:11
Vd Vaart ook? Die is al jaren met pensioen bij Oranje.
Vind ik leuk
Fce9091 +744
donderdag 15 maart 2018 om 14:26
In de rust kun je mooi afscheid nemen.
Vind ik leuk
Vak422 +440
donderdag 15 maart 2018 om 14:29
Typisch Nederlands...
Eer je helden, hij was fenomenaal goed.
Vind ik leuk
Fce9091 +744
donderdag 15 maart 2018 om 14:31
Vooruit kijken. Moeten aan een nieuw team gaan werken. Afscheid nemen hoeft niet met speelminuten.
Vind ik leuk
Vak422 +440
donderdag 15 maart 2018 om 14:32
Vind persoonlijk een afscheid in de rust niet genoeg voor de kleine grote man.

Tis vriendschappelijk tegen Engeland.. Geef hem nog 1 basisplaats en wissel hem na 60 minuten.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:01
we zijn geen amateurs, gewoon een afscheidswedstrijd plannen tegen een team naar keuze van Snijder
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:11
@ Vuurman: Je speelt nu toch nergens om? (En bij de amateurs spelen ze ten minste nog om de punten)
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 20:59
volgens mij spelen ze om uit te zoeken wat het beste team is om mee door te gaan voor de toekomst, en natuurlijk speel je ergens voor, sowieso voor alle Nederlanders, dan ook nog eens voor de eer, geld doet ook mee denk ik ;) en je moet gewoon een zo'n goed mogelijke resultaat neerzetten.
Vind ik leuk
plein19 +851
donderdag 15 maart 2018 om 14:28
Als je met zo veel moeite hem aan het aantal wedstrijden hebt geholpen dan kan er toch wel een speciale wedstrijd of iets dergelijks worden georganiseerd. Die wedstrijd verdiende hij toch al. Recordinternational op deze wijze vond ik beetje zielig
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:28
Als je naar de woestijn vertrekt is toch ook eigen schuld, je werkt het immers zelf in de hand wetende dat er een nieuwe bondscoach wordt aangesteld. De KNVB bepaalde de selectie niet, dat zou Sneijder toch moeten begrijpen!
Vind ik leuk
3-5-2 +313
donderdag 15 maart 2018 om 14:31
Dat begrijpt hij ook wel echter heeft hij er 15 jaar lang bijgezeten en was hij 1 van de top 3 destijds....

Het argument dat hij dan maar niet naar de woestijn moet gaan slaat natuurlijk helemaal nergens op... Als hij nu nog bij Nice onder contract zou staan werd hij waarschijnlijk ook niet meer opgeroepen...
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:36
Hij gaat naar de woestijn om extra dollars binnen te harken en niet om het publiek te vermaken je weet dat er een nieuwe coach komt die van onder af aan weer gaat opbouwen een een nieuw Oranje waarom is Sneijder dan niet zo slim geweest om zijn eigen stoppen aan te kondigen zoals Robben, werd hij niet opgeroepen om hem record internationaal te maken en werd hij daarmee als niet in het zonnetje gezet omdat hij voetballend al niet meer mee kon komen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:36]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:42
Precies, dat hele "recordinternational" was al een kadootje.
Wat wil hij nog meer?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:40
erg kort door de bocht. Een speler die altijd klaar stond voor oranje, ook bij niets zeggende oefenpotjes tegen FC bal op het dak.
Beetje meer respect is dan wel op zijn plaats.
Dat hij nu voor de woestijn kiest heeft totaal niets met oranje te maken.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:46
Helemaal niet, je weet dat er een nieuw coach komt die van onderaan begint op te bouwen en je weet ook dat je interland carrière op zijn eind loopt of zou Sneijder denken dat Koeman een team om heen wou bouwen? Advocaat riep hem op om record internationaal te worden niet omdat Sneijder het niveau nog aan kon. Hij kiest vervolgens voor de extra dollars in de woestijn dan moet je niet gaan zeuren want waarom zag Robben wel in dat het einde verhaal was en Sneijder niet, denk je nu heus dat daar niet over gesproken is tussen de oude mannen.

Koeman bouwt een een nieuw team om zodoende je proberen te kwalificeren voor het EK over 2 jaar.
Vind ik leuk
Mass +3441
donderdag 15 maart 2018 om 14:29
Laat hem lekker beginnen tegen Engeland, en geef hem een publiekswissel zeg.
We hebben met zn allen hard gejuicht toen hij in 2010 ons voorbij brazilie kopte....Op zn minst een afscheidswedstrijd verdient denk ik zo...)
Vind ik leuk
elmoo +483
donderdag 15 maart 2018 om 14:34
Toch knap morgen een interland. De competitie wordt ook nog gewoon gevoetbald
Vind ik leuk
Leedz +4674
donderdag 15 maart 2018 om 14:34
Het gaat dus wel om Wesley Sneijder...

Er zijn zoveel die geen afscheidswedstrijd hebben gehad, maak jezelf niet belangrijker en just deal with it
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:47
Van Persie werd ook jaren aan zijn lot overgelaten met meer dan 100 interlands.
Vind ik leuk
Leedz +4674
donderdag 15 maart 2018 om 14:52
Precies en die is nog topscoorder van Oranje en het siert hem dat hij niet loopt te zaniken
Vind ik leuk
RtdDub +6152
donderdag 15 maart 2018 om 14:39
Je had je muil open moeten trekken toen Van Persie geschoffeerd werd en zijn 100ste interland trofee via TNT op het Turkse postkantoor moest gaan ophalen, jankmuil.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:48
Precies, dan hoor je ze niet!
Vind ik leuk
RtdDub +6152
donderdag 15 maart 2018 om 14:58
Het heeft bij Sneijder altijd alleen maar om Sneijder gedraaid.

Mooiste voorbeeld: Nederland - Turkije in 2015
Nederland MOET winnen maar komt in blessuretijd pas op 1-1 door Huntelaar.
Wat doet Sneijder? Heel snel de bal pakken.
Niet om nog snel voor een winnende te gaan maar om heel leuk met de bal onder zijn shirt de wereld laten zien dat ie een penis heeft en een vrouw zwanger kan maken.

Althans.. dat hoop ik dan maar voor hem dat ie de vader is. Weet je ten slotte ook niet zeker als vent zijnde.
Vind ik leuk
yuuup +7613
donderdag 15 maart 2018 om 16:33
Misschien heeft hij dat ook wel gedaan brulboei. Maar Van Persie is volwassen genoeg om voor zichzelf te kunnen zorgen.
Vind ik leuk
RtdDub +6152
donderdag 15 maart 2018 om 16:42
Ja... Iets zegt me dat ie dat dus niet heeft gedaan aangezien het bij Sneijdertje altijd vooral om Sneijdertje moest gaan als het gaat om de spot lights.

Hoe had Van Persie voor zich zelf moeten zorgen in dit geval? Hij werd niet meer geselecteerd door die dwaas uit Goes.
Door een jankverhaal in de pers op te hangen?
Is niet Van Persie zijn stijl, is meer iets voor Sneijder zoals dit bericht maar weer laat zien.


Vind ik leuk
Kijkmaar +1577
donderdag 15 maart 2018 om 18:46
Die blinde neus komt niet uit Goes
Vind ik leuk
RtdDub +6152
donderdag 15 maart 2018 om 19:34
Je hebt gelijk... Vlissingen.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1577
donderdag 15 maart 2018 om 19:43
Hahaha uit Oost souburg, maar dat ligt ernaast. Dus ik keur het goed.
Vind ik leuk
035 +2339
donderdag 15 maart 2018 om 20:03
Oost Souburg............. hoe kom jij erbij. Ik ken die plaats toevallig vanuit mn stamboom. Grappig
Vind ik leuk
Kijkmaar +1577
donderdag 15 maart 2018 om 21:14
Ik kom daar zo'n 20 km Vandaan oorspronkelijk
Vind ik leuk
035 +2339
donderdag 15 maart 2018 om 21:41
Voorouders vanuit 1800 kwamen daar vandaan. Vandaar mijn reactie. :-)
Vind ik leuk
yuuup +7613
vrijdag 16 maart 2018 om 05:43
Natuurlijk heeft hij dat niet. Dat doe je sowieso alleen voor prettige mensen.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:42
Ik denk dat hij voor zijn beurt spreekt, althans dat hoop ik. Er zijn nog veel maanden te gaan voor een afscheid.
Vind ik leuk
Spiegel +6206
donderdag 15 maart 2018 om 14:45
Ook mooi he.
Alsof de KNVB robben een afscheidswedstrijd heeft gegund.

Die wedstrijd ging nog ergens over, althans die interlandperiode waar robben voor was opgeroepen...
Ook heeft robben nog al die tijd een meerwaarde gehad voor het elftal en zou die zelfs nu nog alles spelen als hij door zou willen gaan, waar Sneijder een blok aan het been was voor de bondscoaches omdat hij natuurlijk een geweldige speler is geweest en men hoopte op een terugkeer van die vorm, maar het eigenlijk niet meer bij kon benen..
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:46]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:45
Welke vrijdag? niet deze, toch?
Vind ik leuk
Lipu +323
donderdag 15 maart 2018 om 14:46
Alsjeblieft gewoon vertrekken, zelfingenomem, altijd slim in de luwte van de strijd opererend voetballertje!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:49
Je gaat toch niet een hele interland opofferen met Sneijder in het team om hem een mooi afscheid te geven? Hij kan toch groots gehuldigd worden en op de schouders door het stadion gelopen worden voor de wedstrijd?

Sneijder verdiend een groots afscheid maar daadwerkelijk als actief speler op het veld vind ik onzin.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:49
Tja je kunt zijn situatie nou eenmaal niet vergelijken met die van Robben. Sneijder was al op het tweede plan geraakt, geen basisspeler meer en toen kwam Koeman. Die heeft hem gewoon niet meer nodig, heeft hij goed bij hem neergelegd zodat Wesley dat zelf kon communiceren.

Robben echter stopte terwijl de coach hem erbij had willen houden. Die was nog gewoon basisspeler. Logisch dat je dan zelf kunt aangeven dat het de laatste was.

Zegt niets over wat ze betekend hebben voor Oranje want Sneijder is misschien wel de beste international van de laatste 20 jaar geweest.
Maar helaas, dit oranje moet nog naar een EK, er moet hard gewerkt worden om de puinhopen op te ruimen, dan kun je Koeman niet opzadelen met een afscheidswedstrijd. Er moet weer gepresteerd gaan worden. Dat snapt Wesley vast ook wel.
Vind ik leuk
SimonSays +2035
donderdag 15 maart 2018 om 14:59
Wat mij betreft verdient hij een waardig afscheid. Ik heb ontzettend genoten van zijn spel in Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:07
"Nederland oefent vrijdag in de Johan Cruijff Arena tegen Engeland"

Er is komend weekend ook gewoon competitievoetbal dus we hebben een primeur te pakken, interland én competitievoetbal in 1 weekend!
Vind ik leuk
RtdDub +6152
donderdag 15 maart 2018 om 15:16
En waar is de Johan Cruijff Arena?

Vind ik leuk
dhrwobo +16079
donderdag 15 maart 2018 om 15:19
Is het officieel eigenlijk al de Johan Cruijff Arena? Op hun website staat nog steeds gewoon Arena namelijk.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:11
Robben creëerde zijn eigen afscheidswedstrijd, dat is het verschil. Hij had nog niks aangekondigd voor die wedstrijd.

