De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op

    "De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op"

    zaterdag 14 april 2018 om 15:07

    Vitesse wil onder interim-trainer Edward Sturing méér de aanval gaan zoeken. Eerder deze week nam Sturing het stokje over van de ontslagen Henk Fraser. 

    De clubleiding van Vitesse zette Fraser op straat vanwege het dramatische spel van de Arnhemmers in de laatste weken. Sturing gaat proberen om een toefje van de 'Bosz-doctrine' - aanvallend voetbal, druk zetten - terug te krijgen in het elftal, vertelt hij aan dagblad de GelderlanderOnder leiding van Bosz speelde Vitesse tussen 2013 en 2016 gedurfd, aantrekkelijk voetbal. 

    "De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op. Maar niet helemaal. Om die speelwijze in te slijpen, heb je veel meer tijd nodig. Want als er één verzaakt, klapt het hele systeem in elkaar."

    "Wij hebben drie dagen de tijd gehad om accenten te zetten. We moeten allereerst af van het flipperkastvoetbal. Dat is de bron van alle ellende", vervolgt Sturing. "We zijn de laatste tijd verschrikkelijk slordig in balbezit. We gaan nu naar voren, maar het moet geen zelfmoord worden."

    Vitesse pakte in de laatste vier duels slechts één punt. Zaterdagavond (19.45 uur) komt Sparta op bezoek in het Gelredome. 

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Vitesse-Sparta?

    (558 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 14 april 2018 om 15:13
    Vier wedstrijden is krap voor Sturing, alle hij play-offs haalt en ook daarin presteert dan is dat een goede prestatie.
    Vind ik leuk
    Cookee +8844
    zaterdag 14 april 2018 om 15:18
    Die filosofie is ook mooi, maar dat doe je niet even in 4 dagen Sturing.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 15:24
    Filosofie, als kip zonder kop naar voren rennen zit er binnen een uurtje in hoor.
    Vind ik leuk
    afca34 +457
    zaterdag 14 april 2018 om 15:25
    Precies wat hij dus zegt
    Vind ik leuk
    Cookee +8844
    maandag 16 april 2018 om 16:21
    Das toch geen realistich verhaal? Als Fraser met Sturing een route uitstippelen, dan zat Sturing daar ook naast toch?
    Nu schept hij ontrealistische verwachtingen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 15:28
    Hopelijk kan hij meer Sturing aan het elftal geven!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 15:29
    Sorry jongens heel slecht dit.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11082
    zaterdag 14 april 2018 om 15:42
    Hoop in ieder geval een leuke pot voetbal te zien straks. Niet dat eeuwige tikkie breed en tikkie terug laf voetbal van Fraser.
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    zaterdag 14 april 2018 om 16:00
    Sturing het achterbaks sletje van vitesse
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 16:22
    Eindje, jij bent echt niet goed bij je hoofd... Sturing is tot op heden clubman in hart en nieren, kan je van niet zo heel veel andere landelijke zogenaamde "clubmensen" zeggen.
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    zaterdag 14 april 2018 om 16:26
    maar ik wil toch ff vragen hoe het kan dat sturing al 4 keer trainer is geweest van vitesse dacht ik , maar dat ie toch elke keer opzij word geschoven voor een andere trainer
    je zou dan haast denken dat ie niet zo'n heel goeie trainer is of wil sturing zelf liever geen hoofdtrainer zijn ??
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    zaterdag 14 april 2018 om 16:26
    Blijft altijd zitten is nooit solidair met zijn hoofd trainer dus een sletje van de club
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 16:34
    Dus als Conté die 8 miljoen per jaar verdient bij Chelsea ontslagen wordt moeten de assistenten ,die 3 à4 ton per jaar verdienen solidair zijn en dan maar hopen dat ze door Conté meegenomen kunnen/mogen worden en anders pech gehad! Bedoel je dat met solidair?
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    zaterdag 14 april 2018 om 16:36
    Man die sturing blijft altijd zitten
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    zaterdag 14 april 2018 om 17:02
    dat komt waarschijnlijk omdat ie er al zat voordat de hoofdtrainer was aangesteld
    als fraser sturing had aangesteld dan moet sturing solidair zijn met fraser
    maar sturing zat er al voor fraser , dus blijft sturing zitten als fraser vertrekt
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 18:24
    Jij snapt het plus soms stapt een trainer zelf op en kan of mag hij niet zelf z'n assistenten meenemen,wat dan?het is ook gewoon werk hè en je hebt wel je gezin enz.om rekening mee te houden.
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    zaterdag 14 april 2018 om 18:29
    ja juist , sturing heeft die baan gewoon nodig
    die heeft zich echt niet binnen gevoetbald
    die is niet in de positie om te zeggen ; ik kap ermee
    dat vergeten mensen wel eens denk ik
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26284
    zaterdag 14 april 2018 om 19:03
    Sturing is echt wel een matennaaier!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26284
    zaterdag 14 april 2018 om 19:04
    Die clubman van jou had zich solidair kunnen verklaren met Henk, maar stak hen een mes in zijn rug. Vieze matennaaier is ie!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 16:58
    ‘Scholletje’ van Vitesse inderdaa. Een griezel van een man, die een ieder in de kont kruipt bij Vitesse zolang hij maar zijn contractje kan houden.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    zaterdag 14 april 2018 om 16:06
    Als de periode Bosz één ding heeft aangetoond dan is het wel dat die speelwijze wanneer gespeeld door spelers in de Eredivisie makkelijk te ontmantelen is. Ik zie honderd keer liever de speelwijze van Cocu dan van Bosz.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 16:29
    Sturing is een clubman,geen voorbijganger,die man ademt Vitesse en met alle respect jongens (gebeurt in het " echte leven " ook niet)ik zou als een hoofdtrainer beslissingen neemt waardoor hij ontslagen wordt niet persé solidair zijn( jouw schoorsteen moet toch roken) omdat sommige een veelvoud verdienen tov de assistent en in het geval Sturing de hoofdcoach later bij de club kwam. Ik zie het al,als mijn collega ontslagen wordt stop ik er ook mee,nou nee.
    Vind ik leuk
    Busk +1174
    zaterdag 14 april 2018 om 16:46
    Per abuis 'gerapporteerd' aangeklikt , maar was alleen je commentaar aan het lezen.

    Ik ben geen fan van Sturing overigens, maar dat is mijn mening.
    Hij is me een beetje te glad.
    Theo Bos vond ik een echte Vitesse-man.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2429
    zaterdag 14 april 2018 om 16:31
    De filosofie van Peter Bosz is mooi, maar je moet ook plan B hebben
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26284
    zaterdag 14 april 2018 om 19:02
    Sturing..... eens een matennaaier, altijd een matennaaier.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "De filosofie van Peter Bosz is mooi. En wij gaan die kant zeker op"