PSV op kampioenskoers: Nog drie overwinningen en de buit is binnen

PSV op kampioenskoers: "Nog drie overwinningen en de buit is binnen"

Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 14:58ma 19-03-2018 om 14:58

PSV versloeg dit weekeinde VVV-Venlo (3-0) en is weer een stapje dichterbij de landstitel. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, kwam de overwinning van de Eindhovenaren niet eenvoudig tot stand. Aad de Mos is dan ook kritisch op het spel van de koploper.

Pas nadat Ralf Seuntjens zijn tweede gele kaart kreeg, wist PSV de Limburgse opponent van zich af te schudden. "Dat weten we van PSV hè. Het is moeilijk voor ze om een wedstrijd te domineren, maar ze halen toch de drie punten. Nu nog drie overwinningen en de buit is binnen, dan praat niemand er nog over", aldus De Mos in gesprek met Omroep Brabant.

"Maar toch opletten, het zijn nog twee linke wedstrijden: Ajax-thuis en AZ-uit. En ook zeker te kleintjes moeten ze geen punten verspelen", aldus de oefenmeester, die verwacht dat de lijstaanvoerder niet meer in de problemen zal komen. "Voor mij zijn ze er voor negentig procent, maar ik ben wel geschrokken van de wedstrijd tegen Willem II (5-0 verlies, red.)."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

PsvWsp +30
maandag 19 maart 2018 om 15:00
Kampioen 100 procent laat ze maar lullen bij ajax
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:02
Wij laten alleen maar denken dat ze er bijna zijn.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Doen jullie al 4 jaar achter elkaar! Toch knap dat je nog zo arrogant/zelfverzekerd kan zijn als je clubje al 30 jaar onderdoet voor de trots van het Zuiden
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:08
30jaar nog wel, wij hebben in de tussentijd nog een Europa league finale gespeeld en hebben de 30 31 32 en 33ste landstitel op een rij gewonnen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:11
Ik had ook 40 kunnen zeggen, feit is dat Ajax nog steeds teert op de successen uit de jaren 60/70 want sindsdien heeft PSV meer gepresteerd. Meer kampioenschappen, meer bekers, evenveel CL/Europa cup 1 zeges. Ja jullie hebben een el finale gespeeld, maar wij speelden in 2005 op 1 italiaans doelpuntje na CL finale... Stap van je roze wolk en accepteer gewoon dat Ajax niet is wat het geweest is
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:18
Over arrogant gesproken. Je mag onze lieve Heer op je blote knietjes danken dat je met dit grafvoetbal zoveel punten hebt gepakt.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:24
Vergeet de gemeente niet, als die niet hadden betaald, waren ze er niet eens meer geweest...
Vind ik leuk
Spiegel +11146
maandag 19 maart 2018 om 15:46
Nogmaals: de gemeente eindhoven verdiend gedurende de looptijd van de deal met PSV 1 ton per jaar aan deze deal.

Zoiets noemt men dus een win win situatie.
Vind ik leuk
hoebie60 +216
maandag 19 maart 2018 om 20:14

Hoeveel mensen heeft het hun baan gekost! 5000
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 19 maart 2018 om 15:44
Ik vind dit ook een beetje rieken naar arrogantie, de pot verwijt de ketel Isimat.
Maarja het kan allemaal mooier en beter, maar ik blijf bij mijn eerdere standpunt.
Cocu heeft gewoon heel goed door wat de zwakke punten van dit elftal zijn.
Ik vind het daarom ook des te knapper dat hij al zolang bovenaan staat in de ED.
Mooi cluppie voor Cocu in de zomer, en wij een trainer die wat aanvallender speelt. Lijkt me mooi!
Vind ik leuk
goekie4 +1655
maandag 19 maart 2018 om 15:49
Allemaal leuk en aardig. Alleen over 10 jaar praat niemand daar meer over. Alleen over het resultaat, in dit geval het kampioenschap. Neemt niet weg dat het voetbal niet om aan te gluren is, maar dat is het van Ajax helaas ook niet. Dus die zouden het ook niet verdienen dan.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:54
Jij heb het echt heel hoog in je bol. Laatste 20 jaar zou je nog een beetje geloofwaardig overkomen. Maar laatste 30 jaar kan PSV niet eens in de schaduw staan van Ajax. Uefa Cup (1992) CL (1995)+ finale (1996) en halve finale (1997). Dan valt de EC2 winst uit 1987 ook nog net buiten de 30 jaar. Nee... jou clubje mag Ajax op de blote knieën danken voor de inkomsten die het uit de CL genereerde. Zonder de successen van Ajax had Nederland nooit die jarenlange 3 plekken in de CL gehad. Dus hou je nu maar bij het heden en wees blij dat PSV zo goed als zeker kampioen wordt dit seizoen. Accepteer het maar dat Ajax in alles groter is dan PSV. Al worden jullie de eerstvolgende 10 jaar kampioen...
Vind ik leuk
Ari as +445
maandag 19 maart 2018 om 15:56
Vooral die mond is veel groter :-)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:00
Nee jongen, dat noemt men feiten vertellen en niet lukraak praten over 30 of 40 jaar. Ik zeg er gewoon bij dat PSV zo goed als zeker kampioen wordt.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
maandag 19 maart 2018 om 21:33
Vol storten met beton.....
Vind ik leuk
King Kong +249
maandag 19 maart 2018 om 18:07

Laatste 40 jaar heeft PSV meer landstitels behaalt dan Ajax.
Gewoon ff een kwestie van tellen. Europees gezien zal ik als PSV supporter een toontje lager zingen. Alhoewel de glorie tijden van Ajax ook al meer dan 20 jaar geleden is...
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:01
Alleen hierom heb ik al een grafhekel aan de psv supporters
Vind ik leuk
HJR +9013
maandag 19 maart 2018 om 16:17
En als je nou de laatste 7 jaar pakt ;). Daar is Ajax 4x kampioen geworden en PSV 3 (met dit jaar erbij dan).

Het is net waar je naar wil kijken. Dit ga je toch nooit met elkaar eens worden. Hoeft ook niet, gewoon je club blijven supporten :)

Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:34
Prachtig al die op de teentjes getrapte Ajaciedjes, puur genieten op de maandagmiddag! Over een paar weken wordt er in heel Rotjeknor en Eindje 'Helemaal niets' gezongen!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:43
Als je daar al blij van wordt. Bevestigt wel wat ik dacht, niet voor PSV maar gefrustreerd anti-Ajax.
Vind ik leuk
Garrie +3811
maandag 19 maart 2018 om 17:00
En vergeet niet dat jullie de gouden pik weer gaan winnen, voor het laatst uitgereikt aan Koeman, door Theo Maasen.
Vind ik leuk
hoebie60 +216
maandag 19 maart 2018 om 20:13
Die europa cup 1 was met een half ajax elftal
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:31
Psv heeft de laatse 30 jaar maar 2 prijzen meer gepakt dan ajax dat zijn 2 landstitels die ajax zelf heeft weggegeven ajax heeft sowiezo meer europese prijzen gewonnen over 30 jaar gezien en over 40 jaar gezien heeft psv 35 prijzen gewonnen en Ajax precies 40 prijzen gewonnen dus hoe kom je bij deze onzin allemaal ? Je bent typisch zo iemand die stoer komt praten maar niet weet waar hij het over heeft maar psv presteerd deze eeuw die 18 jaar bezig is op het moment wel beter ja
Vind ik leuk
Molby +820
woensdag 21 maart 2018 om 12:37
Qua status kan PSV bij lange na niet in de schaduw van Ajax staan. Daar komt nog bij dat alles wat men in Eindhoven doet is gebasseerd op de successen van Ajax en ook Feyenoord. Dat komt mede omdat ze steeds proberen spelers met een Ajax of Feyenoord verleden te halen. Zelden komt er een speler uit de eigen jeugd door. Wat dan wel ''doorbreekt'' blijkt gewoon middelmaat te zijn en een enkele keer een topper.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 13:36
Alles in Eindhoven gebasseerd op successen van Ajax en Feyenoord? Het klopt als je zegt dat onze kampioenschappen deze eeuw gebasseerd zijn op de onkunde van Ajax en onze grootste overwinning (10-0) gebasseerd op Feyenoord. Ja PSV heeft nog niet de helft van de supporters, maar is ook niet gek als je bedenkt dat er 4 keer zoveel mensen in Amsterdam wonen. Toch wel knap dat Ajax met meeer geld, meer supporters en een grotere stad toch al decennia onder doet c.q. gelijk staat aan het 'Boerenclubje uit Brabant' en toch nog zo arrogant zijn. En vergeet even voor het gemak V Nistelrooij, Cocu, v Bommel, Depay. En mag ik vragen wie van onze internatiinale toppers van tegenwoordig uit de Ajaxjeugd komt? Strootman? Wijnaldum? Van Dijk? Robben? De Vrij? Volgens mij heb ik daarmee de beste Nl-e spelers gehad van momenteel. Grootheidswaanzin ten top weer!
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:41
Dus wat lul je
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 19 maart 2018 om 15:14
Je vergeet nog CL winnen, en het jaar erna weer in de Finale staan en verliezen van een Juve die onder de doping zat
Vind ik leuk
goreju +126
maandag 19 maart 2018 om 15:20
Dat was in de tijd dat we nog betamax videobanden konden huren. Maw, historie, klaar, geweest, boeit niet.
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 19 maart 2018 om 15:23
Hey Spuit Elf,

Als je iets wilt zeggen lees je dan eerst in voordat je reageert, isimatforpresident heeft het over een tijdbestek van 30 jaar en guest what in die 30 jaar hebben deze dingen zich afgespeeld
Vind ik leuk
goreju +126
maandag 19 maart 2018 om 15:32
U heeft helemaal gelijk.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:24
Hahaha jaa 30 jaar idd:)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:47
Europaleague finale gewonnen???
Vind ik leuk
pietprecies +11810
maandag 19 maart 2018 om 16:38
Is psv vorig seizoen dan kampioen geworden? Heb ik wat gemist? Lampioen is wat anders he
Vind ik leuk
cj_fey +4407
maandag 19 maart 2018 om 15:12
Net als vorig seizoen ;)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:56
Als psv kampioen word dan ga ik die dag naar amsterdam kijken hoe die amsterdammertjes allemaal huilen.En die zelfde nacht word er op het gemeentehuis van amsterdam de woorder psv kampioen.
geverft.
En we gaan zorgen dat er gratis zakdoekjes worden uitgedeelt midden in amsterdam .En laten een vliegtuig 10 keer een rondje vliegen over amsterdam met psv alweer kampioen.
Ooh wat zullen we die amsterdammertjes treiteren.Heerlijk
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:03
Jij wel, je heb niet eens geld om naar Amsterdam te gaan, laat staan een vliegtuigje over Amsterdam te laten vliegen. Praatjesmaker
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:29
Ach jongetje toch... doe nou niet zo opstandig nu je je knikkers net verloren heb. Je mama koopt vast weer een paar nieuwe voor je en dan kan je weer fijn met je vriendjes buiten spelen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34365
maandag 19 maart 2018 om 15:09
PSV gaat het moeilijker krijgen bij ADO uit, dan Ajax thuis...let maar op. Typisch PSV
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 19 maart 2018 om 15:11
Ik hoop het, dan kunnen we op 15 april de nekslag uitdelen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:26
Volgens mij hebben wij ook een keer in jullie stadion de genadeklap uitgedeeld met een goal van Boerrigter, dus ik zou niet weten waarom jullie het niet ook zouden mogen doen.
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 19 maart 2018 om 15:46
Potverdikkeme inderdaad, Boerrigter waar hangt die tegenwoordig nog uit?
Vind ik leuk
goekie4 +1655
maandag 19 maart 2018 om 15:50
Die is nu werk aan het zoeken.
Vind ik leuk
jtodam +547
maandag 19 maart 2018 om 15:16
Nu nog hopen dat ze op zijn minst 1 wedstrijd kampioenswaardig voetbal laten zien, dat verdienen de fans vind ik. Het is ook zo jammer als je kampioen wordt en je zit gewoon naar 34 piswedstrijden te kijken. Aan de andere kant, misschien dat psv-fans wel genieten van dit soort spel, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
maandag 19 maart 2018 om 16:12
Volgensmij is Ajax 4 jaar achtereen met zaaddodend pisvoetbal kampioen geworden. Daar hoor je geen ajacied meer over.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:36
ik moet zeggen dat ik er nog niet heel gerust op ben, stel je verliest AZ en Ajax (2 lastige wedstrijden) dan is 1 gelijkspel tegen Ado en/of Roda uit genoeg om de voorsprong weg te geven (mits Ajax alles wint)
Vind ik leuk
Azsub +155
maandag 19 maart 2018 om 16:24
Van AZ winnen jullie hoor. Komt wel goed als het er nog toe doet. Denk wel dik 10.000 PSV supporters die dag.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:32
Ik denk ook dat AZ keuze zal maken tussen competitie of beker finale.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:00
Het komt dichterbij maar zo spelen als tegen VVV moet PSV niet meer doen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:04
Schei toch uit, zo spelen ze al het hele seizoen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Wat en onzin. Wel is het zo dat wij een helft goed spelen en de andere helft minder zijn. Omdat PSV de kansen niet afmaakt en zo de tegenstander in leven houd dan krijg je het moeilijk omdat ze alles of niets spelen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:07
1 wedstrijd hebben ze goed gespeeld! En de rest? Er is niet 1 wedstrijd die ze met de volle overtuiging gewonnen hebben!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:09
Meerdere wedstrijd heeft PSV goed gespeeld. ik heb de indruk dat jij PSV nooit ziet voetballen. Anders zou niet louter onzin verkondigen.
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 19 maart 2018 om 15:11
Speciaal voor jou komt die eraan, op 15 april.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:25
Hahaha gefrustreerd mannetje... zoals hier boven al gezegt... jullie clubje heeft al 30 jaar niks meer te vertellen in de eredivisie:)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:27
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:03]
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:28
Hahaha en van wie is jullie stadion dan??
Vind ik leuk
Spiegel +11146
maandag 19 maart 2018 om 15:50
Yes: “geld gegeven en pedoclubje”

De goede tegenargumenten waren uitverkocht zeker?

