Oranje-spelers doen stap terug: Ze zijn gewend aan de luxe van Huis ter Duin

Oranje-spelers doen stap terug: "Ze zijn gewend aan de luxe van Huis ter Duin"

dinsdag 20 maart 2018 om 21:21

Hoewel het nieuwe spelershotel van het Nederlands elftal voorzien is van allerlei luxe, missen de Oranje-spelers Huis ter Duin wel. Dat zegt De Telegraaf-journalist Mike Verweij. 

Oranje verbleef ruim dertig jaar lang in Huis ter Duin in Noordwijk, maar traint en slaapt nu op de eigen KNVB Campus. Verweij denkt dat de spelers met de nieuwe accomodatie een stap terug hebben gedaan. "Georginio Wijnaldum zei net heel terecht: elke locatie heeft voor- en nadelen", zegt de Ajax- en Oranje-watcher tegen Telesport.

"Hier in Zeist hebben ze een sportmedisch centrum en fantastische velden, maar het hotel is geen Huis ter Duin. Het is zelfs een stuk minder dan Huis ter Duin. Het is ook niet dat het heel slecht is, maar ze zijn gewend aan de luxe van Huis ter Duin. Wat dat betreft is het een stap terug."

Verweij denkt dat de Oranje-spelers Huis ter Duin missen. "Dat lijkt me wel. Of je aan zee kunt lopen of in de bossen van Zeist als je even niets te doen hebt.. Noordwijk is natuurlijk veel mooier dan Zeist, dus dat missen ze wel."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 21:23
Is het dus Wijnaldum die patent heeft op elk voordeel heeft zijn nadeel niet Johan of Willem.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:46
Wijnaldum, die nog geen enkele wedstrijd goed heeft gespeeld in oranje heeft geen recht van spreken
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 22:03
Speelde Wijnaldum niet op WK 2014? Toch wel, alle 7 wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:05]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:16
Wat wil je zeggen, dat hij ook maar 1 goede wedstrijd speelde? Noem m
Maar!
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 22:33
Ik heb respect voor wat team en staf toen bereikt hebben. Van Gaal liet Wijnaldum elke wedstrijd spelen. Ik dicht hem meer voetbalverstand toe dan mijzelf.
Vind ik leuk
Nuance +5637
dinsdag 20 maart 2018 om 22:42
En de 3-0 tegen Brazilie. Scoren op een WK is weinig spelers gegeven. Wijnaldum speelde prima. Hij moet dienend spelen, met duidelijke opdrachten. Van Gaal kan dat overbrengen, Klopp kan dat overbrengen , en Koeman ook. Alleen onze seniele Hiddink en onze Ajax vriend Blind konden dat niet. Ik voorspel een onherkenbaar veranderde Wijnaldum in Oranje.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 20 maart 2018 om 22:58
Seniel nog wel. beetje respectloos, vind je zelf ook niet?
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 23:08
Seniel is niet het juiste woord. Wel leek hij destijds de weg kwijt te zijn. Zijn persco’s waren vreemd, verward. En in plaats van de verantwoordelijkheid te nemen, ging hij bepaalde spelers afbranden. Daarna bij Chelsea leek hij weer zijn oude zelf te zijn.
Vind ik leuk
Nuance +5637
dinsdag 20 maart 2018 om 23:19
Hiddink was na Van Gaal de meest slechte keus die de Knvb had kunnen maken. Koeman was mondeling al akkoord. Hiddink heeft een goed draaiend Oranje de nek omgedraaid, waarna Blind de restanten heeft gecremeerd. Jongens als Wijnaldum, Fer, Janmaat, BMI, Clasie, DeGuzman, De Vrij speelden uitstekend op de WK. Maar nee, we moesten weer zonodig Ajax stijl spelen. De rest is geschiedenis.
Ga jij maar kijken vrijdag, je gaat een herboren Oranje zien.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 20 maart 2018 om 23:39
Wat is de Ajax stijl?
Vind ik leuk
Nuance +5637
dinsdag 20 maart 2018 om 23:56
Zo min mogelijk Feyenoorders en altijd vasthouden aan 4-3-3,
Vind ik leuk
JustH +7485
woensdag 21 maart 2018 om 00:52
O, zit dat zo
Vind ik leuk
Nuance +5637
woensdag 21 maart 2018 om 06:33
Nou voor jou misschien niet, maar dit is mijn waarheid. Maar goed; Bertje van Oostveen is weg, Blind is weg. De Kuip heeft weer interlands en Koeman is bondscoach, dus ik ben dik tevreden.
Vind ik leuk
JustH +7485
woensdag 21 maart 2018 om 11:10
Als een bondscoach zijn beste spelers selecteert, zal er toch niets veranderen? Dat er geen goede lichting is momenteel zal toch ook wel mee spelen. En wat heeft Blind hier mee te maken?
Vind ik leuk
Nuance +5637
woensdag 21 maart 2018 om 17:49
