VP’s Elftal van de Week: sterke duo’s van PSV, Ajax en Willem II

VP’s Elftal van de Week: sterke duo’s van PSV, Ajax en Willem II

maandag 19 maart 2018 om 10:00

In speelronde 28 van de Eredivisie werd er lustig op los gescoord door de klassieke top-drie. Ajax (vijf goals), Feyenoord (vier goals) en PSV (drie goals) boekten zeges. Vijf spelers van die clubs krijgen een plekje in onze beste XI. Ook onder meer Willem II en AZ zijn vertegenwoordigd. 

Lars Unnerstall (VVV)
3-0 verliezen en tóch nog tot de beste spelers van het veld behoren - dan heb je iets goed gedaan als doelman. Unnerstall doet het dit seizoen fantastisch bij VVV en ook op bezoek bij PSV imponeerde de Duitser. 

Jonas Svensson (AZ)
Deed het fantastisch tijdens de clash tussen AZ en FC Groningen in Alkmaar. Op schitterende wijze tekende de Zweedse back na rust voor de openingstreffer. Achter zijn standbeen langs scoorde Svensson. 

Ben Rienstra (Willem II)
Vorige week al smaakmaker op het middenveld van Willem II tijdens de sensationele overwinning op PSV (5-0). Ook tegen FC Twente nam Rienstra zijn ploeg op sleeptouw. 

Konstantinos Tsimikas (Willem II)
Blijft maar gaan op de linkerflank van Willem II. Was tegen Twente belangrijk met de openingstreffer na een klein kwartier. 

Lasse Schöne (Ajax)
Hier en daar wat slordig balverlies, maar Schöne compenseerde zijn foutjes na pauze met een geniale voorassist op David Neres én een fenomenale vrije trap na de pauze. 

Marco van Ginkel (PSV)
Wat is-ie belangrijk voor PSV! Van Ginkel maakte tegen VVV het verschil met een rake kopbal en een benutte penalty. De huurling van Chelsea heeft dit seizoen gewoon weer veertien goals gemaakt voor PSV. 

Hakim Ziyech (Ajax)
Woorden schieten soms tekort voor de brille van Ziyech. Tijdens elke wedstrijd heeft de begaafde spelmaker van Ajax een paar momentjes die bewijzen dat hij een voetballer van de buitencategorie is. Tegen Sparta scoorde Ziyech twee keer. Beide treffers waren even fraai. 

Ritsu Doan (FC Groningen)
De jonge Japanner wist zich op bezoek bij AZ opnieuw te onderscheiden. Doan speelde goed en tekende in de tweede helft met een pegel voor de gelijkmaker. Gaat het Groningen lukken om hem definitief vast te leggen? 

Hirving Lozano (PSV)
Terug van weggeweest en direct weer van waarde. Lozano was een ware plaag voor de achterhoede van VVV. Zijn uitstekende wedstrijd bekroonde de Mexicaanse ster in de 80e minuut met de 2-0. 

Robin van Persie (Feyenoord)
Op 34-jarige leeftijd is RVP nog niets van zijn klasse en gave techniek kwijtgeraakt. Dat bewees de routinier eens te meer in Zwolle. Van Persie kreeg het vertrouwen van Giovanni van Bronckhorst en betaalde dat terug met twee goals in de eerste helft. 

Bjorn Johnsen (ADO Den Haag)
Dé verrassing van subtopper ADO Den Haag: Bjorn Johnsen, een boomlange Noor die in de zomer kwam aanwaaien en inmiddels al op twaalf doelpunten staat in de Eredivisie. Was met twee goals hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de Haagse zege bij Excelsior (1-2). 

Poll

Wie vond jij de beste speler van speelronde 28?

(1532 stemmen)

Plaats een reactie

Korm +27388
maandag 19 maart 2018 om 10:04
Voor mij zijn van persie en van ginkel de beste afgelopen weekend
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:07
Ziyech was ook echt dodelijk hoor. Is een mooie top 3! (volgorde maakt mij niet uit dan)
Vind ik leuk
Korm +27388
maandag 19 maart 2018 om 10:13
heb helaas Ajax niet gezien dus kan er ook geen oordeel over hebben :)
maar ik geloof je gelijk hoor, inderdaad een mooie top 3 en welke volgorde maak mij ook niks uit
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:22
Heb je Rienstra niet zien spelen dan? Was duidelijk weer de beste speler van dit weekend!
Vind ik leuk
Korm +27388
maandag 19 maart 2018 om 10:24
Vond het wel mee vallen ;)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15426
maandag 19 maart 2018 om 11:41
Haha jij met je Ben Rienstra..

De man die altijd kijkt alsof hij ......
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:43
Moet huiluhhhhh
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:58
PSV was zo slecht volgens kenners, dan zou de keeper van VVV niet in dit lijstje hoeven staan!
Vind ik leuk
HanV +2961
maandag 19 maart 2018 om 15:15
Niet Parzyszek? Ook 2 doelpunten maar dan in maar een derde van de tijd.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:05
Thy?
Vind ik leuk
Rodajc +6820
maandag 19 maart 2018 om 10:05
Lennart Thy!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:07
Absoluut. Iedereen stemmen op hem bij VI speler van de week.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:06
Van Persie. Ook door het plezier wat hij uitstraalt.
Vind ik leuk
Dedan002 +1950
maandag 19 maart 2018 om 10:07
Ik moet zeggen dat die Johnson mij wel verrast heeft. In het begin van het seizoen leek het niet veel, maar hij weet toch aardig te scoren. Prima spits voor ADO!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:03
Kanon, Beugelsdijk, Ebuehi en Becker zijn er 8 april gewoon weer bij-;)

Johnsen doet het inderdaad uitstekend en als je ziet dat ie nog niet alles gespeeld heeft en dan toch nog knap 12 doelpunten.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
Dedan002 +1950
maandag 19 maart 2018 om 11:17
Als ze op 8 april tegen Utrecht maar ontbreken ;P
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:18
8 april zijn ze er weer gewoon allemaal bij-;)
Vind ik leuk
Breezer4u +1228
maandag 19 maart 2018 om 10:08
Lennart Thy
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:09
Wat doet Lozano op deze lijst? De jong voegde veel meer toe en pakte zelfs nog de bal van castelen af.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:49
Haha hetzelfde geldt vaak (dit keer dan eens niet) voor Ajacieden en Feyenoorders. VP heeft er een sport van gemaakt om de drie topclubs vrijwel altijd te vertegenwoordigen en het liefst in een vergelijkbare grootte.
Vind ik leuk
roynba +236
maandag 19 maart 2018 om 11:06
Helemaal mee eens! Lozano scoorde wel, maar verspeelde vaak de bal. De Lozano van voor de winterstop nog niet kunnen terugzien.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:10
van Ginkel verdient het niet. Scoorde wel 2x (1 ss) maar was enorm onzichtbaar
Vind ik leuk
2cents +43821
maandag 19 maart 2018 om 10:21
Doelpunten zijn natuurlijk wel zeer bepalend. Maar je hebt gelijk, tot die goal zag je hem niet of nauwelijks.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:22
Ja maar dit gaat over het team van de week. Dat ene lucky momentje moet dan niet de graadmeter zijn.. Verprutste bijna de 1-0 ook nog
Vind ik leuk
2cents +43821
maandag 19 maart 2018 om 10:29
Eens
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:50
Enne, hij heeft 12 keer gescoord. Geen 14 keer, maar blijkbaar is het zo bij VP dat als je scoort ga je vanzelf naar het elftal vd week. Van Ginkel vorige week onzichtbaar, nu met momenten goed, maar een plaats in het beste elftal. Dan verdient op basis van het spel Manu Garcia de plek meer, en ik ben echt geen NAC fan.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:53
Garcia is echt een geweldig ballertje zeg! Top voor NAC hopelijk blijft ie daar
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:14
heb alleen het eerste uur gekeken van PSV tot kort na de 1 - 0, maar tot dan toe was Lozano totaal onzichtbaar.

dus dat hij een plaag was voor de achterhoede, kan ik me niet echt goed voorstellen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:20
Was hij ook niet.
Vind ik leuk
HJR +5945
maandag 19 maart 2018 om 10:17
Thy, maar die kon je niet kiezen, dus Van Persie. Klasse apart nog steeds, jammer dat hij het niet meer 90 minuten kan volhouden
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:22
Schone was niet echt goed en het valt wel op dat de meesten kiezen voor een speler van hun eigen club. Het is ook niet echt eerlijk kiezen want maar weinig mensen zullen alle 9 wedstrijden gezien hebben denk ik (en dan bedoel ik dus niet een paar minuten samenvatting)
Vind ik leuk
R2 +4621
maandag 19 maart 2018 om 12:55
Ik heb zelf Van Persie gekozen. Was dodelijk efficiënt en er straalt zoveel plezier vanaf. Ik had in plaats daarvan ook voor Ziyech kunnen kiezen, maar Ajax speelde een hele zwakke eerste helft. Lozano was de hele wedstrijd onzichtbaar en van Ginkel scoort vanaf 2 meter en de penaltystip.. wat een prestatie. Het ging voor mij, als Psv'er, tussen Ziyech en RvP.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:21
Dat is netjes en objectief! Zie je jammer genoeg niet zo vaak. Ziyech speelde inderdaad een sterke tweede helft. Heb Van Persie niet gezien, maar las dat hij heel sterk speelde. Zo'n Svensson werd uitgeroepen tot speler van de week dus dan verwacht je meer stemmen. Vond van Ajax trouwens dat Van de Beek veel meer in aanmerking kwam dan Schöne.
Vind ik leuk
R2 +4621
maandag 19 maart 2018 om 18:49
Van Persie speelde sterk tot hij uitviel. Wat ik bij hem waardeer is dat hij zoveel plezier uitstraalt. Hij geniet van elke minuut en is blij dat hij daar mag staan. Dat mis ik bij het meerendeel van de andere spelers bij de topclubs.
Vind ik leuk
DuWijk +255
maandag 19 maart 2018 om 10:29
Ziyech of Rienstra in mijn optiek. Svensson ook echt lekker gespeeld overigens. Niet alleen vanwege die goal!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:31
Vind het wel vreemd dat een verdediger hier op basis van een doelpunt word geplaatst..
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:31
Wat mij betreft Doan. Als jij je in een matig elftal toch weet te onderscheiden,,,
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:47
Heb helaas weinig voetbal kunnen zien buiten Ajax.
Schone en Ziyech speelden inderdaad erg goed.

De rol van Schone blijft toch wel een hele belangrijke. Hoe vaak heeft men wel niet geroepen hem te wisselen voor Donny, Frenkie of zelfs Carel?
Hielp Ajax wederom over een dood moment heen. Erg goed in passing aanvallend en druk zetten verdedigend.
Wat trouwens exact hetzelfde over Donny en Ziyech gezegd kan worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:50]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:52
Sterk duo PSV? Willie en Rene ofzo?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:01
+1
Vind ik leuk
Rodapaus +4040
maandag 19 maart 2018 om 12:21
Avdijaj mag er ook wel in met zijn prachtige goal!
Vind ik leuk
Renelas +108
maandag 19 maart 2018 om 14:56
Gewoon leuk om v. Persie weer zo te zien in Nederland, hopelijk krijgt hij weer een beetje plezier in het spelletje zo. Ziyech denk ik toch weł de beste.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP’s Elftal van de Week: sterke duo’s van PSV, Ajax en Willem II