'Keuze voor Kluivert, die niet in vorm is, is voorbeeld van Koemans opportunisme'

'Keuze voor Kluivert, die niet in vorm is, is voorbeeld van Koemans opportunisme'

zaterdag 17 maart 2018 om 09:04

Henk Spaan zet vraagtekens bij de eerste Oranje-selectie van bondscoach Ronald Koeman. Zo kregen Justin Kluivert en Wout Weghorst wel een oproep en Steven Bergwijn niet.

'Is Weghorst beter dan Bergwijn? Volgens Ronald Koeman wel. Hij selecteerde Weghorst voor Oranje terwijl hij Bergwijn liet afvallen. Bergwijn in de spits zou een prima optie zijn geweest, zoals in Jong Oranje al zichtbaar werd', vindt Spaan in zijn column in Het Parool. 'Die hele Weghorst-discussie heeft zijn lachwekkende kanten.'

'Is Justin Kuivert beter dan Steven Bergwijn? Hier wat cijfers: na de winterstop maakte Justin 1 doelpunt en gaf hij 2 assists. Bergwijn: 5 goals en 2 assists. Kluivert en Bergwijn worden vast en zeker allebei international, maar de keuze nu voor Kluivert, die niet in vorm is, is een voorbeeld van Koemans spreekwoordelijke opportunisme', aldus Spaan, die met een knipoog vervolgt: 'Tenzij hij wil dat PSV kampioen wordt en daarom Bergwijn en De Jong rust geeft.'

Poll

Stelling: Bergwijn is op dit moment beter dan Weghorst en Kluivert

(1118 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +1710
zaterdag 17 maart 2018 om 09:07
Dat is het gewoon Koeman gunt ze rust,zelf bij de KNVB helpen ze PSV
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
jaja_PSV +32021
zaterdag 17 maart 2018 om 09:08
Piep piep, hallo!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:11
Wat een flauwekul. Koeman kiest volgens mij autonoom, in samenspraak met staf. Zit geen complot achter.
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zaterdag 17 maart 2018 om 09:19
Het zijn maar oefenpotje ,je moet ze laten ruiken en dan de keuze maken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:08
Het zou pas echt een complot zijn als zijn staf er ook wordt bij betrokken :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:20
Haha. Dat was wel even lastig kiezen misschien? Of zeggen dat de KNVB PSV bevoordeelt, of zeggen dat Bergwijn terecht op kwaliteit niet is geselecteerd en Kluivert beter is.

Zo te zien is het chagrijn van de achterstand op dit moment de overheersende factor.
Vind ik leuk
Jozef +29718
zaterdag 17 maart 2018 om 11:30
Voorlopig hebben vooral nog lachrimpeltjes na die 5-0 afgelopen week hoor.

En die Spaan lult uit zijn nek, dat kan voor niemand iets nieuws zijn lijkt me.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:26
Serieus??
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:53
Bergwijn is momenteel beter als kluivert. Maar als je de wedstrijd tegen willem 2 neemt was bergwijn weer net zo dramatisch als hiervoor en dan moet je kiezen tussen twee kwaden.
En ik vindt de beste moeten spelen ongeacht de club.
Maar ben al blij met een bondscoach die tenminste echt verandering probeerd door te voeren. En dan ben je het niet met alles eens.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zaterdag 17 maart 2018 om 13:01
Precies,ben allang blij dat Koeman deze spelers er bij haald,want waar advocaat en blind mee speelde was ook niks,dan liever de toekomst laten spelen,je moet toch bouwen aan een nieuw elftal
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:09
Wij Ajax zijn kleine en PSV is groot.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zaterdag 17 maart 2018 om 13:15
Ja zeker, PSV stadion 35000 Ajax stadion 54000 Ajax 69 prijzen PSV 41 prijzen,kort om duurt nog wel even voor jullie zo groot zijn als Ajax,maar geeft niet Calimero
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:29
Jij gedraagt je als een grote calimero..
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zaterdag 17 maart 2018 om 13:30
Oké,goed nieuws doen we niks mee
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:45
Je moet de titels voor 1954 eigenlijk niet mee tellen toen was er niet echt een goed georganiseerde profcompetitie er waren toen verschillende voetbalbonden. De competitie zoals die er nu uit ziet is pas vanaf 1954 waarvan onder andere De Graafschap een van de grondleggers zijn. Dan ligt het verrassend dicht bij elkaar. Maar dat wist je waarschijnlijk wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 19:46]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:32
Zou voor het eerst zijn! Normaal alles Ajax,ajax,ajax. Kijk de huichelaars Makkelie, Kuipers etc
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:07
Klopt. Vorige week niet, daarom misschien nu in jong-oranje. Dan is ‘t inderdaad opportunisme
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:59
Maar Dat Bergwijn momenteel in vorm is geeft natuurlijk ook geen garantie dat ie bij Oranje dan ook maar goed gaat presteren.
Neem bijvoorbeeld Dost, die doet het geweldig in Portugal maar bij Oranje zie je dat niet terug. Wijnaldum speelde een tijdje terug erg sterk bij Liverpool, maar bij Oranje was het vaak de grootste prutser op het veld.
Hetzelfde geldt ook voor Strootman.
Kluivert zat er al een langere tijd dicht tegenaan en ik snap wel dat ie nu de kans krijgt van Koeman, Bergwijn zn kansen zullen ook nog komen als hij zo blijft spelen daar ben ik van overtuigd.
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
zaterdag 17 maart 2018 om 09:07
De vergelijking met Weghorst slaat nergens op, maar wat betreft Kluivert heeft hij wel een punt.. Ik zou ze beide (nog) niet hebben opgeroepen trouwens..
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zaterdag 17 maart 2018 om 09:21
Kunnen alleen maar falen ,maar er aan ruiken is wel goed ,de sfeer proeven.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:21
Ooh ik vind weghorst een uitstekende breekijzer hoor. Vooral tegen Engeland heb je zo’n mannetje nodig.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
Sideburnn +1841
zaterdag 17 maart 2018 om 11:45
Jep...Weghorst heeft een kwaliteit in extrema die de anderen niet heeft....zie hem als perfect breekijzer wat een team over een dood punt kan helpen.
Vind ik leuk
chicken +8155
zaterdag 17 maart 2018 om 09:44
We hebben gewoon weinig buitenspelers dus wil je wat talent zien lijkt me. Dit keer Kluivert. Volgende keer bergwijn ofzo.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:50
Ben wel benieuwd wie je dan wel had opgeroepen in plaats van deze twee opties...

Vind ik leuk
jaja_PSV +32021
zaterdag 17 maart 2018 om 09:07
Iedereen wil dat PSV kampioen wordt
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zaterdag 17 maart 2018 om 09:23
JA weer een dik feest in Eindhoven van deze warme club in een warme stad.
Vind ik leuk
mortagon +1081
zaterdag 17 maart 2018 om 09:31
Denk dat het merendeel van nl liever az kampioen ziet worden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:08
Tsss KNPV!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:09
De keuze voor bergwijn was net zo opportunistisch geweest. Die gozer komt nl ook net kijken. Koeman moet kiezen uit allemaal spelers die ‘net’ komen kijken aangezien we bijna geen gearriveerde vedettes meer hebben.wederom dom praat dus van spaan.
Vind ik leuk
Sideburnn +1841
zaterdag 17 maart 2018 om 11:47
Niet dom....is best wat voor te zeggen dat je die neemt die het meest constant is.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:39
Der is er nog niet 1 constant. Dat is nou net t probleem
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:14
Pfffffff. Bergwijn komt er ook wel bij. Zo zou je iedere speler kunnen vervangen. Maar ja Spaan pffff.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:16
Ik vind Bergwijn ook wel wat beter dan Kluivert. Op dit moment dan. Geen enorm verschil ofzo. Maar je kunt hem toch totaal niet vergelijken met Weghorst? Totaal ander soort speler met een andere functionaliteit.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:23
Is Spaan de nieuwe bondscoach?? Bij mij weten niet, dus waar bemoeid hij zich mee.
Vind ik leuk
5697956 +2324
zaterdag 17 maart 2018 om 09:37
Dus dattie.
Vind ik leuk
kcim +2384
zaterdag 17 maart 2018 om 09:52
Hij mag zich ermee bemoeien zoals het gehele VP gemeente hier.

Overigens ik vind dat het NL elftal een goede achter- en middenlinie heeft. Aanvalslinie is echt een probleem. 5-3-2 is op dit moment onze beste optie. Met Promes/Berghuis en Memphis voorin.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:56
Een goed middenveld?
Dat wil ik nog wel eens zien. Strootman en Wijnaldum presteren (nog) niet bij Oranje dus daar ligt een uitdaging voor Koeman. Maar Vilhena of vd Beek gaan ook nog geen echte potten breken denk ik.
En waar is de creatieve middenvelder?
Het middenveld is onze zwakste plek. Achterin is het zeer goed en voorin voldoende maar middenveld ligt de uitdaging voor Koeman
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:15
Spaan lult niet mee met de amsterdamse media.
Die liever alleen Amsterdammers in het nederlands elftal zet dan spelers uit het zuiden.
Kluivert word vertrapt als een stukje stokbrood en weghorst is gewoon te zwak om iets klaar te spelen tegen redelijke verdedigers.
Koeman faalt volgend jaar weer een nieuwe bondscoach.Het lijkt net ajax.Die kennen ook geen trainer houden.
Vind ik leuk
Old Star +5997
zaterdag 17 maart 2018 om 09:28
Henk Henkie Henkie.
Hoe kun je in godsnaam Weghorst in deze betrekken.
En Kluivert, werkelijk? Dat is een heel ander type voetballer dan bergwijn.
Ik snap t wel dat als je target mannen als Dost en Weghorst selecteert je ook echte vleugel spelers selecteerd. Dost en Weghorst komen het meeste tot hun recht met goede vleugel aanvallers om hun heen.
Kunnen we Harry Vermegen die column niet laten overnemen!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:46
Zijn Babel en Berghuis goeie aanvallers met goeie voorzet ? Old star
Vind ik leuk
Old Star +5997
zaterdag 17 maart 2018 om 12:32
Berghuis wel, als ie maar wil.
Heeft al wat assists gehad op Jansen in Oranje
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:12
Ben benieeuwt
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:18
Berghuis staat wel op 9 assists, waaronder een hoop ballen teruggelegd of vanaf rechts een indraaiende scherpe voorzet. Is prima keuze op rechts als je met dost speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:19
Dan kan hij gelijk zien tegen engeland of hij een stap hoger kan
Ben benieuwt
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:10
Weghorst is een eendagsvlieg die niks klaar maakt de aankomende interlands.Volgend jaar is die al weer helemaal uit beeld.
Weghorst is niks.
Vind ik leuk
Old Star +5997
zaterdag 17 maart 2018 om 12:32
Lol. IQ?
Vind ik leuk
Kuip +4685
zaterdag 17 maart 2018 om 09:57
Tsja Spaan.... Koeman zal z’n redenen wel hebben. Weghorst zal louter als pinch-hitter gebruikt worden, dus zo gek is dat niet.
Wat Kluivert betreft, hij heeft in potentie veel meer in z’n mars dan Bergwijn. Alleen kenners zien dat. Kluivert gaat uiteindelijk de wereldtop bereiken. Het is goed om hem er nu al bij te halen.
Ik kan Koeman wel volgen met z’n selectiebeleid.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:08
Koeman heeft geen reden.Hij luistert naar de masterdamse media en de KNVB.Koeman is zelf een schijterd die zelf niks durf te beslissen.
Nederland zal verder in de put zakken met dit team.
Want al die nieuwelingen zijn te zwak.
Ik zie kluivert al spelen tegen engelse verdedigers.
Ze gebruiken hem als voetveeg.Die ze moeten weg schrapen als ze klaar zijn met voetballen.
Vind ik leuk
Gustavo +1295
zaterdag 17 maart 2018 om 10:13
De geschiedenis heeft uitgewezen dat het geen moer uitmaakt welke spelers er in Oranje staan. Zolang je 4-3-3 blijft spelen zul je nooit iets winnen met Oranje. Geen enkel ander land heeft door de jaren heen zulke goede spelers als Nederland gehad en alle bondscoaches hebben de talenten verkwanseld voor het kansloze maar heilige 4-3-3
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:33
Dit is geen goede ontwikkeling, Kluivert in Oranje. Mijn voorspelling voor Kluivert, gaat volgend seizoen naar een topclub, over 2 jaar naar de zandbak, daarna naar China en horen we nooit meer iets van, Pappa is te trots, zal hem de verkeerde kant op pushen....
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:02
Koeman kiest de spelers niet die hij opstelt.
Hij luistert naar de amsterdamse media.En naar de knvb.
Omdat hij bang is voor kritiek.
Dat mietje heeft noot kunnen kiezen.
Daarom faalt hij ook als trainer bij elke club.
En hij zal ook zeker falen bij het nederlands elftal.
Want dit mietje verdient het gewoon niet.
Van mij mag het nederlands elftal de aankomende 5 jaar ook helemaal onderin de put belanden zolang de amsterdamse media en de knvb het zeggenschap hebben over het nederlands elftal.
Van mij mag het nederlands elftal helemaal onderin de put belanden zolang deze mensen het zeggenschap hebben.
Vind ik leuk
pinkelman +3585
zaterdag 17 maart 2018 om 11:08
Bergwijn in de spits inplaats van Weghorst, nou nee.
Kijkend over het gehele seizoen moet je zo'n lichtgewichtje niet in de spits zetten maar een vent als Wout brengt op die positie toch wel iets meer.
We moeten niet weer dezelfde fout maken om dit soort ventjes die drie keer leuk spelen naar voren te schuiven, hierin is het Nederlands voetbal tegenwoordig al zo vaak ten onder gegaan en moeten we het afleggen tegen krachtpatser voetbal zoals uit Scandinavië waar vele nog steeds negatief tegenover staan maar waar we als clubs en als land met regelmaat de kop tegen stoten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 11:13]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:34
En al weer is Henk Spaan geen oude hypocriet die geen podium hoort te krijgen maar wel in een tehuis zou moeten plaatsnemen?
Hij zegt iets positiefs over een PSV'er of zo?

#wemissenhierdepsvsupportersdiehemwekelijksdehuidvolscholden.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2565
zaterdag 17 maart 2018 om 12:13
Die Spaan is niet goed bij z'n hoofd. Weghorst heeft 12 goals gemaakt, bijna het dubbele van Bergwijn. Kluivert in vorm of niet, is meestal heel gevaarlijk en geeft zat assists...
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:58
Dan ken die sjaak swart een hand geven.
Vind ik leuk
peinke +1569
zaterdag 17 maart 2018 om 12:34
De Ajax-kliek moet uit Nederland weer de basis vormen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Koeman behoort tot die kliek, ondanks z'n PSV-verleden.
Valse start voor Koeman. Had even gedacht dat hij zou selecteren op basis van vorm en prestaties. Dus niet! Volstrekt eens met Spaan, opportunisme en ,,vriendendienstje''.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:35]
Vind ik leuk
_AJAX_ +2565
dinsdag 20 maart 2018 om 05:29
maar owee,als nederland onder koeman de sterren van de hemel speelt,dan ben jij al snel uitgeluld,peinketje。。。
Vind ik leuk
peinke +1569
dinsdag 20 maart 2018 om 08:33
Daar hoef je met die slappe Ajacieden helemaal niet bang voor te zijn. Dus, maak je niet ongerust over peinketje!
Vind ik leuk
_AJAX_ +2565
dinsdag 20 maart 2018 om 11:30
Dat Ajax historisch ons Nederlands voetbal op de kaart heeft gezet, en met 2 wereldbekers in de kast, mag jij daartoe wel iets meer respect tonen, snotneus...
Vind ik leuk
peinke +1569
dinsdag 20 maart 2018 om 12:54
Ik ben 60 en zeker geen snotneus, dus daar ga je al de mist in. Ik zou zeggen, beetje respect blaaskaak met je wereldbekers. Nederland is op de kaart gezet door Feyenoord voordat Ajax ook maar in de buurt kwam. Daarna Ajax, PSV en het Nederlands elftal. Niet overdrijven dus, voor de rest is het altijd ruzie en onrust in dat cluppie van je. Met nagenoeg altijd de beste talenten die het sporadisch ergens redden. Noem me er nog eens een? En dan echt uit die eigen superopleiding natuurlijk he. Ik ken ze niet. Zoveelste keer geen kampioenschap, dus wat lul jij nou dom! v.d. Beek, De Jong als ie fit is en De Ligt. Blaaskaakje Kluivertje moet eerst maar eens voor z'n cluppie beslissend worden, daarna snel wegdoen. Past eigenlijk wel bij Ajax met z'n te grote muil. Jij ook overigens!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 12:59]
Vind ik leuk