Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'

    Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'

    donderdag 15 maart 2018 om 17:02

    Wesley Sneijder baalt ervan dat hij van de KNVB niet de kans heeft gekregen om in een interland afscheid te nemen van het Nederlands elftal. Dat zegt de recordinternational in gesprek met de NOS. 

    "Het moment was fantastisch geweest, maar ik kan het wel enigszins begrijpen", begint Sneijder in Qatar tegen de NOS. "Een nieuwe bondscoach wil zijn nieuwe groep bij elkaar hebben. Die wil niet een wedstrijd die in het teken staat van mij."

    Eerder deze maand werd bekend dat Sneijder afzwaait als Oranje-international. De beslissing om te stoppen werd genomen nadat bondscoach Ronald Koeman op bezoek kwam bij Sneijder. Voor de middenvelder zit er dus geen officiële afscheidswedstrijd in, zoals Arjen Robben die bijvoorbeeld wel had tegen Zweden.

    "Het gaat niet om mij, het gaat erom dat ik samen met de fans een moment wil om afscheid te nemen. Ik ben er vijftien jaar onafgebroken bij geweest, ik ben recordinternational. Zoals Robben zijn afscheid heeft gekregen, denk ik dat het voor mij ook op zijn plaats is."

    Nederland oefent vrijdag in de Johan Cruijff Arena tegen Engeland. De week daarna is Portugal de tegenstander. "Maar dat is een uitwedstrijd, dus niet voor eigen publiek. Ik heb wel gedacht: ik heb tegen Portugal gedebuteerd, ik heb onder Ronald Koeman bij Ajax gedebuteerd, hoe mooi zou het dan zijn om onder Koeman bij het Nederlands elftal te eindigen tegen Portugal? Maar het is wat het is, ik ga er ook niet moeilijk over doen."

    Update 15.38: Via Twitter heeft de KNVB donderdagmiddag rap gereageerd op de onvrede van Sneijder. 'We organiseren zeker nog een moment dat Wesley Sneijder afscheid kan nemen van de Oranjefans. Hierover volgt later meer info', laat de voetbalbond via de officiële kanalen weten.

    Update 17.02: De KNVB gaat met Sneijder overleggen hoe zijn afscheid als international eruit gaat zien. Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen. 'Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen', laat de voetbalbond donderdagmiddag weten via de officiële kanalen.

    Poll

    Had Sneijder een afscheid tegen Engeland of Portugal verdiend?

    (3359 stemmen)

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8534
    donderdag 15 maart 2018 om 14:26
    De recordinternational verdiend altijd een afscheidswedstrijd. Doe op zijn minst een afscheidswedstrijd met Sneijder, Robben, Van der Vaart en Van Persie samen om afscheid te nemen van deze fantastische generatie
    Vind ik leuk
    Koeroe +12427
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Doe mij de Jong en Huntelaar en eventueel Stekelenburg er ook maar bij
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 14:36
    Ik zou dan ook graag Romano Denneboom, Ugur Yildirim en Tim de Cler nog willen zien.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13843
    donderdag 15 maart 2018 om 14:40
    Dave van den Bergh niet te vergeten!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 14:47
    Glad vergeten! naja doe Sikora er maar bij dan en een mooi afscheid voor Otman Bakkal. Maargoed als Otman mag komen dan vind ik dat Royke Beerens en Romeo Castelen ook minuten moeten krijgen. Op de bank dan maar Orlando Engelaar en Barry van Galen?
    Vind ik leuk
    5697956 +3658
    donderdag 15 maart 2018 om 15:03
    Barry van Galen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    donderdag 15 maart 2018 om 15:15
    En berry van aerle
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 15 maart 2018 om 15:09
    Ugur Yildirim :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12427
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Ja toch
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2432
    donderdag 15 maart 2018 om 15:42
    Seedorf en Kluivert ook.. reiziger, van tiggelen
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    donderdag 15 maart 2018 om 16:27
    Teveel Ajacieden?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 16:30
    ?
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    donderdag 15 maart 2018 om 16:36
    Omdat je met wat andere toppers aankomt.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 16:43
    Oh, nee dat vind ik gewoon echte toppers die hun interlands dim en dik hebben verdient......
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1057
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Deze chef verdient een mooi afscheid.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1274
    donderdag 15 maart 2018 om 15:55
    Joel Veltman ook een uitnodiging sturen aub
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13716
    donderdag 15 maart 2018 om 17:10
    Brenet en Luuk de Jong ook direct maar meepakken dan.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13843
    donderdag 15 maart 2018 om 14:39
    Van der Vaart kun je na een kwartier al aan de zuurstof leggen.
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    donderdag 15 maart 2018 om 23:11
    Haha
    Vind ik leuk
    Bldmstr +64
    donderdag 15 maart 2018 om 16:05
    Vergeet sjaak polak niet
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3614
    donderdag 15 maart 2018 om 17:06
    Pak dan Spanje als tegenstander om het echt cachet te geven!
    Vind ik leuk
    HJR +7053
    donderdag 15 maart 2018 om 17:16
    Mogen L de Jong en Veltman dan ook alvast een afscheid ;)?
    Vind ik leuk
    5697956 +3658
    donderdag 15 maart 2018 om 20:10
    + Vlaar
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    donderdag 15 maart 2018 om 23:11
    Vd Vaart ook? Die is al jaren met pensioen bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2226
    donderdag 15 maart 2018 om 14:26
    In de rust kun je mooi afscheid nemen.
    Vind ik leuk
    Vak422 +589
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Typisch Nederlands...
    Eer je helden, hij was fenomenaal goed.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2226
    donderdag 15 maart 2018 om 14:31
    Vooruit kijken. Moeten aan een nieuw team gaan werken. Afscheid nemen hoeft niet met speelminuten.
    Vind ik leuk
    Vak422 +589
    donderdag 15 maart 2018 om 14:32
    Vind persoonlijk een afscheid in de rust niet genoeg voor de kleine grote man.

    Tis vriendschappelijk tegen Engeland.. Geef hem nog 1 basisplaats en wissel hem na 60 minuten.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:01
    we zijn geen amateurs, gewoon een afscheidswedstrijd plannen tegen een team naar keuze van Snijder
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3614
    donderdag 15 maart 2018 om 17:11
    @ Vuurman: Je speelt nu toch nergens om? (En bij de amateurs spelen ze ten minste nog om de punten)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 20:59
    volgens mij spelen ze om uit te zoeken wat het beste team is om mee door te gaan voor de toekomst, en natuurlijk speel je ergens voor, sowieso voor alle Nederlanders, dan ook nog eens voor de eer, geld doet ook mee denk ik ;) en je moet gewoon een zo'n goed mogelijke resultaat neerzetten.
    Vind ik leuk
    plein19 +1614
    donderdag 15 maart 2018 om 14:28
    Als je met zo veel moeite hem aan het aantal wedstrijden hebt geholpen dan kan er toch wel een speciale wedstrijd of iets dergelijks worden georganiseerd. Die wedstrijd verdiende hij toch al. Recordinternational op deze wijze vond ik beetje zielig
    Vind ik leuk
    Mass +4984
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Laat hem lekker beginnen tegen Engeland, en geef hem een publiekswissel zeg.
    We hebben met zn allen hard gejuicht toen hij in 2010 ons voorbij brazilie kopte....Op zn minst een afscheidswedstrijd verdient denk ik zo...)
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    donderdag 15 maart 2018 om 14:34
    Toch knap morgen een interland. De competitie wordt ook nog gewoon gevoetbald
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 15 maart 2018 om 14:34
    Het gaat dus wel om Wesley Sneijder...

    Er zijn zoveel die geen afscheidswedstrijd hebben gehad, maak jezelf niet belangrijker en just deal with it
    Vind ik leuk
    RtdDub +11827
    donderdag 15 maart 2018 om 14:39
    Je had je muil open moeten trekken toen Van Persie geschoffeerd werd en zijn 100ste interland trofee via TNT op het Turkse postkantoor moest gaan ophalen, jankmuil.
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    donderdag 15 maart 2018 om 16:33
    Misschien heeft hij dat ook wel gedaan brulboei. Maar Van Persie is volwassen genoeg om voor zichzelf te kunnen zorgen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11827
    donderdag 15 maart 2018 om 16:42
    Ja... Iets zegt me dat ie dat dus niet heeft gedaan aangezien het bij Sneijdertje altijd vooral om Sneijdertje moest gaan als het gaat om de spot lights.

    Hoe had Van Persie voor zich zelf moeten zorgen in dit geval? Hij werd niet meer geselecteerd door die dwaas uit Goes.
    Door een jankverhaal in de pers op te hangen?
    Is niet Van Persie zijn stijl, is meer iets voor Sneijder zoals dit bericht maar weer laat zien.


    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    vrijdag 16 maart 2018 om 05:43
    Natuurlijk heeft hij dat niet. Dat doe je sowieso alleen voor prettige mensen.
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    donderdag 15 maart 2018 om 14:42
    Ik denk dat hij voor zijn beurt spreekt, althans dat hoop ik. Er zijn nog veel maanden te gaan voor een afscheid.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    donderdag 15 maart 2018 om 14:45
    Ook mooi he.
    Alsof de KNVB robben een afscheidswedstrijd heeft gegund.

    Die wedstrijd ging nog ergens over, althans die interlandperiode waar robben voor was opgeroepen...
    Ook heeft robben nog al die tijd een meerwaarde gehad voor het elftal en zou die zelfs nu nog alles spelen als hij door zou willen gaan, waar Sneijder een blok aan het been was voor de bondscoaches omdat hij natuurlijk een geweldige speler is geweest en men hoopte op een terugkeer van die vorm, maar het eigenlijk niet meer bij kon benen..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    markpark +997
    donderdag 15 maart 2018 om 14:45
    Welke vrijdag? niet deze, toch?
    Vind ik leuk
    aartstyle +897
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Je gaat toch niet een hele interland opofferen met Sneijder in het team om hem een mooi afscheid te geven? Hij kan toch groots gehuldigd worden en op de schouders door het stadion gelopen worden voor de wedstrijd?

    Sneijder verdiend een groots afscheid maar daadwerkelijk als actief speler op het veld vind ik onzin.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1125
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Tja je kunt zijn situatie nou eenmaal niet vergelijken met die van Robben. Sneijder was al op het tweede plan geraakt, geen basisspeler meer en toen kwam Koeman. Die heeft hem gewoon niet meer nodig, heeft hij goed bij hem neergelegd zodat Wesley dat zelf kon communiceren.

    Robben echter stopte terwijl de coach hem erbij had willen houden. Die was nog gewoon basisspeler. Logisch dat je dan zelf kunt aangeven dat het de laatste was.

    Zegt niets over wat ze betekend hebben voor Oranje want Sneijder is misschien wel de beste international van de laatste 20 jaar geweest.
    Maar helaas, dit oranje moet nog naar een EK, er moet hard gewerkt worden om de puinhopen op te ruimen, dan kun je Koeman niet opzadelen met een afscheidswedstrijd. Er moet weer gepresteerd gaan worden. Dat snapt Wesley vast ook wel.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5853
    donderdag 15 maart 2018 om 14:59
    Wat mij betreft verdient hij een waardig afscheid. Ik heb ontzettend genoten van zijn spel in Oranje.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7278
    donderdag 15 maart 2018 om 15:07
    "Nederland oefent vrijdag in de Johan Cruijff Arena tegen Engeland"

    Er is komend weekend ook gewoon competitievoetbal dus we hebben een primeur te pakken, interland én competitievoetbal in 1 weekend!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11827
    donderdag 15 maart 2018 om 15:16
    En waar is de Johan Cruijff Arena?

    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 15 maart 2018 om 15:19
    Is het officieel eigenlijk al de Johan Cruijff Arena? Op hun website staat nog steeds gewoon Arena namelijk.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8851
    donderdag 15 maart 2018 om 15:11
    Robben creëerde zijn eigen afscheidswedstrijd, dat is het verschil. Hij had nog niks aangekondigd voor die wedstrijd.

    Maar dan nog verdient Sneijder dit!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:16
    Waarom in de zomer geen afscheidswedstrijd tegen Ajax, PSV of Feyenoord bijvoorbeeld. Met Sneijder, Robben, Stekelenburg, van Persie, vd Vaart, Vlaar, huntelaar en Nigel de Jong Heb je een leuke groep dat een afscheid verdient( ik zal er vast nog een paar vergeten) dat groepje vul je aan met wat internationals die er zin in hebben en je hebt een leuke wedstrijd. Een wedstrijd die ik nog wel zou willen zien
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 15 maart 2018 om 15:16
    Met alle respect voor Sneijder, wat echt een grootheid in Oranje is geweest. Hij was de laatste 2 jaar ook echt al niet meer de Sneijder van vroeger, en had steeds minder vaak een basisplaats. Hij bouwde qua clubs zijn carrière al af. Hij heeft ook zelf lang gewacht met het afscheid nemen van Oranje, terwijl hij die keuze al had kunnen maken toen bekend was dat Oranje het WK niet ging halen. Dan had hij z'n afscheidswedstrijd nog kunnen plannen. Nu heeft hij het zo lang uitgesteld dat Oranje alweer gestart is aan een nieuwe fase waarin aan een nieuw team wordt gebouwd. Ik vind het ook wel een klein beetje z'n eigen schuld dat het zo gelopen is.

    Neemt niet weg dat we hem rondom een wedstrijd van Oranje nog groots kunnen eren en bedanken voor alles wat hij voor ons Oranje heeft betekend natuurlijk!
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    donderdag 15 maart 2018 om 15:24
    Komt tijd, komt raad. Geef het een plekkie Wesley.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Man man man! Wat zijn wij toch ongelooflijk slecht in het eren van onze helden zeg! Bah! Gun deze man een waardig afscheid, kijk wat voor een feest en plezier we beleefd hebben aan deze grootheid! Zijn inzet en zijn twee geweldige benen hebben mij vaak zat lazarus de singel ingekregen
    Vind ik leuk
    nivlem01 +25
    donderdag 15 maart 2018 om 15:31
    Schande!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:32
    Wat een belachelijke beslissing. Dit kan de KNVB niet maken. Deze man heeft veel betekent voor Oranje.
    Vind ik leuk
    JD85 +585
    donderdag 15 maart 2018 om 15:32
    Sneijder heeft hier natuurlijk gewoon groot gelijk in.
    Het is een schande dat een voetballer zoals Wesley Sneijder, die zoveel heeft betekend voor het Nederlands Elftal de afgelopen 10 jaar, geen passend afscheid krijgt.
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    donderdag 15 maart 2018 om 15:41
    . . ja, absoluut, . . maar 't blijft zo dat het niet zijn plaats is om dat naar voren te brengen !!, want kindertjes die vragen worden . . . . . . . , juist wesley !!
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    donderdag 15 maart 2018 om 15:46
    Goed omgaan met en respect tonen voor "ouwe helden" is niet echt een sterk punt van de nederlander helaas
    Vind ik leuk
    035 +5069
    donderdag 15 maart 2018 om 20:10
    Relativeren is ook geen sterk punt van de Nederlanders Straatje.
    Willens en wetens tot record-international gemaakt. Heel veel geld verdient. Welke werknemer bij welk bedrijf dan ook met meer dan 30 dienstjaren krijgt een eerbetoon??? Ik heb Sneider vanmiddag op de radio aangehoord. Wat mij betreft regelrechte onzin. Bijna niets zeggen maar wel speculeren op "eergevoel". Goede voetballer geweest maar verder een egootje die zn weerga niet kent.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:46
    Wat een onzin, sneijder heeft genoeg wedstrijden gespeeld in oranje.. De laatste paar keer zat hij er ook al bij om maar het record van van der sar te kunnen verbreken.. Dat robben nog even tegen de trainer zei: zet wesley er nog gewoon 2 minuten in zodat ie het record kan halen.. Je speelt in oranje omdat je de beste van je land bent, niet omdat je ooit heel goed was... Klaar is klaar
    Vind ik leuk
    Guzzi +453
    donderdag 15 maart 2018 om 16:19
    Een afscheid in het klein had wel gemogen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    donderdag 15 maart 2018 om 16:37
    Ik heb een beter idee; gewoon een leuke oefenwedstrijd organiseren voor Sneijder. Samen met hem een team samenstellen bestaand uit spelers die de afgelopen 15 jr met Sneijder hebben gespeeld, vs een door Sneijder samengesteld all-star team.
    Het komt zelden voor dat je afscheid neemt van een record international, dat mag, nee, moet je, groots aanpakken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38000
    donderdag 15 maart 2018 om 17:15
    Zitten meerdere kanten aan dit verhaal natuurlijk.

    Dat Robben een ander afscheid kreeg, was de verdienste van Robben. Hij was nog steeds de beste op zijn positie en speelde dus vanzelfsprekend in een pot waar heeeeeeeeel misschien het WK nog gehaald kon worden.
    Sneijder koos ervoor om naar Turkije en vervolgens een woestijnlandje te gaan en is daardoor natuurlijk niet meer de vedette en sterspeler zoals Robben nog steeds wel kan zijn.

    Dat hij een afscheid van formaat verdient, vind ik ook. Het is een van de grootste sterren met de beste prestaties in Oranje ooit.
    Dat afscheid wil de KNVB hem volgens mij ook gewoon geven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20462
    donderdag 15 maart 2018 om 17:17
    Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen. 'Dat verdient hij, daar is iedereen het over eens. Hoe dat er precies gaat uitzien is nu nog niet te zeggen',
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:24
    Blijkbaar is het moeilijk voor de KNVB om direct iets goed te doen. Volgorde: idiote beslissing - commotie - schrik bij de KNVB - correctie. Zucht, wat een eeuwige amateurs bij de bond. Triest!!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1460
    donderdag 15 maart 2018 om 17:27
    Hij is zeker niet bescheiden uitgevallen onze Wesley... Zoiets is een eer daar vraag je allerminst zelf om.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29428
    donderdag 15 maart 2018 om 17:45
    Nog 1 keer laten spelen zoals robben toen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 15 maart 2018 om 18:07
    De KNVB is er zo goed in om gestopte Internationals een groots afscheid te gunnen. Alleen gebeurt dat vaak pas na ruim een jaar ofzo.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    donderdag 15 maart 2018 om 18:16
    Hij verdient een groots afscheid maar wat verwacht hij dat hij maar geselecteerd moet worden voor nog maar 1 wedstrijdje zoals hij de laatste 5 al cado kreeg.

    Of dat de KNVB een afscheid kan regelen in een weekje, door het zo te roepen is het net of de KNVB niks regelt maar het nog maar een weekje dat hij gestopt is.

    Misschien is een Oranje van Sneijder en een all star team van Sneijder een leuk idea of om ook de andere die al afscheid genomen hebben of 'moeten' hebben tegen het huidige oranje laten spelen met spelers als N. de Jong, vd Vaart Stekelenburg, Huntelaar, v Persie die nu gewoon 'te oud' en niet meer goed genoeg zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:35
    Waarom hij heeft al 20 interlands cadeau gekregen want hij was al jaren niet meer geloofwaardig
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12710
    donderdag 15 maart 2018 om 21:52
    Ze moeten gewoon al die jongens die de WK finale speelde in 1 wedstrijd laten nemen.
    Kuyt, v/d Vaart en co verdienen een afscheidswedstrijd.
    Vind ik leuk
    Laliga +1960
    donderdag 15 maart 2018 om 23:47
    Wesley verdient dat zeker , doet pijn om te zien dat we ze allemaal kwijtrake.. zoveel van genote en altijd overal 100% gegeven voor nl elftal. Ware held !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: KNVB gaat met Sneijder om de tafel: 'Dat verdient hij, vindt iedereen'