'Zelfs Van Gaal laatst bij Tafel van Kees. Dan voel ik plaatsvervangende schaamte'

    'Zelfs Van Gaal laatst bij Tafel van Kees. Dan voel ik plaatsvervangende schaamte'

    zaterdag 17 maart 2018 om 12:29

    Han Berger is werkzaam als voetbalcommissaris bij de KNVB en wil in een interview met het Algemeen Dagblad niet zeggen of hij ook benaderd is voor de rol van directeur. Eric Gudde en Nico-Jan Hoogma zijn nu actief als algemeen en technisch directeuren.

    "Het stoort me altijd een beetje als mensen gaan zeggen waar ze allemaal voor gevraagd zijn en wat ze dan niet hebben gedaan", zegt Berger. "Zelfs Louis van Gaal laatst bij De Tafel van Kees. Dan denk ik: joh, Louis, heb jij dat nou nog nodig? Dan voel ik plaatsvervangende schaamte. Ik ben het niet, td, en daar laat ik het bij. Commissaris ben ik voorlopig voor drie jaar. Tot 1 augustus combineer ik het met het technisch directeurschap bij Sydney FC."

    Berger heeft een duidelijke visie op wat er moet gebeuren in Zeist. "Mijn persoonlijke mening, met 40-plus jaar ervaring in de voetballerij, is dat we te lang zijn blijven hangen in onze overtuigingen. We hebben gedacht: we hebben het altijd zo gedaan, met vrij veel succes. Als je in het buitenland werkt merk je dat ze 'ons' zien als betweters. En natuurlijk: we hebben onze voetbalcultuur met nog steeds veel goede aspecten die we zeker niet overboord moeten kieperen. Maar vul je voetbalcultuur aan, verrijk 'm. Blijf niet in dogma's hangen! Zelfs Pep Guardiola bewoog mee toen-ie na Barcelona in Duitsland ging werken als trainer. En nu in Engeland ook weer."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    mba4u2c +3027
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:34
    TD van een club in Australie. Da's handig als je ook aan de KNVB verbonden bent...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:37
    Is wel van hetzelfde niveau.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3027
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:38
    Alleen aan de andere kant van de wereld...
    Vind ik leuk
    Spiegel +9296
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:21
    Dat siert hem juist. Hij wilde zijn werk daar netjes afronden en dus het seizoen afmaken.
    De KNVB wilde hem graag hebben en stemde hiermee in?

    Hadden ze andere een halfjaar zonder hem alvast een begin moeten maken?

    Denk dat deze man een verrijking is voor het pluche in Zeist.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:48
    presteer eerst maar eens, en dan praten over 1 van de beste trainers die we hebben / gehad !
    Vind ik leuk
    2cents +53819
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:02
    Han Berger verdient nu geld in Australië door wat andere Nederlanders in het voetbal hebben gepresteerd. Want wie is Berger nu helemaal? Wat heeft hij het Nederlandse voetbal gebracht?

    Vind ik leuk
    Cookee +9948
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:02
    Ik heb Berger zijdelings bij Cambuur meegemaakt, nu zul je zeggen... ja Cambuur.
    Maar de man zette heel snel goede mensen neer, had een duidelijke visie en in no time speelde Cambuur ED.
    Logisch en praktisch denken dan ben je in dit land met matige "Doe Alsof" werkers al heel snel een topper 2Cents.
    Met praktisch denken kan je heel veel geldverspilling voorkomen.
    Als han nu trainer zou zijn tussen de matige trainers die we nu hebben dan zou Han naar mijn mening top zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +9948
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
    Wijze woorden en heel goed dat Han bij de bond zit.
    Niet het kind met badwater weggooien.
    Ik lees te vaak dat we nu met 5 man achter moeten spelen.
    Nou denk er nog eens over na, want dat draai je nooit terug.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zelfs Van Gaal laatst bij Tafel van Kees. Dan voel ik plaatsvervangende schaamte'