Maar dan nog verdient Sneijder dit!!!!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:40
En Robben werd niet ... de laatste 5 wedstrijden opgeroepen, om alsnog aan een record te komen.
Sneijder mocht al genoeg keren, een paar minuutjes meedoen de laatste tijd.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:16
Waarom in de zomer geen afscheidswedstrijd tegen Ajax, PSV of Feyenoord bijvoorbeeld. Met Sneijder, Robben, Stekelenburg, van Persie, vd Vaart, Vlaar, huntelaar en Nigel de Jong Heb je een leuke groep dat een afscheid verdient( ik zal er vast nog een paar vergeten) dat groepje vul je aan met wat internationals die er zin in hebben en je hebt een leuke wedstrijd. Een wedstrijd die ik nog wel zou willen zien
Vind ik leuk
Lipu +323
donderdag 15 maart 2018 om 18:38
Zo is het, zomeravondvoetbal......
Vind ik leuk
dhrwobo +16079
donderdag 15 maart 2018 om 15:16
Met alle respect voor Sneijder, wat echt een grootheid in Oranje is geweest. Hij was de laatste 2 jaar ook echt al niet meer de Sneijder van vroeger, en had steeds minder vaak een basisplaats. Hij bouwde qua clubs zijn carrière al af. Hij heeft ook zelf lang gewacht met het afscheid nemen van Oranje, terwijl hij die keuze al had kunnen maken toen bekend was dat Oranje het WK niet ging halen. Dan had hij z'n afscheidswedstrijd nog kunnen plannen. Nu heeft hij het zo lang uitgesteld dat Oranje alweer gestart is aan een nieuwe fase waarin aan een nieuw team wordt gebouwd. Ik vind het ook wel een klein beetje z'n eigen schuld dat het zo gelopen is.

Neemt niet weg dat we hem rondom een wedstrijd van Oranje nog groots kunnen eren en bedanken voor alles wat hij voor ons Oranje heeft betekend natuurlijk!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:24
Je kan toch ook een oefenwedstrijd houden. Bijv 1x per 5 jaar. Van de oud internationals (die kort geleden afscheid namen) tegen het huidige Oranje.

Dan krijgt iedereen aandacht.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:25]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:24
Komt tijd, komt raad. Geef het een plekkie Wesley.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:30
Man man man! Wat zijn wij toch ongelooflijk slecht in het eren van onze helden zeg! Bah! Gun deze man een waardig afscheid, kijk wat voor een feest en plezier we beleefd hebben aan deze grootheid! Zijn inzet en zijn twee geweldige benen hebben mij vaak zat lazarus de singel ingekregen
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:31
Schande!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:32
Wat een belachelijke beslissing. Dit kan de KNVB niet maken. Deze man heeft veel betekent voor Oranje.
Vind ik leuk
JD85 +531
donderdag 15 maart 2018 om 15:32
Sneijder heeft hier natuurlijk gewoon groot gelijk in.
Het is een schande dat een voetballer zoals Wesley Sneijder, die zoveel heeft betekend voor het Nederlands Elftal de afgelopen 10 jaar, geen passend afscheid krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:42
Juist hij ... zou ook voor iedereen op moeten komen. Hij was toch zo'n groot aanvoerder van zijn generatie?
Vind ik leuk
kees ee +453
donderdag 15 maart 2018 om 15:41
. . ja, absoluut, . . maar 't blijft zo dat het niet zijn plaats is om dat naar voren te brengen !!, want kindertjes die vragen worden . . . . . . . , juist wesley !!
Vind ik leuk
stratumseind +121603
donderdag 15 maart 2018 om 15:46
Goed omgaan met en respect tonen voor "ouwe helden" is niet echt een sterk punt van de nederlander helaas
Vind ik leuk
035 +2339
donderdag 15 maart 2018 om 20:10
Relativeren is ook geen sterk punt van de Nederlanders Straatje.
Willens en wetens tot record-international gemaakt. Heel veel geld verdient. Welke werknemer bij welk bedrijf dan ook met meer dan 30 dienstjaren krijgt een eerbetoon??? Ik heb Sneider vanmiddag op de radio aangehoord. Wat mij betreft regelrechte onzin. Bijna niets zeggen maar wel speculeren op "eergevoel". Goede voetballer geweest maar verder een egootje die zn weerga niet kent.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:46
Wat een onzin, sneijder heeft genoeg wedstrijden gespeeld in oranje.. De laatste paar keer zat hij er ook al bij om maar het record van van der sar te kunnen verbreken.. Dat robben nog even tegen de trainer zei: zet wesley er nog gewoon 2 minuten in zodat ie het record kan halen.. Je speelt in oranje omdat je de beste van je land bent, niet omdat je ooit heel goed was... Klaar is klaar
Vind ik leuk
Guzzi +308
donderdag 15 maart 2018 om 16:19
Een afscheid in het klein had wel gemogen.
Vind ik leuk
Blindsy +5145
donderdag 15 maart 2018 om 16:37
Ik heb een beter idee; gewoon een leuke oefenwedstrijd organiseren voor Sneijder. Samen met hem een team samenstellen bestaand uit spelers die de afgelopen 15 jr met Sneijder hebben gespeeld, vs een door Sneijder samengesteld all-star team.
Het komt zelden voor dat je afscheid neemt van een record international, dat mag, nee, moet je, groots aanpakken.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:15
Zitten meerdere kanten aan dit verhaal natuurlijk.

Dat Robben een ander afscheid kreeg, was de verdienste van Robben. Hij was nog steeds de beste op zijn positie en speelde dus vanzelfsprekend in een pot waar heeeeeeeeel misschien het WK nog gehaald kon worden.
Sneijder koos ervoor om naar Turkije en vervolgens een woestijnlandje te gaan en is daardoor natuurlijk niet meer de vedette en sterspeler zoals Robben nog steeds wel kan zijn.

Dat hij een afscheid van formaat verdient, vind ik ook. Het is een van de grootste sterren met de beste prestaties in Oranje ooit.
Dat afscheid wil de KNVB hem volgens mij ook gewoon geven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 17:15]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:17
Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen. 'Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen',
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 17:24
Blijkbaar is het moeilijk voor de KNVB om direct iets goed te doen. Volgorde: idiote beslissing - commotie - schrik bij de KNVB - correctie. Zucht, wat een eeuwige amateurs bij de bond. Triest!!
Vind ik leuk
Nikos85 +682
donderdag 15 maart 2018 om 17:27
Hij is zeker niet bescheiden uitgevallen onze Wesley... Zoiets is een eer daar vraag je allerminst zelf om.
Vind ik leuk
Teo Smith +18129
donderdag 15 maart 2018 om 17:45
Nog 1 keer laten spelen zoals robben toen.
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
donderdag 15 maart 2018 om 18:07
De KNVB is er zo goed in om gestopte Internationals een groots afscheid te gunnen. Alleen gebeurt dat vaak pas na ruim een jaar ofzo.
Vind ik leuk
Donnygo +274
donderdag 15 maart 2018 om 18:16
Hij verdient een groots afscheid maar wat verwacht hij dat hij maar geselecteerd moet worden voor nog maar 1 wedstrijdje zoals hij de laatste 5 al cado kreeg.

Of dat de KNVB een afscheid kan regelen in een weekje, door het zo te roepen is het net of de KNVB niks regelt maar het nog maar een weekje dat hij gestopt is.

Misschien is een Oranje van Sneijder en een all star team van Sneijder een leuk idea of om ook de andere die al afscheid genomen hebben of 'moeten' hebben tegen het huidige oranje laten spelen met spelers als N. de Jong, vd Vaart Stekelenburg, Huntelaar, v Persie die nu gewoon 'te oud' en niet meer goed genoeg zijn.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:35
Waarom hij heeft al 20 interlands cadeau gekregen want hij was al jaren niet meer geloofwaardig
Vind ik leuk
Guusman +5241
donderdag 15 maart 2018 om 19:20
Als ie dat wanstaltige loeder van 'm maar thuislaat.
Vind ik leuk
Nick Kools +12571
donderdag 15 maart 2018 om 21:52
Ze moeten gewoon al die jongens die de WK finale speelde in 1 wedstrijd laten nemen.
Kuyt, v/d Vaart en co verdienen een afscheidswedstrijd.
Vind ik leuk
Laliga +1158
donderdag 15 maart 2018 om 23:47
Wesley verdient dat zeker , doet pijn om te zien dat we ze allemaal kwijtrake.. zoveel van genote en altijd overal 100% gegeven voor nl elftal. Ware held !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'