Jong Ajax en NEC houden zenuwen in bedwang, Fortuna blijft aan kop

    Jong Ajax en NEC houden zenuwen in bedwang, Fortuna blijft aan kop

    Gepubliceerd: vrijdag 13 april 2018 om 21:56vr 13-04-2018 om 21:56

    Fortuna Sittard behoudt de koppositie in de Jupiler League dankzij een overwinning op FC Den Bosch. NEC en Jong Ajax kwamen beide ook tot winst, maar maakten het bijzonder spannend. De twee achtervolgers treffen elkaar maandagavond, de eerder ongeldig verklaarde wedstrijd zal dan worden overgespeeld.

    Fortuna Sittard - FC Den Bosch 2-0
    Aanvoerder Perr Schuurs pakte vorige week zijn vijfde gele kaart en daarom kon hij zijn team niet bijstaan in het thuisduel met FC Den Bosch. Ook zonder de toekomstige Ajax-speler wist Fortuna de punten te pakken, maar eenvoudig ging dat niet. Lisandro Semedo zette de lijstaanvoerder in de eerste helft op voorsprong, maar Fortuna weigerde vervolgens de genadeklap uit te delen. Dat gebeurde pas diep in de slotfase, toen Finn Stokkers voor grote opluchting zorgde in Limburg.

    Helmond Sport - NEC 1-2
    Een thriller in Helmond eindigde positief voor NEC. Twee vroege Nijmeegse treffers, van Arnaut Groeneveld en Michael Heinloth, leken een zorgeloze avond in te leiden voor de titelkandidaat. Niets bleek minder waar. Een tegengoal van Robert Braber bracht alle spanning terug en die bleef tot de laatste seconde aanwezig. Een directe rode kaart voor Ron Janzen was tekenend voor de chaotische tweede helft, waarin geen doelpunten zouden vallen. Pepijn Lijnders en zijn mannen blijven meedoen om directe promotie.

    Jong Ajax - FC Emmen 3-2
    De beloften van Ajax gingen in het eerste half uur los tegen FC Emmen. Na 22 seconden lag de bal al in het net, toen Kaj Sierhuis defensief gepruts van FC Emmen met links afstrafte. Che Nunnely en opnieuw Sierhuis maakten er al snel 0-3 van. Het leek gespeeld, maar na rust keerde het tij. Alexander Bannink gaf de bezoekers weer hoop met twee doelpunten, maar Jong Ajax overleefde vervolgens de Drentse aandrang en hield de punten op De Toekomst. 

    Overige uitslagen:

    Almere City - Jong PSV 2-1

    FC Dordrecht - Cambuur 0-3

    FC Oss - De Graafschap 1-4

    FC Volendam - RKC Waalwijk 0-1

    Jong AZ - MVV 3-1

    Telstar - Jong FC Utrecht 1-0

    Go Ahead Eagles - FC Eindhoven 1-3

    Plaats een reactie

    NMGN1 +177
    vrijdag 13 april 2018 om 22:01
    Pff spannend zeg, Fortuna gefeliciteerd dik verdiend gewonnen!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zaterdag 14 april 2018 om 08:22
    Dank je wel.beloven nog spannende weken te worden. Voor alle 3. Voor mij is maandag gelijkspel prima.dan kunnen we zien wie er het beste met druk om kan gaan.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    vrijdag 13 april 2018 om 22:02
    Hoppa, 5e zege op rij. Playoffs:, clash of the cultclubs Telstar - de Graafschap. Gezellig!!!!
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    vrijdag 13 april 2018 om 22:05
    Telstar promoveren lijkt me ook wel eens leuk weer.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    vrijdag 13 april 2018 om 22:05
    Mag volgende jaar wel van mij :)
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    vrijdag 13 april 2018 om 22:07
    Begrijp ik... De Graafschap is ook prima hoor. Mooie club.. Maar dat vind ik van mvv en ga eagles ook. Helaas kunnen er maar 18 in de ere-divisie
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    vrijdag 13 april 2018 om 22:10
    Blijf het eeuwig zonde vinden dat clubs als FC Wageningen, Haarlem, Veendam, 'svv, rbc, SC Amersfoort, FC Amsterdam niet meer bestaan. Dan hadden we die verdomde jong elftallen ook niet nodig.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    vrijdag 13 april 2018 om 22:13
    Die jong elftallen voegen niks toe, voor spek en bonen doen ze mee
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    vrijdag 13 april 2018 om 22:15
    Precies.... Bij elke thuiswedstrijd van hun zitten er net 300 a 400 man. Zag 'n stukje van jong az- mvv wat een troosteloze aanblik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 april 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zaterdag 14 april 2018 om 08:25
    Die zitten er bij RKC ook maar dus make your point
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1591
    vrijdag 13 april 2018 om 23:36
    Jupiler League gaat volgens mij om een competitie met, na de Eredivisie, de beste spelers binnen NL.
    Het schuiven met selectiesplers gebeurt incidenteel. En lijkt me zeker waardevol als jullie verdeging tegen , bijv van blessure terugkomende , Huntelaar staat
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    zaterdag 14 april 2018 om 07:49
    Als huntelaar dan bij ons zou voetballen vind ik het prima :)
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    vrijdag 13 april 2018 om 22:04
    Laat maandag maar gelijk blijven/ worden en dat Fortuna SC promoveert als kampioen over 2 weken.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +650
    zaterdag 14 april 2018 om 08:32
    Ik denk dat fortuna liever heeft dat jong ajax wint. Kampioen worden is leuk maar promoveren is vele maken belangrijker
    Vind ik leuk
    Pvm9 +877
    vrijdag 13 april 2018 om 22:05
    Die achahbar heeft echt een irritant hoofd. Benieuwd naar maandag
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    vrijdag 13 april 2018 om 22:14
    Hij is ook irritant
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3899
    vrijdag 13 april 2018 om 22:08
    Kenzo Goudmijn scoort voor Jong AZ - 16 jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 22:10
    Ik hoop dat jong Ajax wint van Nec,
    Na zo;n mooi seizoen voor Fortuna verdienen zei het in mijn ogen het meest om te promoveren.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    vrijdag 13 april 2018 om 22:39
    Het is dat we in eigen huis te veel punten verspeeld hebben anders hadden we gewoon mee gedaan om de titel..... Sjongejonge als je toch terugkijkt tegen wie..... Ai ai

    Onze seizoenen zijn lang!
    Vind ik leuk
    Hakbal +1004
    vrijdag 13 april 2018 om 22:40
    Is aardig spannend bovenin de competitie. Hoop op kampioenschap voor jong Ajax en promotie voor fortuna.
    Vind ik leuk
    Hakbal +1004
    vrijdag 13 april 2018 om 22:43
    Op papier hebben ze alle drie niet echt een makkelijk progamma. Ben reuze benieuwd
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 00:03
    Telstar naar de halve finale play offs.. geweldig seizoen. Is weer eens wat anders dan onderin bungelen met 500 man op de tribune. Nu elke pot thuis volle bak.. mooi voor de club!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 00:20
    Welkom op de beste site sex Dating ==>> www.sexydrom.com
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    zaterdag 14 april 2018 om 00:29
    je vriendin heet Chlamydia
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zaterdag 14 april 2018 om 00:31
    Weer 2 goals van Kaj, ik heb hele hoge verwachtingen van die jongen, die zou het nog wel is kunnen gaan maken.
    Vind ik leuk
    VanGoal +720
    zaterdag 14 april 2018 om 07:10
    Zijn er hier mensen die Nec volgen die meer kunnen vertellen over Groeneveld? Lijkt me een prima speler?
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zaterdag 14 april 2018 om 08:05
    Prima voetballer die een stap hoger zeker aan zou kunnen. Eredivisie zou dan ook goed voor hem zijn. Heeft goede actie in huis, heeft snelheid, kan een goaltje maken en heeft oog voor medespelers. Hij haalt altijd een bepaald niveau, terwijl de rest het laat afweten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zaterdag 14 april 2018 om 08:38
    En alweer zege.artikel zegt moeizaam
    maar volgens mij is Den Bosch 2 keer bij onze goal geweest.We scoren de laatste wedstrijden alleen moeilijk anders win je gewoon met grote cijfers.Ajax en NEC ook gefeliciteerd.hopelijk wint Ajax maandag opnieuw en promoveren we rechtstreeks.
    Gelijkspel zou voor allempartijen het leukste zijn aangezien dan alles op 1 punt zit met nog 2 lastige potjes te gaan voor alle 3.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 10:31
    hallo Wordt NEC geholpen om kampioen te worden? Door fout KNVB! overspelen? Dan moet ook de wedstrijd AZ- PSV overgespeeld worden! Fout van Blom (KNVB) teniet gedaan! Maar AZ moest de resterende tijd met !) 10 man uitspelen, dat klopt niet KNVB Hier wordt PSV weer bevooroordeeld,. PSV lobby is sterk bij de KNVB ( hiddink-cocu ex Ned elftal Langeler. KNVB onpartijdig? mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws