De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op

"De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op"

zaterdag 14 april 2018 om 15:07

Vitesse wil onder interim-trainer Edward Sturing méér de aanval gaan zoeken. Eerder deze week nam Sturing het stokje over van de ontslagen Henk Fraser. 

De clubleiding van Vitesse zette Fraser op straat vanwege het dramatische spel van de Arnhemmers in de laatste weken. Sturing gaat proberen om een toefje van de 'Bosz-doctrine' - aanvallend voetbal, druk zetten - terug te krijgen in het elftal, vertelt hij aan dagblad de GelderlanderOnder leiding van Bosz speelde Vitesse tussen 2013 en 2016 gedurfd, aantrekkelijk voetbal. 

"De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op. Maar niet helemaal. Om die speelwijze in te slijpen, heb je veel meer tijd nodig. Want als er één verzaakt, klapt het hele systeem in elkaar."

"Wij hebben drie dagen de tijd gehad om accenten te zetten. We moeten allereerst af van het flipperkastvoetbal. Dat is de bron van alle ellende", vervolgt Sturing. "We zijn de laatste tijd verschrikkelijk slordig in balbezit. We gaan nu naar voren, maar het moet geen zelfmoord worden."

Vitesse pakte in de laatste vier duels slechts één punt. Zaterdagavond (19.45 uur) komt Sparta op bezoek in het Gelredome. 

Lees meer over:EredivisieVitesse

Poll

Wat wordt de uitslag bij Vitesse-Sparta?

(556 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 14 april 2018 om 15:09
Net als de trainer van Twente zeker.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:19
Die zaagt Henkie Fraser even volledig doormidden, Edward Stuurloos.
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 14 april 2018 om 15:40
Henkie heeft hoofdzakelijk zichzelf door gezaagd.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:02
Sruring kan er wel omheen draaien maar waarschijnlijk is hij liever eerlijk... Pappen en nat houden komt al te vaak voor in de maatschappij
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:15
Het is pamperen...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:59
Nee hij bedoelt pappen en nathouden. Anders had hij wel pamperen gezegd, wat in de watten leggen betekent, en in dit verband nergens op slaat
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 16:07
STURING eikel.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:10
Is het zo’n lul ja?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 16:11]
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 16:18
Jij zeker. Edward Sturing heeft in zijn leven meer bereikt dan jij ooit zult bereiken. En dat door keihard te trainen want talent had hij nauwelijks. Dit is een voorbeeld van iemand die het maximale uit zijn mogelijkheden heeft gehaald. Jij daarentegen bent iemand die ik nog nooit op een normale reactie op VP heb kunnen betrappen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:55
Al die haat, is dat nu nodig. Dat is niet goed voor een mens, zeker niet voor Edward Stuurloos.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:02
Als het op jou gericht is heet het haat?
En wat zeg jij dan over Sturing? Sturing is gewoon een nette clubman. Die het op zijn manier wil doen. En dat mag hij zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:04
Als je piemels wil zuigen, moet je maar in de arena gaan zitten. Maar niet meer in onze mooie Kuip komen, viezerik.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:09
Hè, wat zeg je?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:21
Is je bier op? Je bent zo stil.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:10
Laat het maar weer een keer zien.
Het kan in ieder geval niet slechter worden.
Prutser Fräser,is eindelijk weg.

Knvb beker is gewonnen door 2 actie's van Wolfswinkel.
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
zaterdag 14 april 2018 om 15:26
Volgens mij heeft Vitesse eerst wedstrijden moeten winnen om uberhaupt in de finale te komen, en dat Wolfswinkel dan twee keer scoort doet niets af aan te totale prestatie..

Zegt toch ook genoeg dat Fraser liever bij Sparta trainer wordt?
Sturing etc. zijn gewoon de pratende poppen van die Russen.
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 16:14
Dat eerste klopt en die wedstrijden waren 9 van de 10 keer net zo slecht als de finale. Vitesse won onder de Henk Fräser voornamelijk door individuele kwaliteiten van spelers. Niet door een bepaalde speelwijze of door goed te spelen. Want dat gebeurde onder Fräser niet. Nu is Fräser eindelijk ontslagen en dan begint het simpele volk VI na te praten. Dat Vitesse al 2 jaar kut speelt zien ze niet. Hij doet het toch niet slecht bij Vitesse zeggen ze dan. Ik zou zeggen had lekker de volledige wedstrijden van Vitesse onder Fräser bekeken dan had je mee mogen praten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
zaterdag 14 april 2018 om 16:27
Simpele volk?
Als Vitesse echt 9 vd 10 keer zo slecht speelde en toch won, hoe slecht waren die andere clubs dan wel niet?
Feit is gewoon dat Vitesse onder Fraser wel de eerste prijs ooit heeft gehaald, en dat die Russen het daar gewoon voor het zeggen hebben.

Of denk je nou echt dat van Hintum en de Wit zelf bij Slutsky zijn uitgekomen als nieuwe trainer?
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 16:53
Vitesse was in de meeste gevallen echt niet beter dan de tegenstander. Maar ja als je dan een Bakker, Mount, Linssen, Matavs, Van Wolfswinkel etc hebt die uit het niets een goal maken dan win je wedstrijden. Het spel is slecht net als de resultaten dit seizoen. 5 thuiswedstrijden gewonnen en dan mag je niet ontevreden zijn? Fräser is aangesproken op zijn functioneren niet eens ontslagen na een half seizoen zoals bij sommige andere clubs gebeurt waar ze binnen een jaar 3 trainers verslijten. Fräser wou zelf niet bijtekenen (gelukkig maar) waarna Vitesse op zoek moest naar een nieuwe trainer. Nou heeft Vitesse 2 Russen in de raad van commissarissen waarvan één Slutsky kent. Is het dan zo onbegrijpelijk dat je als club dan een trainer verkiest die 3 keer kampioen van Rusland is geworden, 1 keer de beker wist te winnen, ervaring heeft in de Champignons league, bondcoach van Rusland is geweest, in Engeland getraind heeft in plaats van Steijn, Van der Looi, Streppel etc? Van Hintum is net TD en heeft geen groot netwerk. Waarom zou je dan geen gebruik mogen maken van het aanwezige netwerk dat Oyf wel heeft? Denk jij nou echt dat je een trainer als Slutsky door de strot moet drukken bij een td van een subtopper? Als je dat denkt dan lul je simpelweg Derksen en co na.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:06
Ik vind het best wel goed van Vitesse om deze trainer te nemen. Al zie ik wel een taalprobleem.

Maar het is het proberen waard.
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 17:22
Hij spreekt Engels. Ik neem aan dat de selectie van Vitesse die taal ook machtig is. Deze man is komend seizoen de meest ervaren trainer in de Eredivisie. Mensen zien hem een gek dansje doen en horen dat het een Rus is. Vervolgens gaan de meest wilde verhalen rond. Ik denk dat het misschien eerlijker is om die man eerst even een half jaartje in Nederland de kans te geven.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:24
Dat vind ik ook. Hij zal heus niet gek zijn. In Rusland lopen ze met hem weg.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:01
Laat ze maar Wim. In Engeland is elke club van een private eigenaar en daar likkebaarden ze bij
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:37
Uitgeschakeld worden door grootmacht Swift,is dan ook het prima werk van Fräser.
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
zaterdag 14 april 2018 om 16:42
Het is prima joh, wat kan mij het ook schelen..
Fijn weekend en relax! ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:08
Terwijl ze toen ook EU voetbal speelden. Een club als Vitesse kan niet op drie fronten meedoen. Dat kunnen zelfs Ajax en PSV niet.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:29
Het gaat mij om het voetbal.
Ik ga de laatste 2 jaar met een chagrijnig gezicht naar het Gelredome.Ik weet dat je kutvoetbal te zien krijgt.Hopelijk word het beter volgend seizoen met Slutsky
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 17:49
Dat is in de hele ere divisie zo. Of dacht jij dat t bij Heerenveen en Groningen beter was?

Dit is het nivo van NL. Schrik niet.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 16:16
ja en als je td van wolfswinkel verkoopt en hij geeft je er castagnos voor terug dan is fraser de prutser
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:58
Hij had een clausule van 5 mil in zijn contract zonder die clausule had hij nieteens terug naar nederland gekomen
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:13
Vier wedstrijden is krap voor Sturing, alle hij play-offs haalt en ook daarin presteert dan is dat een goede prestatie.
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 14 april 2018 om 15:18
Die filosofie is ook mooi, maar dat doe je niet even in 4 dagen Sturing.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:24
Filosofie, als kip zonder kop naar voren rennen zit er binnen een uurtje in hoor.
Vind ik leuk
afca34 +464
zaterdag 14 april 2018 om 15:25
Precies wat hij dus zegt
Vind ik leuk
Cookee +8080
maandag 16 april 2018 om 16:21
Das toch geen realistich verhaal? Als Fraser met Sturing een route uitstippelen, dan zat Sturing daar ook naast toch?
Nu schept hij ontrealistische verwachtingen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:28
Hopelijk kan hij meer Sturing aan het elftal geven!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 15:29
Sorry jongens heel slecht dit.
Vind ik leuk
Vak-DD +10238
zaterdag 14 april 2018 om 15:42
Hoop in ieder geval een leuke pot voetbal te zien straks. Niet dat eeuwige tikkie breed en tikkie terug laf voetbal van Fraser.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:00
Sturing het achterbaks sletje van vitesse
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:22
Eindje, jij bent echt niet goed bij je hoofd... Sturing is tot op heden clubman in hart en nieren, kan je van niet zo heel veel andere landelijke zogenaamde "clubmensen" zeggen.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 16:26
maar ik wil toch ff vragen hoe het kan dat sturing al 4 keer trainer is geweest van vitesse dacht ik , maar dat ie toch elke keer opzij word geschoven voor een andere trainer
je zou dan haast denken dat ie niet zo'n heel goeie trainer is of wil sturing zelf liever geen hoofdtrainer zijn ??
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:26
Blijft altijd zitten is nooit solidair met zijn hoofd trainer dus een sletje van de club
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:34
Dus als Conté die 8 miljoen per jaar verdient bij Chelsea ontslagen wordt moeten de assistenten ,die 3 à4 ton per jaar verdienen solidair zijn en dan maar hopen dat ze door Conté meegenomen kunnen/mogen worden en anders pech gehad! Bedoel je dat met solidair?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:36
Man die sturing blijft altijd zitten
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 17:02
dat komt waarschijnlijk omdat ie er al zat voordat de hoofdtrainer was aangesteld
als fraser sturing had aangesteld dan moet sturing solidair zijn met fraser
maar sturing zat er al voor fraser , dus blijft sturing zitten als fraser vertrekt
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 18:24
Jij snapt het plus soms stapt een trainer zelf op en kan of mag hij niet zelf z'n assistenten meenemen,wat dan?het is ook gewoon werk hè en je hebt wel je gezin enz.om rekening mee te houden.
Vind ik leuk
markus040 +2306
zaterdag 14 april 2018 om 18:29
ja juist , sturing heeft die baan gewoon nodig
die heeft zich echt niet binnen gevoetbald
die is niet in de positie om te zeggen ; ik kap ermee
dat vergeten mensen wel eens denk ik
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 19:03
Sturing is echt wel een matennaaier!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 19:04
Die clubman van jou had zich solidair kunnen verklaren met Henk, maar stak hen een mes in zijn rug. Vieze matennaaier is ie!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:58
‘Scholletje’ van Vitesse inderdaa. Een griezel van een man, die een ieder in de kont kruipt bij Vitesse zolang hij maar zijn contractje kan houden.
Vind ik leuk
Dicky +13571
zaterdag 14 april 2018 om 16:06
Als de periode Bosz één ding heeft aangetoond dan is het wel dat die speelwijze wanneer gespeeld door spelers in de Eredivisie makkelijk te ontmantelen is. Ik zie honderd keer liever de speelwijze van Cocu dan van Bosz.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 16:29
Sturing is een clubman,geen voorbijganger,die man ademt Vitesse en met alle respect jongens (gebeurt in het " echte leven " ook niet)ik zou als een hoofdtrainer beslissingen neemt waardoor hij ontslagen wordt niet persé solidair zijn( jouw schoorsteen moet toch roken) omdat sommige een veelvoud verdienen tov de assistent en in het geval Sturing de hoofdcoach later bij de club kwam. Ik zie het al,als mijn collega ontslagen wordt stop ik er ook mee,nou nee.
Vind ik leuk
Busk +1075
zaterdag 14 april 2018 om 16:46
Per abuis 'gerapporteerd' aangeklikt , maar was alleen je commentaar aan het lezen.

Ik ben geen fan van Sturing overigens, maar dat is mijn mening.
Hij is me een beetje te glad.
Theo Bos vond ik een echte Vitesse-man.
Vind ik leuk
Bayern FC +2045
zaterdag 14 april 2018 om 16:31
De filosofie van Peter Bosz is mooi, maar je moet ook plan B hebben
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 19:02
Sturing..... eens een matennaaier, altijd een matennaaier.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op"