Dat geld is alles behalve gegeven, en omdat 1 persoon is opgepakt voor een zeer ernstig vergrijp, wil dat nog niet zeggen dat de rest van de club erachter stond.

Volgens mij is de persoon in kwestie per direct ontslagen? Wat had PSV nog meer kunnen doen in die kwestie?

Je hebt geen enkel fatsoenlijk argument meer om aan te dragen dus ga je maar zulke trieste dingen roepen.

Zielig figuur.
Vind ik leuk
Jordtt +1546
maandag 19 maart 2018 om 15:34
Al 30 jaar niks te vertellen in de eredivisie? Ik dacht dat de KNVB zo goed luisterde naar wat Ajax vertelt?

Serieus antwoorden met landstitels doe ik maar niet, is beetje zielig. Kijk een Almere city heeft 30 jaar niks te vertellen gehad, maar van de top3 kan je dat niet zeggen...
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 19 maart 2018 om 15:57
Het is niet allemaal frivool en technisch geweldig zoals bij Ajax, dat klopt................
Maar PSV wil graag kampioen worden dus ook als het niet lekker loopt, tappen we uit een ander vaatje om toch die 3 punten te pakken.

Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:01
Goede reactie 040-077, jij bent tenminste niet gelijk op je figuurlijke pik getrapt!
Ondanks dat ik voor Ajax ben, vindt ik het ongelooflijk knap wat PSV dit jaar neer zet, maar ik denk niet dat je europees ermee wegkomt, en nog zo een seizoen zal niet heel goed zijn voor de mensen die het stadion bezoeken om een mooie pot voetbal te zien...
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 19 maart 2018 om 16:05
Ik ben het met je eens wat betreft het europese voetbal, ik ben bang dat geen enkele Nederlandse club op het moment iets te vertellen heeft in Europa.
Maar dat betekend niet dat we het niet eens hoeven te proberen.
Gewoon 100% geven en hopen op gunstige tegenstanders voor de NL'se clubs.

En ook ik hoop van harte dat het wat frivoler en mooier wordt maar daar is het nu zo aan het einde van het seizoen niet de tijd meer voor. Bovendien valt het materiaal vooral achterin erg tegen en heeft Cocu het toch allemaal redelijk goed staan.
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 19 maart 2018 om 16:07
We hopen nog altijd op de nieuwe Romario. Vrees dat geen één Nederlandse club iets te vertellen heeft in Europa, maar de enige manier is er verdedigend staan, dat hebben we in ieder geval flink geoefend.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:01
Het is een seizoen van vechten, vallen en opstaan. Niet altijd het mooiste voetbal, maar wel terecht bovenaan. PSV gaat dit niet meer verspelen, want wat Ajacieden wel eens vergeten is dat zij ook nog tegen PSV (uit) en AZ (thuis) moeten. Dus laat ze in Amsterdam maar schreeuwen wzawzdb, in Eindhoven is het weer feest in mei!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:03
AZ thuis, woow daar schrikken wij echt van. En psv uit ook.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:05
Jullie kunnen het maar beter een beetje serieus nemen om niet ook die laatste strohalm kwijt te raken.

Met jullie grootspraak zijn we inmiddels wel bekend maar vooralsnog staan jullie gewoon terecht tweede en lijkt de derde plek waarschijnlijker dan de eerste.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 15:06]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:34
Gelukkig hoeven wij, de supporters, het niet te doen maar onze spelers, waar ik alle vertrouwen in heb. De supporters met grote bek op de tribune, zoals rivaliserende clubs graag alle supporters over één kam scheren, en de spelers op het veld. Ik mag hopen dat die tot op het bot gemotiveerd zijn en professioneel genoeg om 100% te geven en het PSV zo lastig mogelijk te maken.
Spijtig dat,diverse mede VP'ers die ik hoog heb zitten, niet verder kunnen kijken dan een handjevol luidkeels roepende ajax supporters.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
maandag 19 maart 2018 om 16:42
@gezondverstand

Ik zou het met je eens zijn hoor, maar Ajax spelers hebben het echt wel vaak laten liggen wanneer er echt strijd van ze verwacht wordt. Zondag zag ik het ook alweer gebeuren hoor, als het niet weer een Schöne vrijetrap of afstandschot is dan werd weer zo'n typische wedstrijd waarbij de underdog je punten afsnoept. Wanneer die goal dan eenmaal valt, ja dan kunnen ze opeens allemaal voetballen en dan gaat het wel los. Maar dat stukje mentaliteit om over dat doodpunt te geraken missen de meeste Ajacieden. Het is dan ook niet vreemd dat Schöne al wat jaartjes tekort komt om in onomstreden te zijn, maar telkens weer in de basis gezet moet worden omdat hij toch weer belangrijk is. Hij is een speler die eigenlijk bij AZ/Heereveen/Vitesse moet spelen, maar zijn mentaliteit is keihard nodig bij dit Ajax.

Nu hebben die andere godenzonen weer wat laten zien en ze zullen de volgende wedstrijd weer teveel van zichzelf denken. Ziyech gaat weer alle vrijetrappen opeisen, Kluivert gaat weer afstandschoten doen en mannetjes proberen te dollen. En Neres die zal voornamelijk bezig zijn met vechten om zijn ogen open te houden.

PSV speelt niet best, ik ben de eerste om dat toe te geven. Maar Ajax heeft een mentaliteitsprobleem en die delen de spelers en de supporters.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:01
Dan gaat alsnog mijn laatste zin op uit de reactie die ik hierboven heb geplaatst. Spijtig dat ajacieden over één kam worden geschoren, wat jij nu dus doet. Ik ben al vanaf moment een voor Ajax maar ik heb nooit geroepen dat wij de beste zijn en al die onzin. Dat mijn mede-ajacieden dit doen vind ik helemaal prima alleen je zal het mij nooit horen zeggen met een strak gezicht.
Dat de spelers van Ajax soms op mentaal gebied te kort komen ben ik helemaal met je eens, vandaar dat ik het ook jammer vind dat Veltman wissel staat. Is niet een gigantisch goede voetballer maar weet de rest wel op scherp te zetten.

Ondanks ervaringen uit het verleden ben ik er van overtuigd dat de spelers op en top professional genoeg zijn om maximaal te knallen en het PSV zo moeilijk mogelijk te maken. Gebeurt dat niet dan is het "onze" eigen stomme schuld.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
maandag 19 maart 2018 om 21:13
Het altijd zo makkelijk om naar jezelf te wijzen als voorbeeld, maar dat is meer de uitzondering die de regel bevestigt.

Kan je echt beweren dat mijn verhaal niet klopt? Dat het grootste mankement (en grootste kwaliteit) van Ajax die onuitputtelijke vertrouwen in eigen superioriteit is. Dat is niet iets dat mensen zich inbeelden en je mag toch wel zo eerlijk zijn als je ziet dat een heel land eenzelfde beeld heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 22:33
Tuurlijk klopt het wel voor een deel.. Maar alsof ik de enigste ajacied ben die nog enigzins realistisch kan zijn...
Trouwens, afgelopen jaren was een erg sterk seizoen (met name op mentaal gebied), waar helaas dit jaar geen vervolg aan gegeven is. Het zit er wel in hoor.. komt er alleen niet 100% uit. Daarnaast weet de media bepaalde uitspraken vaak ook op te blazen en daar spelen een aantal niet-ajacieden hier gretig op in.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:40
Snap dat jullie nergens van schrikken... met die instelling staan Jullie nu 2e... hahaha
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
maandag 19 maart 2018 om 15:02
PSV speelt zakelijk en laat weinig punten liggen, ik verwacht dat er geen problemen meer zullen zijn en dat PSV nu al kampioen is.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
maandag 19 maart 2018 om 15:02
Het is toch ook saai als je alle wedstrijden met veel gemak wint? Zo houd je het nog spannend, ook voor de supporters. Bedankt PSV!


Vind ik leuk
Always PSV +17040
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Als jullie ons nog een beetje helpen, nodig ik je uit voor een biertje!!!
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
maandag 19 maart 2018 om 15:10
Wij winnen toch nooit van de traditionele top-3 dus wanneer mag ik langs komen? :)
Vind ik leuk
Always PSV +17040
maandag 19 maart 2018 om 16:31
Als wij tegen Ajax moeten, daarna Stadhuisplein!
Vind ik leuk
thierryer +2041
maandag 19 maart 2018 om 15:04
Ah kijk de Goeroe heeft gesproken!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:04
Zeg maar 100%. Ze moeten alleen nog de 3 thuiswedstrijden winnen en ze zijn er.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Ajax en Az. Lijkt me met dit PSV toch geen 90% zekerheid dat ze er al zijn. Meer 50-60%
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:15
Heb je ook Ajax’s programma gezien?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:31
Nee, eerlijk gezegd niet :) dacht bij het schrijven al dat ik iets te kort door de bocht ging
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Er zal wel weer een scheidsrechter te hulp komen of een gelukje, anders kunnen ze het niet.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
maandag 19 maart 2018 om 15:11
Bij Ajax bedoel je? Of ios de term Lucky Ajax destijds uit de lucht komen vallen?
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 15:20
Nee bij psv zoals het hele jaar. Ajax heeft alleen wat meer gewonnen, dat zou weleens de reden kunnen zijn.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
maandag 19 maart 2018 om 15:44
Ah ok, had Ajax met al die prijzen toen ook zoveel geluk, of was dat dan gewoon pure kwaliteit en overmacht?
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 17:17
Dat was pure kwaliteit en overmacht. Heb je Ajax in het verleden weleens gezien met gouden lichtingen die het voetbal veranderden. Die heb ik bij psv nog nooit gezien. De enige echte prijs van `88 alweer is behaald met oud Ajacieden door het geld van Philips en zes strafschoppenseries. Nooit sprankelend, aanvallend of veranderend. Altijd het saaie voetbal. Geen Ajax in de jaren `70, geen Ajax in de jaren `90 en ook geen Ajax van vorig jaar.

Dat was pas echt kwaliteit. Heb ik bij psv nog nooit gezien met het saaie countervoetbal.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3427
maandag 19 maart 2018 om 17:10
Lucky Ajax is geen term.. Dat is een team.. Dat er nou eenmaal een heleboel mensen zijn die het graag misbruiken om hiephiep hallo te roepen is een héél ander verhaal.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 17:11
Ja idd. maar goed dat snappen mensjes als kopsterk niet.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
maandag 19 maart 2018 om 19:42
Maar als ajacieden alleoverwinningen van PSV wegzetten als lucky en onterecht dan is dat natuurlijk volkomen valide. Hoe durven wij simpele boeren zoveel punten te pakken met sober voetbal! Hoe durven we !
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:06
Die Aad heeft een kop of er een militair zijn magazijn op heeft leeg geschoten!

En die hersenpan van hem kan je vergelijken met die van mijn oma met alzheimer, wat een pannenkoek
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
maandag 19 maart 2018 om 15:12
Lees je eerste zin nog eens goed,

Daarna je tweede alinea even lezen en dan merk je misschien dat Aadje en jij niet zoveel verschillen...
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 17:11
Nou iedereen, inclusief alle analisten vinden dat psv opmerkelijk veel geluk heeft gehad dit jaar, maar jij weet het kennelijk beter. Lees je teksten zelf eerst.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
maandag 19 maart 2018 om 19:39
Hee Markus heb ik honing aan mijn kont of heb ik weer een " fan" te pakken? Het is trouwens iedereen vind, niet iedereen vinden, dag marky mark tot de volgende zeiksessie
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:40]
Vind ik leuk
Markus80 +3063
dinsdag 20 maart 2018 om 06:58
Geweldige reactie. Het is duidelijk dat je geen antwoord hebt en met zoiets jankerigs komt. Een spelfout, maar niets inhoudelijks in jouw reactie zoals gewoonlijk.

Geef nou eens gewoon een inhoudelijke reactie. Lukt niet he?

Dag kopkaas, deze heb je duidelijk verloren. Klaas haha.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 07:04]
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 19 maart 2018 om 15:13
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:06]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:14
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:06]
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:29
Zo gefrusteerd he ;) hier kan ik zo van genieten hahahah
Vind ik leuk
FSCeara +9427
maandag 19 maart 2018 om 15:07
PSV had ook toen Seuntjes in het veld stond overwicht. 25 schoten op doel tegen 2 van VVV op dat moment ongeveer.dus was meer een mirakel dat het toen nog 0-0 stond.die kaart was terecht maar over de hele wedstrijd toch slecht gefloten maar iedereen doet alsof VVV zo goed speelde en PSV in de problemen zat maar was niet zo. En op die plaats een overtreding maken was gewoon domme actie.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:38
Was die kaart van Brenet met de bijbehorende pingel ook terecht dan?



ooooowneee, alweer vergeten te fluiten!
Vind ik leuk
FSCeara +9427
maandag 19 maart 2018 om 17:29
Zoals je in een eerder bericht had kunnen zien was arbitrage zoals zo vaak een aanfluiting. Maar gebeurd zo vaak en overal.ik als neutrale kijker vraag me af waar die in hemelsnaam mee bezig zijn, en 80 % in voordeel van de grote clubs. Feyenoord , Ajax en PSV hebben hier zovaak voordeel van.nu is het weer PSV maar over de actie van seuntjes zat hij wel goed.
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 19 maart 2018 om 15:12
Aadje hou eens je mond...

Het zou volgens jouw toch 5-0 worden met een sprankelend PSV na die afslachting in Tilburg
Vind ik leuk
Butsbal +14759
maandag 19 maart 2018 om 15:14
Allebei niet helaas...
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:13
Ado uit word moeilijk ook voor psv die zie ik ze ook niet ff snel winnen
Vind ik leuk
PsvWsp +30
maandag 19 maart 2018 om 15:16
Wel echt een schande voor ajax als je met de grootste begroting en het meeste geld al 4 keer geen kampioen word. Boeruh!!!!
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 15:22
Nou 1 keer psv niet op eigen kracht en afgelopen jaar had Ajax het vrij druk met het behalen van een Europese finale. Dat is ook al weer honderd jaar geleden voor een Nederlandse club. Ja en dit jaar, we kennen het verhaal nu wel he?
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
maandag 19 maart 2018 om 16:46
Ik kan me herinneren toen Ajax die finale daadwerkelijk won men bij Ajax laatdunkend deed over de prijs. Enige prijs die telt is de CL tot dat de godenzonen die niet meer kunnen behalen?
Vind ik leuk
Markus80 +3063
maandag 19 maart 2018 om 17:08
Dat kan niemand. In de jaren `80 wellicht toen Nederland zijn beste spelers nog kon behouden.

Nou geen enkele ploeg kan die finale meer halen en ja omdat je zelf niet in de buurt komt is het ineens niet meer belangrijk.

Ajax werd ondanks de topwedstrijden Europees toch nog derde boven psv en verloor de titel slechts op 1 punt na verlies van punten na zware Europese wedstrijden. Nogmaals 1 cadeau gekregen van Ajax en nu een bijzonder schraal kampioenschap met uitermate veel geluk.

Enkel de eerste was terecht, omdat Ajax niet wilde investeren en psv duidelijk het beste team had. Daar was iedere lul kampioen mee geworden. Achteraf bezien niet zo geweldig he.

Daarnaast zit er bij Ajax financieel en sportief heel wat meer perspectief in dan bij psv in de toekomst met een selectie van een beperkte waarde en heel weinig EV en uitstraling.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
maandag 19 maart 2018 om 21:09
Daar was iedere lul kampioen mee geworden, maar in jullie geval met dat geweldige team waar nu dan wel in geinvesteerd is lukt het niet.

gewoon stil zijn, heel stil zijn alsjeblieft.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
dinsdag 20 maart 2018 om 06:50
Ben jij maar stil Dorus. Ik heb het over de suprematie van bijvoorbeeld Bayern. Dat kun je toch vergelijken met het jeugdteam van Ajax?

Als je onzin uitkraamt, ben dan maar stil, heel stil alsjeblieft.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
dinsdag 20 maart 2018 om 13:25
"Enkel de eerste was terecht, omdat Ajax niet wilde investeren en psv duidelijk het beste team had. Daar was iedere lul kampioen mee geworden."

lees je eigen reacties terug voordat je denkt de bink te kunnen uithangen.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
dinsdag 20 maart 2018 om 16:46
Kom zelf eens met iets zonder kopiëren, voordat je denkt de bink uit te hangen.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
dinsdag 20 maart 2018 om 18:33
Met wat moet ik in hemelsnaam komen? Die quote zegt toch voldoende over hoe je in de war bent?

Bespaar jezelf al dit soort onzin en lees voortaan eerst wat je schrijft.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 19 maart 2018 om 15:31
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
maandag 19 maart 2018 om 15:51
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
Leeuw +6179
maandag 19 maart 2018 om 15:20
Actie VP: En ook zeker te kleintjes moeten ze geen punten verspelen",
Vind ik leuk
Zultkop +6650
maandag 19 maart 2018 om 15:23
Niet te vroeg de stickers op de bus, dat gaat je uiteindelijk opbreken.
Vind ik leuk
jtodam +547
maandag 19 maart 2018 om 15:30
Die Aad is ook wel een vermakelijk mannetje. Hij was er weken geleden heilig van overtuigd dat psv met mooi aanvallend voetbal het seizoen ging afsluiten. De eerstvolgende wedstrijd werden ze in eigen huis weggespeeld door Utrecht, maar wonnen ze op miraculeuze wijze met 3-0. De wedstrijd erop werden ze als een stel kleuters weggespeeld door de nummer 15 van de eredivisie en verloren ze met 5-0. Om dat goed te maken heeft meneer Gozubuyuk maar even een handje geholpen, want op eigen kracht konden ze VVV niet eens verslaan (voor de tweede keer dit seizoen). Maar nu doet dat er eigenlijk allemaal niet meer toe, want wie lult er straks nog over? Niemand inderdaad. Dit is het type voetbal dat maar één doel dient: de winst binnen halen en er daarna nooit meer over praten.
Vind ik leuk
Knowitall +290
maandag 19 maart 2018 om 15:53
Wat betreft utrecht thuis en w2 uit heb je zeker gelijk. Dat Gozubuyuk Psv geholpen heeft is grote onzin, ok die pingel was onterecht maar dat was de 3-0, niet meer belangrijk voor het resultaat.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:32
PSV komt niet meer in de problemen, maar Ajax en AZ zijn linke wedstrijden en ook tegen de kleintjes moeten ze geen punten verspelen...

Ofwel het kan vriezen, het kan dooien.
Vind ik leuk
Knowitall +290
maandag 19 maart 2018 om 15:50
Ze zijn er nog niet hoor. Uit naar Az en dan thuis tegen Ajax, het kan zo maar 1 punt verschil zijn en dan zit de stress er daar goed in. Kunnen ze de voorsprong zomaar kwijt raken.
Natuurlijk is 7 punten veel en moet ajax voordat ze naar PSV gaan geen punten meer verspelen, maar zeker is het echt nog niet.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
maandag 19 maart 2018 om 16:05
Nog 6 wedstrijden = 18 punten te halen verschil is 7 punten, dus als psv 3x verliest en ajax 3x wint is ajax psv voorbij dan blijven 3 wedstrijden over .....
Vind ik leuk
kees ee +926
maandag 19 maart 2018 om 16:45
. . . en toen kwam er een olifant met een dikke snuit . . . . !?
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
maandag 19 maart 2018 om 16:48
Nee
Vind ik leuk
kees ee +926
maandag 19 maart 2018 om 16:44
net te weinig wedstrijden nog om de pers te laten verklaren hoe pover psv wel niet speelt ?? dat durven ze net niet meer aan.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1797
maandag 19 maart 2018 om 17:00
Elke realistische Ajax-fan weet wel dat PSV al weken en weken kampioen is, het verschil is gewoon telkens te groot gebleken.
Net als vorig seizoen heeft Ajax plek 1 nooit in bezit gehad, dan heb je er eigenlijk ook geen recht op.
Na ADO Den Haag (0-0) en Vitesse (3-2) was het al helemaal gebeurt met die minimale kans!
Wederom een verloren seizoen zonder prijzen, wederom een seizoen vol met onrust.
Gezien de bankrekening mag je wel verwachten dat Ajax minimaal 1x in de 2 seizoenen kampioen wordt, nu is het al 4 seizoenen oprij kommer en kwel.
Natuurlijk wordt PSV kampioen, behalve John Troost en een paar van zijn aanhangers denken dat het nog spannend wordt...
3 overwinningen zijn al genoeg want Ajax zal ook niet alles winnen, ik zie Ajax namelijk ook niet winnen bij PSV.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 17:43
Wat een gelul. Je bent kampioen als je kampioen bent, zo is het en niet anders.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 20:46
Komende wedstrijd Groningen-Ajax daarna is het klaar met de praatjes
Vind ik leuk
Voetbalfan +1797
vrijdag 23 maart 2018 om 10:35
Wanneer je als Ajacied ECHT nog denkt dat Ajax kampioen wordt dan ben je wel tegen een hele grote steen aangelopen.
7 punten en nog maar 6 wedstrijden, waar hebben we het in Godsnaam over?
Zoals ik al eerder zei, 3 overwinningen is voor PSV al genoeg want ook Ajax zal niet alles winnen, laat staan op bezoek bij PSV.
In december heb ik al afscheid genomen van die titelkansen, dit is al het vierde seizoen oprij dat Ajax achter de feiten aanloopt.
Plek 1 is telkens ver uit het zicht geweest en wanneer het even in het zicht was dan was het een aantal speelrondes verder alweer uit het zicht.
Vorig seizoen Feyenoord continu op 1 en dit seizoen min of meer gewoon PSV, Ajax lijkt wel de eeuwige nummer 2 te worden op deze manier.
Vind ik leuk
Hansi H +103
maandag 19 maart 2018 om 23:01
Even uitrekenen.
Nog 6 wedstrijden, dat zijn maximaal 3 x 6 punten = 18 punten.
Ajax staat er 7 achter. 18 - 7 = 11 punten.
Doelsaldo Ajax is beter.
Dus Psv moet 12 punten halen. Dat betekent vier wedstrijden winnen.
Als Psv van Ajax wint zijn het drie wedstrijden.
Vind ik leuk
sweeper +126
dinsdag 20 maart 2018 om 01:53
Alle wedstrijden door Gözübüyük laten fluiten, dan wordt PSV zeker kampioen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws