Ajax-aanwinst positief verrast: Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer

    Ajax-aanwinst positief verrast: "Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer"

    Gepubliceerd: woensdag 21 maart 2018 om 11:54wo 21-03-2018 om 11:54

    Rasmus Kristensen is tevreden over zijn eerste maanden in dienst van Ajax. De Deense rechtsback maakte in januari de overstap van FC Kopenhagen naar Amsterdam. Sindsdien kwam Kristensen vier keer in actie in de Eredivisie. 

    "Ik heb veel meer gespeeld dan we oorspronkelijk van plan waren. Ik zou eigenlijk moeten wennen tot de zomer, maar natuurlijk ben ik hier heel blij mee. De resultaten waren goed en ik heb goed gespeeld, dus het is nu heel positief", zegt de vleugelverdediger in gesprek met Bold

    Uitgerekend Ajax-captain Joël Veltman is zijn basisplaats kwijtgeraakt aan Kristensen. "Ik speel in plaats van de aanvoerder. Hij is een ander type dan ik. Ik denk dat het een kwestie is van met welk strijdplan de trainer de wedstrijd in wil gaan."

    De hoop op de landstitel heeft de Deen nog niet laten varen. "Wij moeten gewoon al onze wedstrijden winnen, het maakt niet uit tegen wie we spelen. We spelen nog tegen PSV. Winnen is nu onze enige focus. We moeten de maximale druk op PSV uitoefenen door constant te winnen."

    Poll

    Wie zie jij liever in de basis bij Ajax?

    (1383 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajax +761
    woensdag 21 maart 2018 om 12:02
    Veltman uit de basis, mijn seizoen is toch nog geslaagd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    kijk een echte succes supporter
    Vind ik leuk
    Ajax +761
    woensdag 21 maart 2018 om 16:59
    Nee hoor, roep dit al 5 jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:05
    Wat ben jij snel tevreden...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    woensdag 21 maart 2018 om 12:57
    Misschien is die Veltman wel iets voor Club Brugge....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13291
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    Tja, Veltman is gewoon geen rechtsback en De Ligt is centraal veel beter dan hem.. Maar denk dat er deze zomer wel genoeg interesse voor hem zal zijn, een leuke club in Spanje ofzo zou ik hem aanraden..
    Vind ik leuk
    Mdam +509
    woensdag 21 maart 2018 om 12:04
    Huis tuin en keuken back.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27571
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Veltman is geen rechtsback. De Ligt en Wober zijn als centrale verdedigers beter dan Veltman.. Logisch gevolg day hij nu op de bank zit.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 12:18
    Precies! Het tijdperk Veltman is wat mij betreft na dit seizoen voorbij. Per Schuurs komt de verdediging ook nog eens versterken. Dan is er in het centrum al helemaal geen plek meer voor hem. Kristensen en Orejuela zijn je backs en kunnen het hopelijk laten zien.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 12:45
    Verzwakken*
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 13:22
    Nog altijd gefrustreerd dat Schuurs voor Ajax koos en niet voor jouw PSV?
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 13:25
    Hahah waarom jaloers... matige speler man
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 15:32
    Ja zo matig dat jouw PSV , Anderlecht en nog heel wat clubs interesse in deze man hadden. Maar uiteraard kiest een groot talent voor Ajax. Bij Ajax krijgen jonge talenten tenminste kansen.
    Vind ik leuk
    Iggy +4005
    woensdag 21 maart 2018 om 20:56
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 20:58
    Wie schuurs?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:16
    Je schreef eerder dat je hem matig vond en nu vraag je wie Schuurs is... Hersenletsel?
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    donderdag 22 maart 2018 om 13:16
    Nee ik vraah of schuurs een jochie is , dommerik
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Ik heb als PSV-supporter een hekel aan de gebaartjes en trucjes van Veltman, maar tegelijkertijd verbaast het me dat hij door het gros van de Ajax-supporters de laatste weken met zo weinig respect behandeld wordt. Hoe kan dat? Ik snap niet waarom hij door eigen clubgenoten niet gerespecteerd wordt.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 12:23
    Dat ben ik als Ajacied volledig met je eens. Je mag hem niet goed genoeg vinden en hopen dat hij snel vertrekt , maar tegelijkertijd moet je iedereen met respect behandelen. Hij heeft toch altijd alles voor de club gegeven , ondanks zijn tekortkomingen. Veltman verdiend het niet om op zo'n manier behandeld te worden. Nu hoop ik wel dat hij vertrekt na dit seizoen , naar mijn mening is hij gewoon niet goed genoeg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    woensdag 21 maart 2018 om 12:25
    Omdat er helaas een hoop kanslozen bijlopen. Veltman heeft die behandeling absoluut niet verdiend.

    Kristensen vind ik overigens op dit moment helemaal niet beter ook.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 17:07
    Veltman verdiend het ook niet om basis te zijn in Ajax1, laat staan aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 12:46
    Kille club
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 13:35
    Koud ook deze week!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 13:37
    Hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:19
    -4 hier
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    donderdag 22 maart 2018 om 13:18
    Nee -7... dat is hoeveel jullie achter staan op ons psv:)
    Vind ik leuk
    Nashua +6940
    woensdag 21 maart 2018 om 15:44
    Die trucjes van hem vind ik niet eens zo erg, elk elftal van de top 3 heeft wel zulke spelers.

    Het irritante van Veltman vond ik dat als hij weer de mist in ging met een gezicht van "waar heb jij het over" stond te kijken als een interviewer hem daar een vraag over stelde.

    Zei ook rustig na een draak van een wedstrijd dat Ajax goed gespeeld had (net als Ten Hag)
    Vind ik leuk
    Jordi_AFCA +203
    woensdag 21 maart 2018 om 12:35
    Deze man komt niet bij FC Kopenhagen vandaan ;)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    woensdag 21 maart 2018 om 12:44
    Kunnen er allebei niet veel van..
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1213
    woensdag 21 maart 2018 om 15:25
    ..voor Ajax prima materiaal...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    woensdag 21 maart 2018 om 12:55
    Nog niet geweldig, maar wel duidelijk potentie zichtbaar.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1213
    woensdag 21 maart 2018 om 15:26
    .... potentie .. zichtbaar.. , totaal niet gezien... , wat zichtbaar was is dat ie nog beperkter is dan Veldmannetje....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    woensdag 21 maart 2018 om 16:21
    Als je een paar voorzetten van hem zag zie ik zeker potentie. Het is niet de meest technische back, maar technische spelers hebben we genoeg.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34382
    woensdag 21 maart 2018 om 13:07
    Hij moet eerst nog wennen aan het ajax systeem.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7546
    woensdag 21 maart 2018 om 13:16
    Veltman krijgt van mij met al zijn ervaringen het voordeel van de twijfel .t.o.v. Rasmus Kristensen. Tegen PSV zie ik liever Veltman bijvoorbeeld spelen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 14:41
    Tegen PSV gewoon vol op de aanval en geen enkel respect tonen, zo deed Willem2 het ook en in de Arena was het niet anders. Jammer dat het nergens meer omgaat
    Vind ik leuk
    Obl93 +2549
    woensdag 21 maart 2018 om 13:47
    Begrijp alleen niet dat Ajax een back van dit niveau koopt, en niet uit eigen opleiding haalt. Kan toch niet veel minder zijn?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 14:41
    Toch wel, gevalletje Zeefluik
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:01
    Tete...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 14:42
    Achterom kijken lost niks op, Veldman had vorig jaar al niet ten koste mogen gaan van Tete, maar op een of andere redenen weten trainers altijd iets wat niemand anders weet
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:02
    Nee, ik weet dat achterom kijken geen zin heeft. Maar ze hadden een internationale topverdediger lopen en die hebben ze als grof vuil opzij gegooid en nu moeten we ons dan behelpen met Kristensen. Mij heeft die Kristensen nóg niet overtuigd, maar dat kan nog komen natuurlijk....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    donderdag 22 maart 2018 om 15:43
    Das zeker een trieste actie maar hij wilde ook niet verlengen vergeet dat niet. Ik vind hem ook nog niet overtuigen maar zie wel dingen waarvan ik denk als het lukt zou dat top zijn. Veldman is geen basis en hoort er ook niet
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:42
    Veltman of Kristensen? Ik kies Orejuela!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    Ik ook, snap niet dat deze jongen geen basis staat!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:13
    Gewoon een manier om hem weg te werken denk ik. Ik hoop altijd dat zulke spelers dan bij de concurrent terechtkomen. Als straf.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:54
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:13
    Ze willen hem denk ik kapotmaken. Maar waarom?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:15
    Dat gevoel heb ik ook. Overigens ook met Cassierra heb ik dat gevoel.
    Mij bekruipt al sinds de komst van Ten Hag dat er extreem oneerlijk wordt gehandeld.
    Zowel Orejuela als Cassierra hebben zich al fantastisch gepresenteerd in Jong Ajax. Met name Cassierra, maar Orejuela ook. Ze hadden al veel meer kansen in Ajax-1 moeten hebben. Maar nee hoor, Huntelaar en Kristensen krijgen telkens de voorkeur. Waarom is mij ook echt een volstrekt raadsel.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:31
    Ik denk zelfs dat als Neres niet al was doorgebroken dat ze hem ook kapot zouden hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    jari11 +1123
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    De resultaten waren goed???, misschien in die potjes die hij heeft gespeeld. Maar de resultaten zijn natuurlijk dramatisch..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:54
    Liever Veltman dan Kristensen. Veltman is niet goed, maar een stuk beter dan Kristensen.
    Kristensen kan totaal niet ballen.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +513
    woensdag 21 maart 2018 om 21:23
    Veltman is een voorbeeldige prof en een echte ajaxied zijn pech is dat hij rechtsback moet spelen en dat gaat niet altijd lekker. Voor het centrum is ie net te klein en ontloopt ook bij voorkeur een kopduel . Anderen zijn daar beter. Die deen heeft mij nog niet overtuigd maar laat de beide heren maar strijden om een plek
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:22
    Veltman is een Ajacied.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9471
    donderdag 22 maart 2018 om 07:55
    Je bedoelt Ajacied als supporter, want als speler hoort een Ajacied technisch en frivool te voetballen en vooral geen nare maniertjes te hebben!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:16
    Beiden? Zegt de naam Orejuela je iets?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:01
    Velman is niet veel maar deze nieuwe kan er helemaal niks van! Pohh
    Vind ik leuk