Jong Ajax en NEC houden zenuwen in bedwang, Fortuna blijft aan kop

Jong Ajax en NEC houden zenuwen in bedwang, Fortuna blijft aan kop

vrijdag 13 april 2018 om 21:56

Fortuna Sittard behoudt de koppositie in de Jupiler League dankzij een overwinning op FC Den Bosch. NEC en Jong Ajax kwamen beide ook tot winst, maar maakten het bijzonder spannend. De twee achtervolgers treffen elkaar maandagavond, de eerder ongeldig verklaarde wedstrijd zal dan worden overgespeeld.

Fortuna Sittard - FC Den Bosch 2-0
Aanvoerder Perr Schuurs pakte vorige week zijn vijfde gele kaart en daarom kon hij zijn team niet bijstaan in het thuisduel met FC Den Bosch. Ook zonder de toekomstige Ajax-speler wist Fortuna de punten te pakken, maar eenvoudig ging dat niet. Lisandro Semedo zette de lijstaanvoerder in de eerste helft op voorsprong, maar Fortuna weigerde vervolgens de genadeklap uit te delen. Dat gebeurde pas diep in de slotfase, toen Finn Stokkers voor grote opluchting zorgde in Limburg.

Helmond Sport - NEC 1-2
Een thriller in Helmond eindigde positief voor NEC. Twee vroege Nijmeegse treffers, van Arnaut Groeneveld en Michael Heinloth, leken een zorgeloze avond in te leiden voor de titelkandidaat. Niets bleek minder waar. Een tegengoal van Robert Braber bracht alle spanning terug en die bleef tot de laatste seconde aanwezig. Een directe rode kaart voor Ron Janzen was tekenend voor de chaotische tweede helft, waarin geen doelpunten zouden vallen. Pepijn Lijnders en zijn mannen blijven meedoen om directe promotie.

Jong Ajax - FC Emmen 3-2
De beloften van Ajax gingen in het eerste half uur los tegen FC Emmen. Na 22 seconden lag de bal al in het net, toen Kaj Sierhuis defensief gepruts van FC Emmen met links afstrafte. Che Nunnely en opnieuw Sierhuis maakten er al snel 0-3 van. Het leek gespeeld, maar na rust keerde het tij. Alexander Bannink gaf de bezoekers weer hoop met twee doelpunten, maar Jong Ajax overleefde vervolgens de Drentse aandrang en hield de punten op De Toekomst. 

Overige uitslagen:

Almere City - Jong PSV 2-1

FC Dordrecht - Cambuur 0-3

FC Oss - De Graafschap 1-4

FC Volendam - RKC Waalwijk 0-1

Jong AZ - MVV 3-1

Telstar - Jong FC Utrecht 1-0

Go Ahead Eagles - FC Eindhoven 1-3

Plaats een reactie

Jens1999 +16397
vrijdag 13 april 2018 om 22:00
Lekkere overwinning van jong Ajax.... op naar maandag waar jong Ajax de 3 punten terug gaat verdienen die af zijn gepakt door dat zooitje uit Zeist.... Dit jong Ajax hoeft niet bang te zijn voor dat NEC uit Nijmegen.... Kaj Sierhuis lekker toch weer 2 goals.... toppertje gaat dat worden....
Vind ik leuk
NMGN1 +200
vrijdag 13 april 2018 om 22:03
Suc6 alvast, denk ook niet dat we gaan winnen bij jullie, nec moet gewoon hetzelfde beginnen als afgelopen wedstrijd tegen ajax, maar nu wel die bal erin schieten in de eerste 20 min.
Vind ik leuk
Jens1999 +16397
vrijdag 13 april 2018 om 22:04
Ajax speelde vanavond best goed en vergat de trekker over te halen tegen Emmen.... daarom werd het nog spannend.....
Vind ik leuk
Liwwadder +3882
zaterdag 14 april 2018 om 14:34
Dat komt wel vaker voor..tegen ons konden ze ook met geluk..ja geluk toch 3-2 afdwingen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 07:18
Ik hoop op een 5-0 voor Jong Ajax.
Knvb, heeft het clubje uit nijmegen teveel gematst.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:24
Hoezo dan?
Vind ik leuk
Jur74 +5435
vrijdag 13 april 2018 om 22:04
Hoezo afgepakt door dat zooitje in Zeist? Ok, foutje en nu hersteld volgens de regels.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:13
Jij hebt nooit gelijk maar nu sla je de spijker op zijn kop kerel !
Vind ik leuk
Bayern FC +2045
vrijdag 13 april 2018 om 22:07
Ieder een puntje mag ook :)
Vind ik leuk
Jens1999 +16397
vrijdag 13 april 2018 om 22:11
Nee haha.... laat jong Ajax maar kampioen worden dan is er toch nog een prijs xD.... dan promoveert Sittard door tweede te worden rechtstreeks..... :p
Vind ik leuk
NMGN1 +200
vrijdag 13 april 2018 om 22:01
Pff spannend zeg, Fortuna gefeliciteerd dik verdiend gewonnen!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:03
Aha een sportief gebaar van Nijmegen. Dankjewel. Inderdaad zeer verdiend. 3 goals afgekeurd nog zelfs.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:06
3 goals afgekeurd? Terecht of niet?
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:09
2 goals onterecht.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:11
Zonde!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:13
Ach gelukkig wel gewonnen anders helemaal zonde.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:15
Heb je gelijk in, klinkende munten die tellen!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:17
Zeker waar. Thnx voor je belangstelling voor ons clubje.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:41
Als jullie zo door blijven voetballen dan promoveren jullie ook eventueel via de nacompetitie! Ik snap dat je kampioen wil worden maar promoveren ten koste van roda moet voor jullie wel een droom zijn denk ik :)
Vind ik leuk
Rodajc +6967
vrijdag 13 april 2018 om 22:47
Mijn ergste nachtmerrie.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 23:17
Snap ik haha. Wij hadden dat 2 jaar geleden met willem II-nac. Gelukkig zaten wij aan de goede kant van de score. En dan heb je een werelddag ?
Vind ik leuk
Rodajc +6967
vrijdag 13 april 2018 om 23:43
Wij ook vorig seizoen tegen MVV nog haha, er staat zo ontzettend veel spanning op zo'n wedstrijden... maar kom Fortuna liever gewoon tegen in de eredivisie volgend jaar haha.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 23:44
Snap ik... jullie moeten trouwens nu ff stoppen met winnen want anders komen wij ook nog in de problemen ;)
Vind ik leuk
Rodajc +6967
vrijdag 13 april 2018 om 23:51
Neejoh jullie blijven erin, veel te goed.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:01
Wij hebben nog 1 overwinning nodig. En die komt woensdag tegen feyenooord. Die hebben hun focus op bekerfinale en zullen verl spelers sparen. Maar als psv kampiown wordt zondag telt voor jullie tzelfde....
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 14 april 2018 om 00:03
NAC mogen jullie ook pakken hoor haha. Succes iig zondag, kijk er naar uit!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:09
Ik ook! Voor beide kampen een speciale wedstrijd. En helemaal gezien de belangen die op het spel staan. Mochten wij winnen dan gun ik jullie ook een overwinning tegen groningen. Mochten we verliezen dan toch maar ff niet..... succes de laatste potjes
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zaterdag 14 april 2018 om 08:23
Wij gaam roda niet treffen in de nacompetitie aangezien ik denk dat die zich veilig gaan spelen.maar anders spelen die ook niet tegen ons.wij spelen uiteindelijk als we winnen tegen Sparta of Twente
Vind ik leuk
RS77 +132
zaterdag 14 april 2018 om 10:32
Spelen tegen Roda zou leuker zijn!
Vind ik leuk
Senn +4848
zaterdag 14 april 2018 om 05:08
3x buitenspel, dus hoezo onterecht?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 08:03
Wat bedoel je precies onze afgekeurde goals?? 2 waren echt niet terecht hoor.
Vind ik leuk
NMGN1 +200
vrijdag 13 april 2018 om 22:08
7-0 was een betere verhouding geweest :)
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:12
Had wel lekker geweest voor het doelsaldo wat straks doorslaggevend kan worden.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zaterdag 14 april 2018 om 08:22
Dank je wel.beloven nog spannende weken te worden. Voor alle 3. Voor mij is maandag gelijkspel prima.dan kunnen we zien wie er het beste met druk om kan gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:02
Hoppa, 5e zege op rij. Playoffs:, clash of the cultclubs Telstar - de Graafschap. Gezellig!!!!
Vind ik leuk
Jens1999 +16397
vrijdag 13 april 2018 om 22:03
Gefeliciteerd..... xD
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:05
Telstar promoveren lijkt me ook wel eens leuk weer.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:05
Mag volgende jaar wel van mij :)
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:07
Begrijp ik... De Graafschap is ook prima hoor. Mooie club.. Maar dat vind ik van mvv en ga eagles ook. Helaas kunnen er maar 18 in de ere-divisie
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:10
Blijf het eeuwig zonde vinden dat clubs als FC Wageningen, Haarlem, Veendam, 'svv, rbc, SC Amersfoort, FC Amsterdam niet meer bestaan. Dan hadden we die verdomde jong elftallen ook niet nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:13
Die jong elftallen voegen niks toe, voor spek en bonen doen ze mee
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:15
Precies.... Bij elke thuiswedstrijd van hun zitten er net 300 a 400 man. Zag 'n stukje van jong az- mvv wat een troosteloze aanblik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 april 2018 om 22:16]
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zaterdag 14 april 2018 om 08:25
Die zitten er bij RKC ook maar dus make your point
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 23:36
Jupiler League gaat volgens mij om een competitie met, na de Eredivisie, de beste spelers binnen NL.
Het schuiven met selectiesplers gebeurt incidenteel. En lijkt me zeker waardevol als jullie verdeging tegen , bijv van blessure terugkomende , Huntelaar staat
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 07:49
Als huntelaar dan bij ons zou voetballen vind ik het prima :)
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:03
SITTARD SITTARD SITTARD.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:08
Ik hoop het echt voor jullie. Yellowgreenarmy rijker.

Succes!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:10
Thnx gozah. Jullie ook succes nog. Tot volgend seizoen.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
vrijdag 13 april 2018 om 22:48
Gefeliciteerd man!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 23:03
Thnx man. Volgend jaar de derby weer terug.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
vrijdag 13 april 2018 om 23:05
Laten we het hopen!
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:04
Laat maandag maar gelijk blijven/ worden en dat Fortuna SC promoveert als kampioen over 2 weken.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:19
Thnx maat.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 08:32
Ik denk dat fortuna liever heeft dat jong ajax wint. Kampioen worden is leuk maar promoveren is vele maken belangrijker
Vind ik leuk
Pvm9 +371
vrijdag 13 april 2018 om 22:05
Die achahbar heeft echt een irritant hoofd. Benieuwd naar maandag
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:14
Hij is ook irritant
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:08
Kenzo Goudmijn scoort voor Jong AZ - 16 jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:10
Ik hoop dat jong Ajax wint van Nec,
Na zo;n mooi seizoen voor Fortuna verdienen zei het in mijn ogen het meest om te promoveren.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:17
Een begeleidende foto van een wedstrijdmoment waarin appendix-elftallen figureren is een beeldredactionele faux pas.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:33
Precies, een fotootje van Fortuna was beter op zijn plaats geweest. Zijn toch de trotse koploper.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 22:39
Het is dat we in eigen huis te veel punten verspeeld hebben anders hadden we gewoon mee gedaan om de titel..... Sjongejonge als je toch terugkijkt tegen wie..... Ai ai

Onze seizoenen zijn lang!
Vind ik leuk
Hakbal +361
vrijdag 13 april 2018 om 22:40
Is aardig spannend bovenin de competitie. Hoop op kampioenschap voor jong Ajax en promotie voor fortuna.
Vind ik leuk
Hakbal +361
vrijdag 13 april 2018 om 22:43
Op papier hebben ze alle drie niet echt een makkelijk progamma. Ben reuze benieuwd
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:03
Telstar naar de halve finale play offs.. geweldig seizoen. Is weer eens wat anders dan onderin bungelen met 500 man op de tribune. Nu elke pot thuis volle bak.. mooi voor de club!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:09
Het is zover. Het is eindelijk gebeurd. Zo lang geleden. Maar nu is het dan zover.

De Witte Leeuwen geven een extra voorstelling.

Promotie /degradatie 2017/2018 :
1e ronde
De 1e ronde wordt gespeeld tussen de teams, die een periodetitel behaald hebben. En niet bij de eerste 5 op de eindranglijst behoren, in de Jupiler League. De wedstrijden in de 1e ronde worden gespeeld, op dinsdag 1 mei 2018 en zaterdag 5 mei 2018. De winnaars van de eerste ronde, zijn dus voor het einde van de ere-divisie, 6 mei 2018 bekend.

Halve finales
De 1/2 finale wordt gespeeld tussen de nummer 16 en 17 van de ere-divisie, terwijl ook de winnaars van de 1e ronde van de na-competitie meedoen aan deze ronde. De teams uit de ere-divisie spelen eerst tegen de winnaars uit de eerste ronde. De andere vier teams komen, van de plekken 2 t/m 5 op de eindranglijst van de Jupiler League, zij spelen onderling. 2 tegen 5 / 3 tegen 4. De wedstrijden in de 1/2 finale, worden gespeeld op donderdag 10 mei en zondag 13 mei 2018.

Finale
De finale wordt gespeeld tussen de winnaars van de 1/2 finale. Het is niet mogelijk, dat een ere-divisie-ploeg, een team uit dezelfde competitie loot. De wedstrijden in de finale worden gespeeld op donderdag 17 mei en zondag 20 mei 2018.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 00:16]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:20
Welkom op de beste site sex Dating ==>> www.sexydrom.com
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 00:29
je vriendin heet Chlamydia
Vind ik leuk
Mo +11108
zaterdag 14 april 2018 om 00:31
Weer 2 goals van Kaj, ik heb hele hoge verwachtingen van die jongen, die zou het nog wel is kunnen gaan maken.
Vind ik leuk
VanGoal +303
zaterdag 14 april 2018 om 07:10
Zijn er hier mensen die Nec volgen die meer kunnen vertellen over Groeneveld? Lijkt me een prima speler?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 08:05
Prima voetballer die een stap hoger zeker aan zou kunnen. Eredivisie zou dan ook goed voor hem zijn. Heeft goede actie in huis, heeft snelheid, kan een goaltje maken en heeft oog voor medespelers. Hij haalt altijd een bepaald niveau, terwijl de rest het laat afweten.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zaterdag 14 april 2018 om 08:38
En alweer zege.artikel zegt moeizaam
maar volgens mij is Den Bosch 2 keer bij onze goal geweest.We scoren de laatste wedstrijden alleen moeilijk anders win je gewoon met grote cijfers.Ajax en NEC ook gefeliciteerd.hopelijk wint Ajax maandag opnieuw en promoveren we rechtstreeks.
Gelijkspel zou voor allempartijen het leukste zijn aangezien dan alles op 1 punt zit met nog 2 lastige potjes te gaan voor alle 3.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 10:31
hallo Wordt NEC geholpen om kampioen te worden? Door fout KNVB! overspelen? Dan moet ook de wedstrijd AZ- PSV overgespeeld worden! Fout van Blom (KNVB) teniet gedaan! Maar AZ moest de resterende tijd met !) 10 man uitspelen, dat klopt niet KNVB Hier wordt PSV weer bevooroordeeld,. PSV lobby is sterk bij de KNVB ( hiddink-cocu ex Ned elftal Langeler. KNVB onpartijdig? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax en NEC houden zenuwen in bedwang, Fortuna blijft aan kop