Vijf jaar celstraf geëist tegen 114-voudig international Alonso na belastingfraude

    Vijf jaar celstraf geëist tegen 114-voudig international Alonso na belastingfraude

    Gepubliceerd: woensdag 21 maart 2018 om 20:29wo 21-03-2018 om 20:29

    Xabi Alonso hangt een fikse boete boven het hoofd en mogelijk verdwijnt hij ook nog achter de tralies. De voormalig middenvelder wordt beschuldigd van belastingontduiking en de Spaanse officier van justitie heeft geen medelijden: er wordt vijf jaar celstraf tegen hem geëist.

    Alonso (36) stond vijf seizoenen onder contract bij Real Madrid en in die periode zou hij de Spaanse staat twee miljoen euro aan portretrecht hebben moeten afstaan. De financieel adviseur van de 114-voudig Spaans international, Ivan Zaldua Azcuenaga, zag dezelfde tegen zich geëist worden. De boete zou ongeveer vier miljoen euro bedragen.

    Ook kan niet worden uitgesloten dat Alonso daadwerkelijk de gevangenis in moet. Onder andere Lionel Messi, Cristiano Ronaldo en Javier Mascherano werden ook aangeklaagd wegens belastingfraude. Bij hen betrof het echter een eis van twee jaar of korter en daardoor bleven zij, mede dankzij een blanco strafblad, op vrije voeten. Alonso zegt onschuldig te zijn en heeft reeds aangegeven de aanklacht te zullen aanvechten.

    Lees meer over:SpanjeXabi Alonso

    Plaats een reactie

    woensdag 21 maart 2018 om 20:30
    Je kan maar 2 jaar afkopen. En verdiend dit.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12642
    woensdag 21 maart 2018 om 20:36
    Doodstraf zou op zijn plaats zijn
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    woensdag 21 maart 2018 om 20:31
    En jawel hoor, opnieuw blijkt dat een speler onder Real Madrid/Barcelona aan belasting ontduiking heeft gedaan. Gaat lekker met ze.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12642
    woensdag 21 maart 2018 om 20:36
    Mierenneuker die daar over valt
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 20:42
    Eerst was het gewoon legaal wat ze deden maar die corrupte Spanjaarden ruiken geld en hebben de wet veranderd zodat ze geld kunnen binnen harken.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:06
    Kun je dat verder uitleggen? Ik vind het zo vreemd dat er iedere maand een bekende spaanse voetballer wordt aangeklaagd.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    woensdag 21 maart 2018 om 23:10
    Belastingontduiking was legaal in Spanje?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31507
    woensdag 21 maart 2018 om 21:23
    Herrera speelde niet voor 1 van beide clubs.

    Heeft ook niets met die clubs te maken, maar alles met hun adviseurs en zaakwaarnemers. Of denk je dat Madrid en Barca reclame maken Mossack Fonseca en dat soort bedrijven? Je kunt het beter bij de Raiola's, Mendez' en PWC's van deze wereld zoeken.
    Vind ik leuk
    wypy +499
    woensdag 21 maart 2018 om 20:31
    Belastingontduikingsparadijs daar in Spanje
    Vind ik leuk
    Pino61 +12642
    woensdag 21 maart 2018 om 20:38
    Nee hoor, ze worden allemaal gepakt.
    Ze krijgen alleen nooit een straf.
    Moeten wij eens proberen als we de boel naaien voor 5000 euro.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    woensdag 21 maart 2018 om 20:59
    Dan moet je alsnog lappen en riskeer je ook een boete.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    woensdag 21 maart 2018 om 20:34
    Maakt niet uit wat de Spaanse belastingdienst misloopt. De EU lapt wel bij.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31507
    woensdag 21 maart 2018 om 21:19
    Ach.... zoals al die andere laaielichters zal ie zijn straf vast af kunnen kopen.

    Klassenjustitie is van alle tijden, dus ook nu geen uitzondering.

    Wedden dat ie geen dag een cel van binnen hoeft te zien?!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5563
    woensdag 21 maart 2018 om 22:17
    Tot 2 jaar gevangenisstraf kun je, mits je nog geen strafblad hebt, om laten zetten naar voorwaardelijk. Die zal dus vrijuit gaan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31507
    woensdag 21 maart 2018 om 22:24
    Uiteraard gaat ie vrijuit. Als je poen hebt hoef je nooit te zitten.

    Dat wordt "geschikt".....
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 22:06
    Dit is wel iets spaans dat belasting ontduiken
    Vind ik leuk
    Farmer +12691
    donderdag 22 maart 2018 om 06:48
    Laat ze die Alonso gewoon 90% van zn kapitaal innemen dmv een boete, 5 jaar voorwaardelijke cel, met volledige curatele-stelling er achteraan.

    Kan ie nog redelijk leven in schaamte in een fatsoenlijk huisje. Heeft ie nog eer van zn WK-treffer.

    Iemand die zó iets voor zn land heeft betekend, hoeft ook niet totáál vernietigd te worden, al geldt er natururlijk 'gelijke monnikken, gelijke kappen'. Hij hád toch wel een tikje krediet?(is nu 200% weg natuurlijk).

    Ik vermoed dat hier meer achter zit, en dan vooral een politiek populairiteits-spelletje waar een aantal officiertjes van justitie zitten te azen op bv rechtersfuncties. Pakken een paar díkke zaken, maken carríére op die manier en, hoppa.
    Het is en blijft giswerk, en hier zal ook wel degelijk waarheid in zitten, maar moet het nu zó als 'Kop van Jut'?

    Zit meer achter...
    Kan me ook niet voorstellen dat deze voetballers, die toch genoeg verdienen, zélf bewust belasting ontduiken: ze houden méér dan genoeg over. Wáárom dát risico nemen?
    Klopt iets niet... zit meer achter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 06:49]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws