Ajax-aanwinst positief verrast: Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer

    Ajax-aanwinst positief verrast: "Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer"

    woensdag 21 maart 2018 om 11:54

    Rasmus Kristensen is tevreden over zijn eerste maanden in dienst van Ajax. De Deense rechtsback maakte in januari de overstap van FC Kopenhagen naar Amsterdam. Sindsdien kwam Kristensen vier keer in actie in de Eredivisie. 

    "Ik heb veel meer gespeeld dan we oorspronkelijk van plan waren. Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer, maar natuurlijk ben ik hier heel blij mee. De resultaten waren goed en ik heb goed gespeeld, dus het is nu heel positief", zegt de vleugelverdediger in gesprek met Bold

    Uitgerekend Ajax-captain Joël Veltman is zijn basisplaats kwijtgeraakt aan Kristensen. "Ik speel in plaats van de aanvoerder. Hij is een ander type dan ik. Ik denk dat het een kwestie is van met welk strijdplan de trainer de wedstrijd in wil gaan."

    De hoop op de landstitel heeft de Deen nog niet laten varen. "Wij moeten gewoon al onze wedstrijden winnen, het maakt niet uit tegen wie we spelen. We spelen nog tegen PSV. Winnen is nu onze enige focus. We moeten de maximale druk op PSV uitoefenen door constant te winnen."

    Poll

    Wie zie jij liever in de basis bij Ajax?

    (1383 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajax +633
    woensdag 21 maart 2018 om 12:02
    Veltman uit de basis, mijn seizoen is toch nog geslaagd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    kijk een echte succes supporter
    Vind ik leuk
    Ajax +633
    woensdag 21 maart 2018 om 16:59
    Nee hoor, roep dit al 5 jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:05
    Wat ben jij snel tevreden...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2269
    woensdag 21 maart 2018 om 12:57
    Misschien is die Veltman wel iets voor Club Brugge....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10077
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    Tja, Veltman is gewoon geen rechtsback en De Ligt is centraal veel beter dan hem.. Maar denk dat er deze zomer wel genoeg interesse voor hem zal zijn, een leuke club in Spanje ofzo zou ik hem aanraden..
    Vind ik leuk
    13 +8972
    woensdag 21 maart 2018 om 12:15
    Waarom Spanje? Dat is niet echt het eerste land waar ik bij Veltman aan denk.
    Vind ik leuk
    Vowtar +3648
    woensdag 21 maart 2018 om 12:27
    Ik zie hem wel succesvol worden bij een stabiele middenmoter in Macedonië
    Vind ik leuk
    Den Daats +4486
    woensdag 21 maart 2018 om 15:15
    En ik zat meer te denken aan een subtopper in Albanie!
    Vind ik leuk
    Mdam +359
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    Huis tuin en keuken back.
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 12:08
    Wat wil je nog meer?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10336
    woensdag 21 maart 2018 om 12:12
    Een flat balkon barbecue back.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 12:46
    Top!!
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Eentje die iets toevoegt aan Ajax.
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 12:15
    Gaat hij dat niet doen?
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 12:17
    Ik betwijfel het , al kan het nooit slechter zijn dan Veltman.
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 12:25
    Ik wacht even met mijn oordeel na al bijna 2 wedstrijden.
    En Veltman is niet zo slecht. Hij wordt beoordeeld op een plaats wat niet de zijne is.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 12:27
    Veltman is een toffe gozer en heeft zich altijd gegeven voor de club , dat absoluut. Maar zowel in het centrum als op de backpositie zijn er beteren dan hem. Daaruit kun je concluderen dat zijn tijdperk voorbij is.
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 12:30
    Voorbeeldig prof, goeie instelling vol strijdlust.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 15:41
    Zeker , helemaal juist. Mist alleen echter de kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1527
    woensdag 21 maart 2018 om 15:18
    Laten we even afwachten met oordelen als hij Lozano tegenover zich heeft.
    Veltman had Lozano volledig in zijn broekzak. Mede daardoor kwam PSV niet aan het counteren toe in de Arena
    Vind ik leuk
    Nashua +6553
    woensdag 21 maart 2018 om 15:39
    Prima verwoord
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22090
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Veltman is geen rechtsback. De Ligt en Wober zijn als centrale verdedigers beter dan Veltman.. Logisch gevolg day hij nu op de bank zit.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 12:18
    Precies! Het tijdperk Veltman is wat mij betreft na dit seizoen voorbij. Per Schuurs komt de verdediging ook nog eens versterken. Dan is er in het centrum al helemaal geen plek meer voor hem. Kristensen en Orejuela zijn je backs en kunnen het hopelijk laten zien.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 12:45
    Verzwakken*
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 13:22
    Nog altijd gefrustreerd dat Schuurs voor Ajax koos en niet voor jouw PSV?
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 13:25
    Hahah waarom jaloers... matige speler man
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 15:32
    Ja zo matig dat jouw PSV , Anderlecht en nog heel wat clubs interesse in deze man hadden. Maar uiteraard kiest een groot talent voor Ajax. Bij Ajax krijgen jonge talenten tenminste kansen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3013
    woensdag 21 maart 2018 om 20:56
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 20:58
    Wie schuurs?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:16
    Je schreef eerder dat je hem matig vond en nu vraag je wie Schuurs is... Hersenletsel?
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    donderdag 22 maart 2018 om 13:16
    Nee ik vraah of schuurs een jochie is , dommerik
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Ik heb als PSV-supporter een hekel aan de gebaartjes en trucjes van Veltman, maar tegelijkertijd verbaast het me dat hij door het gros van de Ajax-supporters de laatste weken met zo weinig respect behandeld wordt. Hoe kan dat? Ik snap niet waarom hij door eigen clubgenoten niet gerespecteerd wordt.
    Vind ik leuk
    13 +8972
    woensdag 21 maart 2018 om 12:18
    Ik betrap mezelf erop dat ik het sneu vind voor Veltman, terwijl ik als Feyenoorder niet goed word van zijn geniepigheid. Maar het is wel iemand die altijd alles geeft voor zijn club, en dat vind ik dan wel weer mooi.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    woensdag 21 maart 2018 om 12:38
    Precies
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 13:33
    Mijn buurjongen wil ook alles geven maar kan er niks van! Veldman is gewoon niet goed genoeg en heeft misselijke trekjes en dat neemt een team niet mee op sleeptouw. Bedankt voor je inzet jammer genoeg nu pas gepasseerd!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    woensdag 21 maart 2018 om 13:58
    Dat hij niet goed genoeg is... dat kan. Maar hij heeft geen misselijke trekjes naar teamgenoten of supporters, alleen naar tegenstanders. Dus vanuit ajax snap ik echt niet het gebrek aan respect naar hem toe.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:37
    Maar ik vraag me dan hardop af hoe je een trainer duidelijk kunt maken dat je als supporters niet meer wilt dat hij word opgesteld....Je mag niet fluiten, geen liedjes zingen en een idee bus hangt er ook niet bij de ingang! Miss moeten ze dat fluiten eens niet zo hard opnemen en wat eelt op de zieltjes kweken, als het goed gaat juichen ze als het fout gaat fluiten ze. Dat was al zo in 1900 maar tegenwoordig is er altijd iemand gekwetst. Hij heeft echt domme blunders gemaakt en daar krijg je net als op elk werk de rekening voor
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    woensdag 21 maart 2018 om 14:45
    Maar op wie moeten jullie dat dan afreageren? Juist, op degene die hem opstelt, niet op die jongen zelf want die doet gewoon zn best. Maar Veltman wordt door Ajax-supporters gewoon persoonlijk afgemaakt.. en dat vind ik niet correct.

    Wie had gedacht dat ik nog op zou komen voor de irritantste speler uit de eredivisie.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:54
    Je komt er enkel voor op om tegen Ajacieden een stok te vinden om mee te slaan. Je zal mij niet horen zeggen dat iemand uitgefloten moet worden, zelf fluit ik nooit uit ik doe daar niet aan mee, maar ik snap de frustratie! Vorig jaar had deze jongen al niet moeten spelen, leuk voor de bank maar meer niet
    Vind ik leuk
    Sil95 +9328
    woensdag 21 maart 2018 om 12:23
    Dat ben ik als Ajacied volledig met je eens. Je mag hem niet goed genoeg vinden en hopen dat hij snel vertrekt , maar tegelijkertijd moet je iedereen met respect behandelen. Hij heeft toch altijd alles voor de club gegeven , ondanks zijn tekortkomingen. Veltman verdiend het niet om op zo'n manier behandeld te worden. Nu hoop ik wel dat hij vertrekt na dit seizoen , naar mijn mening is hij gewoon niet goed genoeg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 12:23
    Omdat het lijkt dat, net als hier hij de kop van jut is.
    Het is mode om er iemand uit te pikken, en er dan volledig op los te gaan.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    woensdag 21 maart 2018 om 12:41
    Ja.. vanuit andere clubs ja. Maar als speler uit de eigen jeugdopleiding zo afgemaakt te worden vanuit je eigen club, door je eigen supporters, met zo weinig respect, dat zie je niet vaak. Wij zijn in Eindhoven kritisch op bijvoorbeeld een Brenet, maar dat is puur omdat hij geen goede linksback is, maar als persoon heeft iedere speler in onze selectie het respect vanuit de supporters. En in Amsterdam mogen ze in mijn ogen kritisch zijn op de prestaties van Veltman, maar als persoon snap ik niet dat Ajax-supporters geen respect voor hem hebben.. iemand die wel altijd alles voor zijn club heeft gegeven..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 13:34
    Hoe moet je dan als supporter je club laten weten dat hij niet meer opgesteld dient te worden? bij zijn afscheid zullen we staan en hem respect geven!
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    woensdag 21 maart 2018 om 15:49
    Ik vind het sowieso niet kloppen dat een supporter de opstelling bepaald. En dat geld zeker voor Veltman. Nog 10 met zijn inzet en je bent een stuk verder.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 17:06
    Niet bepalen, maar de supporters verdienen wel meer als het niveau Veltman en Viergever. Deze horen bij een team als Ajax op de bank. Met nog 10 spelers als Veldman was je een leuke subtopper. Als Ajax weer eens kampioen wil zijn met mooi aanvallend voetbal horen dergelijke spelers niet in de basis
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:38
    Dat noemde ze al voor christus de pispaal
    Vind ik leuk
    Hyena +27302
    woensdag 21 maart 2018 om 12:25
    Omdat er helaas een hoop kanslozen bijlopen. Veltman heeft die behandeling absoluut niet verdiend.

    Kristensen vind ik overigens op dit moment helemaal niet beter ook.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 17:07
    Veltman verdiend het ook niet om basis te zijn in Ajax1, laat staan aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 12:46
    Kille club
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 13:35
    Koud ook deze week!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 13:37
    Hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:19
    -4 hier
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    donderdag 22 maart 2018 om 13:18
    Nee -7... dat is hoeveel jullie achter staan op ons psv:)
    Vind ik leuk
    Nashua +6553
    woensdag 21 maart 2018 om 15:44
    Die trucjes van hem vind ik niet eens zo erg, elk elftal van de top 3 heeft wel zulke spelers.

    Het irritante van Veltman vond ik dat als hij weer de mist in ging met een gezicht van "waar heb jij het over" stond te kijken als een interviewer hem daar een vraag over stelde.

    Zei ook rustig na een draak van een wedstrijd dat Ajax goed gespeeld had (net als Ten Hag)
    Vind ik leuk
    Jordi_AFCA +189
    woensdag 21 maart 2018 om 12:35
    Deze man komt niet bij FC Kopenhagen vandaan ;)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    woensdag 21 maart 2018 om 12:44
    Kunnen er allebei niet veel van..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:25
    ..voor Ajax prima materiaal...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6941
    woensdag 21 maart 2018 om 12:55
    Nog niet geweldig, maar wel duidelijk potentie zichtbaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:26
    .... potentie .. zichtbaar.. , totaal niet gezien... , wat zichtbaar was is dat ie nog beperkter is dan Veldmannetje....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6941
    woensdag 21 maart 2018 om 16:21
    Als je een paar voorzetten van hem zag zie ik zeker potentie. Het is niet de meest technische back, maar technische spelers hebben we genoeg.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23800
    woensdag 21 maart 2018 om 13:07
    Hij moet eerst nog wennen aan het ajax systeem.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4778
    woensdag 21 maart 2018 om 13:16
    Veltman krijgt van mij met al zijn ervaringen het voordeel van de twijfel .t.o.v. Rasmus Kristensen. Tegen PSV zie ik liever Veltman bijvoorbeeld spelen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:41
    Tegen PSV gewoon vol op de aanval en geen enkel respect tonen, zo deed Willem2 het ook en in de Arena was het niet anders. Jammer dat het nergens meer omgaat
    Vind ik leuk
    Obl93 +1851
    woensdag 21 maart 2018 om 13:47
    Begrijp alleen niet dat Ajax een back van dit niveau koopt, en niet uit eigen opleiding haalt. Kan toch niet veel minder zijn?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:41
    Toch wel, gevalletje Zeefluik
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:01
    Tete...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 14:42
    Achterom kijken lost niks op, Veldman had vorig jaar al niet ten koste mogen gaan van Tete, maar op een of andere redenen weten trainers altijd iets wat niemand anders weet
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:02
    Nee, ik weet dat achterom kijken geen zin heeft. Maar ze hadden een internationale topverdediger lopen en die hebben ze als grof vuil opzij gegooid en nu moeten we ons dan behelpen met Kristensen. Mij heeft die Kristensen nóg niet overtuigd, maar dat kan nog komen natuurlijk....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 15:43
    Das zeker een trieste actie maar hij wilde ook niet verlengen vergeet dat niet. Ik vind hem ook nog niet overtuigen maar zie wel dingen waarvan ik denk als het lukt zou dat top zijn. Veldman is geen basis en hoort er ook niet
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:42
    Veltman of Kristensen? Ik kies Orejuela!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    Ik ook, snap niet dat deze jongen geen basis staat!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:13
    Gewoon een manier om hem weg te werken denk ik. Ik hoop altijd dat zulke spelers dan bij de concurrent terechtkomen. Als straf.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:54
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:13
    Ze willen hem denk ik kapotmaken. Maar waarom?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:15
    Dat gevoel heb ik ook. Overigens ook met Cassierra heb ik dat gevoel.
    Mij bekruipt al sinds de komst van Ten Hag dat er extreem oneerlijk wordt gehandeld.
    Zowel Orejuela als Cassierra hebben zich al fantastisch gepresenteerd in Jong Ajax. Met name Cassierra, maar Orejuela ook. Ze hadden al veel meer kansen in Ajax-1 moeten hebben. Maar nee hoor, Huntelaar en Kristensen krijgen telkens de voorkeur. Waarom is mij ook echt een volstrekt raadsel.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:31
    Ik denk zelfs dat als Neres niet al was doorgebroken dat ze hem ook kapot zouden hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    jari11 +460
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    De resultaten waren goed???, misschien in die potjes die hij heeft gespeeld. Maar de resultaten zijn natuurlijk dramatisch..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:54
    Liever Veltman dan Kristensen. Veltman is niet goed, maar een stuk beter dan Kristensen.
    Kristensen kan totaal niet ballen.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +310
    woensdag 21 maart 2018 om 21:23
    Veltman is een voorbeeldige prof en een echte ajaxied zijn pech is dat hij rechtsback moet spelen en dat gaat niet altijd lekker. Voor het centrum is ie net te klein en ontloopt ook bij voorkeur een kopduel . Anderen zijn daar beter. Die deen heeft mij nog niet overtuigd maar laat de beide heren maar strijden om een plek
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:22
    Veltman is een Ajacied.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 07:55
    Je bedoelt Ajacied als supporter, want als speler hoort een Ajacied technisch en frivool te voetballen en vooral geen nare maniertjes te hebben!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:16
    Beiden? Zegt de naam Orejuela je iets?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:01
    Velman is niet veel maar deze nieuwe kan er helemaal niks van! Pohh
    Vind ik leuk