Steun voor Van Hanegem van Marokkaanse spelers: U bent altijd eerlijk naar ons

Steun voor Van Hanegem van Marokkaanse spelers: "U bent altijd eerlijk naar ons"

zaterdag 17 maart 2018 om 13:13

Willem van Hanegem heeft veel reacties gekregen tijdens zijn behandeling na het ontdekken van postaatkanker. Na 35 bestralingen werd hij vrijdag weer gezond verklaard.

De 74-jarige oud-Feyenoorder kreeg veel kaarten en berichtjes van mensen uit het hele land. Met oud-Ajacieden Wim Kieft en Heini Otto had hij veel contact en ook andere mensen uit de voetbalwereld steunden hem via telefoon of app. "Veel voetballers van Marokkaanse afkomst zochten contact, ook jongens die ik nooit heb getraind", zegt Van Hanegem tegen het Algemeen Dagblad. "Ze zeiden: Trainer, u bent altijd eerlijk naar ons. U behandelt ons op dezelfde manier als alle andere voetballers. Dat waarderen we."

Van Hanegem had ook veel steun aan de ontmoetingen in het ziekenhuis. "Soms had je zo'n leuk gesprek, dat je het vervelend vond dat je weer naar de scan moest. Mannen zoals ik zaten er, of dochters met hun moeder en kleindochters met hun oma. Er zat er eentje steeds te puzzelen, terwijl haar oma binnen was. 'Cryptogrammen, daar houdt mijn oma zo van', zei ze. Die oma had thuis hele puzzels aan de muur", aldus Van Hanegem.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Niels92 +6067
zaterdag 17 maart 2018 om 13:23
Het is die ouwe gegund :)

Proost op het leven Willem, geniet en heb schijt aan alles en doe waar je zin in hebt, je bent langer dood dan dat je leeft dus GENIET :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:35
En dat komt uit een Ajax hart Niels, we moeten trots zijn op onze oudjes of dit nu een Feyenoorder is of een Ajacied en ja ook een PSV'er van der Kuijlen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:24
Op naar de 100 Willem het is je van harte gegund
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:25
De goedheid zelve deze man. Was iedereen maar zo!
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 13:26
Zo hoort het ook. Maar spelers als Ayoub en Afellay vragen om een andere behandeling dan Ziyech en Ould-Chikh bijvoorbeeld. Bij de eersten draait het meer om hard werken, bij de anderen om zogenaamd "respect."
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:09
En weer een “kenner” die er niks van snapt.
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 14:12
Wil je daar verdere uitleg op geven?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:24
Wil jij nader ingaan op de “andere behandeling” die Ayoub en Afellay vragen?
Graag in de woorden die zij in gesprek met jou hebben gebruikt, want je bent zo goed op de hoogte.
Oh en dan ook even ingaan op het “harde werken” wat de twee laatsten niet zouden doen en het “respect” dat ze ondanks dat wel opeisen (wederom graag de eigen bewoording van de voetballers).

Weet je wat, doe gewoon in zijn geheel een beter stuk, dan doe ik daar wel weer commentaar op geven ok?
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 16:21
Ik zeg niet dat die laatste 2 niet hard werken. Ayoub en Afellay zijn spelers waar je vrijwel nooit iets van moeilijkheden hoort als het team of de speler zelf wat minder draait, terwijl spelers als Ziyech en Ould-Chikh nog wel eens moeilijk willen gaan doen of zeiken wanneer dit het geval is. Ziyech heeft meermaals geklaagd over een gebrek aan respect terwijl kritiek er simpelweg bijhoort als je niet voldoende presteert. Dat valt toch moeilijk te ontkennen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 18:14
Nu zeg je dat die laatste twee wel hard werken (eerst niet)? En als je wel hard werkt is respect dus niet op z'n plaats? Weet niet waar jij werkt maar op mijn werkplek respecteren we de harde werker wel degelijk. Maar laten we dat punt even rusten.

Het tweede. Wij hebben geen kritiek op voetballers, wij zeiken ze af (fluiten, schelden, zelfs bedreigen) en dan gaan we moeilijk doen als één dat respectloos vindt? En ja dat zijn meestal de "buitenlanders", want die hebben trots (lees arrogantie) onze "boerenjongens" klagen nooit terwijl ze zat reden toe hebben want ook die worden afgezeken (lees een Blind, Veltman, Dijks, Zoet, etc, etc). Maar die houden hun mond en dat vinden we heerlijk en oh zo Hollands.

Kom op zeg, wij mogen ook eens vaker in de spiegel kijken voordat we maar een beetje lopen roeptoeteren.

Btw: Ziyech presteert statistich gezien nog steeds (en heeft dat dus altijd gedaan, alleen willen we anders zien. En is dat dus een hele andere discussie)
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 19:13
Jouw eerste alinea slaat nergens op, staat vol met aannames. Ik heb nooit gezegd dat ze niet hard werken, ik schreef over een situatie waarin het even minder zou gaan met de speler of het team. Dan gaat de ene speler er harder van werken om erbovenop te komen, terwijl de ander gaat klagen en het kopje laat hangen. Natuurlijk wordt een harde werken meer gerespecteerd dan iemand die minder hard werkt, dat lijkt me logisch.

Je tweede punt: het is een risico van het vak. Een club is vaak de grootste passie van een supporter. Hoe groter de club, hoe groter de druk en verantwoordelijkheid maar ook vaak hoe meer salaris daartegenover staat. Zo werkt het ook in het bedrijfsleven tot op zekere hoogte (supporters zijn de baas in het stadion). Dan moet je ook met de gevolgen om kunnen gaan als jij als individu of team niet presteert, het leven is nou eenmaal hard. Fluiten en schelden hoort daar bij, tegen bedreigen moet uiteraard in elk geval hard tegen worden opgetreden.

Verder, Ziyech presteert cijfermatig prima, maar zijn houding is wat terecht kritiek oplevert. Kritiek is terecht omdat Ajax als team niet naar behoren functioneert.

Dat supporters zoals bij NAC en Twente er onvoorwaardelijk achter staan is prima en mooi, maar daar mogen spelers niet vanuit gaan, en zeker niet bij topclubs.
Vind ik leuk
Utca030 +5307
zaterdag 17 maart 2018 om 14:17
Respect moet je verdienen. Dat dwing je af.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:41
Wat een onzin respecteer iedereen en behandel iedereen ook gelijk.


Is niet anders dan normaal toch?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:40
Gelul iedereen wil gewoon gelijk behandeld worden. Jij ziet spoken en geloofd onzin van politici ofzo. Daarbij waarom moet je van zoiets positiefs als dit iets negatiefs maken? Denk daar maar eens over na want jij bent duidelijk het probleem nu.
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 16:54
Helemaal niet. Je kunt mensen wel gelijk behandelen maar iedereen heeft andere reacties op die behandeling, dat vraagt dus weer om anders met bepaalde gedragingen om te gaan om er resultaat uit te krijgen. Simpel voorbeeld is uitfluiten, niemand wordt er vrolijker van maar waar de ene speler over respect gaat zeiken (Ziyech), blijft de andere speler in de luwte en laat zich niet beïnvloeden (Veltman). Dat vraagt om een andere omgang.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 17:01
Gelul en Veltman is niet in de luwte gebleven..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 17:46
Heb weinig commentaar van Veltman gelezen. We hoeven het ook niet eens te zijn, we geloven gewoon in andere dingen, prima dat mag en kan.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 18:04
Heeft niks met geloven of meningen te maken.. gewoon een feit dat Veltman vaker heeft gezegd dat hij kritiek op zijn spel niet snapt. Na de laatste fluit actie heeft hij zelfs met medespelers daar over lopen te huilen. Dat heeft Ziyech nooit gedaan toch vindt je zijn commentaar erger dan dat het FEITELIJK is. Hoe zou dat nou komen?
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 18:31
Dat van Veltman heb ik totaal niet meegekregen. Ziyech heeft vaker geklaagd hoor, over supporters die fluiten en zijn manier van juichen, het komt erg vaak in de media. Dat kun jij niet ontkennen. Heb je toevallig een bron van dat van Veltman? Heb er serieus niks van gehoord.
Weet verder niet wat jij probeert te insinueren maar je hoeft niet te doen alsof je het 'beter' weet dan mij allemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 18:49
Haha Wat een onzin weer Ziyech wordt pas uitgefloten Veltman al SEIZOENEN LANG en jankt ook al zo lang daarom. Dus het heeft degelijk een andere reden bij jouw alleen te dom het te zien misschien?
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 19:17
Mag ik die bron nou? Heeft niks te maken met 'te dom', ik lees gewoon vrij weinig over een klagende Veltman terwijl ik dat bij Ziyech vaker heb gelezen en gezien. Verder kun je mij dom noemen maar jouw laatste zin blijkt niet echt van intelligentie, kan er weinig van maken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 19:21
Bron? Foxsports al sinds Veltman in het eerste speelt hahaha
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 21:03
Ja ik weet dat hij veel kritiek krijgt maar heb hem op het veld daar nooit op zien reageren. In interviews ook niet echt trouwens.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:12
Zat echt fucking vaak...

Google eens Veltman snapt kritiek niet haha
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:13]
Vind ik leuk
Rodajc +6890
zaterdag 17 maart 2018 om 21:23
Deed het eens voor de gein, kwam ik dit artikel van vorige maand tegen:


Joël Veltman staat niet achter de gebaren van Hakim Ziyech richting het Ajax-publiek. Dat laat de aanvoerder van de Amsterdammers weten na de 3-1 zege op NAC Breda.

Ziyech zorgde in de Arena voor het slotakkoord en juichte door de fluitende supporters van Ajax te provoceren. "Laat ik vooropstellen dat ik het niet eens ben met zijn gebaren, dat is gewoon niet goed", reageert Veltman bij FOX Sports. "Natuurlijk, als supporter ben je kritisch, zeker als Ajax-supporter. Dat mag, anders ben je geen Ajax-supporter en Ajax-speler. Ik ben het eens met hem dat er veel gefloten wordt, maar ben het niet eens met zijn gebaren."

Veltman sprak Ziyech na het laatste fluitsignaal aan op zijn gedrag. "Hij is oud en wijs genoeg om het zelf te bepalen. Dit zijn emoties... Laat ik het niet goed praten", aldus de Ajax-aanvoerder. "Volgende keer gaat hij het niet meer doen, dat zei ik hem ook al op het veld. Maar het is niet zo dat ik als vader en zoon even zeg: kom even bij me. Ik heb het hem gezegd op het veld en hij weet het ook wel."

| Veltman is het eens met Ziyech dat er veel gefloten wordt, maar niet met zijn gebaren.

Precies waar ik naar op zoek was om mijn punt te bewijzen haha.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:08
Ja grappig nu effe die andere links... en wist je niet dat Google recente berichten bovenop zet...


Beetje dom linburgertje

Veltman snapt kritiek op zijn spel niet...

Veltman vindt kritiek op hem te makkelijk...

Veltman vindt Ajax publiek te kritisch op zn spel..


Wat titels die op de eerste pagina bij Google naar boven komen clown..

Vind ik leuk
Rodajc +6890
zondag 18 maart 2018 om 08:59
Zet dat bericht hier dan neer want een bericht dat hij de kritiek op zijn functioneren niet snapt staat er niet als ik dat intyp.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:27
#altijdeenwinnaargeweest

Mooi man!
Vind ik leuk
Patrickj3 +1705
zaterdag 17 maart 2018 om 13:29
Mooi dat ie weer beter is
Vind ik leuk
Kees Bman +3280
zaterdag 17 maart 2018 om 13:33
Het ga je goed Willem,dit is vechters mentaliteit ga door ,van een PSV er.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:19
Je kan ook doorslaan of niet!! Bij de diagnose was al bekend dat de kans op genezing zeer groot was dus Willem doet niks anders dan wat elk mens zou doen en natuurlijk is het fijn voor hem dat het allemaal goed gaat.
Vind ik leuk
Kees Bman +3280
zaterdag 17 maart 2018 om 15:27
Het is altijd 50% kans.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 15:31
Grootste onzin wat je nu zegt.
Vind ik leuk
Kees Bman +3280
zaterdag 17 maart 2018 om 15:34
Al twee keer mee gemaakt met vriend en fam.lid waarbij de artsen zeiden bijna altijd vijftig procent genezing,maar je kan het ook omdraaien.
Vind ik leuk
buddha +7097
zaterdag 17 maart 2018 om 13:36
PROOST. op je gezondheid.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:37
"Ze zeiden: Trainer, u bent altijd eerlijk naar ons. U behandelt ons op dezelfde manier als alle andere voetballers. Dat waarderen we."
Wat een onzin.
Als andere trainers dat niet doen moeten ze aangifte doen bij de politie.
Dat slachtoffer gedrag ....gadverdamme
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:18
Is aangifte doen niet per definitie “slachtoffer gedrag”?
Iedereen die aangifte doet is “slachtoffer” of denk jij dat mensen dat voor hun lol doen.
Gadverdamme wat een domme opmerking weer.

:-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:46
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:05
Dat je comment suggestief is en daarmee polarisatie opwekt.

Vrijvertaald: een kontverhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 16:28
Volgens mij bedoelen we hetzelfde alleen ik zeg het in normale taal
Vind ik leuk
Pjotr26 +1160
zaterdag 17 maart 2018 om 13:41
geweldige kerel, zonde van die mocro fetisj...hou je taai willem.
Vind ik leuk
Cookee +8065
zaterdag 17 maart 2018 om 13:47
Willem wordt er nog mooier mens van denk ik, hoe vreselijk het ook is.
Groot man, groot speler.
Hij is vaak scherp in zijn kritiek en toch mogen we hem.
Aad de Mos is jaloers... die heeft dat niet.
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
zaterdag 17 maart 2018 om 14:23
Hoe kan Van Hanegem altijd eerlijk tegen je zijn geweest als hij die spelers nog nooit heeft getraind? Maar los daarvan, mooi om te lezen dat het weer zo goed gaat met hem.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 14:26
Wereld vent!!!! een van de beste voetballers... aller tijden in NL...en mooiste reactie...de clash tussen Willem en Louis... met kinderen...luistert...ik verlies niet graag......en al helemaal niet van Louis....BRILJANT!!!!
Vind ik leuk
Setovitch +1322
zaterdag 17 maart 2018 om 18:10
Geweldig nieuws voor willem en NL grootste voetballer en lieve man
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Steun voor Van Hanegem van Marokkaanse spelers: "U bent altijd eerlijk naar ons"