Kandidaat voor aanvoerdersband Oranje: Wie niet? Dat is voor iedereen een eer

Kandidaat voor aanvoerdersband Oranje: "Wie niet? Dat is voor iedereen een eer"

dinsdag 20 maart 2018 om 11:50

Stefan de Vrij wil graag de nieuwe aanvoerder van het Nederlands elftal worden. Na het afscheid van Arjen Robben moet er een nieuwe Oranje-captain komen.

De Vrij wil dat wel zijn. "Ja, wie niet? Dat is voor iedereen een eer", zegt de Lazio-verdediger, die vier jaar geleden al eens de band droeg in gesprek met de NOS. "Tegen Ecuador zei Van Persie tegen mij: als ik eruit ga, gaat de band naar jou. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar toen gebeurde het echt. Kippenvel."

De Vrij is deze maanden ook op zoek naar een nieuwe club, die hem transfervrij van Lazio kan overnemen. "Ik wil het seizoen zo goed mogelijk afsluiten met Lazio. Ik snap dat je er naar vraagt, maar ik ben nu bij Oranje. Bovendien, er wordt zoveel onzin geschreven in de media, daar heb ik toch geen stem in."

Poll

Moet De Vrij de aanvoerder van Oranje worden?

(1492 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 11:53
Hij of van Dijk lijkt mij het meest logisch.
Vind ik leuk
Bizzy +13516
dinsdag 20 maart 2018 om 12:00
Of Davy Propper.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:02
Propper heeft met zijn babyface echt geen overwicht op de andere
Vind ik leuk
Koeroe +7156
dinsdag 20 maart 2018 om 12:06
Iniesta is natuurlijk wel super ruig want dat is nodig om aanvoerder te zijn..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:08
Haha waarom is t mietje de ligt dan aanvoerder bij ajax??
Vind ik leuk
Koeroe +7156
dinsdag 20 maart 2018 om 12:09
De ruigste van t stel zit tegenwoordig op de bank. Verder hadden ze Schone nog maar ze hebben nu pas door dat Schone een meisje met een baard is.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:11
Ik vind veltman idd ook best wel een ruige knaap hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:45
Schone heeft toch ook het Eurovisie songfestival gewonnen toch?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:10
Omdat hij de beste verdediger van de eredivisie is! Dan is de keuze toch niet zo gek?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:11
Hahahah
Vind ik leuk
FSCeara +6809
dinsdag 20 maart 2018 om 12:26
Sorry maar ben je standup comedian ? Hahaha je kan met dit soort uitspraken zo de buhne op en heel nederland aan het lachen krijgen !
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
dinsdag 20 maart 2018 om 12:12
Mietje De Ligt ? Denk dat je daar wel anders over denkt als je tegenover hem staat in het veld.. :)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:13
Ojaa sorry, hij heeft idd uitstraling ala materazzi hahah
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
dinsdag 20 maart 2018 om 12:15
Haha, nee dat niet.. Maar heeft een imposante bouw en is erg sterk in de duels.. Die jongen gaat het heel ver schoppen..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:26
Meteen weer Ajax erbij betrekken, ohja en ook nog eventjes snel het woord mietje laten vallen als het kan.

Man man man wat ben je toch een droeftoeter.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:35
Man man man wat ben ik tog een droeftoeter
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 15:42
Iemand die - toch - verkeerd schrijft, moet heel gauw opzouten.

Altijd dat gezeik richting Feyenoord of Ajax...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
Bizzy +13516
dinsdag 20 maart 2018 om 12:13
Is een babyface hebben dan een afkap criteria ?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:20
Dat heeft natuurlijk niets met een babyface te maken die hij overigens niet heeft, maar goed. Verder heb je gelijk. Geweldige voetballer maar geen leider....
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:43
Op een baby-face groeien geen haren knul
Vind ik leuk
Cookee +8080
dinsdag 20 maart 2018 om 18:58
Ik weet niet hoe jij je een baby voorstelt?
Propper heeft een baard.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:05
Denk dat v Dijk of de Vrij net wat meer ervaring op hoger niveau (met alle respect voor PSV en de ED) hebben. Ondanks dat hij wel CL wedstrijden heeft meegepakt denk ik dat eerdergenoemde betere opties zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:36
Idd. De vrij heeft een wk gespeeld als basisspeler en van dijk is een ster aan het worden. Bovendien zijn ze zekerder van hun plaats dan de rest vd selectie. Ik denk dat het van dijk wordt overigens.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:54
Gelukkig weer wat meer defensieve zekerheid met die twee! Hopen dat ze samen renderen in het centrum. De Ligt + andere jonge verdedigers kunnen iig veel van deze gasten leren en misschien ook uitgroeien tot een vaste waarde voor het NL'se elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:58
Eens. Zijn de enigen die onderweg zijn naar de echte top. Wijnaldum en strootman zie ik niet veel beter worden helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:03
Hoeft ook niet, ik denk dat we toe moeten werken naar een team dat uitblinkt in samenwerken en dat ze 100% op elkaar zijn afgestemd. We hebben helaas geen speler van het niveau Robben meer die een wedstrijd in zijn eentje om kan draaien (alhoewel, Depay/Promes in de toekomst misschien?). Ik ben er van overtuigd dat het NLs elftal een prachtig elftal op kan stellen en dat dat een goed geoliede machine kan worden. Daarin kunnen spelers als Wijnaldum en Strootman van groot belang zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 14:15
Het zou moeten kunnen ja. Dost kan mits goed bediend een goalgetter zijn. Promes, depay en babel kunnen goals maken, ook achterin is het prima. Ik hoop dat koeman eerst eenheid creëert zoals van gaal dat deed. Als dat goed zit dan komen de resultaten wel.
Vind ik leuk
Koeroe +7156
dinsdag 20 maart 2018 om 12:07
Mijn voorkeur gaat uit naar stefan de vrij. Denk dat hij makkelijk met twee benen op de grond blijft staan en geen gekke dingen gaat doen. Hele slimme jongen
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:08
Denk dat datzelfde geldt voor van Dijk. Daarnaast speelt van Dijk bij een grotere club.
In principe is het mij om het even.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:27
Maar De Vrij zit er langer bij. Zou daarom voor hem gaan.
Vind ik leuk
0260165 +591
dinsdag 20 maart 2018 om 12:07
Lijkt mij ook meest logisch, als 1 van de 2 geblesseerd is dan kan de andere de band overnemen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:30
Gewoon de Ligt lijkt me :p
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:41
Veel te jong. Dat zien we over een jaar of 5 wel.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
dinsdag 20 maart 2018 om 14:40
Was het gisteren wel met Derksen eens, als van Dijk aanvoerder wordt lijkt het me een type dat te veel wil doen terwijl zijn grote manco al een gebrek aan concentratievermogen is, wat hij in Schotland ivm kwaliteit nog kon camoufleren. De Vrij lijkt mij daarom de betere kandidaat, die blijft gewoon zijn ding doen. Wél is het belangrijk dat een Pröpper en Promes ook hun verantwoordelijkheid pakken.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
dinsdag 20 maart 2018 om 11:55
Lekker man. Misschien aanvoerder van Oranje straks + mooie club uitzoeken!
Vind ik leuk
Koeroe +7156
dinsdag 20 maart 2018 om 12:07
Denk dat dat de opties alleen maar vergroot!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
dinsdag 20 maart 2018 om 12:13
Denk het ook wel :)
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
dinsdag 20 maart 2018 om 12:01
Als Strootman het maar niet wordt..
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 13:14
Ik denk niet dat het Strootman wordt, hij lijkt me geen zekerheidje meer in het toekomstige Oranje en wordt snel voorbijgestreefd door jongens als Donny van de Beek en Frenkie de Jong. Van Dijk heeft de beste uitstraling voor een aanvoerder naar mijn mening.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 20:20
Worden allebei nooit zo goed als strootman
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:05
De Vrij is best een logische optie. Mooi aantal interlands op zijn naam staan en een speler die rust uitstraalt.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:06
Van Dijk aanvoerder en De Vrij volgend seizoen bij Liverpool. Hebben we sowieso een vast Oranje-duo dat in clubverband ook met elkaar speelt.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:08
Ik denk dat De Vrij wel een beter team kan krijgen dan Liverpool. Zal eerder naar Juve gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:20
Maak maar een goed lopend team, die aanvoerdersband is daar maar een kleine schakel in.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:25
Moet niet, maar het kan wel
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
dinsdag 20 maart 2018 om 12:28
Sneijder!
Vind ik leuk
goreju +38
dinsdag 20 maart 2018 om 12:39
Peter van Vossen!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 12:36
De ligt!
Vind ik leuk
RedNas +2433
dinsdag 20 maart 2018 om 12:59
De Vrij of De Ligt lijken me de beste opties. Zij zullen de komende 10 jaar het centrale duo gaan vormen. Komend jaar zal Van Dijk waarschijnlijk nog de voorkeur krijgen boven De Ligt, maar hij is voetballend zo beperkt dat dat nooit lang kan duren. Een aanvoerder moet ook enige voetbalintelligentie hebben. Middenvelders en aanvallers zijn allemaal middenmaat op dit moment, daar zit helemaal niemand bij waarvan je zeker weet dat hij de komende 5 jaar een basisplek heeft.
De Vrij of De Ligt dus.
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 13:17
Van Dijk voetballend beperkt? Volgens mij is Van Dijk voetballend aardig sterker dan De Vrij. Altijd rustig in de opbouw en ook veel betere trap. De Vrij is een uitstekende verdediger maar die moet hem zo snel mogelijk inleveren bij de spelverdeler zodra die de bal heeft veroverd. Van Dijk schuift vaak sterk in en kan goed vooruit verdedigen.
Vind ik leuk
RedNas +2433
dinsdag 20 maart 2018 om 13:46
Ah gut, heb ik een fanboy beledigt?
Rustig in de opbouw, mwa dat kan wel kloppen, maar dat zie ik vooral als een gevolg van een gebrekkig inzicht en daarmee een trage besluitvorming. Betere trap? Dan zal hij een Altrex hebben aangeschaft.
De Vrij is juist een ideale libero. Verdedigend prima, en iemand die een team kan neerzetten en de juiste keuzes maakt in de opbouw. Als je wilt voetballen kies je voor De Vrij, als je wilt tegenhouden neem je Van Dijk.
Zoals ik al schreef, zullen ze voorlopig beide in de basis staan waarschijnlijk, maar in mijn ogen is De Ligt - De Vrij het perfect centrale duo voor de (nabije) toekomst.
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:00
Oh nee absoluut niet hoor! Ik ben het gewoon totaal niet met je eens. Waarom zou ik beledigd zijn als jij Van Dijk minder vindt dan De Vrij? Maar rust in je spel betekent trage besluitvorming......? Dat vind ik wel een heel rare opmerking. Door rustig te blijven kun je toch juist goede, snelle beslissingen maken in het veld? Als je onrustig bent dan mis je juist inzicht en ga je twijfelen en verkeerde beslissingen maken. Ik vind zowel Van Dijk, De Ligt als De Vrij uitstekende verdedigers en zie ze ook alle drie wel in een 5-3-2 systeem, maar Van Dijk is toch echt wel de beste verdediger die we nu hebben. Zowel qua voetballend vermogen, fysieke kracht als uitstraling heeft hij alles wat een moderne verdediger moet hebben en heeft hij daarmee gewoon een streepje voor op de andere twee die jij noemt.
Vind ik leuk
RedNas +2433
dinsdag 20 maart 2018 om 14:25
Als je vindt dat Van Dijk voetballend de beste verdediger is die we hebben, moet je wel fan zijn..
Met zijn fysiek is inderdaad niks mis, maar uitstraling?! Hij straalt in alles een gebrek aan rucksichtlosheid uit. Een verdediger die denkt dat hij geen slidings nodig heeft. Ik vind het een uitstraling van niks.
Gezien het gebrek aan talent in de generatie na Sneijder, Robben ed. vind ik het zeker wel logisch dat hij bij Oranje zit, maar ik mag toch hopen dat de tieners die momenteel aan het doorbreken zijn Oranje weer terug gaan brengen naar het niveau 1970-2010. En dat gaat met Van Dijk echt niet lukken..
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:30
In de WK-finale van 2010 stonden we aan de aftrap met John Heitinga en Joris Mathijsen. Laat me niet lachen. Zowel Van Dijk, De Vrij en zelfs De Ligt zijn nu al beter dan Heitinga en Mathijsen. We hadden toen de mazzel dat er een uitgebalanceerd middenveld voor stond met daarvoor een aanval van wereldklasse. Ga jij Van Dijk maar eens volgen in een topwedstrijd straks in de Champions League tegen Manchester City en laten we dan even weer praten. Dan ben ik benieuwd of je gelijk krijgt dat hij een verdediger is zonder voetballend vermogen, inzicht en uitstraling. Niet voor niets is iedereen in Liverpool lyrisch over hem, al heeft die aan het begin een paar foutjes gemaakt. Hij presteert de laatste weken gewoon geweldig, net als alle seizoenen hiervoor bij Celtic en Southampton waar hij er iedere wedstrijd bovenuit stak.
Vind ik leuk
RedNas +2433
dinsdag 20 maart 2018 om 14:39
Ik zeg niet dat hij een verdediger is zonder voetballend vermogen, inzicht en uitstraling. Ik zeg dat De Vrij en De Ligt op alle vlakken (muv kopduels) beter zijn.
Oh ja, zijn uitstraling vind ik inderdaad niks, maar dat vind ik sowieso een nogal overschat aspect. Pique heeft in mijn ogen ook niet de uitstraling van bijvoorbeeld Chiellini of Cannavaro, maar hij is wel gewoon een goede verdediger.
Vind ik leuk
LeoFCG +79
dinsdag 20 maart 2018 om 14:42
Leuke discussie dit, maar wij gaan het er voorlopig niet over eens worden denk ik, haha. We zullen zien wie Koeman gaat opstellen en wat het gaat worden! Als we het EK maar halen dan maakt het mij geen zak uit wie hij opstelt!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:20
Haha, voetballend zo beperkt?! Man, kom eens onder die steen vandaan. De rest van Europa ligt jaren op jou voor.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 20:20
Hahahahahaha
Vind ik leuk