FC Twente licht optie in contract met Ter Avest niet en gaat gesprekken aan

    FC Twente licht optie in contract met Ter Avest niet en gaat gesprekken aan

    Gepubliceerd: vrijdag 30 maart 2018 om 11:13vr 30-03-2018 om 11:13

    Michaël Maria blijft langer bij FC Twente. De Tukkers hebben vrijdag via de officiële kanalen bekendgemaakt dat de optie in het contract van de verdediger annex middenvelder wordt gelicht.

    Bij Hidde ter Avest is dit niet het geval. De verdediger is in het bezit van een aflopend contract, maar de club maakt geen gebruik van de optie om die verbintenis te verlengen. Dat betekent niet direct dat Ter Avest vertrekt: club en verdediger gaan in gesprek over een eventueel nieuwe verbintenis. Ook met assistent-trainer Boudewijn Pahlplatz wordt gesproken.

    FC Twente maakt daarnaast bekend dat de contracten van Jong FC Twente-spelers Ben Aissa Ben Amar, Niklas Blesgraaf, Mathijs Elderman, Zeki Erkilinc, Delano Grootenhuis, Ruben de Jager, David Sambissa, Siebe Schets, Xhemil Terziqi en Ramiz Zerrouki formeel zijn opgezegd.

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    Bertjes +1320
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:21
    Die ter Avest is toch juist een van de grotere talenten, geldkwestie?
    Vind ik leuk
    3Bier +10887
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:23
    Ja 1 vd betere ook. Maar momenteel zwaar geblesseerd dacht ik. Misschien voor volgend seizoen ook lang eruit. Dan heb je weinig aan dat ene jaartje extra. Misschien nieuw contract laten tekenen voor 2 jaar?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:06
    Dat is niet de reden.
    Dedan, Vowtar, en Tafkaz hebben het juist verwoord
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2720
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:33
    Ik meen eerder gelezen te hebben dat de optie in zijn contract veel te riant is voor het huidige Twente en ze hem niet kúnnen lichten. Daarnaast heeft ter Avest inderdaad zijn been gebroken.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5422
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:38
    Ter Avest is de laatste speler die nog een contract heeft uit het "oude" systeem, toen Twente nog veel geld dacht te hebben. Door de optie te lichten, verleng je dat contract automatisch en zal hij dus nog een jaar meer geld verdienen dan Twente wil/kan betalen. Ik denk dat ze nu gaan praten over een lager salaris.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:41
    Ja geldkwestie. Die optie om te verlengen betekend meteen dat zn salaris omhoog zou gaan, Dat kunnen ze zich niet veroorloven.
    Vandaar dat ze alsnog t gesprek aan gaan met m.

    Inderdaad 1 van de betere die ze hebben
    Vind ik leuk
    FSCeara +8719
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:06
    Mocht Fortuna promoveren zou Ter Avest prima passen bij ons. Jonge
    Speler met veel talent die niet in de JL thuis hoort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:12
    In de Jupiler League kan je zon speler niet behouden,dus dat ziet Twente goed.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +359
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:24
    ter Avest is 1 van de betere van Twente, kan makkelijk in de eredivisie blijven volgend seizoen!
    Optie lichten kost ze te veel salaris wat ze niet kunnen ophoesten...
    Ter Avest moet dus met minder genoeg nemen, ben benieuwd of Twente hem kan behouden...
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:26
    Ter Avest zal je eventueel nog verder mee kunnen. Al ben ik benieuwd of hij goed genoeg is voor professioneel voetbal. Zeker na zo n blessure.

    De contracten van oa Bijen , vd Lely en r. Jensen kunnen ook wel opgezegd worden. Daar is geen toekomst voor, niet bij Twente ,maar ook niet bij een andere prof club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:33
    Ter Avest kan niet verdedigen en die van der Lely kan niet aanvallen want die verspeeld elke bal. Jensen zou ik wel probere te houden. Vind ik persoonlijk 1 van de betere van Fc Twente.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:48
    Dat is F Jensen, Staatsen heeft het over zijn broer R Jensen.

    Maar jij zegt dat Ter Avest niet kan verdedigen?
    Hij speelde als broekie El Gahzi van jullie uit de wedstrijd waardoor El Gahzi nog gefrustreerd op Ter Avest been ging staan.
    Oh ja.........sorry.........El Gahzi was achteraf gezien toch niet zo goed zoals jullie eerst iedereen deed geloven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 30 maart 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:00
    El ghazi hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:27
    Nou als jij Ter Avest zo goed vind, lekker voor jou joh. Ik vind hem echt heel slecht en heb nooit begrepen waarom hij te boek stond/staat als groot talent.

    Wat is dat overigens toch om steeds termen als 'jullie' te gebruiken, alsof iedereen die voor Ajax is dezelfde mening heeft... Of probeer je op een schattige manier mij te provoceren?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 14:17
    Heeft niets met provoceren te maken, maar was El Gazhi dan niet een groot talent in de ogen van de Ajax fans (om jou niet persoonlijk te noemen)?

    Toen hij mot kreeg met de Boer en later eieren voor zijn geld koos was het geen talent meer.
    Achteraf nooit geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 14:38
    Een talent is het zeker wel. Een supertalent is hij nooit geweest. Maar of een talent het wel of niet redt hangt van veel meer factoren af als alleen talent. Mentaliteit, carrierekeuzes, en natuurlijk een beetje geluk zijn net zo belangrijk.

    Overigens is hij momenteel een belangrijke speler geworden bij Lille, dus er is best een kans dat deze speler via een omweg alsnog een mooie carriere kan krijgen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 15:29
    Omdat El Gazhi toendertijd tegen Twente nog te boek stond als (groot) talent, en jij Ter Avest een mindere speler vind, ik dat voorbeeld dus gaf dat er wel degelijk verdedigende kwaliteiten in Ter Avest zat daar hij toendertijd El Gahzi totaal uit de wedstrijd speelde in verdedigend opzicht.
    Dat hij ook nog El Gahzi telkens voorbij liep had ik niet eens genoemd.
    Dus zoals jezelf al zegt dat El Gazhi wel degelijk talentvol was, en ik geef je op een briefje dat de media het over een groot talent had, moet Ter Avest toch wel wat kunnen?
    Ook omdat hij als niet top drie speler alle jeugdelftallen van Oranje heeft doorlopen moet je toch wel iets kunnen toch?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:31
    Er zal opgeruimd moeten gaan worden daar en snel ook . De budgetten in de juup zijn vele malen lager.
    Als ze degraderen zit je minstens een seizoen lang met een enorme berg overhead kosten.
    Kijk alleen het stadion maar eens
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:10
    Dat ligt er natuurlijk aan hoe vol het stadion is.
    Dit seizoen is het ook niet te doen en toch zit er gemiddeld ruim 25000 man en de laatste thuiswedstrijd zelfs uitverkocht.

    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:14
    begrijp me niet verkeerd , ik vind dat een club als twente in de eredivisie hoort maar die 25000 gaan er bij lange na niet komen tegen top oss almere en rkc
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:18
    Ben benieuwd. Dat zeiden ze ook toen Twente een jas uit moest doen moest doen en toch zit het er.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:52
    In de jaren '80, toen Twente ook 1 jaar eerste divisie speelde, kwamer er ook nog altijd 70% toeschouwers.
    Tegen De Graafschap thuis (2-2) was het zelfs bijna uitverkocht.
    Vind ik leuk
    raoul88 +780
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:36
    Ter Avest zou een goede voor ADO Den Haag zijn!!!
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    vrijdag 30 maart 2018 om 11:42
    Voor alles onder de top 4 i.m.o.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +966
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:01
    Ja, als vervanger van Ebuehi, kunnen we ook nog gratis oppikken
    Vind ik leuk
    raoul88 +780
    vrijdag 30 maart 2018 om 14:28
    Juistemmm!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:03
    Ja.... dat worden Jupiler aanbiedingen die ze voor gaan leggen.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2128
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:42
    Het worden eerder Grolsch aanbiedingen, misschien wel voor een divisie lager, maar Jupiler houd toch op als sponsor heb ik begrepen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1572
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:09
    Nu al snijden in de budgetten om faillissement tegen te gaan. Crisis!!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:10
    Voor al die zwart kijkers (lezers hier), wat zal ik lachen mocht Twente in de eredivisie blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:26
    Jij gaat vooral huilen dan
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:44
    Waarom?
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:51
    Die zitten nu al op hun plekje daar gaan ze niet meer vanaf 0 punten pakken ze
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:55
    Oh dat geloof ik direkt.
    Maar waarom zal ik huilen dan?
    Je hebt ook nog realisten in de wereld die de berusting al gemaakt hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:56
    Lees je eerste reactie daarmee instrueert je anders.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:00
    Denk je?
    Als Twente het red ben ik harstikke blij en lach ik ja.
    Redden ze niet dan zij het zo en heb ik niets te lachen.
    Maar huilen?
    Ik zou me wel beroerd voelen als dat hun doodsteek zou betekenen, maar daar ga ik (nog) niet van uit.
    En ja.........voor iedereen die Twente graag ziet degraderen en dat nu al voorspellen lach ik mochten ze erin blijven!
    Vind ik leuk
    FCT65 +2128
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:30
    Iedereen zal lachen als Twente failliet gaat, dat is nou eenmaal de mentaliteit daar.
    Mocht het zover komen, nodig ik je van harte uit om bij ons te komen kijken, club naar keuze en fatsoenlijk voetbal mit Bier und Bradwurst ;-))
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:17
    Wie weet nieuwe trainer en het kan zo de omgekeerde wereld zijn.komende zondag is erg belangrijk voor twente want ik zie roda wel een punt of meer pakken bij momenteel een laks vitesse
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:25
    Redelijk goede back en nog niet zo oud toch? Dus lekker verkassen binnen de Eredivisie. Kan overal terecht lijkt me onder de top 4. Dus een beter salaris, wellicht een tekenpremie en voetbal op het hoogste niveau in Nederland.

    Meer zekerheden dan bij Twente. Hij zou gek zijn om nog te gaan praten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 31 maart 2018 om 10:27
    1 van de slechtste spelers van Twente op het moment haha
    Vind ik leuk
    Tomajo +319
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:40
    Dag dag Twente
    Vind ik leuk
    Hakbal +1003
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:45
    Gert-Jan en co hebben de laatste over gebleven centjes meegenomen. hidde was grootverdiener
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:56
    nee, zou het worden bij verlenging.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:51
    In de Jupiler League is een kleiner jasje groot genoeg
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:54
    Is dat vanwege financiele redenen of zijn de jongens niet goed genoeg?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    vrijdag 30 maart 2018 om 12:57
    Ter Avest financieel. De rest gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Vakje15 +86
    vrijdag 30 maart 2018 om 13:33
    Haha en die Ter Avest schijnt dus ook een van de spelers geweest te zijn die bij de rvc hebben lopen klagen over zowel Rene Hake als Gert Jan Verbeek... Sukkeltje....
    Vind ik leuk