'Vrijwel elke Nederlandse club is benadeeld door de streken van FC Twente'

    'Vrijwel elke Nederlandse club is benadeeld door de streken van FC Twente'

    woensdag 21 maart 2018 om 08:18

    Sjoerd Mossou ziet de situatie bij FC Twente met lede ogen aan. De journalist van het Algemeen Dagblad stelt dat de Nederlandse clubs flink op de blaren hebben moeten zitten door de club uit Enschede.

    Mossou zegt dat de kern van het Twente-probleem in het verleden ligt. 'In plaats van grootmoedig het verlies te pakken in het voorjaar van 2016, werd het uiteindelijk gematst door de beroepscommissie van de KNVB', schrijft Mossou in het AD. Mossou doelt op het feit dat Twente op het nippertje degradatie ontliep.

    'Hulde en van harte nog, maar dan niet raar opkijken als de rest van het schoolplein je de rug toekeert. Vrijwel elke Nederlandse club is in de afgelopen tien jaar benadeeld door de streken van FC Twente. De Graafschap degradeerde, anderen liepen Europees voetbal mis of zagen een speler voor hun neus weggekaapt, tot op de dag van vandaag.'

    Mossou wijst op de financiële mogelijkheden van Twente. Hij haalt de transfers van Danny Holla en Tom Boere aan. 'Adam Maher? FC Utrecht dacht hem wel zo'n beetje binnen te hebben, maar de vijfvoudig international ging naar FC Twente, want die hadden blijkbaar nog wat ruimte in de begroting, ondanks tientallen miljoenen euro's schuld.'

    'En toen alle Eredivisieclubs dit seizoen vergaderden over aanscherping van de licentiereglementen, was er één club die bezwaar maakte in Zeist. Geloof het of niet: FC Twente.'

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +25331
    woensdag 21 maart 2018 om 08:32
    Tja, het loon van het wanbeleid lijkt door Twente betaald te gaan worden. Sneu voor de fans van de Tukkers..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 08:44
    Sjoerd mist hier de plank volledig.
    Ik praat niks goed. De straf volgt nu alsnog. Maar je kan ook overdrijven.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 08:56
    Geen enkele tukker zou ontkennen dat onze FC de boel heeft lopen bedonderen. Maar de realiteit onder het gros van de mensen is ver te zoeken. Makkelijk scoren is de go-to geworden. Afgelopen 10 jaar? Hoe dan, misstanden kwamen pas na het kampioenschap. Deze man leeft kennelijk in de illusie dat het kampioenschap gekocht is, terwijl het kampioenselftal relatief gezien één van de goedkoopste in de historie van het Nederlands betaald voetbal was. Na het kampioenschap werd er gegokt op inkomsten, verloren, en vervolgens de losse eindjes met de nodige creativiteit en oplichting aan elkaar geknoopt, maar niet ervoor. En de Graafschap? Sorry hoor maar dat zure clupje is gewoon terecht gedegradeerd. Als Twente geen Ziyech had, waren hun ook laatste geworden. Ook bullshit. Maar het scoort bij het publiek zulke opmerkingen, dus het zal wel.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 09:01
    jammer voor de club, maar de supporters die nu lopen te huilen, waren dezelfde supporters die stonden te juichen bij het gekochte kampioenschap!
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:04
    Wat was er dan gekocht aan het kampioenschap?
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 09:06
    een complete selectie....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:08
    hahahahahaha
    Vind ik leuk
    Vowtar +4485
    woensdag 21 maart 2018 om 09:09
    Een selectie die bij elkaar minder heeft gekost dan de twee reserve-rechtsbacks die Ajax dit seizoen heeft binnengehengeld..
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    alleen dat geld was er wel....
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 10:21
    Op een LEGALE manier. Tjonge jonge jonge....
    Vind ik leuk
    Carl +3965
    woensdag 21 maart 2018 om 14:50
    Tjonge jonge jonge? Deze man heeft gewoon gelijk. Andere clubs zijn inkomen en spelers misgelopen door fraude van een andere club. Dat mensen hen ''de rug toekeren op het schoolplein'' is dan toch gewoon logisch? Ik snap dhr. Mossou wel en ben het helemaal met hem eens.

    Karma is a b!tch. And very well deserved in dit geval! Veel plezier met je een jaartje Jupi. Ga daar maar lekker je tjonge jonge jonge liedjes zingen.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 14:59
    Als jij het ook zo ontzettend goed weet allemaal, kom dan EINDELIJK eens met bewijzen en steekhoudende argumenten dat Twente heeft gefraudeerd in en voor het kampioensjaar!!
    Ook jij bent zo'n meeloper en roept ook maar iets. Kom dan echt eens met iets en ik zal ophouden met tjonge jonge roepen.
    Vind ik leuk
    Carl +3965
    woensdag 21 maart 2018 om 15:08
    Hou dan alvast maar op met je tjonge jonge jonge roepen ;).

    Inhoudelijke reactie:
    '' kom dan EINDELIJK eens met bewijzen en steekhoudende argumenten dat Twente heeft gefraudeerd in en voor het kampioensjaar!!'' Nergens zeg ik dat er fraude heeft plaatsgevonden voor of tijdens het kampioensjaar. Beetje beter lezen volgende keer ;).

    ''Ook jij bent zo'n meeloper en roept ook maar iets. '' Goed om te weten.

    Veel plezier in de Jupiter (zoals de ING voorzitter der raad van commissarissen zou zeggen)!
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 15:41
    En als jij ook eventjes naar boven had gescrolled, had je kunnen lezen dat deze nitwit beweerde dat de selectie die het kampioenschap heeft behaald, was gekocht en gefinancierd met geld dat voortvloeide uit fraudeleus handelen en dat is iets wat pertinent niet waar is en ook bewezen is en akkoord bevonden door de KNVB. Als hij daaraan vast blijft houden als gevolg van nietszeggende haat en walging is dat prima, maar staaf je argumenten dan ook. Dat is de enige reden waarom ik eindigde met tjonge, jonge, jonge.
    Waarvan akte.

    Toch even een correctie: het zou nu zijn ; veel plezier in de Jupiler en niet Jupiter ( is een planeet en geen biermerk) en vanaf volgend seizoen zal er een andere naam aan gegeven worden, maar daar heeft Twente niets mee te maken want dan bestaat de club niet meer, tot grote opluchting van de meeste supporters hier.
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    woensdag 21 maart 2018 om 20:02
    Nou het zou een verademing zijn,Van kampioen in 2010 naar 2019 niet meer zien.
    Dat zal ongeveer de slogan moeten worden.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 20:13
    Goed gevonden, eerlijk is eerlijk.
    Als Twente ophoud te bestaan is het een opluchting voor jullie supporters, maar bedenk dan wel alvast waar jullie nou op gaan jagen voordat de ontwenning begint.
    Ondanks alle pijn van het verdwijnen van deze club, is het momenteel ook een opluchting om het niveau van de eredivisie niet meer hoeven te aanschouwen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    donderdag 22 maart 2018 om 01:11
    Je ziet die irritante vent al bijna langskomen met zn reclame :P

    Misschien is Munsterman zelf nog wel te porren voor zo'n schnabbeltje :P
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    donderdag 22 maart 2018 om 01:10
    Door zich dmv Doyen-constructies, groter voor te doen als het werkelijk was:
    Externe firma's áls Doyen hadden inspraak op spelers, en dus mochten deze investeringen, in die zin, dus niet meegeteld worden als Twente's begroting; t was immers een Doyen oid dat eigenaar was van een betreffende speler.

    En door de jaren heenft Twente dit soort zaakjes vaker gehad: niet voor niets was Twente ook de kampioen min-punten, de afgelopen seizoenen.

    Voordoend alsof je de 4e begroting van de competitie hebt, maar als je een paar miljoen van een externe investeerder/eigenaar mag meetellen, kom je al snel boven de 'niet-top 3' uit. en op deze manier maakte Twente dus (onterecht) aanspraak op een groter percentage uit bv de TV-gelden. Geld wat anders verdeeld was tussen de andere BVO's.

    Uitgekookte manier van 'valsheid in geschrifte' in de overdreven vorm van spreken, maar Twente heeft wel dégelijk zich op déze manier voorgedaan als 4e club van Nederland. En onterecht. Zo blijkt ook dit seizoen, op uiterst pijnlijke wijze.

    Al die 'onterechte' financieringen, 'back-firen' nu, en moeten nu afgelost worden, en nu worden deze bedragen, net zo goed meegenomen in de begroting :P
    Ergens mag Twente haar handjes stijf dichtknijpen dat de crediteuren met minder genoegen nemen, anders wás er nu al helemaal geen Twente meer. Maar er moet nog genoeg gebeuren wil Twente niet alsnog degraderen.

    En je kunt het proberen te ontkennen, maar als je als Twente zijnde, dít aantal jaartjes voor (80?, na crediteurenakkoord) 60Mil in het rood stond, dan snap je zelf ook wel dat er iets behoorlijk-níet goed gezeten heeft al die tijd!
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Als je dat echt vindt, wat ik me eigenlijk niet meer kan voorstellen, maar bekijk dan nog even hun selectie van dat jaar. Ach laat maar, doe je vast niet, hierbij: Boschker, Heubach, Wisgerhof, Douglas en Stam - Brama, Tiote, Jansen - Ruiz, Nkufo en Perez.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 09:23
    blijf maar geloven dat het eerlijk was, de feiten zeggen gelukkig anders
    Vind ik leuk
    Vowtar +4485
    woensdag 21 maart 2018 om 09:24
    Grapjas
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:51
    Kampioenschap was niet gekocht. Wat er daarna gebeurde wel.
    Daar is Twente voor bestraft en hadden ze afspraken met de KNVB gemaakt.
    Vervolgens kwam de KNVB die afspraken niet na toen er nog meer lijken uit de kast kwamen.
    De rechter heeft geoordeeld dat FC Twente gelijk had op dat punt.
    Maar veel mensen willen de 'schoonmaker' die de lijken gevonden heeft bestraffen voor het vinden van de lijken.
    Los van dit alles is er vandaag de dag een slechte organisatie bij Twente waardoor het heel lastig gaat worden om het te redden.
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    donderdag 22 maart 2018 om 06:21
    Wat ervoor het kampioenschap gebeurt is hebben ze geen bewijs van ,daarom word Twente daar niet voor vervolgd.
    Dat is heel wat anders als daarvoor was de club clean.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    woensdag 21 maart 2018 om 10:04
    welke feiten heb jij dan die zeggen dat het kampioenschap is gekocht?

    Laat die eens zien dan ? Ipv nu alleen maar te schreeuwen, laat die bewijzen zien want alles wat fout is en onderzocht is van na het kampioenschap dus kom maar met die bewijzen.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 10:16
    spelers gehaald en betaald met geld wat er niet was. constructies die niet mogen en daar is een oordeel over gegeven door de onderzoekscommissie. en nou weer bewijzen gaan leveren. ja daag, die uitspraak kwam er zeker niet voor niets...
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 10:22
    Kom dan eens met keiharde feiten en roep niet zomaar iets.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 18:43
    Werd Twente toen niet 2e?
    Dan hebben ze op grond daarvan extra miljoenen gepakt, die andere clubs hadden moeten hebben. Dat gaat misschien maar om 6 miljoen maar toch. Daarna kocht Twente Ziyech die Feijenoord had willen hebben en die speler hield nou juist hen in de ED... maar als je dan zoveel miljoen schuld hebt is er wel iets misgegaan he?
    Zal best kloppen wat je zegt dat Joop pas gek werd na het kampioenschap, maar toen werd hij ook wel heel gek.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 18:49
    hele kleine correctie: Munsterman, die megalomane narcist, had gehoopt op het tweede achtereenvolgende kampioenschap in 2011. Hij heeft dat niet goed kunnen handelen en is vervolgens het zijspoor opgegaan in het seizoen 2011-2012 waarna alles verkeerd is gegaan voor zowel Twente als zeer zeker andere clubs.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 19:43
    Hij heeft gegokt... hij dacht ik geef veel meer geld uit dan ik heb, daarmee haal ik de CL en dan verdien ik alles weer terug.

