Weerzien met 'meneer Koeman': 'Moest toch nog écht aanpoten bij Ajax 1'

Weerzien met 'meneer Koeman': 'Moest toch nog écht aanpoten bij Ajax 1'

donderdag 22 maart 2018 om 09:35

Voor Ryan Babel is het bijzonder om bij Oranje weer samen te werken met Ronald Koeman, de coach die hem liet debuteren bij Ajax. Destijds zag de Besiktas-speler in Koeman nog niet de man die het Nederlands elftal ooit zou moeten redden.

"Nee, nee, nee, ik zag destijds in hem nog geen toekomstige bondscoach. Misschien dat hij de kwaliteiten daarvoor al had, hoor", zegt Babel in gesprek met De Telegraaf. "Maar ik was voornamelijk met mezelf bezig. Als jonge speler moest je toen écht nog aanpoten om bij Ajax 1 te blijven. Dat ik hem nu bij Oranje weer ontmoet, vind ik bijzonder. Hij speelde een rol aan het begin van mijn carrière en nu dus ook richting het einde van mijn loopbaan, in een heel andere tijd, in een andere functie. En ik ben geen jonkie meer, maar de oudste. We kunnen elkaar laten zien welke groei we hebben doorgemaakt."

Babel herinnert zich nog wel wat van Koeman in zijn Ajax-periode. "Meneer Koeman stelde me destijds snel op mijn gemak. Hij was een echte Ajax-trainer: correct en helder naar de groep. De speelwijze was duidelijk. Hij gaf me de kans en daar ben ik hem altijd dankbaar voor gebleven."

Plaats een reactie

donderdag 22 maart 2018 om 09:43
Dat hij toen der tijd voor 16 miljoen werd verkocht blijf ik toch nog steeds erg bijzonder vinden..
Vind ik leuk
Rodajc +6967
donderdag 22 maart 2018 om 09:50
En toch is hij ook weer niet zo dramatisch mislukt. Natuurlijk geen 16 miljoen waard maar in zijn eerste PL seizoen was er toch genoeg potentie te zien om ooit dat bedrag wel waard te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 12:52
Ik word een beetje moe van dat meneer Koeman. Het zijn allemaal simpele ordinaire geldwolven, dus laat deze hypocriete beleefdheid maar weg.
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
donderdag 22 maart 2018 om 13:13
Wat heeft het 'meneer Koeman' nou te maken met de club(s) en het salaris waar spelers voor kiezen?
'Meneer Koeman' heeft gewoon met het respect te maken dat spelers voor 'meneer Koeman' hebben.
Niets meer dan logisch toch?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 15:27
Ja respect ja, dat gelul die domme jongens hebben helemaal nergens respect voor. Dus doe niet zo hypocriet, respect is ver te zoeken bij die gasten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
Johan.l +4284
donderdag 22 maart 2018 om 17:22
Ik vind je nu wel generaliseren meneer ik ken legio fatsoenlijke voetballers. Ik vind eigenlijk alle jongens van Ajax een uitzondering daargelaten jongen die je respect geeft.
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
donderdag 22 maart 2018 om 09:45
Ben benieuwd hoe Koeman gaat spelen, verwacht dat hij wil kunnen afwisselen tussen 4-3-3 en 5-3-2, dat heeft hij al eerder gedaan namelijk..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 09:53
Zal denk ik 532 (352) worden. En 442. Een centrale dribbelt in of wordt in zijn geheel vervangen door een nummer 6.
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
donderdag 22 maart 2018 om 10:48
Dat zou een rol voor Blind kunnen zijn, alleen die is er nu even niet bij.. Maar 3 achterin met De Vrij, Van Dijk en De Ligt zie ik dan ook wel zitten, erg sterk verdedigend blok.. Met 2 opkomende backs heb je dan eigenlijk geen buitenspelers meer nodig en kun je op het middenveld ook nog allemaal 'voetballers' opstellen..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:52
Zeker eens sterk blok. Alleen zie ik het qua opbouw niet zo zitten in drie rechtspoten achterin. Aké zou er dan beter bij kunnen omdat die ook vaak als verdedigende middenvelder heeft gespeeld. Is ook een stuk sneller dan bijvoorbeeld Blind.
Vind ik leuk
MojoRisin +7279
donderdag 22 maart 2018 om 11:02
Een linkspoot erbij zou ideaal zijn, maar kwaliteit staat voorop.. In een land als Italie, het Walhalla voor verdedigers, doen ze daar totaal niet moeilijk over bijvoorbeeld, die stellen zo meerdere rechtspoten op in de verdediging..
En btw, De Ligt en Van Dijk zijn links ook niet eens slecht ofzo..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:08
Liever de vrij van dijk en blind ervoor dan de ligt...die moet nog ff een tijd met jong oranje mee..goed talent maar er zijn jongens die in een zwaardere competitie beter presteren en op dit moment beter zijn.
Met de tijd zie ik Ake wel als libero of op 6. Sterke drive, power inzicht snelheid...soort Gullit.... Als ik naar de spelers kijk kunnen we beter met 7 verdedigers spelen
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 11:11]
Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
donderdag 22 maart 2018 om 13:13
Als je De Vrij en Van Dijk opstelt in een 3cv systeem,wie zou er dan volgens jou de voorkeur moeten krijgen voor De Ligt? Wie zijn er dan beter?
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 09:45
Een echte Ajaxtrainer die ook met PSV kampioen is geworden en Feyenoord gecoacht heeft....
Vind ik leuk
Rodajc +6967
donderdag 22 maart 2018 om 09:46
Én AZ ook nog. En toch door niemand gehaat, het is knap hoor.
Vind ik leuk
Koeien +1855
donderdag 22 maart 2018 om 09:50
Omdat ie oorspronkelijk gewoon bij FC Groningen vandaan komt. Iedereen houdt van Groningen ...*kuch*
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:06
Én Vitesse ;)
Vind ik leuk
Rodajc +6967
donderdag 22 maart 2018 om 10:07
Wat een clubslet is het eigenlijk ;-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:54
Ik weet niet of dit sarcasme is, maar ik denk dat hij bedoelt dat alle trainers van die club precies zo zijn qua communicatie zoals Koeman.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
donderdag 22 maart 2018 om 09:45
Beiden hebben ze toch wel een aardige ontwikkeling doorgemaakt, ook met dank aan de ervaringen die ze hebben opgedaan.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 09:47
Meneer Koeman ??? gewoon Ronald
Vind ik leuk
Koeien +1855
donderdag 22 maart 2018 om 09:56
Nee, gewoon meneer. Spreek met 2 woorden en zeg u.

"Meneer Koeman" getuigt van een respectvolle houding naar de coach toe, iets wat veel jonge spelers juist missen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:17
Dit is idd wat het probleem is met een groot deel van de huidige jonge spelers. Zie vooral Guus Til hier een uitzondering op zijn.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:37
Moet zeggen dat ik Donny van de Beek ook altijd correct en beleefd zie antwoorden in interviews e.d.
Vind ik leuk
wijze man +2992
donderdag 22 maart 2018 om 11:30
...of rooie
Vind ik leuk
Bizzy +13516
donderdag 22 maart 2018 om 09:47
Koeman teert alleen op andermans successen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:34
Hoe dat dan?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 10:00
Ik vraag me steeds meer af of ik dit allemaal nog wel moet gaan lezen. De uitspraken van voetballers en trainers zijn zo voorspelbaar en standaard, dat ik me gewoon beledigd voel. Manoman...................de interviews na de wedstrijd, voor de wedstrijd, tijdens een voetbalprogramma.........om te huilen. Meneer Koeman.............rot toch op............
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 10:01]
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
donderdag 22 maart 2018 om 10:11
Babel zal we afvallen.
Vind ik leuk
Koeien +1855
donderdag 22 maart 2018 om 10:28
Ik vind hem vooralsnog de enige "ouderwetse" (links)buitenspeler die Dost goed van aanvoer kan voorzien. Promes kan het ook mits ie op rechts staat, maar gezien het erop lijkt dat Koeman met 2 aanvallers gaat spelen, denk ik dat als Dost 1 van de 2 aanvallers is, Babel ook opgesteld wordt.
Vind ik leuk
peinke +1569
donderdag 22 maart 2018 om 10:46
Met jezelf bezig zijn.... In de kerk noemen ze dat zelfbevlekking; in het voetbal te groot ego!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 11:13
Wie gaat er nog naar de kerk, is net zo achterhaald als het Nederlandse voetbal van tegenwoordig
Vind ik leuk
peinke +1569
donderdag 22 maart 2018 om 12:44
Wat ze goed in stand houden in de kerk is niet de kerkganger maar de zelfbevlekking! Het is nu zelfbevlekking achter de kerk!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:24
Babel met zijn bekende heupschot. Zag er altijd wel vermakelijk uit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Weerzien met 'meneer Koeman': 'Moest toch nog écht aanpoten bij Ajax 1'