'Ongeduldige' De Jong: 'Niet per se op de plek van Lasse, 8 of 10 ook goed'

    'Ongeduldige' De Jong: 'Niet per se op de plek van Lasse, 8 of 10 ook goed'

    zondag 18 maart 2018 om 10:44

    Frenkie de Jong heeft nog altijd de ambitie om volgend seizoen op het middenveld te spelen bij Ajax. De lof die hij krijgt als centrale verdediger, verandert daar niets aan.

    De Jong kwam dit seizoen als een komeet bij Ajax, wordt gesteld bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Ik vind het wel meevallen", reageert de Ajacied. "Ik ben twintig, bij Willem II heb ik niet veel gespeeld. Dit jaar is het wel snel gegaan en is er een hype. Ik ben over het algemeen redelijk ongeduldig ingesteld. Dat is niet per se goed, maar ook niet slecht."

    Als hij weer fit is, lijkt De Jong een bedreiging te gaan vormen voor Lasse Schöne als controleur. "Ik hoef niet per se op de plek van Lasse, tien of acht is ook goed. Ik was voor een tijdje blij dat ik basisspeler was. Dan zeur ik ook niet, maar volgend seizoen wil ik wel op het middenveld."

    Schöne is lovend over zijn 'concurrent'. "Hij is fantastisch aan de bal. Het is voor hem verschrikkelijk (zijn blessure, red). Dat zie je altijd als iemand in goeden doen is. Maar het is een geweldige voetballer. En een heel open, vriendelijke jongen. We passen prima bij elkaar, maar ik kan iets beter voetballen", grapt de Deen.

    Plaats een reactie

    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 10:59
    Hij hoort ook gewoon op het middenveld... en Wober in de verdediging.....
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11456
    zondag 18 maart 2018 om 11:02
    En de rest dan?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    zondag 18 maart 2018 om 11:10
    Ww.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:23
    uwv?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    zondag 18 maart 2018 om 11:35
    Het is dus gewoon een foute aankoop geweest. Als je meer dan genoeg middenvelders hebt waarom koop je er dan nog een bij. Die je dan vervolgens in de verdediger op gaat stellen wat de die stroming van echte eigen jeugd weer in de weg staat. Deze koopclub koopt om het kopen zonder visie en beleid
    Vind ik leuk
    JustH +14903
    zondag 18 maart 2018 om 12:09
    Foute aankoop? Echt?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    zondag 18 maart 2018 om 13:56
    Echt. Frenkie is een geweldige voetballer voor op het middenveld. Als hij daar bij Ajax niet kan spelen omdat ze al genoeg middenvelders hebben dan is het een foute aankoop. Kopen om te kopen door een koopclub
    Vind ik leuk
    JustH +14903
    zondag 18 maart 2018 om 14:23
    Ik denk dat hij door deze ervaring alleen maar beter wordt.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +664
    zondag 18 maart 2018 om 13:55
    Misschien wel het grootste talent van nederland. Op de radar bujde grootste clubs vd wereld. En dan hem een foute aankoop noemen?
    Lachwekkend
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    zondag 18 maart 2018 om 15:34
    Als hij zo goed is moet hij een plek o het middenveld af kunnen dwingen
    Vind ik leuk
    sooike1973 +664
    zondag 18 maart 2018 om 17:47
    Als ajax een trainer krijgt die keuzes DURFT te maken dan heeft frenkie zo zijn plek. Maar ze durven schone en hakim niet te qq
    Vind ik leuk
    Emnu +2068
    zondag 18 maart 2018 om 11:04
    Als onze people manager EtH hem in de achterste linie blijft opstellen, is Frenkie volgende winter dus al weg.

    Gaat steeds beter met Ajax, dat je je tegenwoordig schijnbaar druk moet maken om de mening van n pikkie van nog geen 20 die, feitelijk, nog alles te bewijzen heeft.

    Die ziet zichzelf volgens mij al steekpassjes op Messi geven...
    Vind ik leuk
    2cents +53636
    zondag 18 maart 2018 om 11:09
    Je hebt de boodschap van Frenkie niet helemaal begrepen volgens mij.
    Vind ik leuk
    Emnu +2068
    zondag 18 maart 2018 om 11:11
    Of jij de mijne niet :p
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:10
    Ik verbaas me nergens meer over. Aan Tagliafico werd al gevraagd of hij blijft. De clubs lijken volledig overgeleverd aan de grillen van de jeugd en het grote geld. Niets meer te willen blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Emnu +2068
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Triest is ontoereikend.

    Deplorabel komt meer in de buurt.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    zondag 18 maart 2018 om 11:11
    Dromen mag.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20462
    zondag 18 maart 2018 om 11:06
    Hoort ook op het middenveld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:08
    Benieuwd of "het fenomeen " van Nederland volgend seizoen zijn eerste volledige competitie op eredivisie niveau op het middenveld de kar kan gaan trekken.

    Zo te horen gaat ie er wel vanuit dat ze volgend seizoen weer een andere trainer hebben dan....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 18 maart 2018 om 11:13
    Reactie verwijderd door vp (provocatie)
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:21
    113 duels eredivisie
    27 duels el - cl
    3x kampioen van nederland
    2 x de cruijff schaal met zijn 23e in zijn 5e seizoen,
    jullie wonderkind zal nog aan de bak moeten wil ie die cijfers overleggen
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:25
    2 x kampioen van Nederland...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:26
    ga 4 weken naar mallorca op vakantie jens , als je terug komt geef je me gelijk.......
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:29
    Nee dankjewel.... zoals ik laatst al tegen iemand hier zei deze week ga ik naar Bonaire toe.... duiken.... effe 1.5 week genieten.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:31
    lekker , ik zou er 15 weken van maken als ik jou was , onder water zenden ze vast geen sport in beeld uit .....
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:33
    Nee als ik 15 weken weg zou gaan.... dan voel ik me net een op de vlucht geslagen iemand... nee 15 weken is te lang.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:36
    je wilt natuurlijk op tijd terug zijn om de toer door de stad bij ons mee te maken....

    zo zie je maar weer : uiteindelijk ziet iedereen ons lempke
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:40
    Nee ook dat niet.... ik ga 4 keer per jaar op vakantie.... meestal 2 -3 keer een week tot 1,5 week en in de zomer 4 weken..... dus 1,5 week is voldoende.... altijd handig...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:47
    als je er straks maar bij bent .....
    laat tegen die tijd maar horen hoe laat je op eindhoven centraal staat dan pik ik je wel op
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:48
    Ben jij wel helemaal lekker.... wie weet ben je wel een of andere creep.... nee dankjewel....
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:50
    je hebt van mij niks te vrezen 1000000 % hetro en ik weet de weg in de stad dus......
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:51
    Creep heeft niks met hetero te maken...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 11:57
    je hoeft niet bang te zijn , er gebeurd niks alleen maar feestende mensen met een prima humeur.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 11:58
    Misschien kan je afspreken met Bien...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154489
    zondag 18 maart 2018 om 12:03
    die vind zijn weg wel , voor jou zou het je eerste echte kampioensfeest zijn , dan heb je begeleiding nodig.
    En wie kan dat beter doen dan iemand die dat feest al 19 x zelf meegemaakt heeft
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22046
    zondag 18 maart 2018 om 12:12
    Overigens heb ik een auto en ga dus nooit meer met de trein.... ten tweede is mijn leven elke dag een groot feest....
    Vind ik leuk
    patatboer +369
    zondag 18 maart 2018 om 12:54
    Reactie verwijderd VP.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    zondag 18 maart 2018 om 11:22
    Jorrit hoeft de kar niet te trekken. Dus kan de jong het ook niet.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5524
    zondag 18 maart 2018 om 11:47
    Enig verschil....de Jong trekt aan een dood paard.
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    zondag 18 maart 2018 om 12:03
    Whahhaha
    Vind ik leuk
    Always PSV +10496
    zondag 18 maart 2018 om 11:22
    Doe dan, moeten we jou nog serieus nemen? Man man man, wat een reactie weer!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:52
    Over de rug van mensen met when beperking. Classy.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:23
    ik denk dat frenkie 1 van de weinige ajacieden is die tussen de linies kan spelen en zodoende ook vaak aan de bal komt. Hij is daarom een ideale speler voor zowel de 4 als de 10 positie. Hij is niet de allersnelste maar dat was litmanen ook niet. Wel vraag ik mij af of hij de diepgang en het scorende vermogen heeft wat hoort bij de 10 positie.

    Hij is in ieder geval een goede passer (altijd naar voren) waardoor ik hem het liefst op 4 zie. In balbezit op t middenveld insteken en bij balverlies dicht bij de ligt om de afvallende ballen op te pakken.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1927
    zondag 18 maart 2018 om 11:35
    Wat een simpele zielige mannetjes zitten er toch in die Ajax selectie..was het eerst de Ligt die het zei en nu weer dat kapsoneslijertje van een F de Jong die een wedstrijd van PSV kijken..zitten te hopen dat ze verliezen ( begrijp ik nog als je al zolang geen prijzen wint) maar dan de tv uitzet als ze op 1-0 komen????...wat een kneuzengedrag zeg
    Vind ik leuk
    Voebtal +5793
    zondag 18 maart 2018 om 12:24
    Schone contract voor het leven geven. Die kan leven met een plek op de bank en staat er als je hem nodig hebt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8408
    zondag 18 maart 2018 om 13:14
    Ik begrijp zowieso niet waarom trainers spelers op andere plaatsen zetten.
    Je hoort als trainer je spelers op de juiste plaats te zetten waar ze het best renderen. Bij Ajax is het zo erg dat er meer middenvelders in de verdediging staan dan echte verdedigers.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 14:02
    Fijne voetballer en ongetwijfeld een prima gast, maar wat een nikszeggende interviews geeft die gast zeg. Draaien ze overuren op de afdeling mediatraining bij Ajax ofzo.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ongeduldige' De Jong: 'Niet per se op de plek van Lasse, 8 of 10 ook goed'