Borst ziet nieuw Oranje: 'Jongens die hun schaamhaar niet hoeven te scheren'

Borst ziet nieuw Oranje: 'Jongens die hun schaamhaar niet hoeven te scheren'

maandag 19 maart 2018 om 06:46

Het Nederlands elftal gaat in de oefeninterlands tegen Engeland en Portugal een nieuw tijdperk in, stelt Hugo Borst vast. De Algemeen Dagblad-columnist lijkt niet al te veel vertrouwen te hebben in de mannen die het stokje van Wesley Sneijder en Arjen Robben over moeten nemen.

'Jongens die hun schaamhaar niet scheren, gewoon omdat ze nog geen schaamhaar hebben', noemt Borst met een cynische ondertoon de nieuwe lichting Oranje-internationals, die bestaat uit onder meer Wout Weghorst en Guus Til van AZ. 'Ik weet niet of het verstandig is die jongens voor de leeuwen te gooien tegen Engeland of Portugal. AZ'ers, dat zijn ze, winnen nooit toppers.'

Ook de achttienjarige Justin Kluivert zit tegen zijn Oranje-debuut aan. Borst twijfelt echter of de Ajacied al klaar is voor het grote werk. 'Tegen een Engelse of Portugese back mag hij zijn eerste vlieguren maken. Ik zie 'm al zweven met zijn grote mond, hup, daar gaat-ie, zo over de reclameborden.'

In Ronald Koeman heeft de columnist wél vertrouwen. Borst noemt de nieuwe bondscoach 'een sluwe vos'. 'Hij hoopt op krediet, geduld en een breed draagvlak. Dus belde hij de man met wie hij jaren gebrouilleerd was. Of Louis van Gaal bereid was om met hem over Oranje te spreken? Louis bleek de beroerdste niet. Benieuwd of we tegen de Engelsen een flard van de spelopvatting van het Nederlands elftal uit 2014 terugzien.'

Plaats een reactie

Utca030 +5356
maandag 19 maart 2018 om 06:54
Het zal nog wel even duren. Voordat er weer een elftal staat.
Vind ik leuk
3Bier +4665
maandag 19 maart 2018 om 07:05
Ik zie 'm al zweven met zijn grote mond, hup, daar gaat-ie, zo over de reclameborden.'

Is alleen maar goed voor die jongen. Wordt ie beter van. In Nederland is er maar 1 goede rechtsback en dat is Arias. Daar kwam hij dan ook niet voorbij. De rest kan hij wel hebben. Laat hem maar opboksen tegen die gasten uit Portugal en Engeland. Ziet hij meteen waar hij staat in verhouding tot de echte top. Als hij al gaat spelen natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 07:41
Vraag maar aan Kluivert zelf, die zegt dat hij walker, lichtsteiner en carvajal allemaal tegelijk kan passeren
Vind ik leuk
Doe dan! +5027
maandag 19 maart 2018 om 10:44
Dumfries is geen goede back?
Vind ik leuk
rpaulp50 +6201
maandag 19 maart 2018 om 07:39
Nee, de oudere generatie met schaamhaar heeft het zo goed gedaan, "de gevestigde" namen Strootman en Wijnaldum die er nooit staan bij Oranje als het nodig is.....
Je kan wel makkelijk kritiek hebben maar hoe het wel moet daar komt Borst niet mee. Die jonge jongens moet je er natuurlijk bij betrekken, kunnen ze een beetje proeven en snuffelen, krijgt Koeman ook een idee waar ze staan
qua ontwikkeling.
Over 2 tot 4 jaar moeten die jongens het wel gaan doen......( hoop ik )
Borst denkt niet op de langere termijn en Sparta ook niet.

Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:58
Hugo heeft een voorkeur met vrouwen die een bos hout voor de deur hebben, prima toch.
Vind ik leuk
Rodapaus +4107
maandag 19 maart 2018 om 08:02
Is alleen maar extra gewicht dat schaamhaar, die jongens zijn een stuk sneller zonder
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:00
De tering wat heb jij voor een oerwoud dat je zoveel extra gewicht bij je draagt dan!?
Vind ik leuk
Rodapaus +4107
maandag 19 maart 2018 om 10:16
Ik heb geen idee, naar goed zuid limburgs gebruik moest ik het altijd scheren van de priester.
Vind ik leuk
kees ee +457
maandag 19 maart 2018 om 10:40
die jonge jongens "voor de kloten laten schoppen" door echte voetballers is ook een leerschool natuurlijk !!
Vind ik leuk
Padason +640
maandag 19 maart 2018 om 13:00
Wordt het geen tijd dat Hugo ff gaat scheren, BizAr man!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:56
Als ik een vrouw lik wil ik ook niet eerst flossen met dat bos hout voor de deur, waarom Hugo dit wel wil is mij een raadsel.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:55
Hugo leeft nog in het stenen tijdperk, de jeugd tegenwoordig hebben geen schaamhaar meer dat gaat eraf zodra het doorbreekt Hugo, de moderne vrouw wil niet eerst moeten flossen als ze een blowjob geeft en de moderne vrouw wil al helemaal geen veger aan haar doos zoals jij daar aan je kop hebt hangen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Borst ziet nieuw Oranje: 'Jongens die hun schaamhaar niet hoeven te scheren'