Let jij nou maar op; Koeman gaat verder waar Van Gaal bij t WK2014 is gestopt. Daartussenin heeft de knvb moedwillig een Feyenoordlijn de nek omgedraaid en is weer terug naar de “Hollandse” lees Ajax-school gegaan. Kuip in de ban gedaan, die kregen geen interlands meer. En Blind maar Ajacieden laten debuteren (zie De Ligt). Zat gewoon een gedachte achter. Net als in de eind zestiger jaren, zeventiger jaren toen Van Beveren, vander Kuijlen en andere PSVers werden geboycot.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 06:16
Halve finale en finale hebben we gehaald en met een beetje mazzel was dat een WK kampioenschap geweest en een finale plaats op het andere WK. Nee mannen zo slecht is ons land niet met talenten, maar wat er wel aan scheelt is de discipline en de motivatie van de mannen. Zo veel kwaliteit was er ook niet op papier met van Gaal maar daar was wel de gewenste discipline om het gras op te vreten. Lekker opnieuw beginnen en een geoliede machine gaan maken met de spelers die misschien niet op papier de beste zijn maar wel in team verband kunnen spelen.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 00:18
Ja ja lekker oude koeien uit de sloot halen, toppers
Vind ik leuk
stollie38 +15484
dinsdag 20 maart 2018 om 21:25
Tegenwoordig moet alles luxe zijn. Zorg maar eerst voor de basis en samen spelen als team dan het hebben over gemis van luxe van een hotel. Wil je goed voorbereid zijn dan hard trainen en niet als een Richard Branson leven.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:25
Laat ze die luxe maar verdienen. Op dit moment mogen ze blij zijn dat ze niet hoeven te kamperen.
Vind ik leuk
Lipu +323
woensdag 21 maart 2018 om 09:57
? ?
Vind ik leuk
MojoRisin +7229
dinsdag 20 maart 2018 om 21:26
Ik snap het op zich wel.. We hebben 2x een eindtoernooi gemist, de focus moet nu wel op het voetbal liggen..
Aan de andere kant gaan de spelers zich daar waarschijnlijk wel vervelen.. Dus ja, wat is wijsheid ?
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 21:48
Spelers die luxe belangrijker vinden dan sportieve prestaties niet meer oproepen. Dat is wijsheid.
Vind ik leuk
MojoRisin +7229
dinsdag 20 maart 2018 om 21:54
Dat is een beetje zwart-wit.. De meeste voetballers willen echt wel presteren hoor.. Maar hoort daar nu zo'n saai trainingskamp bij of een luxe hotel ? Denk dat dat een vrij grijs gebied is, voor beide wel wat te zeggen, dus een gulden middenweg lijkt me het meest ideaal..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:03
Onkunde
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 22:05
Mij niet. Heb je dat hotel in Zeist gezien? Dat is gewoon een goed hotel hoor. Helemaal niets verkeerd aan. Ze zitten niet op een hutje op de hei. Je hoort dan ook de spelers niet klagen maar de pers. Die vinden het blijkbaar minder prettig in Zeist.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:19
Precies dit. Zie je Depay al op het strand genieten van de zonsondergang haha
Vind ik leuk
Farmer +7767
woensdag 21 maart 2018 om 04:45
Nederland is nu TWEE keer op tij een eindtoernooi misgelopen!
En er is niks mis met dat hotel in Zeist. Die verwende modepopjes moeten niet zo zeuren. Ze komen daar om te trainen, niet om diamantelcollecties te bekijken of andere lucratieve 'party's te organiseren.
Vind ik leuk
Lipu +323
woensdag 21 maart 2018 om 09:58
Vervelen doen ze zich toch wel, creativiteit is wat de selectie sowieso ontbeert.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:59]
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
dinsdag 20 maart 2018 om 21:28
Terug naar de basis en waar het om gaat, voetballen!
Vind ik leuk
MojoRisin +7229
dinsdag 20 maart 2018 om 21:55
Het is lange tijd vrij goed gegaan in Huis ter Duin, alleen wat ik al zei, snap ook wel dat ze nu weer even de focus op het voetbal zelf willen..
Op dit moment wel even nodig idd..
Vind ik leuk
Alain2708 +7580
dinsdag 20 maart 2018 om 22:03
Dat is ook wel zo, maar ik denk dat het nu wel even goed is zo.
Vind ik leuk
Obl93 +1310
dinsdag 20 maart 2018 om 21:29
Let de komende tijd op, de journalisten zijn een beetje op hun teentjes getrapt nu ze er niet overal bij mogen/kunnen zijn, dus verwacht wat dit soort artikelen betreft weinig objectiviteit.
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 21:34
Verweij denkt van alles, maar wat weet hij er eigenlijk van? Dat Wijnaldum zei dat elke locatie voor- en nadelen heeft? Daarmee heeft Wijnaldum niet gezegd wat er in de kop staat, namelijk dat Oranje-spelers een stap terug doen. Niet iedereen vindt hoe luxer hoe beter. Ook niet iedereen verkiest zee boven bos.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 21:34]
Vind ik leuk
stollie38 +15484
dinsdag 20 maart 2018 om 21:35
Beiden kan ook.
Vind ik leuk
Pjotr26 +1160
dinsdag 20 maart 2018 om 21:44
luxe......houd je bek man
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 21:47
Wat een gedoe om niets zeg. Zeist is prima voor die gasten. Ze zijn niet op vakantie. Gisteren heb ik mij ook dood geïrriteerd aan die Valentijn Driessen die ook al aan het zeiken was.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:15
En is Noordwijk nou echt zoveel mooier dan Zeist?
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 22:23
Ja dat wel.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:36
Verdomd mooie landhuizen daar in de bossen
Vind ik leuk
Dicky +13396
dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
Zeker.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 20 maart 2018 om 23:00
Maar ze zitten niet in die landhuizen :-)
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:55
Heel erg belangrijk ook dat het allemaal top is om op het strand te lopen het is gvd geen uitje die je met je vrienden maakt je bent bezig met topsport of dacht je dat het op de van ghentkazerne een luxe resort was .... gvd daar mocht je blij zijn als je op woensdag blauwe hap kreeg een stel verwende klootviolen zijn het
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 04:37
Serieus....Nederlands strand in Maart is geen uitje.
Wat praat jij nou.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 21:56
Ze zijn luxe gewend??? Zijn haast allemaal jonge gasten. Zeist is ook mooi. Beter zelfs. Presteren heren.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:05
Goh arme stakkers, ik heb met ze te doen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:05]
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 22:10
Gelukkig hoeft Kluivertje geen stap terug te doen. Het is allemaal nieuw voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 04:35
Je geleende aanvoerder wel.
Vind ik leuk
13 +9056
woensdag 21 maart 2018 om 04:50
Ik heb geen geleende aanvoerder, de club(s) waarvoor ik ben ook niet. Verder maak ik hierboven een onschuldig grapje over de knul van 160 miljoen. Ik heb de andere nieuwelingen bij Oranje niet van die grote uitspraken zien doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 04:50]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:13
In Zeist geweest. Alles aanwezig voor topsportanalyses. Goede zet van KNVB, die Koeman hebben overtuigd.
Vind ik leuk
Nuance +5637
dinsdag 20 maart 2018 om 22:43
Dus Depay draagt nu een pet?
Vind ik leuk
Hesses +845
dinsdag 20 maart 2018 om 22:51
Tja Zeist of Noordwijk...Zeist zou k nog niet dood gevonden willen worden.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 04:34
Noordwijk ook niet.
Callantsoog is wel gezellig...
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:53
Als topsporter is een accomodatie met alle high-tech apparatuur (video-analyse, medisch) altijd een stap vooruit.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:13
Je bent aan het trainen en werk. Niet om te luieren in een 8 sterren hotel. Eten is eten en trainen tot je neer valt. Verwende voetballers.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 04:33
Wahaaa. Lachen.
18 tot 20 jarige knaapjes die luxe missen.
Stelletje poedels.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 06:01
Je moet ook gewoon voetballen. Luxe zoek je maar op vakantie
Vind ik leuk
peinke +1556
woensdag 21 maart 2018 om 09:06
Dit duurt niet lang. Onzinnig besluit, net als die besloten trainingen. Ik schat zo in, 3x verliezen en de verwende jochies zijn terug waar ZIJ willen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
woensdag 21 maart 2018 om 10:05
Kijk, dat is het: Oranje is geen uitstapje, geen korte vakantie tussen de drukke club beslommeringen door.......die tijd is geweest. ( hoop ik )
Vind ik leuk
mba4u2c +1245
woensdag 21 maart 2018 om 13:33
Eindelijk van de barre koude wind van overzee verlost...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-spelers doen stap terug: "Ze zijn gewend aan de luxe van Huis ter Duin"