Getergde Dost in Zeist: 'Ik word wel een beetje moe van dat verhaal'

    Getergde Dost in Zeist: 'Ik word wel een beetje moe van dat verhaal'

    dinsdag 20 maart 2018 om 15:24

    Bas Dost is er ontzettend op gebrand om zich te bewijzen bij het Nederlands elftal. Dat zegt de goalgetter van Sporting Portugal dinsdag voor de camera van FOX Sports. 

    "Ik ben hier heengekomen met het idee van: ik wil verdomme nu laten zien wat ik waard ben. Ik word wel een beetje moe van het verhaal dat je in Portugal zo veel scoort en er hier niets van bakt", aldus een getergde Dost.

    "Want zo wordt het toch altijd geconcludeerd. Als je als spits niet scoort, bak je er geen hol van. Zo is het nu eenmaal", vervolgt de lange aanvaller, die erkent dat hij niet altijd even gelukkig heeft gespeeld in het oranje tricot.

    "In het begin veel invalbeurten, later een paar keer in de basis. Tot nu toe is dat het Oranje van mij. Wat jullie (de pers, red.) allemaal roepen, daar kijk ik niet naar. Wél naar dat ik supergoed in mijn vel zit en klaar ben om goals te maken. 

    Poll

    Dost in de basis bij Oranje?

    (1397 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 15:29
    Als Bas Dost zijnde heb je voorzetten nodig. Dus als wij als Nederlandselftal weer met een rechtspoot links spelen en andersom heb je niks aan hem.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14578
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:53
    Toch is het wel bizar...dan kijk ik zondagavond teletekst uitslagen portugal : Dost 2x of Dost 1x of zelfs Dost 3x...hij flikt het wel iedere keer. Als de voorzetten komen, dan is hij wel de juiste spits. Hij kan zich nu bewijzen voor een wat langere tijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:58
    Ja precies. Die jongen scoort zovaak met het hoofd dat het gewoon een super wapen kan zijn.

    Koeman zie ik wel als een perfecte trainer die de “zwaktes”(spitsprobleem) kan omzetten tot iets sterks.
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:18
    Het kon met Ruud van Nistelrooij ook toch? Waarom met Dost niet dan?
    Alleen om dat vNistelrooij bij PSV(de top 3) weg kwam, en Dost niet?(beetje zelfde verhaal als Hateboer bv).

    T is geen sneer naar PSV, Ajax of Feyenoord, maar de aanhangen daar weten ook wel dat Zeist een ongure voorkeursbehandeling er op na houdt voor déze clubs.
    (beste voorbeeld: de verheerlijkingen van Teté, en de Ligt, op vééls te vroege momenten, waar Virgil van Dijk in Engeland al liet zien dat....Maar ja, van Dijk: Ook geen top3 hé... Groningen, dus zo'n speler moet zich 10x harder bewijzen dan 'the next best thing' van de top3, dát is waar Dost tegenaan bokst nu. Ik zie in Koeman wel een trainer die dáár boven staan.)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2100
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:44
    Ah daar komt weer zo`n zeikerd. Zelfs Nelom heeft er in het verleden ingestaan en nu staan Hendrix. Hateboer, Vormer en Vilhena erin. Als Dost hetzelfde doet als in Portugal, dan staat hij er gewoon in. Helaas is dat nog niet gebeurd.
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:07
    Ik noem gewoon een paar feiten: Teté en de Ligt werden met een rode loper ontvangen ,waar er máánden geroepen werd om de in Engeland(goed-)spelende Virgil van Dijk.(Is er véels te laat bij gehaald). Dost zit ook al veels te veel op de bank in Oranje, wordt verkeerd gebruikt, maar let op: Kluivertje speelt wel op zn éigen positie straks!
    Dát bedoel ik, dat is niet zeiken, dat is gewoon een constatering.

    Let maar op: Justin Kluivert speelt straks op dezelfde plek als hij bij Ajax krijgt 'want daar komt hij het beste tot zijn recht'. Waar Dost al die tijd al half, tot totaal verkeerd gebruikt is.
    Vind ik leuk
    Cookee +8811
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:15
    Wel bizar toch? Van Dijk speelt in Engeland en krijgt geen kans en de Ligt wel... ik vind nog steeds dat Blind dat met opzet deed, verliezen van Bulgarije... toen werd zijn contract afgekocht... waarom zou je anders zoiets doen? Je kop zit in de galg... en je denkt laat ik eens een 16 jarige van Ajax opstellen... fijn plan Danny ... doen man.
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:13
    Je hebt gelijk. Nou is het wel zo dat de grootste talenten bij de top 2 plus Feyenoord vandaan komen en het dus wel logisch is dat zij sneller worden opgeroepen dan een speler van Heerenveen. Maar Tete, De Ligt en nu weer Kluivert zijn voorbeelden van hoe het niet moet. Het zijn grote talenten maar het gaat nergens over dat zij na een paar leuke potjes direct de voorkeur lijken te krijgen boven meer gelouterde spelers die niet bij de top 2 plus Feyenoord vandaan komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:01
    Dost kan met gemak hetzelfde doen als in Portugal, als de buitenspelers ook maar hetzelfde doen als daar en dat is voorzetten geven, niet constant naar binnen trekken en voor de eigen goal gaan. Buitenspelers met voorzetten + Dost = goal goal goooaaaalllll
    Vind ik leuk
    Smash +2562
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:16
    Farmer; Van Nistelrooij was wel even van een andere categorie dan Dost hoor. Van Nistelrooij kon zelf ook kansen creëren. Dat zie je bij Dost niet echt.
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    woensdag 21 maart 2018 om 03:45
    Nistelrooij legde dr 30 per jaar in idd.
    Wat deed Dost nog maar weer?
    Vorig seizoen 36 goals bij Sporting Portugal, en nu staat de teller ook al weer op 30?
    Nou...geeft op zn minst aan dat hij het wel kan.(Ja van Nistelrooij was wel beter, duh, maar Dost kan meer dan wat ze hem bij Oranje laten zien)
    Vind ik leuk
    Smash +2562
    woensdag 21 maart 2018 om 18:11
    Dost in Portugal (één van de mindere competities), of Van Nistelrooij in Engeland en Spanje (De twee sterkste competities)! Ik zeg ook niet dat Dost niets kan, maar er zit toch wel een groot verschil tussen deze twee heren.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1492
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:51
    van Nistelrooij was geen vaste kracht in Oranje toen hij bij PSV speelde. Sowieso een slecht voorbeeld, want Van Nistelrooij was van grote klasse en scoorde bij clubs als Manchester United en Real Madrid. Dost is misschien net iets beter van Venegoor.
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    woensdag 21 maart 2018 om 03:42
    Van Nistelrooij legde dr een stuk of 30 in per jaar, bij zn club ja...
    Wat doet Dost ook nog maar weer? :P
    Vind ik leuk
    M.J. +191
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:06
    Wie gaat die voorzet geven?
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:19
    Hateboertje bv, 2x over de flank, en dan Virgil van dijk met een pégel over 40 meter: 3-0. :P
    Zou wel tof zijn, al die 'voorgeprefereerde Top-3players' die al tijden overschat worden, en de 'kleun-garde' die al die tijd 'niet goed genoeg' werd bevonden, sleurt Oranje naar een volgend Tijdperk :P

    Als zoiets gebeurt, drink ik wel méér dan 2 biertjes die avond
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    M.J. +191
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:55
    Ergens hoop ik vooral dat ondanks alles wat de man doet, Depay gewoon de sterren van de hemel speelt.
    Vind ik leuk
    Farmer +10055
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:59
    Depay heeft ook degelijk grote potentie, maar, is ook wéér een voorbeeld van té vroeg naar een té grote club.
    Dar heeft echt effect gehad op zn mentaliteit: hij voelt zich al echt een héle meneer, maar.. zó heel veel heeft hij nu ook nog niet laten zien, éigenlijk.
    Hij kán het wel, ik hoop dat Depay een stukje nederigheid kan leren, zoals spelers áls Hateboer bv, dánkbaar voor de kans, ipv 'arrogant op komen draven om éven hun landje te vertegenwoordigen'.

    Het is wel díe mentaliteit, dat ons de laatste 2 kwalificaties heeft gekost hé :)( Niet zozeer Depay alleen, veél meer!, maar Depay was dr wél eente die dr wat uitsprong, met zn belachelijke hoed bv)
    Vind ik leuk
    M.J. +191
    donderdag 22 maart 2018 om 08:18
    Wat is er nou mis met die hoed? ik heb dat echt nooit begrepen. Hij wil lekker een hoed op, laat hem lekker die hoed op doen. wie zijn wij om hem daarop te beoordelen? Misschien dat het door mijn simpelheid komt maar ik vind dit echt het meest overdreven gelul op een voetballer om niks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:38
    Willems!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8362
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:58
    Je moet ook een beetje rekening houden dat mensen in Portugal niet de langste mensen op aarde zijn en hij daar lekker makkelijk ze erin kan knikkeren.
    Laat hem maar spelen tegen Nören of Duitsers , enzo gaat hij het wel wat moeilijker hebben tegen Fransen heeft hij het ookal moeilijk.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +254
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:10
    In Duitsland deed hij het anders ook naar behoren. Op dit moment hoort Dost gewoon in de spits. Janssen speelt niet en als hij speelt slecht, de Jong is de mindere versie van Dost, Weghorst de mindere versie van Janssen. Promes zou kunnen, maar zie ik niet als enige spits spelen en Locadia is weliswaar goed begonnen in Engeland, maar heeft er ook nooit meer dan 12 gemaakt. Dost maakte er minstens zo veel op hetzelfde niveau of hoger dan de alternatieven, opstellen dus.
    Vind ik leuk
    Koeien +2115
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:11
    Waar ik me meer zorgen om maak is dat Koeman waarschijnlijk met 2 spitsen gaat spelen en Dost dus alsnog geen aanvoer heeft. Dan moet je dus echt 2 opkomende backs hebben met het krijt op de schoenen. Dat zie ik van de linkerflank nog niet komen.

    Ook kan Koeman het veld assymetrisch neerzetten, maar er zijn maar weinig coaches die dat doen.

    Jesus z'n team heeft dat er helemaal op gericht en je ziet ook dat het superefficient werkt, maar dan moet je dus wel voor 4-3-3 kiezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:21
    Ja waarschijnlijk wilt hij Dost als aanspeelpunt en vanuit daar verder voetballen. Ik zie dat alleen zitten als je een dodelijke valse 9 hebt die ook als 10 kan fungeren.

    Anders worden de ruimtes tussen de linies middenveld en aanval te groot.

    Ik hoop dat we dit weekend al te zien krijgen waar RK naartoe wilt met zijn Nederlandselftal en hij ons allemaal kan verassen!
    Vind ik leuk
    mexicano +621
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:22
    van Aanholt lijkt me dan toch juist uitermate geschikt voor die rol aan de linkerkant?
    Vind ik leuk
    HJR +6369
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:29
    Sporting speelt 4-5-1 als Dost speelt. Wel met 2 aanvallende buitenste middenvelders (Martins, Ribeiro of Acuna). Dus dan kan je vrij makkelijk omschakelen naar 4-3-3 dat wel.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8362
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:02
    Waarom moeten alle ballen Door de lucht en voorzetten gewonnen worden dat doen ze bij Barcelona en Real madrid enz toch ook niet altijd.
    In vind 2 spitsen die prima bal technischvaardig en met de voet goals kan maken al prima.
    Dost is alleen nodig vind ik als je de bomen Door het bos niet meer ziet.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2100
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:37
    Kan altijd. Je kunt ook in de kleine ruimte spelen of van verder een bal in de pot gooien.
    Vind ik leuk
    Cookee +8811
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:12
    Ja, maar dan moet je niet Dost weggooien toch?
    Dan zou ik zeggen selecteer op voorzetten.
    Een draaikont als Jansen kan je blokkeren maar daar hoog in de lucht op 2 meter 10 daar lopen geen verdedigers... onze nieuwe Dick Nanninga.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:34
    Wie zou er anders dan sost in de spits moeten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:39
    Castaignos
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:47
    Haha of nog beter: kramer
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:50
    Precies!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:37
    Gewoon 2 spitsen. Ik snap ook niet dat hij EN Dost EN Weghorst erbij heeft. Ik had Locadia ipv Weghorst erbij gedaan. Veel meer 2-spitsenspits.
    Vind ik leuk
    Laliga +1770
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:38
    Snap dost wel , iedereeen zegt steeds we spelen met buitenspelers zonder voorzet dus je hebt niks aan hem . Van wie moeten we met die buitenspelers spelen dan? Dost verdient namelijk meer credits dan die zogenaamde buitenspelers
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:39
    In portugal gaan de buitenspelers alleen niet altijd voor eigen succes Bas...
    Vind ik leuk
    Voebtal +1959
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:39
    Bij gebrek aan beter. Pfff van spitsen zoals Kluivert en van da man naar bas dost en wout schaamhaar. Wat zijn we diep gezakt zeg. Ongelofelijk. En dan te bedenken dat er ook geen jeugdige super spits aan zit te komen. Komende 4 jaar blijft het dus dramatisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:48
    Die van manchester united tatith chong en die van az?
    Vind ik leuk
    Sanders +3299
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:50
    Ik snap niet waarom we nooit promes die rol laten vervullen. Kan die prima
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1655
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:01
    Daarom ben ik van mening dat jongen talenten naar buitenland vertrekken best een goed idee als ze dan voor Nederland kiezen word veel beter getraind chong , Simons als je daar naar kijk wat die nu al kennen zie je gewoon dat het grote spelers kunnen worden
    Vind ik leuk
    040-077 +831
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:42
    Zou Wout ook bij het Nederlands elftal voor de wedstrijd naakt in de kleedkamer rondlopen?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1550
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:40
    Als de berichten over een 5-3-2 waar zijn dan kan hij dit beter als een vakantiereisje zien. Lekker uitrusten in Zeist... beetje sightseeing in Genéve... en daarna weer fris en scherp terugkeren naar Lissabon. We hebben hem fit nodig voor de laatste maandjes!
    Vind ik leuk
    J de Wit +994
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:51
    Als ze 5-3-2 gaan spelen vraag ik me af waarom er zoveel buitenspelers mee op reis zijn
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17135
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:47
    Voor opvulling denk.. Die mogen tijdens de potjes lekker buiten spelen
    Vind ik leuk
    J de Wit +994
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:01
    Ik snap enigzins wel zijn idee om 5-3-2 te spelen maar zoe toch ook graag wat creativiteit vaaf de zijkanten
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:53
    Hij is natuurlijk een goede spits ,maar zal ook aanvoer op maat moeten krijgen en als dat er niet komt kan je als spits zelf ook weinig!.
    Vind ik leuk
    Sportvogel +183
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:06
    Bas word gewoon zeer ondergewaardeerd. Hij is gewoon een prima spits alleen kent hij wat ongelukkige momenten om het maar zo te zeggen. Buitenspelers die meer voor eigen succes gaan en de ballen gewoon verkeerd geven. In Portugal staan fysiek zeer sterke spelers en toch krijgt hij het voor elkaar om keer op keer belangrijk te zijn. Zijn statistieken liegen er niet om. Hij scoort het het hoofd en met de voet. Beide is geen probleem. Kan hard schieten, de bal vast houden etc. Gun die jongen wat tijd. Hij kan en gaat echt wel belangrijk zijn. De buitenspelers zijn de gene die op hun klote moeten krijgen. Niet Bas!
    Vind ik leuk
    Cookee +8811
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:14
    Zo sneu voor die Dost... hij is er op gebrand te scoren.
    Nu hoeven we dus alleen nog vleugels te vinden die een bal voorzetten.
    Stel Theo Jansen op
    en Willem van Hanegem,
    ik weet ze zijn oud, maar kom op, dit moeten ze voor het land overhebben.
    Vind ik leuk
    Rob Blauw +63
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:15
    Scoorde tegen Zweden maar werd afgekeurd door die thuisfluiter
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1585
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:31
    Rechtspoot op rechts, linkspoot op links en gewoon voorzetten geven ipv de bal brengen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2100
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:35
    En dan vraagt Luuk de Jong waarom hij er niet bij zit? Whahahahahahaha., zelfde type speler, maar Bas kan wel voetballen. Zou dat een rol kunnen spelen?
    Vind ik leuk
    Sportvogel +183
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:06
    Met voetbal weet je het maar nooit ;)
    Vind ik leuk
    derksen +8311
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:09
    Aan dost heb je niks aan in een 5-3-2 systeem!
    Vind ik leuk
    Wurmpie +231
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:13
    Een kans verdient ie zeker
    Vind ik leuk
    pinkelman +3839
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:18
    Is het een uitgemaakte zaak dat Koeman kiest voor Dost als eerste spits, of vind hij wellicht Weghorst toch beter in het systeem passen.
    Voetbalt toch heel aardig mee bij AZ tussen al die vlugge jongens en is een uitstekende kapstok voor dat elftal.
    Beide zijn geen Messi's laat dat duidelijk zijn maar kan me nog die wedstrijd van Dost in oranje herinneren en dat was echt de ondergrens wat we ooit als spits in Oranje hebben gezien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:00
    Als je als spits niet scoort bak je er in jou geval inderdaad weinig van. Het is nu niet zo dat je ballen vasthoudt om het middenveld bij te laten sluiten of dat je technisch zo begaafd bent dat je andere beter laat spelen of vrij voor het doel zet. Dus ja. Als Dost niet scoort is het geen toegevoegde waarde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Getergde Dost in Zeist: 'Ik word wel een beetje moe van dat verhaal'