Potentiële Oranje-aanvoerder: 'Hoe dat zou zijn, kan ik bijna niet omschrijven'

Potentiële Oranje-aanvoerder: 'Hoe dat zou zijn, kan ik bijna niet omschrijven'

maandag 19 maart 2018 om 18:25

Virgil van Dijk zou het een grote eer vinden als bondscoach Ronald Koeman hem benoemt tot aanvoerder van het Nederlands elftal. De Liverpool-verdediger is een van de opties, erkende Koeman maandag tijdens zijn persconferentie.

"Hoe dat voor mij zou zijn kan ik bijna niet omschrijven. Een droom zou daarmee uitkomen", zegt Van Dijk tegen NU.nl. Hoewel de mandekker pas zestien interlands speelde, denkt hij klaar te zijn voor een leidersrol. "Ik was ook al aanvoerder bij Southampton. Ik sta ook op een positie waarop je leiding moet geven. Dat ligt me ook wel. Zo ben ik en dat zal nooit veranderen. Wat dat betreft maakt het dus niet uit of ik wel of niet captain word."

Voor extra druk zal het evenmin zorgen, denkt Van Dijk. Dat deed het prijskaartje van 85 miljoen euro ook niet, toen hij overstapte van Southampton naar Liverpool. "Ik heb daar helemaal niet aan hoeven wennen. Daar kan ik zelf toch niks aan veranderen. Ik moet daar nou eenmaal mee dealen. Ik had een langdurig contract bij Southampton en dan kan de club zo'n hoog bedrag vragen."

"Er is ook geen methode over hoe je daarmee om moet gaat. Het gaat er ook om hoe je in elkaar steekt. Ik weet dat heel veel dingen in het leven belangrijker zijn dan die transfersom. Dat houd ik in mijn achterhoofd", besluit de mandekker.

Poll

Moet Van Dijk aanvoerder van Oranje worden?

(2638 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 18:29
Zou vooral ook niet weten wie het anders moet doen.
Vind ik leuk
13 +9056
maandag 19 maart 2018 om 18:36
Sommige mensen vinden dat De Vrij een betere keuze zou zijn. Ik laat het lekker aan Koeman over, die heeft daar vast wel goede ideeën over.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:41
Ik vind het allemaal prima maar eigenlijk komt van Dijk pas net kijken bij het Nederlands team dus zou ik voor een andere optie gaan.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:50
De vrij kan ook, maar die is een stuk ouder, en ook regelmatig geblesseerd.
Vind ik leuk
13 +9056
maandag 19 maart 2018 om 19:14
Dit en vorig seizoen gaat het qua blessures prima. Wel heeft hij vorig seizoen een gebroken middenvoetsbeentje gehad, maar dat heeft niet met blessuregevoeligheid te maken. Van Dijk lijkt me wel meer uitstraling te hebben, De Vrij heeft daarentegen WK-ervaring.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
Sytz +2436
maandag 19 maart 2018 om 19:16
de Vrij is een halfjaartje jonger ;)
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:19
Oké dacht dat hij 3 jaar ouder was :p thx
Vind ik leuk
Sytz +2436
maandag 19 maart 2018 om 19:25
Geen probleem! De Vrij is er natuurlijk al geruime tijd bij. Dacht al sinds 2013. Dacht ook dat ie ouder zou zijn
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:52
Van dijk lijkt mij de beste keuze vanwege zijn uitstraling en hoe hij overkomt in interviews. De vrij lijkt mij een goede 2e!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:41
Goede kerel,frisse wisseling,goede toekomst
Vind ik leuk
Zippy +3456
maandag 19 maart 2018 om 18:44
Overvloed schaad..... misschien ?
Maar volgens vele dagbladen in Belgie heeft Nederland een wondervoetballer in de maak.
Zegt de naam Xavi Simons u iets? Neen? Dan raden we u aan om hem toch ergens op te slaan in uw bovenkamer. De 14-jarige Nederlandse knul krijgt zijn opleiding in de wereldvermaarde academie van FC Barcelona (La Masia, red.) en onze noorderburen kijken nú al in zijn richting om Oranje weer naar de wereldtop te gidsen.
De nieuwe Messi is in aantocht.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:54
Als iemand maar niet voor Spanje kiest dan :/
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:24
Gewoon een kort en simpel antwoord. Hij is pas 14! Hoe vaak hebben we de uitdrukking "De nieuwe Messi" al niet gehoord!
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:26]
Vind ik leuk
NederBelg +1532
dinsdag 20 maart 2018 om 07:26
Heb het hele stuk gelezen in de krant hier.
Schijnt een niet eerder vertoonde balbehandelingen in zn voetjes te hebben. Ben benieuwd.
Een "Pele" in het nederlands elftal klinkt niet slecht. Leuk stuk maar die knakker leggen ze wel echt erg in de watten. Eigen logo en brand. Al contract met nike. Pff..
De financiële buit is al binnen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:04
Goede keuze, uitstraling, sterk en geeft als captain van de defensie bij Liverpool al leiding,reserve aanvoerder Cillessen,derde de Vrij.
Vind ik leuk
FCU10 +716
maandag 19 maart 2018 om 19:10
Koeman zei op de persconferentie geen keeper of aanvaller als aanvoerder te willen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:19
Oké,wist ik niet,had Cillessen wel geschikt gevonden,traint toch op hoog niveau en is mentaal wel sterk maar dan is bijvoorbeeld Pröpper maar ook Strootman ( zoals hij de laatste tijd bij Roma speelt)een optie.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:18
Ja.. denk dat hij de enigste kandidaat is om aanvoerder te maken..
Wie anders zou die band moeten dragen dan?
Nee ken echt niet op een naam komen.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
maandag 19 maart 2018 om 19:44
Ik ben geen fan van hem een overschatte speler en zowiezo geen aanvoerder van oranje.
Vind ik leuk
Farmer +7767
maandag 19 maart 2018 om 20:51
Hmm, leg eens uit. Waar is hij zo overschat in dan?
Liverpool telde 84M voor hem neer, en 'vond het binnen een week al een koopje, leek het'.
Hij heeft bij ál zn clubs laten zien, elke keer wéér een stapje te maken van Willem II naar Groningen, naar Celtic, naar Fulham, naar Southampton, nu naar Liverpool. Toch een goed ontwikkelingstraject?
Ik vind dát bv een betere 'palmares' dan een Daley Blind, die van Ajax, naar Utd ging, en aan het verzuipen is. of Depay die van PSV naar Utd ging en 'niet meer onder zn dikke hoed wegkwam'. Van Dijk 'stond er'.

Ben eigenlijk best benieuwd naar je argumenten.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
maandag 19 maart 2018 om 21:13
Hij is geen 85 miljoen waard hooguit 81/2
Vind ik leuk
Jozef +29621
maandag 19 maart 2018 om 19:46
Prima.

Hopelijk laat hij de kwaliteiten voor 85 miljoen ook eens bij Oranje zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:58
Gelukkig kan Veltman het niet worden
Vind ik leuk
Hesses +845
maandag 19 maart 2018 om 20:06
Is Nelom geselecteerd ? Dan zou ik die zeker aanvoerder maken ;-)
Vind ik leuk
Farmer +7767
maandag 19 maart 2018 om 20:48
Ik zou hem reserve-aanvoerder, áchter de Vrij maken.
Wellicht eens 'om en om'. denk niet dat de Vrij daar een 'ego-puntje'van maakt dat hij als zgn 'veteraan' probeert die ervaring over te brengen op de nieuwe generatie(van Dijk).
Daarnaast, van Dijk hééft wat ervaring in Oranje, en aardig wat in Engeland. Hij heeft een goede fysieke ontwikkeling(béul van een verdediger), een stukje intimiderende uitstraling. Maar.. en ja nu doel i kwel even op zn akkefietje bij S'ampton, dáar kan hij nog een stukje rust of sluwheid leren: Dáárom zou ik de Vrij nu toch nét de voorkeur geven. Die speelt dit soort potjes toch al even wat langer bv, weet het nét even wat beter :)

Maar van Dijk zn tijd komt er wel aan straks.
Vind ik leuk
kees ee +453
maandag 19 maart 2018 om 21:25
nee, . . . neem nou gewoon cillessen als die tenminste eerste keeper wordt. ook hier bij vp worden van dijk zijn capaciteiten blijkbaar afgemeten naar zijn VEEL te hoge transferwaarde, net zoals de niet bestaande kracht van de engelse competitie wordt afgemeten aan een hoop geld ??
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:30]
Vind ik leuk
NederBelg +1532
dinsdag 20 maart 2018 om 07:33
Als er al twijfel is of hij eerste keerper in oranje gaat zijn,waarom hem dan met zekerheid de aanvoerdersband om willen doen?
Strookt natuurlijk niet he.

Persoonlijk zou ik de vrij, van dijk of Pröpper kiezen.
Harde werkers die het voortouw nemen maar toch kunnen voetballen. Allen de rust zelve qua karakter. Worden gewaardeerd door de anderen en gerespecteerd. Ja ook Pröpper ja.

Zo kan een strootman gewoon zijn dinge doen en uitblinken in de rol zoals bij AS roma ipv met andere dingen b3zig te moeten zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Potentiële Oranje-aanvoerder: 'Hoe dat zou zijn, kan ik bijna niet omschrijven'