Van de Beek richt zich tot 'te lieve' ploeggenoten: 'Leeftijd maakt niet uit'

Van de Beek richt zich tot 'te lieve' ploeggenoten: 'Leeftijd maakt niet uit'

vrijdag 16 maart 2018 om 15:16

Wat Donny van de Beek betreft mogen Ajacieden elkaar vaker de waarheid vertellen. De middenvelder zou graag zien dat de Ajax-spelers elkaar 'op de kloten' geven als het niet loopt. Dat gebeurt nu te weinig, constateert hij in gesprek met Ajax Life.

"Misschien komt dat omdat we niet veel oudere spelers hebben en het dan moet komen vanuit de jongere spelers. Misschien dat het voor sommigen tegen hun natuur ingaat. Maar eigenlijk moet iedereen elkaar kunnen corrigeren."

Van de Beek spreekt daarbij ook zichzelf aan. "Ja, ik zal dat ook vaker moeten doen. We kijken alle wedstrijden gezamenlijk terug en dan zien we dus ook de mindere momenten. Dan moet je elkaar wel corrigeren. Dat doen we inderdaad te weinig. (...) Als je in je recht staat, maakt leeftijd niet uit. Praten, coachen en zo dat gevoel creëren. Soms zijn we te lief voor elkaar."

Plaats een reactie

vrijdag 16 maart 2018 om 15:18
idd ga je schamen. Je verliest dit kampioenschap aan een team die spelers als Brenet en Hendrix wekelijks opstellen. Dit is pijnlijk.
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
vrijdag 16 maart 2018 om 15:20
Die ook nog eens met 5-0 op hun broek krijgen van Willem fukking 2 hahha!
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:29
Dat kan iedereen overkomen een zeperd. Maar de dosis geluk van de aanstaande kampioen is niet tegen op te vechten. Begrijp me niet verkeerd kampioen is kampioen en terecht als je op de 34e speelronden bovenaan staat. Alleen is het onbegrijpelijk dat je kampioen kan worden met spelers als Hendrix, Brenet, Luckassen en Ramselaer in je team.
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
vrijdag 16 maart 2018 om 15:30
PSV is nog geen kampioen he! ik juich pas als de schaal geheven wordt. Maar het zou knap zijn om met matige spelers kampioen te worden inderdaad, de vraag is dan wel natuurlijk....zijn die spelers dan wel zo matig....
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
vrijdag 16 maart 2018 om 15:54
Zo matig zijn ze niet volgens mij. Alleen Cocu probeert ze nederig te houden door elke week te zeggen dat ze niet zo goed zijn
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:56
Tweede worden is al knap als je het zo stelt
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
vrijdag 16 maart 2018 om 15:23
En Isimat. En Schwaab. En ga zo maar door.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:26
Precies. Gewoon jammer dit seizoen. Ik ga er echt vanuit dat Ajax komende 10 jaar de meeste titels gaat pakken. Dat geluk en het geld van Psv moet snel opraken.
Vind ik leuk
Kopsterk +6747
vrijdag 16 maart 2018 om 15:28
Ga daar maar weer lekker vanuit, bij Ajax is het trouwens toch zo dat jullie er elk jaar vanuit gaan dat jullie kampioen worden, waarom mdan inderdaad niet meteen voor de komende 10 jaar! Het ging de laatste vier jaar ook al heel goed dus ik snap dat wel dat je die aanname maakt...
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
vrijdag 16 maart 2018 om 15:28
Dat geld is al op, nu het geluk nog ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:34
Pereiro
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
vrijdag 16 maart 2018 om 16:04
Is een goede speler
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 16:23
Nope
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:19
Binnen een team maakt leeftijd wel degelijk een rol, want van iemand met ervaring neem je nu eenmaal sneller dingen aan.
Maar je hebt gelijk de onderlinge coaching kan vele malen beter!!
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
vrijdag 16 maart 2018 om 15:55
Ik denk dat iemand met ervaring ook sneller zoiets zegt.
Vind ik leuk
Raptor +51
vrijdag 16 maart 2018 om 15:42
Daarvoor heb je een type als Nigel de Jong voor nodig maar nee ze vinden dat hij niet meer van toegevoegde waarde is voor de jonkies van Ajax.
Wat een onzin. juist hem missen ze.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
stratumseind +121707
vrijdag 16 maart 2018 om 16:06
Vrijdag de dag dat de selectiespelers traditioneel even allemaal hun zegje mogen doen hier......
Vind ik leuk
FSCeara +6809
vrijdag 16 maart 2018 om 23:00
Ja wekelijkse met dingen die 80 % van de mensen geen hol interesseerd.VP moet wel laten zien waar hun hart ligt.en dat is daar waar de knvb ook hun voorkeur heeft !
Vind ik leuk
Blindsy +5205
vrijdag 16 maart 2018 om 17:02
Ach, Donsepons, wij niet-Ajacieden vertellen jullie (hier op VP) al vaak genoeg de waarheid. Da's meer dan genoeg hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 22:40
Eens met Donny.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van de Beek richt zich tot 'te lieve' ploeggenoten: 'Leeftijd maakt niet uit'