Dreigementen aan adres van Nijhuis: 'Beginnen ze te schelden en te tieren'

    Dreigementen aan adres van Nijhuis: 'Beginnen ze te schelden en te tieren'

    Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 22:57ma 19-03-2018 om 22:57

    Bas Nijhuis is in zijn scheidsrechterscarrière regelmatig bedreigd. Dat Nijhuis niet de meest geliefde Eredivisie-scheidsrechter is, mag een understatement worden genoemd. Nijhuis heeft vaak meegemaakt dat hij op internet werd bedreigd.

    "Dat hebben we allemaal weleens meegemaakt. Ik heb ook doodsbedreigingen gehad via Twitter", zegt Nijhuis bij FC Afkicken. "Ik heb het er ook een paar keer met m'n advocaat over gehad. Daar moet je wat mee doen, zegt hij. Dan krijgen ze een taakstraf en moet ik ieder weekend die bedreigingen naar het politiebureau brengen."

    Nijhuis merkt dat er steeds meer mensen zijn die steeds sneller beledigingen uiten. "Als Edwin Evers (radio-dj, red.) in een uitzending iets zei wat rechts gerelateerd was, kreeg hij alles over zich heen. Zo werkt het, de drempel is zo laag. Als ik ergens loop en een groep jongens tegenkom, beginnen ze ook te schelden en te tieren. Dat maak ik echt wel mee. De drempel wordt lager. Iedereen doet het maar gewoon. Er is heel snel afkeer. Gezag kunnen ze niet hebben."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19974
    maandag 19 maart 2018 om 22:59
    Huh, dit bericht stond hier afgelopen dagen toch ook al?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 23:00
    Het is natuurlijk heel vervelend dat voetbalprimeur berichten twee keer plaatst. Maar misschien betekent het ook dat ik te veel op deze site zit :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:37
    Idd. Zoek eens een baan!
    Vind ik leuk
    Rondebal +703
    maandag 19 maart 2018 om 23:02
    Triest volk, iedereen probeert het er beste van te maken. Tegenwoordig mag je geen fout meer maken!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15748
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:39
    Bedreigingen gaan altijd veel te ver. Desondanks is het wel een lul, dat hij af en toe dus wordt uitgescholden lijkt me logisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 05:33
    dan moet je maar geen scheids worden。。。
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 07:35
    Want het is normaal dat hij wordt bedreigt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:51
    Is heb het niet over dat het normaal of niet normaal is. Natuurlijk keur ik dat niet goed. Wat ikzelf hier aangeef is dat de kans vele malen groter is als je scheids bent. Je tekent daarvoor.

    Ga dan gezellig met een oliebollenkraam op de markt staan, dan heb je nergens geen last van...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:08
    Achja idioten heb je overal, zelfs op een markt haha.
    Maar ik snap je punt, je weet als scheidsrechter zijnde dat je sneller in het middelpunt van negatieve aandacht kan komen te staan. Toch betekend dat niet dat je het dan maar moet accepteren en het prima moet vinden dat je bedreigd wordt etc.. "Want je bent scheidsrechter, dusja dat kan je verwachten."

    Snap je punt trouwens wel hoor, ben het helemaal met je eens, vind alleen dat te makkelijk wordt gezegd dat het "erbij hoort".
    Vind ik leuk
    Markus80 +2500
    dinsdag 20 maart 2018 om 06:45
    Zo vreemd is het ook niet. Bij VI wordt hij geadoreerd, maar het is gewoon iemand die zijn werk niet goed doet. Onder het mom van `mannelijk voetbal` fluit hij gewoon niet voor zware overtredingen of ontneemt hij clubs zuivere penalty`s. Je taak als scheidsrechter is fluiten voor overtredingen, maar hij fluit liever voor `praten`, dan voor het verrot schoppen van een speler.

    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    dinsdag 20 maart 2018 om 07:19
    Precies en dan heeft meneer ook nog zo'n ego, dat hij graag op tv komt in allerlei praatprogramma's om uit t leggen hoe goed hij wel niet is. Dan kan je reacties verwachten, die hij nu krijgt. Dat keur ik overigens absoluut af.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    dinsdag 20 maart 2018 om 06:46
    Dat komt omdat er hier in dit land niets tegen gedaan word.
    Een beetje schelden is niet zo erg ,maar doodsbedreigingen zouden veel strenger aangepakt moeten worden.
    Vind ik leuk
    Nova +1504
    dinsdag 20 maart 2018 om 07:14
    Hij geeft duidelijk aan dat hij ook op straat wordt uitgescholden. Dus het zijn niet alleen maar internetgangsters of thuishooligans.
    Vind ik leuk
    Jozef +39809
    dinsdag 20 maart 2018 om 07:54
    Je zou ook kunnen proberen te fluiten volgens de regels en niet je eigen regels.

    Maar gebrek aan respect is natuurlijk hoe dan ook een probleem.
    Vind ik leuk
    Berbr +2250
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:13
    Nijhuisje heeft in ieder geval weer even aandacht
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3843
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:30
    Ach Nijhuis wat zit je nou te janken man, ga lekker op de amateurvelden lopen waar ouders/spelers/coaches je gewoon aanvallen midden in een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Romo +989
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:49
    Lekker zo blijven fluiten Bas.
    Jij bent tenminste niet zo n knvb regeneef die vlgs de regeltjes fluit
    Daarom kunnen wij in Nederland fysiek ook niet mee.

    Bedreingingen net als bij van Bronckhorst megs hard aanpakken ip adressen zijn zo te achterhalen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    JayDee +73
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:35
    Bedreigingen aan scheidsrechters of beter nog aan mensen keur ik pertinent af.
    Echter moet Bas zich wel eens realiseren dat als hij in bepaalde programma's
    opduikt hij natuurlijk de kop van jut wordt.
    Ik persoonlijk vind het een scheidsrechter die bij bepaalde clubs uit de eredivisie een fluiten er op na houdt dat op zijn zachts gezegd twijfelachtig is, en dat zet wel eens kwaad bloed.
    Maar om hem dan doodsbedreigingen toe te wensen gaat toch echt te ver.

    De groeten.
    Vind ik leuk
    berwi +472
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:49
    moet je beter fluiten
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
    Naaihuis stoppen! Tv geile gek!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws