Advocaat geniet van uitblinkende Ajacied: 'Nog zo'n speler is er niet'

Advocaat geniet van uitblinkende Ajacied: 'Nog zo'n speler is er niet'

zondag 18 maart 2018 om 18:48

Ziek was-ie van de ruime nederlaag, maar desondanks moest Dick Advocaat toegeven dat hij met name tijdens de tweede helft van Sparta - Ajax (2-5) had genoten van het spel van de Amsterdammers. 

Vooral Hakim Ziyech deed het uitstekend na rust. De spelmaker van Ajax strooide met passjes en scoorde twee keer fraai met links. "Als het loopt, dan is het mooi om naar te kijken. Nog zo'n speler als Ziyech is er niet in de Eredivisie. Wat een mooie doelpunten maakte hij", tekende ANP op uit de mond van Sparta-trainer Advocaat.

De ruime nederlaag op Het Kasteel was 'onnodig', vond hij. "We hebben minder kwaliteit. Daarom begonnen we agressief en probeerden we hen ook te intimideren. Dat lukte aardig en we kwamen ook op 1-0."

"Maar dan moet je niet na een minuut de 1-1 weggeven. Na rust gaven we de wedstrijd meteen uit handen. Daarna leek het alsof we overal te laat kwamen. Dat was ook zo, maar dat komt ook omdat Ajax steeds makkelijker ging voetballen. Zo ver moeten we het niet laten komen."

Lees ook: Ajax geeft na rust gas in Rotterdam, maakt er vijf en boekt ruime zege

Poll

Houdt Advocaat Sparta in de Eredivisie?

(4063 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 18 maart 2018 om 18:48
en nu die bitterballen!
Vind ik leuk
kaazelien +1416
zondag 18 maart 2018 om 19:02
hoho,niet aan de bballen.Die zijn net zo exclusief als onze 4e plek en de bekerfinale
Vind ik leuk
14forever +7652
zondag 18 maart 2018 om 18:53
Las ik het nou goed,staat Twente nu laatste. Topweekend
Vind ik leuk
Voebtal +1208
zondag 18 maart 2018 om 19:02
Sparta hoort gewoon in de eredivisie. Roda moet degraderen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:04
Had blind toch eerder ontslagen...
Vind ik leuk
iceman +667
zondag 18 maart 2018 om 19:06
Zonder Ziyech en Shone winnen ze geen wedstrijd meer. Dan blijft er een matige ploeg over. Waar iedere club van kan winnen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:09
Zoals Ziyech zichzelf poseert voor camera doet niemand.
Vind ik leuk
BassieN +10953
zondag 18 maart 2018 om 19:13
Gelukkig niet, stel dat er nog meer van die galbakken rondliepen
Vind ik leuk
Zippy +3453
zondag 18 maart 2018 om 19:57
Advocaat moet leren zijn stem in bedwang te houden.
Straks moet men een tribune bij bouwen om de hele resem shouts te stallen.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1676
zondag 18 maart 2018 om 20:20
En die wordt door het eigen publiek uitgefloten. Helaas,is dit ook het publiek van ajax. dit zijn spelers waarvoor je naar 't stadion gaat.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 23:44
Ziyech mits in vorm is een genot om naar te kijken.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 05:18
Dik ik hou van je
Vind ik leuk
kees ee +457
maandag 19 maart 2018 om 16:42
dat advocaat geniet van de tegenstander geeft aan met welke instelling sparta vooral in de 2e helft tegen die jongens speelde (kruidvat-watjes), . . . wel complimenten voor kramer trouwens !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat geniet van uitblinkende Ajacied: 'Nog zo'n speler is er niet'