Potentiële Oranje-aanvoerder: 'Hoe dat zou zijn, kan ik bijna niet omschrijven'

Potentiële Oranje-aanvoerder: 'Hoe dat zou zijn, kan ik bijna niet omschrijven'

Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 18:25ma 19-03-2018 om 18:25

Virgil van Dijk zou het een grote eer vinden als bondscoach Ronald Koeman hem benoemt tot aanvoerder van het Nederlands elftal. De Liverpool-verdediger is een van de opties, erkende Koeman maandag tijdens zijn persconferentie.

"Hoe dat voor mij zou zijn kan ik bijna niet omschrijven. Een droom zou daarmee uitkomen", zegt Van Dijk tegen NU.nl. Hoewel de mandekker pas zestien interlands speelde, denkt hij klaar te zijn voor een leidersrol. "Ik was ook al aanvoerder bij Southampton. Ik sta ook op een positie waarop je leiding moet geven. Dat ligt me ook wel. Zo ben ik en dat zal nooit veranderen. Wat dat betreft maakt het dus niet uit of ik wel of niet captain word."

Voor extra druk zal het evenmin zorgen, denkt Van Dijk. Dat deed het prijskaartje van 85 miljoen euro ook niet, toen hij overstapte van Southampton naar Liverpool. "Ik heb daar helemaal niet aan hoeven wennen. Daar kan ik zelf toch niks aan veranderen. Ik moet daar nou eenmaal mee dealen. Ik had een langdurig contract bij Southampton en dan kan de club zo'n hoog bedrag vragen."

"Er is ook geen methode over hoe je daarmee om moet gaat. Het gaat er ook om hoe je in elkaar steekt. Ik weet dat heel veel dingen in het leven belangrijker zijn dan die transfersom. Dat houd ik in mijn achterhoofd", besluit de mandekker.

Poll

Moet Van Dijk aanvoerder van Oranje worden?

(2638 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 18:29
Zou vooral ook niet weten wie het anders moet doen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:04
Goede keuze, uitstraling, sterk en geeft als captain van de defensie bij Liverpool al leiding,reserve aanvoerder Cillessen,derde de Vrij.
Vind ik leuk
FCU10 +671
maandag 19 maart 2018 om 19:10
Koeman zei op de persconferentie geen keeper of aanvaller als aanvoerder te willen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:19
Oké,wist ik niet,had Cillessen wel geschikt gevonden,traint toch op hoog niveau en is mentaal wel sterk maar dan is bijvoorbeeld Pröpper maar ook Strootman ( zoals hij de laatste tijd bij Roma speelt)een optie.
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
maandag 19 maart 2018 om 19:18
Ja.. denk dat hij de enigste kandidaat is om aanvoerder te maken..
Wie anders zou die band moeten dragen dan?
Nee ken echt niet op een naam komen.
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 19 maart 2018 om 19:44
Ik ben geen fan van hem een overschatte speler en zowiezo geen aanvoerder van oranje.
Vind ik leuk
Farmer +12861
maandag 19 maart 2018 om 20:51
Hmm, leg eens uit. Waar is hij zo overschat in dan?
Liverpool telde 84M voor hem neer, en 'vond het binnen een week al een koopje, leek het'.
Hij heeft bij ál zn clubs laten zien, elke keer wéér een stapje te maken van Willem II naar Groningen, naar Celtic, naar Fulham, naar Southampton, nu naar Liverpool. Toch een goed ontwikkelingstraject?
Ik vind dát bv een betere 'palmares' dan een Daley Blind, die van Ajax, naar Utd ging, en aan het verzuipen is. of Depay die van PSV naar Utd ging en 'niet meer onder zn dikke hoed wegkwam'. Van Dijk 'stond er'.

Ben eigenlijk best benieuwd naar je argumenten.
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
maandag 19 maart 2018 om 21:13
Hij is geen 85 miljoen waard hooguit 81/2
Vind ik leuk
Jozef +40928
maandag 19 maart 2018 om 19:46
Prima.

Hopelijk laat hij de kwaliteiten voor 85 miljoen ook eens bij Oranje zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:58
Gelukkig kan Veltman het niet worden
Vind ik leuk
Hesses +1074
maandag 19 maart 2018 om 20:06
Is Nelom geselecteerd ? Dan zou ik die zeker aanvoerder maken ;-)
Vind ik leuk
Farmer +12861
maandag 19 maart 2018 om 20:48
Ik zou hem reserve-aanvoerder, áchter de Vrij maken.
Wellicht eens 'om en om'. denk niet dat de Vrij daar een 'ego-puntje'van maakt dat hij als zgn 'veteraan' probeert die ervaring over te brengen op de nieuwe generatie(van Dijk).
Daarnaast, van Dijk hééft wat ervaring in Oranje, en aardig wat in Engeland. Hij heeft een goede fysieke ontwikkeling(béul van een verdediger), een stukje intimiderende uitstraling. Maar.. en ja nu doel i kwel even op zn akkefietje bij S'ampton, dáar kan hij nog een stukje rust of sluwheid leren: Dáárom zou ik de Vrij nu toch nét de voorkeur geven. Die speelt dit soort potjes toch al even wat langer bv, weet het nét even wat beter :)

Maar van Dijk zn tijd komt er wel aan straks.
Vind ik leuk
kees ee +688
maandag 19 maart 2018 om 21:25
nee, . . . neem nou gewoon cillessen als die tenminste eerste keeper wordt. ook hier bij vp worden van dijk zijn capaciteiten blijkbaar afgemeten naar zijn VEEL te hoge transferwaarde, net zoals de niet bestaande kracht van de engelse competitie wordt afgemeten aan een hoop geld ??
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:30]
Vind ik leuk
NederBelg +1515
dinsdag 20 maart 2018 om 07:33
Als er al twijfel is of hij eerste keerper in oranje gaat zijn,waarom hem dan met zekerheid de aanvoerdersband om willen doen?
Strookt natuurlijk niet he.

Persoonlijk zou ik de vrij, van dijk of Pröpper kiezen.
Harde werkers die het voortouw nemen maar toch kunnen voetballen. Allen de rust zelve qua karakter. Worden gewaardeerd door de anderen en gerespecteerd. Ja ook Pröpper ja.

Zo kan een strootman gewoon zijn dinge doen en uitblinken in de rol zoals bij AS roma ipv met andere dingen b3zig te moeten zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws