Van Hanegem over Feyenoord: Ik kan er nu al chagrijnig van worden

Van Hanegem over Feyenoord: "Ik kan er nu al chagrijnig van worden"

Gepubliceerd: dinsdag 10 april 2018 om 16:08di 10-04-2018 om 16:08

De aanstaande bekerfinale tussen Feyenoord en AZ is pikant voor Willem van Hanegem. Hij draagt beide clubs een warm hart toe. De Kromme gunt Feyenoord de overwinning nét iets meer, vertelt hij in gesprek met magazine Santos. 

"Feyenoord ziet het diepst in me, dat weet iedereen. Maar als AZ beter voetbalt, mogen ze van me winnen. Feyenoord mag van me winnen", aldus Van Hanegem. "Maar wat ik niet wil, is dat de beker vergoedt dat er zo'n slecht seizoen gespeeld is."

"Ik kan er nu al chagrijnig van worden. Met de beker naar de Coolsingel en alles is vergeten en vergeven. Kan toch niet?"

Tijdens zijn eigen carrière won Van Hanegem twee keer de KNVB Beker. "Weet je wat ik denk nu die twee clubs tegen elkaar spelen? Ik had er veel meer moeten winnen: bekers. Oké, het wordt hier anders beleefd dan in Engeland, maar de KNVB Beker is een mooie prijs."

Feyenoord en AZ treffen elkaar op 22 april in De Kuip. 

Poll

Welke club wint de beker?

(1566 stemmen)

Plaats een reactie

voetbal!!! +9010
dinsdag 10 april 2018 om 16:12
AZ wint toch nooit van topclubs;-)
Vind ik leuk
guusje +1180
dinsdag 10 april 2018 om 16:13
van topclubs niet, nee.
de kans is dus groot dat AZ met de beker in de handen staat.......
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 16:17]
Vind ik leuk
035 +6790
dinsdag 10 april 2018 om 16:16
Inkoppertje. :-)
Vind ik leuk
guusje +1180
dinsdag 10 april 2018 om 16:17
weghorst krijgt er ook een paar.......
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 10 april 2018 om 16:32
Laatste 8 H2H

7x winst Feyenoord
1x AZ

Feyenoord 27 goals, AZ 10.

Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:49
Kan je nagaan GUUSJE als feyenoord al geen topclub is met : 2015/16 knvb beker,2016 /17 Landskampioen, 2017/18 Jc schaal en opnieuw in de finale knvb beker,

Wat jou losers uit diemen-zuid dan voor een amateurcluppie hebben !!!.Op naar XXXX GUUSJE !!!!!.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
dinsdag 10 april 2018 om 21:08
Feijenoord: Een top club die 23 punten achterstaat op de top.........
dat is de realiteit van nu.
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 13:30
Ik spreek je wel op 22 april als we alweer met een beker in handen staan ..................
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
woensdag 11 april 2018 om 19:26
Afgesproken !
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
dinsdag 10 april 2018 om 21:31
En nu 't lijstje van de laatste 30 jaar van je.......
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 03:29
Wat een triest antwoord, blijf vooral in het verleden leven.

(welke nederlandse club was de eerste met de EC en welke nl club was de laatste met een internationale prijs .......Tsjaa zo lust ik er ook nog wel een hoor :)
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 04:11
Het gaat om de totale prijzen en daar overtreffen we jullie in alles. Ik volg 't voetbal nu een jaar of 30 en heb jou club bijzonder weinig prijzen zien winnen. 3 landstitels een Uefa cup(wat wel bijzonder knap was) en een paar schamele bekertjes, verder winnen we bijna altijd van jou clubje. Zelfs in de Kuip zijn we heer en meester. Alleen in grote nederlagen en serie nederlagen op rij moet we de meerdere erkennen in jullie:) Voor een club uit de grootste agglomeratie van NL is dat gewoon triest.Mij is geleerd dat je babbels mag hebben als je wat gepresteerd hebt, dus voorlopig mag jij je mondje nog wel ff dichthouden, vooral als je ziet op wat voor plek je nu staat in de competitie.
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 05:23
Babbels mag hebben als je presteerd : 4!!!! Jaar op rij HELEMAAL NIETS Dus hou gewoon je muil dan onbenul.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 06:13
Das altijd nog minder dan 18!!!!!!! Jaar niets. Dus als we over 14 jaar nog geen titel hebben, mag je wat zeggen. 1 uitzondering bij 10-0 mag 't ook.HAHAHAHAHA.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 11 april 2018 om 08:58
http://lifeafterfootball.eu/wp-content/uploads/2016/08/Pierre-with-trophy-.png

Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 13:27
Ik heb het over helemaal niets,niet alleen over landstitels en dus stond feyenoord de mooiste club van nederland niet 18 jaar lang droog.
En daarbij wij roepen niet dat we de beste zijn,de arrogantie van dat domme ajaxvolk is ons vreemd.

Ter vergelijking : met helemaal niets bedoel je bijvb. wat er in jou bovenkamer zit!.HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 13:32
De feiten liegen niet, helaas voor je.
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 13:55
Nee voor jou lege hoofd ook niet zie ik.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 14:19
Ik snap dat je een beetje gefrustreerd bent als je de prijzenkast van jou club vergelijkt met mijn club.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 om 14:19]
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 20:46
Die prijzenkast in amsterdam zit vastgeroest ,wat zeur je nou.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 21:17
Ach dat minikastje van jullie is 18 jaar niet opengegaan.
Vind ik leuk
donderdag 12 april 2018 om 03:22
Al zou mijn cluppie 50 jaar niks winnen en die arrogante kutclub van jou alles dan nog zou ik nog steeds met het prachtige feyenoordlogo op mijn shirt lopen ipv dat lelijke neuzenshirt.

Je bent niks meer of minder dan een successupportertje en dan is het zwaar he 4jaar helemaal niks sukkeltje!.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
donderdag 12 april 2018 om 07:23
De eerst komende 50 jaar ben jij alleen maar bezig met je grote rivaal die jullie op alle fronten aftroeft.Je zal maar supporter zijn van zo'n gefrustreerde club, bah! Dan hou ik 't liever bij een club met 't prachtige shirt die trots is op z'n historie met mooi voetbal en een wereldberoemde jeugdopleiding die geweldige spelers heeft afgeleverd.


Enne pijn doet 't als je als club zijnde 18 jaar moet wachten op een titel en nog eens voor de hele wereld voor schut wordt gezet met een 10-0 nederlaag.

Dus doe je eierdopje maar weer op, want je bent de grootste jankcalimero van VP die alleen maar kan schelden als hij 't niet meer met woorden af kunt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 april 2018 om 07:24]
Vind ik leuk
Jan Guevara +9606
dinsdag 10 april 2018 om 19:06
Er zijn geen topclubs in Nederland.

Vind ik leuk
companen +1703
dinsdag 10 april 2018 om 16:15
Gelukkig hoeft AZ niet tegen een topclub in de finale..
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:25
We hebben geen topclubs in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:50
Definieer topclubs eens? Ben ik benieuwd wat jij dan onder een topclub verstaat.
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 19:21
Clubs waar s'werelds beste spelers rondlopen.
Clubs die strijden op het hoogste podium, de CL.
Clubs die wereldwijd grote aantallen fans hebben.

Zo iets..
Vind ik leuk
Kramertje +936
dinsdag 10 april 2018 om 16:27
maar het mooie is dat de spelers van AZ maar al te graag overstappen naar Feyenoord (ze zien het toch als een stap hogerop)
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 17:01
Er zijn maar 3 clubs nooit gedegradeerd, en de enige echte topclubs die altijd in de eredivisie hebben gespeeld, de hoogste klasse. Dit zijn AFC Ajax, PSV Eindhoven en Feyenoord Rotterdam.
Vind ik leuk
Voebtal +7512
dinsdag 10 april 2018 om 17:42
AZ verliest ook van Feyenoord.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
dinsdag 10 april 2018 om 17:25
Joh, al won AZ alle wedstrijden tegen de topclubs... tegen Feyenoord in hun eigen Kuip is het andere kaas.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
dinsdag 10 april 2018 om 21:06
Tsja, als Feyenoord alles "toevallig" thuis loot.....
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 03:31
Paultje je bent ook een en al triestheid.maar ja als je cluppie zo lang droog staat ,met zo n bankrekening tsjaaaaaa ...........
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
woensdag 11 april 2018 om 08:48
Nee, ik ben niet zo triest hoor.....Ajax laat Feyenoord voorlopig 16 PUNTEN !! achter zich, het is maar wie en wat je triest noemt....
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 04:14
Ja die cup die Ajax en PSV altijd laten schieten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
woensdag 11 april 2018 om 08:49
Gudde zal goed voor Feyenoord blijven zorgen, ook als hij weg is......
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 11 april 2018 om 08:56
Hij mocht alleen weg van Feyenoord als hij alleen maar thuiswedstrijden voor de KNVB beker regelt. Dat was voor Gudde geen probleem!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12382
woensdag 11 april 2018 om 09:10
Gudde is een slimme vos en Feyenoord heeft gelijk, prima deal !
Laat Feyenoord nu zo direct verliezen van AZ in "Huize Kuipzicht...." ha ha
Kan Gio weer z'n kogelvrije vest aantrekken.
Vind ik leuk
woensdag 11 april 2018 om 21:49
Dus AZ wint de beker? Lol
Vind ik leuk
RW1913 +2803
dinsdag 10 april 2018 om 16:13
Spannend, maar ik verwacht een overwinning voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Snotlap +248
dinsdag 10 april 2018 om 16:14
Das goed voor je hart! Maak je maar druk jonguhhh
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:14
Natuurlijk gun ik het mijn eigen club ,maar mocht het toch een andere club zijn dan is het met az ook een verdiende winnaar gezien het goede spel dit seizoen.
Vind ik leuk
Zultkop +5977
dinsdag 10 april 2018 om 16:57
Hoe kom jij eigenlijk in het Amsterdamse terecht?
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:15
Word iedergeval een mooie finale. Met Feyenoord als favoriet.
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:20
Feyenoord wint in eigen huis natuurlijk de beker... en AZ is veelste makkelijk te bestrijden.
Vind ik leuk
Mari +10797
dinsdag 10 april 2018 om 16:20
Haha, hij is altijd chagrijnig.
En dan nog beweren dat hij er chagrijnig van kan worden.
Vind ik leuk
soplul +3531
dinsdag 10 april 2018 om 16:33
Moest ik ook meteen aan denken....

Willem is altijd chagrijnig.
Vind ik leuk
Frietbakker +5577
dinsdag 10 april 2018 om 16:28
Ligt er ook een beetje aan wie er bij AZ op goal staat...
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 16:56
Ik mis de optie ''wat kan mij het verrotten wie de KNVB beker wint'' in de poll.
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 17:01
De Kromme is net als Sjaak Swart een levend icoon van het Nederlandse voetbal en legt vaak de vinger op de zere plek!
Helaas wordt dat niet altijd gewaardeerd door sommigen..
Vind ik leuk
nulzeven2 +551
dinsdag 10 april 2018 om 17:01
Rood en onterechte penalty,
Ik wlde er voor gaan op unibet maar levert geen moer op
Vind ik leuk
meloen87 +799
dinsdag 10 april 2018 om 17:25
AZ verdiend het misschien meer, maar zo lang ze niet van de topclubs kunnen winnen, zal die beker gewoon niet naar Alkmaar terugreizen. Er wordt zoveel gehyped over AZ dit seizoen, maar ze kunnen gewoon niet de topwedstrijden winnen. Met mooi voetbal boek je niet altijd een overwinning. Feyenoord speelt gewoon thuis in de Kuip, maakt niet uit of de Kuip voor de helft gevuld is met Feyenoord fans, ze gaan gewoon winnen. Volgens mij is het al zo'n 7 jaar geleden toen AZ voor het laatst van Feyenoord won.
Vind ik leuk
derksen +8940
dinsdag 10 april 2018 om 17:31
Lekker man vanuit het balkon vd muppet show!
Dat negatieve gezeik van die 70 + dat gaat nergens over
Feyenoord kan al jaren niet tegen ajax psv op wat verwacht Willem dan dat feyenoord elk jaar met kampioenschap mee doet
Zolang ajax het ene naar het andere talent op leid en overmars de hoofdprijs vangt en gaat vangen, de ligt,Kluivert, dolberg, vd beek,dat is potsijandosi minimaal 200 miljoen
Feyenoord is jaren al structureel iets fout
En bij psv hebben ze een zeer goede gemeente die hun door dik en dun steunt
Feyenoord had zo gezegd vriendjes
Maar die vriendjes hebben wel minimaal 12 procent rendement gehaald hé pimetje!
Nee Willem hoe erg ik ook vind feyenoord op plaats 3 a 4 is hoogst haalbare tenzij ajax en psv geen kampioen willen worden
Dat was vorig seizoen en ook die van 18 jaar geleden
Anders had het geen 18 jaar geduurd Willem!
En nu naar je balkon
Onzin allemaal dat gezeik
Vind ik leuk
Voebtal +7512
dinsdag 10 april 2018 om 17:39
AZ heeft nog nooit een belangrijke wedstrijd gewonnen dus Feyenoord wint met gemak.
Vind ik leuk
plein19 +2601
dinsdag 10 april 2018 om 17:48
De beker is een poedelprijs. EN alleen voor subtoppers een hoofdprijs
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 17:50
Helemaal niks in Amsterdam
Vind ik leuk
plein19 +2601
dinsdag 10 april 2018 om 18:13
`Vorig jaar had Ajax ook niets. maar liever een EL finale dan een beker. Een Ajax of PSV trainer die doet alsof een beker een hoofdprijs is moeten ze ontslaan
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 18:32
Zoooooo, da's een goeie! Die hoor je nou nooit.
Vind ik leuk
nulzeven2 +551
dinsdag 10 april 2018 om 17:54
We gaan voor goud
Vind ik leuk
dinsdag 10 april 2018 om 17:48
Ik hoop dat Feyenoord wint maar dan moeten ze het eerst nog even doen.
Het is niet zomaar even gedaan.
Vind ik leuk
Cookee +11834
dinsdag 10 april 2018 om 18:54
De Toto-cup toch?
Het leuke eraan is dat er 3 competities meededen.
Of je de beste bent... de gelukkigste loting kan ook.
In de eredivisie ligt de prijs voor 3 clubs klaar, in de beker niet.
Sommige clubs mogen elke keer thuis, die loting mag wel eerlijker.
Zo'n beleving als in Engeland, daar betekent die cup veel meer.
Vind ik leuk
JanTa48 +6763
dinsdag 10 april 2018 om 19:58
AZ is door de media overschat gemaakt en daarom moet F. noord er gewoon overheen gaan knallen want dan komen de scheurtjes in het systeem van v/d Brom.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
dinsdag 10 april 2018 om 22:19
Van Hanegem. Een winnaar uit de tijd 'geen woorden maar daden'. En zie hier de generatiekloof
Vind ik leuk
Lady Sam +162