    Een club als H'veen verkoopt elk jaar een paar spelers... lukt dat een jaar niet dan hebben ze 6 miljoen schuld door hun zware lasten. Mar das iets anders dan het gokken van Munsterman.
    Het is voetbal, je kunt dat niet als een bedrijf runnen. Maar jij bent wel reeel in je woorden.
    Sommigen zeggen hier Graafschap degradeerde omdat ze slechtste waren, ja... had die club ook gemanipuleerd hadden ze ook toppers als ZIyech kunnen halen die Twente redde.
    Punt is manipulatie moet niet lonen en dat lijkt er nu wel op.
    Mijn club Cambuur schrijft groene cijfers en zakt weg in het moeras van de Juup. Geloof mij, groene cijfers, met slecht beleid heb je ook niks aan. :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    donderdag 22 maart 2018 om 06:27
    Dus jij zegt dat Munsterman voor 2010 gewoon een Clubje beheerde en daarna omdat ze Kampioen werden is doorgedraaid.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 21 maart 2018 om 10:33
    Ok.. Het is een feit dat die dingen fout zijn gegaan. Maar jij geeft aan dat het kampioenschap gekocht is en ik heb nog geen "feit" gezien die dat ondersteund.

    Alle zaken die naar voren zijn gekomen hebben plaatsgevonden na het kampioenschap. Niet minder fout, maar daarmee heb jij wel ongelijk.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    woensdag 21 maart 2018 om 10:34
    dat zijn de bewezen fouten van na het kampioenschap dus kom met die feiten van voor het kampioenschap.

    Dus niet leuk die dingen roepen die van 2011 en daarna gebeurd zijn en kom met bewijzen van mistanden van 2008.

    Het probleem daar voor je is dat die er niet zijn.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 10:57
    Alles wat je aandraagt is van na het kampioenschap;)
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 11:05
    ja want daarvoor was er helemaal niets aan de hand natuurlijk....
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 11:46
    Precies;)
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 17:18
    en is begonnen tijdens het kampioensjaar
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 19:08
    Dus na het kampioenschap. De rest ontken ik toch ook niet?
    Baal er harder van dan de supporters van andere clubs hoor geloof me maar.
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 11:50
    Een speler als Ruiz is gewoon gehaald met een deel van de Elia transfer (9 mil - 5 mil). Was de enige speler in de selectie die voor miljoenen is gehaald. Maar goed, om met je eigen woorden te sprekenl: Geloof wat je wil geloven, maar de feiten spreken anders.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 12:12
    vandaar ook de veroordeling door de onderzoekscommissie....
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 21 maart 2018 om 10:28
    Welke feiten dan?

    Hij is de enige die met een feit komt. Namelijk dat het kampioenselftal een goedkoop elftal was dat netjes volgens de regels binnen het budget moet hebben gepast. Bij alle gedonder erna waren deze spelers in ieder geval niet betrokken.
    Vind ik leuk
    harryheck +1409
    woensdag 21 maart 2018 om 12:58
    jollyrogers: WELKE feiten?????? Noem ze dan eens maar wel waarheidsgetrouw. Zomaar loze kreten schiet niet op!!!
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    donderdag 22 maart 2018 om 01:14
    Die namen stammen nog uit de góeie tijd! Ná die lichting is Munsterman té gek, de boer op gegaan, wou té snel doorpakken tot een Topclub, en dat dóe je gewoon niet in een paar jaar. Die uitschieter in 2010 met die titel was wellicht nog nét verdiend, maar als je de ineenstorting daarna bekijkt, isde conclusie toch anders, denk ik.

    Twente had het rustig aan moeten doen.

    Als ze een type-Nijland hadden gehad ipv Munsterman, stonden ze dr nu beter voor dan AZ en Utrecht(samen).
    Vind ik leuk
    twentepet +201
    woensdag 21 maart 2018 om 09:49
    Hoe doen Ajax en PSV dat dan? Kopen die niet?
    Vind ik leuk
    harryheck +1409
    woensdag 21 maart 2018 om 12:56
    als je mee wilt praten, dan graag de waarheid jollyrogers. Zo maar fabeltjes de wereld in helpen ??? Je maakt jezelf belachelijk
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    woensdag 21 maart 2018 om 09:29
    spelers met geld dat er niet was.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:24
    De arbiters, deden toen ook een duit in het zakje, voor Kessler
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:08
    Ach jolly, ook jij lult met de menigte mee.
    Alleen Ruiz was "gekocht" waar Ajax nu voor jeugdspelers die in jong voetballen voor betaald.
    Ja ja, we hadden elke club omgekocht hè.
    Ajax betaalde NAC een overwinningspremie als ze van Twente wisten te winnen.
    Twente deed daar niet aan mee tbv NEC die tegen Ajax moesten.
    Wie wilde er nu eigenlijk een kampioenschap kopen?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:41
    Een aanmoedigingspremie richting NAC is geen omkoping.
    Omkoping is om een club te vragen het tegen jou rustig aan te doen.
    Was in Spanje jarenlang tamelijk gebruikelijk.
    Hier is het nu ook niet meer toegestaan maar destijds deed Ajax niets tegen de regels.

    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:44
    Ook een aanmoedigingspremie is (terecht(!))verboden in NL !
    Maar de KNVB is altijd erg selectief in hun maatregelen of onderzoeken.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:47
    Lees je wel?
    Destijds was dat niet verboden.

    Je probeert je club te verdedigen door andere clubs te betichten van valsspelerij.
    Je hebt geluk dat je niet in de Uk zit, anders hadden clubs je een rechtszaak aan je aars gehangen naar aanleiding van dat soort uitspraken.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 09:51
    Ik denk dat wat Staatsen aangeeft slechts blijk geeft van selectieve verontwaardiging wat rond FC Twente hoogtij viert.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 10:02
    Waar hij gelijk in zou hebben als het ging om 2 identieke gebeurtenissen.
    Maar hij vergelijkt het aanbieden van een aanmoedigingspremie met (om)kopen en dat is het natuurlijk niet.

    En Ajax- NAC met aanmoedigingspremie was niet de eerste of enige keer.
    Excelsior wat AZ van van Gaal een oor aannaaide in 2007 was ook aangemoedigd uit Amsterdam al was daar het grappige natuurlijk dat PSV er uiteindelijk met de titel vandoor ging.
    En die snuiters uit Amsterdam moeten Excelsior nu nog betalen. Zo zijn ze dan ook wel weer.



    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:17
    Een aanmoedigingspremie was toentertijd ook verboden !
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:52
    Als jij geld aanbied aan een club.
    Dat zij dus goed hun best moeten doen om te winnen zodat jij kampioen wordt.
    Is toch ook kopen?
    Ik beschuldig hier niemand maar ik kom met een feit.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:19
    Het is wettelijk zelfs gewoon matchfixing in NL. Nu, in 2010 en ook toen met AZ in 2007.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 10:26
    Linky please.
    Sorry.... maar dat soort stellingen lees ik liever in een geverifieerde link dan van iemand op het internet, zeker als het zijn eigen agenda ondersteunt.
    Dat is niets speciaal tegen jou, dat is gewoon hoe ik ben... :)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:32
    Een woordvoerder van de Nederlandse voetbalbond bevestigt tegenover de NOS dat aanmoedigingspremies verboden zijn: "Negatieve prikkels zoals matchfixing kennen we, maar ook positieve prikkels zoals aanmoedigingspremies mogen niet, omdat het toch een vorm van manipulatie is. De sport moet zo zuiver mogelijk blijven", klinkt het.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 10:35
    Geef me een nou link waar uit blijkt dat ten tijde van excelsior - AZ in 2007 aanmoedigingspremies verboden waren.
    Gewoon linkie neer zetten, ik open hem zelf wel. Geen lappen tekst copy\\pasten want dit zou je ook zelf getyped kunnen hebben.

    Ik ben niet makkelijk te overtuigen, ik weet het.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 11:34
    Hier is een link dat het toentertijd niet verboden was https://www.vi.nl/nieuws/knvb-verbiedt-aanmoedigingspremies
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 11:38
    Dank, Pagan1964

    En daarom moet je dus altijd om links vragen bij gewaagde uitspraken of zelf gaan zoeken om dit soort shit onderuit te halen.
    Het is ook niet voor niks al een dik uur stil rond J.Staatsen
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 11:48
    Ik hou er ook niet van als mensen zeggen dast het zo is maar dat je hun woord er voor moet nemen. Het zit vol met vreemde vogels :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 12:52
    Precies.

    Gras is groen en de lucht is blauw zijn ongeveer de enige 2 stellingen die ik zonder link wil aannamen.

    Er komen er hier veel te veel, veel te regelmatig weg met "feiten" die ze regelrecht uit hun darmkanaal hebben getrokken en toevallig ondersteunen die "feiten" altijd net hun argument.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1893
    woensdag 21 maart 2018 om 16:13
    Je praat te stoer voor het punt dat je wilt maken. Zijn punt was namelijk dat Twente geen kampioenschap heeft geprobeerd te kopen zoals men aan het beweren is in dit topic. Hij haalt vervolgens aan dat het Ajax was die NAC een aanmoedigingspremie wilde betalen. Als er dus sprake is van kampioenschap kopen dan is Ajax eerder schuldig daaraan. Dat heeft verder niets te maken met of het legaal of illegaal was destijds.

    Het helpt soms om eens goed te lezen wat mensen bespreken ipv er midden in te springen met een krankzinnige houding.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 16:21
    "Het helpt soms om eens goed te lezen wat mensen bespreken ipv er midden in te springen met een krankzinnige houding"

    Klopt, en daar zou ik als ik jou was maar eens mee beginnen en niet als een krankzinnige je in deze discussie mengen. Een discussie die overigens al ten einde is daar J. Staatsen niet met de gevraagde link komt en dat ook niet kan komen omdat ie uit zijn kanaal aan het quoten was.

    Ik begrijp dat de layout van deze site na een x-aantal reacties de boel tamelijk onnavolgbaar maakt en ik kan me dus voorstellen dat je het spoor wat bijster bent van wie wat wanner zei.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1893
    woensdag 21 maart 2018 om 16:27
    Als dat zo is mijn excuses. Maar voor zover ik zie staan, zie ik dat je op Lucky Kes reageert.
    Vind ik leuk
    mark10776 +147
    woensdag 21 maart 2018 om 09:10
    En Sinterklaas bestaat echt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    woensdag 21 maart 2018 om 09:52
    Aan het kampioenschap was niks mis, daarna kwamen de misstanden pas door overmoedigheid. Twente blijft ontzettend veel potentie hebben.
    Al zou ik Twente nog bijna degradatie gunnen door reacties hieronder als die van Pinoyeanske en DommeLFCT65, ervanuitgaan dat je er wel in blijft uiteindelijk terwijl je laatste staat werkt niet.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 10:29
    Als Twente op de laatste speeldag laatste staat, volgt er gewoon degradatie, simpel. Dat dat misschien het einde van de club betekend zou heel pijnlijk zijn, maar helaas.
    De verzonnen degradatie destijds als “ straf” bestond in 2016 niet en is ter plekke verzonnen en dat is dus onrechtmatig.
    Nogmaals, begrijp me dus goed: de laatste dergraderd terecht, ook als het Twente is!!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5201
    woensdag 21 maart 2018 om 12:21
    Dan gaan jullie toch gewoon naar Heracles. Dat is maar een stukje omrijden. Zie je evengoed Eredivisievoetbal.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 12:25
    ha,ha, dat zou een oplossing zijn voor anderen, maar voor mij niet. Ik ga liever vaker naar Bayern Munchen als Twente ophoud te bestaan, verder heb ik niet zo heel veel meer op met de eredivisie. Niveau is toch hard achteruit gehold, sorry.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 14:19
    Naar Bayern?? Dan komen we elkaar misschien wel eens tegen als ze tegen Schalke moeten :)
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 14:55
    Dat zou te gek zijn. Ik snap jou verbazing wel ivm de samenwerking tussen de supportersgroepen, maar ik ben thuis opgevoed met Bayern München, aangezien mijn vader daar geboren is.
    Ik ben wel vaak mee geweest met de Twente supporters naar Schalke, voor de gezelligheid en beleving. Blijft een hele mooie club!!!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 13:58
    @Bossie
    Ga jij naar Feyenoord als Ajax zou ophouden te bestaan?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 11:00
    Je denkt toch niet dat ik ga uitspreken dat we er uit gaan? Wat voor een fan ben je dan?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    woensdag 21 maart 2018 om 11:31
    Als je realistisch bent maken er 3 clubs ongeveer evenveel kans op, uitspreken dat je er wel in gaat blijven getuigt van misplaatste hoogmoed. Dat uitspreken is heel iets anders dan je hoop uitspreken.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 13:09
    Vriend, ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Integendeel zelfs. Maar zolang het nog niet is afgelopen houd ik er, misschien tegen beter weten in, vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Post +195
    woensdag 21 maart 2018 om 12:12
    Klootzak dat kampioenschap is nooit gekocht geweest als je wilt veroordelen doe dat dan als je weet wat en waneer er iets gebeurt is maar niet zomaar wat roepen maar net als een grote groep hier vind jij het interessant om onwaarheden te schrijven.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1893
    woensdag 21 maart 2018 om 16:07
    El Unicum doet een heel goed verhaal over de situatie en jij reageert als eerste met precies de onzin waar hij opheldering over gaf.

    Er zijn zoveel roeptoeters in dit land, dat ik het een wonder vind hoe de intelligente personen dit land nog overeind houden.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 09:08
    Volgens mij heeft De Graafschap in een wedstrijd tegen Twente de wedstrijd verloren door meerdere goals van één man, die ze normaal gesproken niet hadden kunnen kopen, namelijk Ziyech. Eén wedstrijd kan enorm van belang zijn
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:11
    Dan had misschien een ander wel gescoort.
    Is toch lulkoek wat je zegt?
    Want dan was Ziyech naar Feyenoord gegaan en met zijn goals Feyenoord dus aan het kampioenschap geholpen?
    Zien we ook bij Ajax.
    Zonder ziyech zou Ajax nu middenmoot staan?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:37
    De KNVB heeft Twente gemaild dat zyech gekocht mocht worden , maar dat Twente dat wel een boete van 50 duizend moest betalen. Of Twente moest 3 dagen wachten en dan hoefde ze geen boete te betalen. Twente koos voor het 1e en daar is sjoerdje boos over.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 12:45
    Link? Want ik heb dit nog nooit gelezen.
    Vind ik leuk
    frollo +3
    woensdag 21 maart 2018 om 13:08
    Je vertelt hier maar het halve verhaal. De KNVB is destijds alleen akkoord gegaan omdat Twente de halve waarheid vertelde:

    FC Twente heeft bij de verkoop van Dusan Tadic 1,8 miljoen euro vergoeding voor het management van Tadic buiten de boeken gehouden. Zeven ton van dat bedrag is later via nepfacturen, die door Tadic’ management werden ingediend, uitbetaald.
    In totaal ging van de 13 miljoen transferopbrengst 3,6 miljoen euro naar het bureau Friends & Football (F&F), dat Tadic begeleidt. Dat blijkt uit interne documenten van FC Twente, die in het bezit zijn van De Twentsche Courant Tubantia.

    Bij de verkoop van Tadic in juli 2014 aan Southampton zijn er twee afzonderlijke contracten opgemaakt. In elk contract werd de helft van de exorbitant hoge bemiddelingskosten van 3,6 miljoen opgenomen. Het tweede contract werd geheimgehouden voor de KNVB. Twente wilde Hakim Ziyech van Heerenveen als opvolger van Tadic aantrekken, maar stond onder financieel toezicht van de voetbalbond. Als de KNVB had geweten dat de financiële positie van de club in werkelijkheid 1,8 miljoen euro slechter was dan door Twente gemeld, was de bond daarmee vrijwel zeker niet akkoord gegaan.

    De tweede 1,8 miljoen kon om die reden niet zomaar worden overgemaakt. Directeur Gerald van den Belt van FC Twente moest helpen om een oplossing te verzinnen voor het deel van het contract met F&F, dat de (oud) bestuurders Munsterman en Van der Laan voor de KNVB hadden verzwegen. Om de uitbetaling van het geheime tweede contract te rechtvaardigen, diende F&F vorig zomer bij Twente voor 712.500 euro nepfacturen in voor niet-verrichte werkzaamheden. Het restant, 1,1 miljoen euro, is op dit moment nog steeds niet betaald. Van den Belt zit sinds december ziek thuis. Hij moet nu vrezen voor het oordeel van de KNVB, omdat hij voor het karretje werd gespannen om mee te helpen bij het bedenken van creatieve oplossingen voor de door medebestuurders veroorzaakte chaos rond de transfer Tadic.

    FC Twente zegt in een reactie, dat de feiten bij de club al bekend waren en in januari zijn gemeld aan de onderzoekers, de KNVB en de gemeente Enschede. Van der Laan is zich van geen kwaad bewust. Hij zegt: “Ik heb na het afsluiten van de transfer van Dusan Tadic details aan de verantwoordelijken binnen FC Twente (lees: Van den Belt) doorgegeven voor verdere afwikkeling. Na enig tijd is gebleken dat men verzuimd heeft de KNVB in kennis te stellen van de extra commissie voor F&F. Ik heb hier zelf geen bemoeienis mee gehad, noch heb ik een anderen opdracht gegeven een en ander niet te melden.”
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 13:18
    Dat is onzin. Want de KNVB ging sowieso niet akkoord met de transfer, met of zonder Tadic, dus een standaard boete.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    frollo +3
    woensdag 21 maart 2018 om 13:36
    Lees je wel wat er staat? De KNVB gaf toestemming voor de Ziyech transfer op basis van de financiele situatie die niet klopte, die was 1.8 miljoen minder maar dat wist de KNVB niet omdat Twente het tweede contract van de Tadic deal had verzwegen/verborgen. De KNVB ging wel degelijk akkoord maar dan moest Twente wel de eerder genoemde 3 dagen wachten. Voor het niet wachten hebben ze een boete gekregen van 50k. Had Twente het Tadic verhaal niet verzwegen dan had de KNVB uberhaupt niet door laten gaan en was er dus helemaal geen transfer geweest. Een transfer die 50k extra kostte omdat Twente te vroeg tot actie overging. Die illegale transfer heeft Twente later nogmaals geholpen want Twente is door de transfer van Ziyech gered.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 13:42
    Twente heeft niet gewacht op een akkoord van de KNVB en kreeg daarvoor de maximale boete.
    Dus het had letterlijk niks veranderd .
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 13:18
    En in andere wedstrijden kregen ze een onverdiende penalty tegen die beslissend was. Dus begint de hetze nu ook tegen dienstdoende scheidsrechter?
    Sazzz, ik lees je comments meestal graag. Maar dit is gewoon onzin.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:16
    Zure clubje valt wel mee, alleen onze commercieel directrice moest even haar westerse mentaliteit laten zien met allerlei gelul.

    We werden overigens geen laatste, maar zijn er in de nacompetitie uitgegaan. Volledig terecht overigens, je staat aan het einde van het seizoen waar je hoort te staan. Maar neemt niet weg dat de knvb de laatste weken van de competitie totaal verkloot heeft door van alles te roepen en toezeggingen te doen die uiteindelijk niet nageleefd konden worden.

    Desondanks hoop ik wel dat Twente erin blijft, ik vrees dat ze anders weg gaan zakken in het jupiler moeras
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 18:49
    Ik gun ook Twente niet het moeras vd Jupiler.
    Maar cambuur en graafschap schrijven zwarte cijfers en vliegen eruit, Twente blijf er in en heeft een begroting van 25 milj.
    Dan loont het dus wel.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 21 maart 2018 om 10:35
    Twente is terecht niet gedegradeerd wat mij betreft. En het huidige (niet al te beste) beleid staat natuurlijk compleet los van wat er eerder is gebeurd.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    woensdag 21 maart 2018 om 12:46
    Jullie willen graag volhouden dat de misstanden pas na het kampioenschap kwamen. Maar dit is niet het geval. JA het klapte pas na het kampioenschap, maar ver daarvoor is de route ingeslagen die voor alle ellende heeft gezorgd.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 13:25
    Verklaar jezelf dan eens beste Frietbakker. Want ik kan ook wel een paar loze kreten roepen zonder onderbouwing. Zoals ik aangaf is het kampioenelftal relatief gezien één van de goedkoopste in de historie van de eredivisie. Dit zijn feiten. Waar zijn de jouwe?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    woensdag 21 maart 2018 om 14:59
    Wanneer en door wie werd Steve McCLaren aangesteld als manager?
    Wie is uiteindelijk door Twente aangewezen als zondebok?

    (Voor het kampioenschap, Joop Munsterman, Joop Munsterman)
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 15:11
    Wtf? Is dit serieus? Het is 3 uur s'middags en je bent al zo in de war?

    Je komt met een bezopen stelling aan zetten, ik vraag of je die kan onderbouwen, en je komt hier mee aan zetten? Wat heeft dat ermee te maken?

    Ik hoop dat je gauw hersteld. Sterkte.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    woensdag 21 maart 2018 om 15:19
    Vraag je nu aan mij wat Joop Munsterman met de Twente malaise te maken heeft?

    Of wat Steve McClaren met het kampioenschap te maken heeft?

    Ben je pas afgelopen jaar Twente fan geworden?
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 17:13
    alles wat je negatief over twente roept, moet je bij deze mensen onderbouwen.... de commissie was duidelijk! laat deze mensen maar onderbouwen dat het wel eerlijk was.
    Jij hebt gelijk! de boel is in het kampioensjaar al begonnen en kwam pas uit daarna. de malaise is niet van 1 jaartje....
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 17:27
    Volgens de commissie niet en die heeft het onderzocht en geen mistanden gevonden over 2010.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    donderdag 22 maart 2018 om 15:44
    Ja wat wil je hiermee zeggen? Ik zal ook wat loze kreten roepen. Van t Schip is coach bij PEC Zwolle. Hans Nijland doet iets in het bestuur bij Groningen. Bij Ajax hebben ze een grote neus. Wat wil je nou? Als je echt geen verstand heb waar je over praat ga je dan ook niet in de discussie voegen.

    Jij bent er zeker zo'n eentje die zegt, ja als jij in 2016 een keer te hard hebt gereden. Dan heb je dat in 2010 onomstotelijk ook. Bullshit. Je hebt geen flauw benul waar je over praat.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 18:38
    Cambuur en Graafschap schrijven groene cijfers maar hebben dus niet het geld wat Twente heeft... dus corruptie loont?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 08:58
    Ok, ik bijt.....

    Waar slaat hij de plank mis?

    "Vrijwel elke Nederlandse club is in de afgelopen tien jaar benadeeld door de streken van FC Twente. De Graafschap degradeerde, anderen liepen Europees voetbal mis of zagen een speler voor hun neus weggekaapt, tot op de dag van vandaag.'

    Wat is hier niet van waar?

    Of wilde je die 150.000 die er per club ontvangen zou worden (weet bedrag niet precies en weet al helemaal niet of het al betaald is) als schadevergoeding gebruiken om bovenstaande teniet te doen?

    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 09:02
    Alles.
    De Graafschap degradeerde omdat ze de slechtste waren.

    De rest heeft een kern van waarheid maar is vooral stemming makerij van iemand die duidelijk niks heeft met Twente. En dat mag natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Sargon +1455
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    De Graafschap had een slechte selectie omdat ze geen geld wilden uitgeven wat er niet was. Twente heeft dat bewust welgedaan en vervolgens gefraudeerd bij het leven.

    Dergelijk beleid hoort te worden gestraft met verplichte degradatie, zoals in het buitenland is gebeurd met bv Rangers, Fiorentina en Juventus.

    De licentiecommissie had geen ruggengraat of s omgekocht of bedreigd, waardoor Twente er veel te licht van af is gekomen. Dat ze nu op sportieve gronden kunnen degraderen is karma.



    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:39
    Rangers ging failliet en Juventus en Fiorentina hadden oa arbiters omgekocht.

    Dat is wat anders dan een te late jaarrekening en voorwaarden van een lening die niet volgens de nieuwste regel waren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:20
    Ja, de graafschap presteerde minder dan Twente en eindigde onder ze.
    Maar toen kwam er een leger lijken uit de kast bij Twente en zelfs tijdens de onderzoeken deden ze er nog van alles aan om de boel te belazeren. Resultaat was degradatie als straf.

    Probleem voor de graafschap was dat ze zo ongeveer tijdens de nacompetitie iedere dag een ander status kregen.
    Niet zo zeer Twente's schuld omdat de knvb er een teringzooi van maakte. Maar ja... oorzaak en gevolg. Had Twente zich gedragen had de knvb er geen teringzooi van kunnen maken
    De graafschap was wel degelijk de dupe.

    Ziyech had nu nooit bij Ajax gespeeld als Twente niet ondanks een transferverbod gewoon Feyenoord aftroefde en de boete voor lief nam.
    Doorverkoop aan Ajax leverde ze een dikke winst op waar ze eigenlijk nooit recht op had moeten hebben en op hetzelfde moment boren ze dus Feyenoord een dikke doorverkoopwinst door de neus.

    Ze hadden in Enschede destijds in 1 keer de stekker er uit moeten trekken. Club opblazen en onderop opnieuw beginnen.
    Dit verhaal blijft tweente tot in de oudheid achtervolgen maar als je destijds hadden gezegd: ja, we hebben er ene puinhoop van gemaakt, we trekken de stekker er uit en gaan in de hoofdklasse (of 3de divisiewhatever) opnieuw beginnen dan had dat op sympathie uit de lande kunnen rekenen.
    Nu krijg je de hoon uit het land nog een paar decennia.

    1860 Munchen trok vorig jaar de stekker eruit (andere redenen maar goed), zijn opnieuw begonnen in de regionalliga Sudwest en nemen 30.000 man mee naar een uitwedstrijd bij Nurnberg II en heel Duitsland houdt weer van die club.
    En Twente blijft maar het ene met het andere gat dichten.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:06
    Maar Twente is juist bestraft door de KNVB en al die andere clubs (oa NAC, Ajax, Feyenoord, Groningen, Utrecht, Vitesse, Roda, sparta en MVV ) niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:27
    Wie van die clubs heeft willen en wetens een schaduwboekhouding ingeleverd bij de licentie commissie?
    Behalve schulden, wat hebben die clubs gedaan wat ook maar enigszins te vergelijken is met wat er bij Twente is gebeurd?
    Er zijn wel meer clubs met schulden geweest en die bestaan nu niet meer. Jouw rijtje heeft het vege lijf weten te redden, anderen verging dat minder.


    Schuld hebben en de begroting niet rond krijgen word je dus wel voor gestraft als club. in de rottigste categorie zitten en je moet de knvb om toestemming vragen om de elektriciteitsrekening te betalen.
    Twente stond midden in die categorie met 2 opgestoken middelvingers naar de licentiecommissie ten tijde van het aankopen van Ziyech.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:46
    Al die clubs zijn gepakt op oa belastingfraude en valsheid in geschrifte.
    Dus al die clubs hebben een valse jaarreking ed naar de KNVB gestuurd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:58
    Karel Aalbers is gepakt daarop, niet Vitesse.
    En hij is ook niet schuldig bevonden.
    Dat is misschien wat voor jou niet telt, maar wel voor de rechter.
    Gelukkig ben jij geen rechter, anders gingen er een boel onschuldige mensen de cel in
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:11
    Nee vitesse. En of ze schuldig zijn bevonden.

    Het OM bevestigde gisteren dat een strafzaak wegens valsheid in geschrifte en belastingfraude bij spelerstransfers in de periode onder voorzitter Karel Aalbers, is afgedaan met een boete.

    Vitesse is ook af van de Fiod. De fiscale opsporingsdienst, die ook betrokken was bij het strafrechtelijk onderzoek, is akkoord gegaan met een naheffing.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:28
    Je hebt gelijk, ik was even vergeten van die feiten met de transfer van Machlas.
    Aan de andere kant: je bent onschuldig totdat een rechter anders beslist en als je bestraft bent, dan kan je daar niet nog één keer voor hetzelfde vergrijp bestraft worden.
    Vind ik leuk
    3Bier +7610
    woensdag 21 maart 2018 om 10:46
    Ik snap dat je je clubje wilt verdedigen maar belastingfraude heeft de KNVB niks mee te maken. Dat is iets tussen de OM en de club of bestuurder. In die tijd werden de jaarrekeningen niet gecontroleerd door de KNVB. Er was toen niet een strenge licentiecommissie met categorie indelingen e.d.
    Grootste probleem is dat Twente de boel bleef belazeren toen ze al in onderzoek waren bij de KNVB. De valse facturen in de Tadic deal zorgde ervoor dat die kostenpost uit de boeken werd gehouden. Hierdoor wist de KNVB niet dat de schuld daadwerkelijk hoger was dan wat er in de boeken vermeld stond. Daarover schreef TC/Tubancia toendertijd: Daarnaast meldt het eerdergenoemde medium dat de Tukkers de handen dicht mogen knijpen met het feit dat Hakim Ziyech momenteel voor de club speelt. "Als de KNVB had geweten dat de financiële positie van de club in werkelijkheid 1,8 miljoen euro slechter was dan door Twente gemeld, was de bond vrijwel zeker niet akkoord gegaan met het aantrekken van Ziyech", zo valt te lezen.

    Twente heeft de boel voor de gek gehouden en ook al kunnen de supporters daar helemaal niks aan doen, het zal ze wel sieren als ze niet steeds met hun vingertje naar andere clubs wijzen. Dat zijn totaal andere situaties.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 11:13
    Dat is onzin.Toentertijd had je ook een licentiecommissie en moest je ook je jaarrekeningen indienen. Je had geen categorie indelingen , maar dat is er straks ook niet meer.
    Dat tubantia verhaal klopt ook niet, want twente heeft ziyech gehaald zonder toestemming en daar stond een standaard boete op.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 13:03
    Je blijft maar ongefundeerde beschuldigingen richting andere clubs er uit gooien hier. En wanneer gevraagd om links die je "feiten" ondersteunen blijft het angstvallig stil. (Zit nog steeds te wachten op de link die zegt dat aanmoedigingspremie voor excelsior door Ajax in 2007 bij de wet verboden was.... bij de wet nog wel)


    Je snapt hopelijk wel dat een verschil van mening zoals Feyenoord dat had met de FIOD (wie moet de belasting op tekengeld betalen, de club of de speler die het ontvangt; FIOD vond club, club vond speler) niet te vergelijken is met wat er bij Twente speelde en ook helemaal geen invloed heeft op de ingediende begroting?

    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 15:02
    Tuurlijk heeft dat invloed op de begroting. En waarom zal bij belastingfraude andere clubs niet benadeeld zijn, maar bij voorwaarden van een lening wel ? Eerder anders om natuurlijk.

    Ik zet elke keer netjes de link eronder , ook bij de matchfixing van ajax.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:12
    Sowieso 10 jaar slaat hij een hele balk mis
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:03
    Ik ben het wel een beetje met je eens. Voor Twente was degradatie destijds niks geen grootmoedigheid, maar een direct faillissement. Dan heb je als club ook geen keus dan er voor te vechten, hoe fout anderen dat ook mogen vinden.
    Ik moet wel zeggen dat het huidige beleid wel wat raar overkomt. Tientallen contract spelers, spelers halen als Maher en El Hamdoei, etc die spelen ook niet voor een grijpstuiver. Ook de selectieve verontwaardiging van Vak-P de afgelopen jaren toont weinig tekenen van zelfreflectie, of het nou gaat om het home of de sportieve maillaisse waar ze in zitten. Ik ben geen fan van Leon ten Voorde, maar zijn column van maandag (?) klopte volgens mij wel aardig.

    Eigenlijk verwacht ik dat Twente op het allerlaatste moment de rode lantaarn overdraagt aan Roda en dat ze via de nacompetitie ook op miraculeuze wijze niet degraderen. Twente is toch een grote club t.o.v. de Juup clubs en dat gaat ze onbewust helpen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    woensdag 21 maart 2018 om 09:11
    We blijven er wel in.
    Maar hoop ook dat dan het afgeven op Twente een keer afgelopen is.
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    Ach trollen zullen er altijd zijn.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Of Twente erin blijft, weet ik niet, maar ik kan je garanderen dat het afgeven niet eerder ophoud totdat er een nieuw schandaal bij een andere club wordt ontdekt. Het is nou eenmaal zo dat men graag in het verleden blijft hangen en daarop blijven afgeven.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 09:38
    Vooral Ajacieden houden ook maar niet op om over het gemeentegeld te beginnen tegen PSV, tegen Feyenoorders te blaten dat het weer 18 jaar zal duren; fans van diverse clubs beginnen steeds over helemaal niks in Amsterdam, Vitessenaren krijgen te horen dat ze hun ziel aan de Ruski’s hebben verkocht enz. enz. Dit even ter relativering.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:39]
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:44
    Precies, je bevestigd hiermee dus mijn waarneming.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 09:51
    Haha, dat is eigenlijk wel zo ja. Wilde alleen aangeven dat Twentenaren niet de enigen zijn die irritante, repeterende plaat hebben te verduren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:23
    Roda heeft een begroting van JPL niveau. Daarnaast spelen ze op het belachelijke kunstgras. Daar moeten clubs statement van maken. Dit is een club die teruggeschopt moet worden naar JPL. Kunstgras maakt de competitie belachelijk en het niveau lager. Hopelijk lukt het ons om er in te blijven. Na 3 jaar straf is het wel genoeg geweest. Ellende en slapeloze nachten zat gehad.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:29
    Volgens mij won Heracles onlangs voor het eerst weer een uitwedstrijd sinds vorig jaar ergens? En dan wonnen ze ook nog eens bij Roda.....op kunstgras....dus hoelang geleden op ECHT gras??
    Dat wil zeggen dat zij al die punten hebben gehaald op kunstgras, hoezo benadelen van andere clubs....
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 18:56
    Roda moet weg omdat ze jupiler niveau zijn of iets met gras.
    En jullie halen spelers terwijl er miljoenen schuld is en toch vind je dat jullie recht op blijven hebben... mmmm.Ik geloof niet dat je begrepen hebt wat mensen bij je club gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    Ero +294
    woensdag 21 maart 2018 om 09:03
    Hij heeft 100% gelijk. Twente heeft volgens mij de 4e begroting van de Eredivisie, waardoor ze spelers kunnen halen van het kaliber Maher. El Hamdaoui zal er ook niet voor een voedselbonnetje rondlopen.

    Daarnaast profiteert Twente nog altijd straffeloos van de illegale praktijken. Denk daarbij alleen maar aan de faciliteiten die ermee betaald konden worden.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +952
    woensdag 21 maart 2018 om 15:34
    We moeten ook niet vergeten van welke club Sjoerd supporter is. NAC voelt zich flink benadeeld door fc Twente. Onder meer doordat Fc Twente er met unal vandoor ging ipv nac. Dat, en nog een aantal andere dingen zorgen ervoor dat het diep zit bij de bredase supporters.

    De hele voetballerij is met de enorme belangen en commercie eromheen doelwit van de superrijken. De noodzaak om te presteren nodigt uit om alles in het werk te stellen om tot prestaties te komen. Zo zijn er ook clubs die 600 mln schuld hebben en dan het trainingscomplex verkopen aan de stad om dat complex voor 1 euro weer terug te krijgen.

    Ik heb er daarom niet zoveel mee om overal boehoe te roepen als ik de kans krijg. Gewoon accepteren dat je belazerd wordt. Dat word je in de supermarkt ook namelijk.

    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:33
    Daarom is t gerechtigheid als ze degraderen! Uiteraard kunnen fans hier niets aan doen..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2511
    woensdag 21 maart 2018 om 08:34
    Dit jaar wordt FC Twente daarvoor beloond met een directe degradatie naar de Jupiler League......
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    woensdag 21 maart 2018 om 08:35
    Fc twente heeft zichzelf benadeeld. Lul toch niet zo sjoerd.
    Vind ik leuk
    mazu +1656
    woensdag 21 maart 2018 om 08:39
    Fc List en Bedrog, er is niets veranderd
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:40
    Sjoerd de man met de grote duim. Hoezo zijn bijna alle ED clubs de laatste 10 jaar door Twente benadeeld en waarom is de Graafschap de dupe geworden van Twente. Was de Graafschap niet gewoon reglementair gedegradeerd en hadden ze bijna de mazzel dat ze toch in de ED mochten blijven. Moet Twente eerst andere clubs vragen of ze aub een speler mogen kopen of dat andere clubs daar belang in hebben maar dan voor een lager bedrag. Hebben niet veel NL clubs geprofiteerd van de centen van Twente door spelers veel te duur aan hen te verkopen. Heeft Twente Europees niet veel punten binnen gehaald voor het NL voetbal. Juist de media heeft het NL voetbal neer gesabeld, door eenzijdige verhalen ( vaak gebaseerd op emotie en niet op feiten) en daar heeft Sjoerd zijn steentje aan bijgedragen. Sjoerd er zijn meer clubs in NL dan het clubje dat jouw voorliefde heeft.
    Het gegeven dat Twente als enige tegengestemd heeft, wat is daar vreemd aan. Twente heeft aan den lijve mogen ervaren hoe die andere schijnheiligen alles in het werk hebben gesteld om gezamenlijk Twente op illegale wijze uit te perzen ( met allerlei bedachte straffen die nergens als zodanig beschreven stonden en met medewerking van de KNVB) en de media deed daar net zo hard aan mee.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 08:46
    Voorbeeldje: FC Twente kocht Ziyech terwijl ze dat volgens de regels niet mochten. De in verhouding totaal belachelijk lage sanctie zal wel een van die dingen zijn die daardoor is aangescherpt achteraf. Blijkbaar flikten clubs het niet eerder om brutaalweg zoiets te doen. Voor je nu tegen mij gaat schreeuwen: van mij hoeft Twente nu niet te degraderen hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 08:59
    Twente had de boete betaald voor die sanctie die daar op volgde.
    Ziyech was niet met zwart geld of zo gekocht.
    En alleen Feyenoord had belang bij Ziyech, bood meer geld, toch was het Ziyech zelf die voor Twente koos.
    Hoezo hebben de rest van de clubs hier nadeel van gehad?
    PSV had zoiets daarvoor ook al eens gehad.
    Een ingecalculeerde boete betaald vanwege verkopen grond aan de gemeente.
    Hoor je ons toch ook niet telkens weer over.
    En hoezo 10 jaar?
    In 2010 werd Twente legaal kampioen, in 2011 liep het kampioenschap net mis en toen begon het gesodemieter waar ik me nog steeds diep voor schaam.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Het was maar 1 voorbeeldje. Feyenoord werd erdoor benadeeld ja, maar ook de kleinere clubs waar Twente tegen speelde. Van die situatie bij PSV ben ik onvoldoende op de hoogte. En je kunt goed gelijk hebben dat Mossou met die 10 jaar flink overdrijft. Dat mensen bij dat kampioenschap nu ook vraagtekens plaatsen, is mogelijk volkomen onterecht (en dan dus ook zuur voor jullie), maar niet onlogisch. Desalniettemin wens ik je veel succes. En mocht FC Twente degraderen, dan hoop ik dat de club dat weet te overleven en gauw weer terug is in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:35
    Dat vrijwel heel Nederland, op een enkeling na, een antisympathie voor Twente heeft begrijp ik heel goed.
    Ik kan het alleen niet uitstaan dat alleen en ook alleen Twente de boeman wordt toegeschoven terwijl het in het verleden toch meerdere clubs waren met zwart geld affaires etc.
    Ook vind ik het vervelend iedere keer te moeten lezen van hoe gemmen Twente wel niet was en dit ook van mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten en maar meelullen.
    Oke, net wat ik hiervoor ook zei, het was ook beschamend wat Munsterman en Co hebben aangericht.
    Maar Twente heeft hiervoor, hoe zuur het ook klinkt, de maximale straffen van wat ze konden krijgen gekregen.
    Licentie intrekken? Had de KNVB niet de belofte moeten doen dat als Twente voor een bepaalde datum de zaakjes voor elkaar hadden dat dit niet zou gebeure.
    Niet wetend dat dit ook daadwerkelijk lukte.
    Remember, de Houdini act volgens de KNVB.
    Als Twente degradeerd, wat ik wel zie aankomen, hebben ze dat aan hun zelf te wijten maar ik hoop gewoon dat daarmee ook een keertje ophoud met telkens die verwijten.
    Misschien houden ze dan wel op met het bestaan.
    Ik hoop het niet want dan zul je me n
    hier nooit meer horen.
    Dan heb ik nml geen club meer te supporten en heb ik hier niets meer te zoeken.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 09:46
    Lees ff hierboven een andere reactie van me: er zijn meer clubs waarvan supporters steeds maar hetzelfde riedeltje moeten aanhoren, tot vervelens en irriterens toe. Ben het wel met je eens dat het niet zo is dat FC Twente ‘zwart’ was en alle andere clubs ‘wit’. Volgens mij zijn er trouwens veel meer mensen dan jij denkt die net als jij hopen dat jouw club het overleeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:49
    Sjoerd heeft hier gewoon gelijk. Twente heeft niet legaal gehandeld na hun kampioenschap. Dit heeft clubs gewoon benadeeld, einde verhaal.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2523
    woensdag 21 maart 2018 om 09:04
    Fc Twente.....dat zijn toch eigenlijk densupporters...en die hebben niets verkeerd gedaan dacht ik.
    Het is eigenlijk raar dat mannen als Munsterman en consorten niet persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor alle ellende.
    Die hebben de boel lopen flessen om zo lang mogelijk op het pluche te mogen zitten.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:08
    Idd munsterman kan nu lekker lachen om alles wat er gebeurt is. En ondanks dat ik Twente de degradatie gun is het niet aan de supporters te danken. De echte dan, niet de mannetjes die gloryhunters zijn waar er genoeg van zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:59
    En mensen blijven nog roepen ook " ik zou het sneu vinden voor de supporters" nou ik niet, na de titel in 2010 dachten de supporters ook dat ze het nieuwe Barca waren, de ideale voedingsbodem voor de heer Munsterman die daardoor alleen nog maar meer dacht dat hij de koning was.
    1 titel maakt je nog geen topclub, en dat is wel wat de supporters dachten, ik heb er zelfs horen zeggen, nu zijn we aan de top en daar blijven we.
    Nu gaan jullie eruit en daar eindigt het, net geen 50 jaar bestaan.
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    En waarom zou Twente geen topclub kunnen worden? Alsof de grote drie het alleenrecht hebben op die status. De weg naar de top was rechtmatig. De weg om er te blijven was niet goed, maar dat had ook best anders gekund. Twente heeft een achterban die te vergelijken is met PSV, ook een provinciale club. PSV is een topclub geworden door Philips, niets meer en niets minder. Feitelijk hebben alleen Feyenoord en Ajax een achterban die zich over het hele land verspreidt.
    Degradatie of niet, in potentie blijft FC Twente met haar achterland een topclub. De supporters zullen op de blaren moeten zitten, hoort er helaas bij. Maar Twente komt wel weer bovendrijven, ben ik van overtuigd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:25
    Ook az heeft de potentie om een topclub te worden, en dat Twente en PSV qia supporters aantallen de twee grootste provincieclubs zijn zegt dan weer veel over de trouwheid van Tukkers en Brabanders, ik ken bijvoorbeeld een best aantal gelderlanders, en die zijn of voor ajax of voor feyenoord, dan denk ik je hebt Vitesse om de hoek, support your local.
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    woensdag 21 maart 2018 om 09:30
    Om dezelfde reden in Groningen - Ajax straks wel uitverkocht :)
    Ik vind trouwens dat AZ qua beleid wel potentie heeft, maar onvoldoende financiele middelen kan genereren buiten de transferinkomsten om. AZ is een club te midden van een door Ajax fans gedomineerd gebied. Dat scheelt zo veel inkomsten. AZ kan hooguit incidenteel meestrijden om het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    woensdag 21 maart 2018 om 10:05
    AZ bewijst op dit moment dat het ook op normale wijze kan. Een 'nieuw' Twente kan dat ook weer bereiken. Met dat hondstrouwe publiek, en een mooie centrale plek in een groot verzorgingsgebied (ook Duitsland!) kan er genoeg geld uit het bedrijfsleven worden gegenereerd, en moet Twente in staat zijn om de grotere voetbaltalenten uit de regio aan zich te binden.
    Voeg daar slimme aankopen zoals Ruiz en Douglas aan toe, en Twente staat weer in de top 6.
    Maar op de 18e plaats, en met deze klungels aan het roer, gaat dat echt nog even duren, vrees ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:15
    FcTwente 1965
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:21
    Correct, sorry ik dacht 1969.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:35
    Fc Twente 1965.....1965!!!
    Lagere school rekenen levert het mooie sommetje op: 2018 - 1965= 53 jaar !!!
    Door deze ongelofelijk blunder kan ik jouw echt niet meer serieus nemen.
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 09:45
    Ken je feiten, want het 50 jarige bestaan hebben we al gehad. Daar eindig ik mijn verhaal, net geen drie zinnen.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 13:06
    Dat was toch precies in die rottige tijd dat onduidelijk was wat FC Twente nou boven het hoofd hing?
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 16:47
    correct.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:04
    Ik denk dat je Twente hier toch als een te net kindje van de klas neerzet. Je doet net alsof er geen wanbeleid is gevoerd, geen bedrog heeft plaatsgevonden en de KNVB niet na tig maal overleg met de hand over het hart heeft gestreken. Nee in plaats daarvan treft Twente geen enkele blaam en ligt het volgens u aan de Media. In andere landen wordt je dan minstens één divisie terug gezet. Maar hier niet, want dat zou Twente wel eens de kop kunnen kosten. Dat heeft heel veel ED clubs wel degelijk benadeeld. Er zijn ook clubs gedegradeerd terwijl Twente de boel belazerde en zo kampioen kon worden. Zo erg dat haast heel Nederland Twente wel kan uitspugen nu. Het zou Twente sieren als ze de hand in eigen boezem staken en het verlies had genomen. Als Twente nu degradeert zie ik dat als gerechtigheid na jaren van bedrog. En ja, dat is jammer voor zo'n mooie club met grote aanhang. Maar ook wel ergens terecht. Sjoerd heeft hier een heel terecht punt.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    Als de knvb had gedaan wat ze moesten doen en wat in bijna elk ander land gebeurd na zulke frauduleuse wangedragingen was twente op dat moment teruggezet naar een lagere divisie. In plaats daarvan kregen ze "mildere" straffen om zo twente maar in de eredivisie te houden waardoor andere ploegen waaronder de graafschap (die wel de zaken op de juiste manier op orde hadden) degradeerden en de dupe werden van het wangedrag van twente. Dus roep niet dat jullie te zwaar bestraft zijn, jullie hebben geluk gehad! Dat twente als enige tegen gestemd heeft is ook meer dan logisch aangezien het voor hun dan moeilijker wordt hun licentie te behouden. Hadden ze zich aan de regels gehouden en zichzelf niet groter willen voordoen dan ze zijn was dit allemaal niet gebeurd. Mocht het toch allemaal mis gaan.... er is altijd nog heracles.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:50
    Voor het Woord Twente kan je ook bijna alle andere ED clubs plaatsen. Het enige verschil met Twente is: bij andere clubs werden zulke daden met de mantel der liefde bedekt en heeft de KNVB geen straffen uitgedeeld. Bij Twente was het meer van wie heeft de grootse de KNVB of Munsterman, vanaf het moment dat de KNVB een stok had om de hond te slaan zijn ze blijven slaan, ook op momenten dat er al geslagen was voor diezelfde overtredingen. Dat is het grote verschil in deze. Het bestuur van Twente heeft gegokt en verloren, heeft de straf ( die vooraf vastgesteld was voor bepaalde vergrijpen) geaccepteerd , zelfs straffen die niet konden. Zo is Twente gestraft voor het te laat in leveren van een jaarrekening ( het maximale wat daarvoor mogelijk was) terwijl de jaarrekening wel op tijd ingeleverd was, maar na dat de KNVB deze maanden in het bezit had, hebben zij ( althans volgens de KNVB) een kronkel gevonden in deze jaarrekening en deze vervolgens aan Twente terug gestuurd met een straf voor het niet op orde hebben van de boekhouding ( was een verschil van inzicht tussen de KNVB en een algemeen erkende manier van hypotheek aflossen nml over 30 jaar) en een straf voor het te laat inleveren van de jaarrekening. Het 1e zou kunnen maar het 2e sloeg echt nergens op. Het samenwerken met Doyen is in dezelfde tijd ook tussen Ajax en PSV en Doyen geweest. Daar waren openlijk afspraken gemaakt over dat Doyen bepaalde welke jeugdspelers voor welk bedrag verkocht moesten worden. Bij Twente kwam er een gehackt bericht binnen dat er een 2e contract tussen Twente en Doyen zou spelen, waarvan uit de inhoud te lezen zou kunnen zijn dat Doyen inspraak had in welke speler er verkocht moest worden en voor welke prijs. Dit bericht van de hackers is gewoon als waar aangenomen en niet onderzocht, waarop weer de zwaarste sanctie uit de kast gehaald werd. Ajax en PSV hebben niet eens een onderzoek naar hun handelen met Doyen gehad. Dus ja Twente heeft gegokt en het risico genomen op een sanctie, maar wat hebben andere clubs daardoor aan nadeel gehad, 0,0.
    Vind ik leuk
    Sargon +1455
    woensdag 21 maart 2018 om 23:29
    Arme kerel, je zit nog steeds in de ontkenningsfase.

    Wanneer Twente spelers koopt die ze eigenlijk niet kunnen betalen eindigen ze daarmee hoger in de competitie en krijgen ze meer tv gelden ten koste van andere clubs.

    Alle andere clubs zijn benadeeld.

    Maar ja, volgens de Tukkerse Calimero's is het een heksenjacht. Met die mentaliteit kweek je weinig sympathie buiten vak P.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:06
    Sargon ik kan je geruststellen ik ben alles behalve een arme kerel.
    Jouw verhaal is wel heel kort door de bocht. Ten 1e waar haal jij het vandaan dat Twente die spelers niet kon betalen?
    Twente heeft het geld tekort op een creatieve wijze opgelost en daarvoor geldverstrekkers gevonden. Niets meer en niets minder. Dat dit via geldverstrekkers gegaan is waarvan de KNVB achteraf vindt dat men via hen geen geld mag lenen is een andere zaak ( is in beginsel gewoon goedgekeurd door de KNVB en ook andere ED clubs hebben via deze geldverstrekker geleend ( maar dat mag dan weer wel))
    De enige speler die buiten de regels om gekocht is is Ziyech. Niet dat Twente die niet had mogen kopen, maar ze hebben daarvoor geen toestemming gevraagd aan de KNVB, terwijl dat eigenlijk wel moest. Voor deze overtreding stond een straf en deze heeft Twente gewoon ingecalculeerd. Dus gewoon gebruik gemaakt van de regels. je mag hem alsnog kopen maar dan betaal je wel een boete. Alle spelers zijn overigens gewoon betaald dus ook het fabeltje dat ze ze niet konden betalen kan daarmee uit de wereld.

    Als je een club af wilt rekenen op het niet kunnen betalen van spelers en daarom vindt dat ze minder tv geld enzovoorts verdienen, leeft je dan eens in in hoe spelers betaald worden. Vaak wordt een speler ver meerdere perioden betaald ( omdat een club op dat moment niet het hele bedrag op kan hoesten) daarmee zadelen ze de verkopende club op met een dilemma. Zij kunnen niet het volledige bedrag uitgeven aan een andere speler, omdat ze dat bedrag gewoonweg nog niet ontvangen hebben. Dus veel clubs zouden te veel tv gelden ontvangen in jouw beleving.

    Ik zit niet in de ontkenningsfase en hb daar ook niet ingezeten. Ik loop al te lang mee in deze wereld om te denken dat iemand onschuldig is. Enkele bestuursleden van Twente hebben tevele risico genomen en hebben (toen ze daar achter kwamen) van alle sgeprobeerd om die fout te herstellen. In plaats van het te herstellen heeft dit geleid tot nog meer problemen. Dat kan ik beamen.
    Dat er een heksenjacht plaats vind richting Twente kan een ieder die zich meer in het verhaal verdiept ( en niet het door de Media en enkele KNVB leden gecreeerde erhaal) en dat afzet naar wat er bij andere clubs gebeurd is bevestigen.

    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:58
    Sjoerd Moussou is een verkapte Naccer. Die niet als journalist schrijft op juiste feiten, maar zijn supporter gedrag toont. Evenals meneer van Hooijdonk. Die het ook denkt te weten. Beiden zijn het geen figuurlijke Ratten, maar letterlijke.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 08:59
    Wat een onzin van Mossou. Met geen enkele concreet voorbeeld. Waarom werden al die andere clubs nooit bestraft ? Toen zijn clubje NAC fraude pleegde hoorde je sjoerdje niet.

    Het enige wat klopt is dat het hele schoolplein hoopt dat Twente degradeert , inclusief de arbiters en de KNVB.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:02
    Graag concreet voorbeeld mbt NAC, svp? Gemeente hielp niet maar schotelde NAC WURGcontract stadion voor, NAC heeft bijna het duurste stadion van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    twentegoal +494
    woensdag 21 maart 2018 om 09:17
    Schei toch uit, overal wordt gesjoemeld, dat het niet uitkomt? wat zegt dat, wat een naiviteit
    Vind ik leuk
    Sargon +1455
    woensdag 21 maart 2018 om 23:32
    Ik begrijp dat je als Tukker denkt dat iedereen liegt en bedriegt. Gelukkig zijn jullie de uitzondering.

    Bij bv. NAC, Willem II en Roda is teveel geld uitgegeven, maar niet gefraudeerd. Die clubs hebben ten koste van degradatie de tering weer naar de nering gezet. Dat Twente dat voorbeeld mag volgen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:18
    De directies van de voetbalclubs Ajax en NAC hebben gisteren geschokt gereageerd op de invallen door de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD), waarbij in totaal vijf personen werden aangehouden op verdenking van belastingfraude en valsheid in geschrifte.. In totaal zitten volgens justitie vijf mensen vast. Wie de vijfde is, is niet bekend.

    Vermoedelijk in een speurtocht naar zwart geld is de Knvb benaderd door de Fiod met de vraag of de bond bereid was de Fiscale Inlichtingen en Opsporingen Dienst inzage te geven in het Transfer Matching System (tms).
    Het TMS dient onder meer om een dam op te werpen tegen de zwartgeldstromen in het internationale voetbal en ter controle van vergoedingen voor zaakwaarnemers
    De Knvb kon en wilde echter niet op dat verzoek ingaan. 'dit ging ons iets te ver. Het systeem bevat naast informatie over de clubs talloze FIFA-documenten waarvoor de Knvb geheimhoudingsplicht heeft', aldus Van der Laan. Vi.nl

    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:38
    Ik hopp echt dat er nu een gigantische beerput open gaat, kijken hoe stil het hier wordt...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:10
    Dat hoop ik ook. Groningen-Nijland- Zaakwaarnener Pavlovic. Hou die sneakerd van een Nijland in de gaten.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 11:11
    Ik hou niemand in de gaten, daar zijn anderen voor ;-))
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    woensdag 21 maart 2018 om 09:48
    Schande! Verplichte degradatie! Nee, die club had nooit meer mogen bestaan! Wat een onzin dat ze hiermee weg komen!

    Oh dit is NAC en geen Twente? Dan heb ik niks gezegd.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:56
    De reactie , toen fraude van ajax (en nac) aan het licht kwam, van de KNVB zeg eigenlijk alles :

    Vermoedelijk in een speurtocht naar zwart geld is de Knvb benaderd door de Fiod met de vraag of de bond bereid was de Fiscale Inlichtingen en Opsporingen Dienst inzage te geven in het Transfer Matching System (tms).

    De Knvb kon en wilde echter niet op dat verzoek ingaan. 'dit ging ons iets te ver.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:29
    Ah kijk eens aan, daar is het artikel weer wat alleen maar door Twente aanhangers erbij wordt gehaald om aan te tonen dat Twente niet de enige club is die heeft gesjoemeld. Zetten jullie er dan voortaan ook bij dat dit ging om de contracten van de gebroeders Arveladze en dat dit eind jaren '90 en begin van deze eeuw speelde.

    Daarbij, en ik praat het daarmee niet goed, maar was dit een kleinigheidje in vergelijking met wat Munsterman en consorten van 2011 tot 2016 hebben geflikt.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:35
    Onzin. Dit was strafrechtelijk veel zwaarder. De bestuurders kwamen zelfs in de cel terecht.
    Munsterman hoefde echt niet de cel in omdat de voorwaarden van een lening niet mee waren gestuurd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:05
    Nee, dat klopt. Reden dat die bestuurders toen een paar dagen in de cel hebben gezeten was omdat de FIOD een inval had gedaan. Dat is de overheid. Dat Munsterman de cel niet in hoefde was omdat hij de KNVB heeft misleid met heel dat Doyen contract en niet de overheid. De KNVB heeft namelijk geen bevoegdheid om iemand in de cel te zetten. Maar ik ben wel eens benieuwd wat de uitkomst van het FIOD onderzoek bij Twente heeft opgeleverd. Bij ons ging het destijds om 1 speler, ik geloof dat het er bij Twente iets meer waren.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 11:20
    FIOD is bijna rond. Helaas is 1 constructie niet goed gekeurd. Bezig met een schikking. Die zal ongeveer te hoogte zijn van wat de oud bestuurders maximaal zouden bijdrage bij een eventuele naheffing en/of boete.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:13
    Waarom is dit nog niet in het landelijk nieuws verschenen? AD, telegraaf, trouw, Tubantia? Waar zijn de journalisten? Dit is voor elke club van belang en voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    twentegoal +494
    woensdag 21 maart 2018 om 09:16
    Idd allemaal selectieve verontwaardiging, zoiets noemt men dan journalist, pure stemmingmakerij,
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:51
    Echt waar, jullie zijn allemaal nog erger dan kinderen, jullie club wordt terecht aangesproken en jullie vliegen in de calimero modus, jullie Twente supporters zijn de enige die "het echte verhaal" kennen,
    Maar je zou ook kunnen stellen dat julie of naief of arrogant zijn door hier telkens te beweren dat iedereen het fout zag behalve jullie.
    Heel fc Twente droeg Munsterman op handen, de media en aandachtsgeile Joop, terwijl die zelfde supporters nu moeilijk doen als Gert Jan Verbeek weer eens met zijn bol op tv is, terrecht overigens, echter jullie liepen allemaal als een stel lemmingen achter joop aan die jullie zo de afgrond in dirigeerde, en hij hield zo van Twente, haha hij hield van Joop Munsterman en niemand anders.

    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 21 maart 2018 om 09:17
    Weer in dat slachtofferrolletje. Dit jaar heeft Twente het aan zichzelf te danken. Heeft de KNVB en arbitrage niks mee te maken. Ze hebben gewoon veel verkeerde spelers gehaald na het "succes" van vorig seizoen. Toen had Ted van Leeuwen met weinig geld een prima selectie neergezet. Dat heeft van Halst beduidend minder gedaan. Ook de trainerswissel heeft averechts gewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat Hake niet in degradatiegevaar was geweest. Twente heeft deze mogelijke degradatie volledig aan zichzelf te wijten.
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 09:50
    Geen slachtofferrol, dit jaar komt ook door onszelf en wanbeleid. Maar ga na drie jaar niet blijven janken over alles wat andere clubs wel niet hebben misgelopen. Op die blaren hebben we gezeten en zitten we nog. Degraderen we? Dan hebben we dat ook aan onszelf te danken en niet aan alle andere 17 clubs. Net zoals De Graafschap zelf is gedegradeerd destijds.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:01
    Evt degradatie is niet te vergelijken met afpakken van licentie. Wat bij Haarlem, FC Wageningen etc is gebeurd. Wellicht kan KNVB mocht Twente laatste worden, de eredivisie uitbreiden met twee clubs.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    woensdag 21 maart 2018 om 09:05
    Wat heeft iedereen toch tegen Twente? Zou toch zonde zijn als een volksclub als Twente zou degraderen?

    En dan? Wordt FC Twente vervangen door een club als Fortuna? Nou daar wordt de competitie beter van.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 09:10
    Op dit moment ontlopen ze elkaar niet veel. En wat iedereen tegen Twente heeft is vrij duidelijk. Flinke misstappen begaan, daar vrij mild voor gestraft worden, maar daar nog steeds over lopen huilen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:23
    Oa Nac , Ajax, feyenoord , utrecht, Vitesse , groningen ,Sparta, Roda en MVV hebben vele grotere misstappen begaan en zijn nooit bestraft door de KNVB. Daar hoor je toch ook niemand over. Mensen laten ze te makkelijk bespelen door de media. Stemmen straks ook op de kant die ze zijn opgestuurd door de media.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    woensdag 21 maart 2018 om 09:28
    Op wie stem jij vandaag? Op de partij die het meest in Twente gaat pompen?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 09:29
    Ik ben tegen overheidshulp voor bvo's
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    woensdag 21 maart 2018 om 10:24
    Dus je stemt niet :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    Bhj +1229
    woensdag 21 maart 2018 om 09:11
    Helemaal eens. Ik heb niks tegen Twente, sterker nog ik heb aardig wat sympathie voor die club en haar supporters. Over trouwe supporters gesproken. Daar kan de rest van Nederland, inclusief Feyenoord nog een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Als Twente onderaan staat moeten ze degraderen. Zo werkt het nu eenmaal. Volksclub of niet. Persoonlijk zou ik ze niet missen. Of de competitie beter wordt met Fortuna? Wellicht wel. Twente staat natuurlijk niet voor niets laatste.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Mooie wissel, Twente, voormalig fraudeer tegen Fortuna hedendaags fraudeur.
    Mits Oliseh gelijk heeft.
    Maar bij Twente waren roddels ook voldoende.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:27
    Er zijn vaker prachtige volksclubs gedegradeerd wat zonde was, dat wil niet zeggen dat twente het niet verdiend. Ze zijn niks beter dan een fortuna of NEC, deze clubs heb ik zelfs liever in de ED na dit wangedrag. Je moet het verdienen om in de ED te spelen en op dit moment verdiend twente het niet. En kijk naar excelsior of VVV, kleiner dan twente maar doen het leuk in de ED maar dan zonder foute praktijken dus fortuna ipv twente is nog niet zo verkeerd.
    Vind ik leuk
    Jafio +1687
    woensdag 21 maart 2018 om 09:07
    Ik heb totaal geen medelijden met de supporters ze bagatelliseren alles omtrent dit item. Maar ja liefde maakt blind. Ik hoorde dit weekend na het verlies van Roda erg veel supporters zeggen dat het wel mooi was dat Twente nu onderaan staat. Gewoon een stapje terug en niet boven je stand leven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1229
    woensdag 21 maart 2018 om 09:09
    Dhr. Moussou mag ook een mening hebben.
    Het is natuurlijk ook de schuld van Twente dat zijn club Feyenoord in de afgelopen jaren meerdere keren Europees voetbal heeft gemist. Overigens heeft Feyenoord niet min of meer dezelfde tientallen miljoenen euro's schuld gehad? En toch ook zo nu en dan iemand op weten te pikken.

    In mijn optiek een beetje de pot verwijt de ketel hier, maar goed geeft niet hoor. Ik ben voor FC Twente en gun ze een voorspoedig herstel. Dat ze maar wil snel aan mogen sluiten en de nr. 3 of 4 van NL mogen worden, achter Ajax, PSV en AZ natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:22
    Ik hoop met je maar zie dat niet zitten
    Ik denk oprecht dat ze geen punt meer pakken en rechtstreeks zullen degraderen.
    Alleen hoop ik wel dat dit niet het einde betekent want dat zou betekenen dat ik geen club meer kan supporten.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Mossou zijn club is NAC...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 10:27
    NAC ,die ook fraude pleegde ....daat hoor je mossou vreemd genoeg niet over.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 10:35
    Alleen corrigeerde ik ff iemand die op Feyenoord los ging. Mossou krijgt vast ook nog wel commentaar m.b.t. NAC.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:41
    En wanneer, buiten het Arveladze contract, was dat dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:21
    Precies Moussou moet jij niet een stuk schrijven over NAC en haar fraude praktijken in het verleden. Misschien kan Van Hooijdonk jou mee helpen om de herrineringen op te graven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1229
    woensdag 21 maart 2018 om 12:25
    Moussou zijn club is NAC, maar als je hem vraagt wie wil je dat er kampioen wordt is het antwoord Feyenoord. Zo hebben veel supporters van clubs als NAC een dubbele club.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 12:33
    Die Gijs de Jong was vorig seizoen ook voor Feyenoord, voor één keertje dan.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 21 maart 2018 om 09:10
    Tja..de supporters kunnen er niks aan doen. Maar ik heb ook mijn buik vol van dat Twente. En dan nog steeds doen of ze zo hard zijn aangepakt door de KNVB. Ze zijn juist ontzettend gematst.
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 09:55
    Wij zijn gestraft volgens reglementen die er zijn/waren. Dus loop geen onzin te verkondigen. Ze wilden ons daarnaast nog erger straffen, maar dat is ze gewoon mislukt, omdat het niet in eigen reglement is opgenomen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 21 maart 2018 om 12:49
    Volgens de reglementen zou de licentie ingenomen moeten worden. KNVB verzon de tussenweg degradatie JL. Daarna is het uitgedraaid op puntenaftrek en boete. Gematst dus.
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 16:47
    Dat is ook niet waar. Get your facts straight.
    Vind ik leuk
    twentegoal +494
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    hele slechte journalist, komt met feitelijke onjuistheden, alleen maar bedoeld om zaak op te naaien, vorig jaar toen twente zevende stond hoorde je hem niet
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:16
    Sjoerd, dit is behoorlijk oud nieuws, waarom dit nieuws als Twente bijna knockout ligt. Schrijf iets over hoe het nu gaat en waar men mee bezig is om de club te redden. Zielig gedrag hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 11:25
    Sjoerd de kopschopper.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:16
    'T is ook gemeen dat ze kampioen wilden worden, dat kan toch zomaar niet.
    Vind ik leuk
    plein19 +1617
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Met andere keuzes door de directeur/technisch directeur had het er dit jaar volledig anders uitgezien. En dat ze geen scherpere licentieregels willen vind ik niet gek. Ze hebben nog straf van de huidige regels. Dus waarom scherpere regels accepteren.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Sjoerd for president!
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:41
    Hou er wel rekening mee dat voor dit soort mensen Nederland ophoud te bestaan achter Deventer.....dus ook jouw mooie volksclub zal worden weggewerkt op den duur.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 10:07
    Voor andere mensen staat de Randstad dan weer gelijk aan Amsterdam. Allemaal onzin joh.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:19
    Grachtengordel mensjes
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 12:20
    In Rotterdam, Den Haag, Alkmaar?
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +194
    woensdag 21 maart 2018 om 09:27
    Helemaal goed en zeer terechte opmerkingen!
    En de KNVB moest zich diep, diep schamen..
    Vind ik leuk
    Rondebal +455
    woensdag 21 maart 2018 om 09:32
    Volgend jaar een mooie derby tegen Go Ahead op vrijdagavond!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:33
    Wederom weer iemand die precies in de juiste verwoording mede deelt hoe de rest van NL er ook over denkt.... buiten Enschede natuurlijk..!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 09:47
    Twente supporters zitten wel verder dan alleen Enschede
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    woensdag 21 maart 2018 om 10:35
    Fake news.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    woensdag 21 maart 2018 om 10:55
    Not!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 11:07
    Tuurlijk niet.
    Bij Holten werd de kampioensbus tot stilstand gebracht door al die Twente fans uit de omgeving van Holten (Markelo, Rijssen, Nijverdal, Hellendoorn).
    Tja Hardenberg, Oldenzaal, Hengelo, Sibculo, Vriezenveen, Tubergen, Ootmarsum etc die ook tientallen Twente supporters herbergen vonden de A1 net iets te ver, op een enkeling na, om daar heen te gaan.
    (bron Tubantia)
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    woensdag 21 maart 2018 om 17:29
    Ga je hier serieus op in????

    Tyf gewoon een eind op met die kut club uit Enschede.
    Jullie kunnen niet eens fatsoenlijk praten laat staan voetballen of club runnen.


    Hoop zo dat Twente eruit geflikkerd wordt
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:35
    Dan hoop ik dat jij nooit iets gedaan moet hebben van een Enschedeër.
    Zelfs niet bij een hart aanval want die kun je toch niet verstaan toch?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 07:37]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    zaterdag 24 maart 2018 om 12:11
    Mag ik een kooooooolaaaaaa
    Vind ik leuk
    Rondebal +455
    woensdag 21 maart 2018 om 12:36
    In de bajes
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 13:40
    Jji bent met Amsterdammers in de war
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:38
    Ook Heerenveen en Ziyech waren rond een club uit Rotterdam,
    ondanks dat er al een akkoord lag tussen speler en partijen heeft FC Twente zich in de strijd gemengd... Ziyech ging naar FC Twente.., FC Twente haalde Ziyech met geld dat er niet was...., om hem kater met dikke winst te verkopen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    buenosje +715
    woensdag 21 maart 2018 om 09:57
    Tja, wij hebben die boete toch gewoon betaald? Als jij een keer door rood rijdt om eerder op plaats van bestemming te zijn, dan neem je die boete toch ook voor lief? schijnheilige boontjes allemaal zeg. Wij lopen allemaal te janken dat onze voetballertjes zo lief zijn, de vertrutteling begint bij jezelf.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:27
    Onzin. In de KNVB reglementen stond een boete van 45.000 euro. Munsterman heeft Zyech gehaald en geld gereserveerd voor de boete en betaald. Twente heeft hier gewoon gehandeld naar reglementen die KNVB zelf heeft opgesteld. Hier is niks illegaals aan, want de regels stonden er en waren bekend.
    Vind ik leuk
    Post +195
    woensdag 21 maart 2018 om 09:39
    Mousse gauw wegwezen met je afgelopen 10 jaar dit is pas begonnen na het kampioenschap in 2010 jij weet helemaal niet waar jij over praat sukkel
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:34
    Het is 2018... en 2009 werdt de hypotheek met fraude afgesloten voor de uitbreiding van het amateur veld
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    woensdag 21 maart 2018 om 09:39
    Karma doet haar werk dit seizoen
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:42
    Ja gelukkig wel....Ajax geen kampioen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    woensdag 21 maart 2018 om 09:45
    Wat heeft ajax met dit artikel te maken
    Vind ik leuk
    FCT65 +2172
    woensdag 21 maart 2018 om 09:49
    Karma...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:35
    Degraderen is minder erg dan tweede haha


    Karma is echt een bitch in Twente haha
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:45
    Ook Heerenveen en Ziyech waren rond met een club uit Rotterdam,
    ondanks dat er al een akkoord lag tussen speler en partijen heeft FC Twente zich in de strijd gemengd... Ziyech ging naar FC Twente.., FC Twente haalde Ziyech met geld dat er niet was...., om hem later met dikke winst te verkopen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    woensdag 21 maart 2018 om 09:49
    De situatie rond Twente is beoordeeld. De straffen zijn uitgedeeld. Dank voor je bijdrage Sjoerd. Erg zinvol
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    woensdag 21 maart 2018 om 10:34
    Twente alsnog failliet verklaren en opdoeken. Opnieuw beginnen onder nv Twente bij de amateurs en na 5 jaar gezond weer aansluiting vinden in de eredivisie naast clubs als Heerenveen en az.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 11:00
    Maar Twente is (nog) niet failliet.
    Gaat moeilijk dan.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    woensdag 21 maart 2018 om 11:24
    Er staat "alsnog failliet verklaren". En daarop antwoord jij dat ze nog niet failliet zijn? Ben je nog niet wakker?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 12:17
    Ik ben klaar wakker maar hoe wil je Twente failliet verklaren als ze dat niet zijn?
    Voor de schulden is een regeling getroffen net zoals iedereen die een schuld (oa een hypotheek) aan een bank heeft een regeling heeft getroffen.
    Of is meer dan 70% van de Nederlanders in potentie ook failliet?
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    woensdag 21 maart 2018 om 12:48
    Ik wil het niet. Ik denk dat het voor Twente het beste zou zijn om met een schone lei te beginnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:37
    Haha dat gaat niet zo makkelijk en je zelf expres failliet laten gaan is ook...



    Fraude hahahaha daar houden ze wel van daar
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    woensdag 21 maart 2018 om 10:54
    Kut twente
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 11:01
    Ben jij zeker een lul
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3930
    woensdag 21 maart 2018 om 10:55
    Duidelijk stukje dus. Maar het onvermijdelijke is aanstaande dus: Twente OUT!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    woensdag 21 maart 2018 om 11:44
    Ja, Twente kaapte dit seizoen Adam Maher voor de neus van FC Utrecht weg.
    Dat vond Ik op dat moment erg jammer.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:20
    De KNVB heeft deze rotzooi veroorzaakt hadden gelijk hard moeten optreden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:36
    Er zijn een paar dingen die de heer Moussou niet goed heeft. De graafschap is gewoon terecht gedregradeert, zij hadden de minste punten behaald in de competitie. Ook hebben niet alle clubs nadeel gehad van FC twente’s wanbeleid. Heracles heeft mooi geprofiteerd van de fouten bij FC Twente.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:59
    Van Mossou scoort makkelijk met een artikel zonder enige diepgang en journalistieke waarde. Als Van Mossou ballen had dook hij eens in de transfers van AJAX, Groningen, Feyenoord en PSV, e.v.a. Al deze clubs hebben precies dezelfde zakenwaarnemers gehad in Kroatie, Mexico, Zuid-Amerika.
    Hoe denkt hij over de laatste grote aankoop van PSV? Klein beetje journalistieke diepgang , s.v.p.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:11
    Laf en goedkoop scoren. Groningen, AJAX, Feyenoord, PSV handelen allen met dezelfde buitenlandse makelaars. Alleen bij FC Twente liep een verrader rond die op illegale wijze de KNVB aan bewijzen hielp. Waarom duikt deze journalist niet eens in de transfers van anderen. FC Twente houdt z'n eigen broek op en heeft geen cent overheidssteun gehad. Als je bezittingen en schulden bij FC Twente tegen elkaar wegstreept hou j een positief saldo over. FC Twente heeft trouwens alle eredivisieclubs een schadeloosstelling aangeboden. De Graafschap is gewoon reglementair gedegradeerd. Het buitenkansje door de heksenjacht op FC Twente is gelukkig niet doorgegaan. Graag iets meer niveau Feyenoord meneer Mossou. Heeft Zyegg nu ineens een andere zaakwaarnemer?
    HansG
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 19:00
    Als andere clubs dat ook doen praat dat nog niet goed wat Twente doet, je hebt de schijn tegen. En dat zal nog heel lang zo blijven.
    Misschien win je goodwill door je straf te krijgen en te degraderen, ik denk niet dat Twente kapot gaat als ze degraderen, je wint van Emmen met 4-0... je bent zo terug man.
    Vind ik leuk
    redknap +1070
    woensdag 21 maart 2018 om 15:17
    Mag Twente geen spelers kopen. Spelersbudget is ca. 8/mio. Daar is helemaal niks verkeerd mee.
    Sjoerd de wijsneus uit Breda en ook eenbeetje Feynoorder
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    woensdag 21 maart 2018 om 16:09
    De Graafschap degradeerde omdat zij te weinig punten hadden gehaald en geen selectie op de been brachten voor Eredivisie nivo. Daar heeft FC Twente niets mee te maken.

    Spreek dan het failliete PSV en hun rare deals met gemeentegrond!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:14
    Beste Sjoerd,,, even de feiten nalezen. Voor het kampioenschap van FC Twente was er niets aan de hand... FC Twente deed hetzelfde als Ajax, PSV het al jaren deden en nog steeds doen. Spelers kopen bij andere clubs.
    Dat het na het kampioenschap mis ging weten we allemaal en daarvoor heeft FC Twente ook boete betaald en straf gekregen.
    Dat de Graafschap degradeerde kwam niet door FC Twente maar dat ze gewoon laatste zijn geworden.


    Wat zou Tom Boere en Danny Holla en Adam Maher gekost hebben??
    Waarom zouden ze naar FC Twente zijn gegaan... zouden jij niet kiezen voor een club waar je bijna zeker weet dat je aan spelen toekom?

    Het lijkt nu wel dat iedereen nu opnieuw dat FC Twente weer gestraft moet worden.
    Dan hoor je dat FC Twente geen geld meer zou moeten krijgen van de gemeente... helemaal mee eens.. maar dat geld dan ook voor PSV (net weer een groot bedrag gekregen) en voor Feijenoord, (waar komt dat geld voor een nieuw stadion vandaan en wie staat er garant) en dat moet dan voor elke betaalde voetbalvereniging gelden.
    Ik denk dat er niet veel clubs zouden overblijven, krijgen we wel een mooie kleine competitie.

    Beste Sjoerd, duik eens in de begrotingen en betalingen van de zogenaamde top 3. Haal daar eens alles boven water... en schrik dan niet....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 18:34
    "was er één club die bezwaar maakte in Zeist."

    Het echte leven is soms net een conference... Twente maakte bezwaar... haha, mooi man. En de KnvB heeft die mogelijkheden om het voetbal zuiver te maken? Nee.
    Maar Sjoerd is wat te laat, want het was netter geweest als Twente gewoon zoals in Schotland gebeurde 3 klassen teruggezet was.
    Met Rangers gebeurde dat wel... toch geen kleintje.
    Het ergste is, Twente leert er nog niets van, je leest hier soms commentaren van hun supporters waarin het 'allemaal wel meevalt'.

    Ze hebben nu een verzekering op de gemeente-garantie bij een verzekering afgesloten... premie... elk jaar 2 miljoen. Hoop slimme gladde jongens daar... best eng als die je club leiden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1434
    woensdag 21 maart 2018 om 18:50
    “Ik hoop dat ze degraderen!”
    Vind ik leuk
    pico323 +5338
    woensdag 21 maart 2018 om 19:05
    opdoeken die club. walgelijk die oplichterrij
    Vind ik leuk
    Humberto01 +291
    woensdag 21 maart 2018 om 20:09
    Aan het verhaal van Mossou is geen speld tussen te krijgen. De firma list en bedrog hadden ze gewoon in de JL moeten zetten. Dat kan alsnog als ze de komende 6 wedstrijden billenkoek krijgen. Een woord uit zijn column is uit mijn hart gegrepen 'nederigheid' Dat woord komt niet in het woordenboek van de meeste Twente supporters voor en mogelijk zingen ze een toontje lager straks in de JL.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Vrijwel elke Nederlandse club is benadeeld door de streken van FC Twente'