'Ongeduldige' De Jong: 'Niet per se op de plek van Lasse, 8 of 10 ook goed'

    'Ongeduldige' De Jong: 'Niet per se op de plek van Lasse, 8 of 10 ook goed'

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 10:44zo 18-03-2018 om 10:44

    Frenkie de Jong heeft nog altijd de ambitie om volgend seizoen op het middenveld te spelen bij Ajax. De lof die hij krijgt als centrale verdediger, verandert daar niets aan.

    De Jong kwam dit seizoen als een komeet bij Ajax, wordt gesteld bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Ik vind het wel meevallen", reageert de Ajacied. "Ik ben twintig, bij Willem II heb ik niet veel gespeeld. Dit jaar is het wel snel gegaan en is er een hype. Ik ben over het algemeen redelijk ongeduldig ingesteld. Dat is niet per se goed, maar ook niet slecht."

    Als hij weer fit is, lijkt De Jong een bedreiging te gaan vormen voor Lasse Schöne als controleur. "Ik hoef niet per se op de plek van Lasse, tien of acht is ook goed. Ik was voor een tijdje blij dat ik basisspeler was. Dan zeur ik ook niet, maar volgend seizoen wil ik wel op het middenveld."

    Schöne is lovend over zijn 'concurrent'. "Hij is fantastisch aan de bal. Het is voor hem verschrikkelijk (zijn blessure, red). Dat zie je altijd als iemand in goeden doen is. Maar het is een geweldige voetballer. En een heel open, vriendelijke jongen. We passen prima bij elkaar, maar ik kan iets beter voetballen", grapt de Deen.

    Plaats een reactie

    Emnu +4821
    zondag 18 maart 2018 om 11:04
    Als onze people manager EtH hem in de achterste linie blijft opstellen, is Frenkie volgende winter dus al weg.

    Gaat steeds beter met Ajax, dat je je tegenwoordig schijnbaar druk moet maken om de mening van n pikkie van nog geen 20 die, feitelijk, nog alles te bewijzen heeft.

    Die ziet zichzelf volgens mij al steekpassjes op Messi geven...
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 18 maart 2018 om 11:09
    Je hebt de boodschap van Frenkie niet helemaal begrepen volgens mij.
    Vind ik leuk
    Emnu +4821
    zondag 18 maart 2018 om 11:11
    Of jij de mijne niet :p
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:10
    Ik verbaas me nergens meer over. Aan Tagliafico werd al gevraagd of hij blijft. De clubs lijken volledig overgeleverd aan de grillen van de jeugd en het grote geld. Niets meer te willen blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Emnu +4821
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Triest is ontoereikend.

    Deplorabel komt meer in de buurt.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 18 maart 2018 om 11:11
    Dromen mag.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    zondag 18 maart 2018 om 11:06
    Hoort ook op het middenveld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 maart 2018 om 11:08
    Benieuwd of "het fenomeen " van Nederland volgend seizoen zijn eerste volledige competitie op eredivisie niveau op het middenveld de kar kan gaan trekken.

    Zo te horen gaat ie er wel vanuit dat ze volgend seizoen weer een andere trainer hebben dan....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Reactie verwijderd door vp (provocatie)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 maart 2018 om 11:21
    113 duels eredivisie
    27 duels el - cl
    3x kampioen van nederland
    2 x de cruijff schaal met zijn 23e in zijn 5e seizoen,
    jullie wonderkind zal nog aan de bak moeten wil ie die cijfers overleggen
    Vind ik leuk
    elmoo +708
    zondag 18 maart 2018 om 11:22
    Jorrit hoeft de kar niet te trekken. Dus kan de jong het ook niet.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6198
    zondag 18 maart 2018 om 11:47
    Enig verschil....de Jong trekt aan een dood paard.
    Vind ik leuk
    elmoo +708
    zondag 18 maart 2018 om 12:03
    Whahhaha
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    zondag 18 maart 2018 om 11:22
    Doe dan, moeten we jou nog serieus nemen? Man man man, wat een reactie weer!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:52
    Over de rug van mensen met when beperking. Classy.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1156
    zondag 18 maart 2018 om 11:23
    ik denk dat frenkie 1 van de weinige ajacieden is die tussen de linies kan spelen en zodoende ook vaak aan de bal komt. Hij is daarom een ideale speler voor zowel de 4 als de 10 positie. Hij is niet de allersnelste maar dat was litmanen ook niet. Wel vraag ik mij af of hij de diepgang en het scorende vermogen heeft wat hoort bij de 10 positie.

    Hij is in ieder geval een goede passer (altijd naar voren) waardoor ik hem het liefst op 4 zie. In balbezit op t middenveld insteken en bij balverlies dicht bij de ligt om de afvallende ballen op te pakken.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2229
    zondag 18 maart 2018 om 11:35
    Wat een simpele zielige mannetjes zitten er toch in die Ajax selectie..was het eerst de Ligt die het zei en nu weer dat kapsoneslijertje van een F de Jong die een wedstrijd van PSV kijken..zitten te hopen dat ze verliezen ( begrijp ik nog als je al zolang geen prijzen wint) maar dan de tv uitzet als ze op 1-0 komen????...wat een kneuzengedrag zeg
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zondag 18 maart 2018 om 12:24
    Schone contract voor het leven geven. Die kan leven met een plek op de bank en staat er als je hem nodig hebt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 18 maart 2018 om 13:14
    Ik begrijp zowieso niet waarom trainers spelers op andere plaatsen zetten.
    Je hoort als trainer je spelers op de juiste plaats te zetten waar ze het best renderen. Bij Ajax is het zo erg dat er meer middenvelders in de verdediging staan dan echte verdedigers.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 14:02
    Fijne voetballer en ongetwijfeld een prima gast, maar wat een nikszeggende interviews geeft die gast zeg. Draaien ze overuren op de afdeling mediatraining bij Ajax ofzo.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws