'Onvoorstelbaar wat een talent in Jong PSV, ik ben benieuwd wat Cocu gaat doen'

'Onvoorstelbaar wat een talent in Jong PSV, ik ben benieuwd wat Cocu gaat doen'

zaterdag 14 april 2018 om 21:53

Mike Snoei is zeer onder de indruk van de selectie van Jong PSV. De Telstar-trainer denkt dat meerdere spelers van de Eindhovense beloften een kans verdienen van Phillip Cocu.

"Wij spelen in de Jupiler League en daar komen we Jong PSV tegen. Ik ben benieuwd wat Phillip Cocu gaat doen met die geweldige talenten in die groep", zegt Snoei bij FOX Sports. "Dat is werkelijk onvoorstelbaar wat een talent er in dat elftal zit. Ik kan er wel tien opnoemen. Het is werkelijk indrukwekkend. En dan bedoel ik niet eens dat spitsje Lammers."

"Ze spelen ook heel aantrekkelijk voetbal", vervolgt Snoei zijn lofzang. "Wij kregen 6-0 klop in Eindhoven. Ik was blij dat we weer de bus in konden. We hebben dat aardig rechtgezet vorige week thuis (0-0), maar ik vind dat zij heel veel aantrekkelijke talenten hebben. PSV staat vooral bekend om zijn snelle omschakeling, maar met de spelers die er nu aankomen kunnen ze veel dominanter gaan voetballen. Ze kunnen veel verder naar voren gaan spelen."

Snoei noemt Albert Gudmundsson, Cody Gakpo, Mauro Junior en Donyell Malen. "Je ziet het aan Bergwijn. Aan het begin werd daar aan getwijfeld en nu blijkt het een heerlijke speler te zijn. Hij zit misschien wel tegen het Nederlands elftal aan. Ik snap dat er andere belangen op het spel staan, maar ze moeten net als Ajax en Feyenoord die jongens wat sneller door laten stromen."

Plaats een reactie

zaterdag 14 april 2018 om 21:58
PSV blinkt normaal gesproken niet echt uit in het opleiden van goede jeugdspelers. Maar daar gaat verandering inkomen. Jong PSV speelt met 11 jeugdspelers en staat 4e in de jl. De 019 staat virtueel 1e en de 017 staat ook bovenaan. Er komt veel talent aan. Nu is het alleen nog maar hopen dat Cocu ze ook een kans gaat geven, want talent is er genoeg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 22:01]
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:05
Voorin niks meer kopen daar hebben we genoeg talent...Precies Voetbal! De jeugd doet het ook enorm goed. Middenveld hebben we een paar nodig Rigo een jaartje verhuren en koop die Pizaro die mexicaan en Guterrez maatje ook vam Chucky. Obispo doorschuiven naar Isimat zijn plaats daarnaast Schwaab en een nieuwe Lb Angelino is een goeie en koop Humbfries ipv Arias en haal Unnerstal de punten pakker ik denk dat je dan er wel ver komt
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:10
Ben het in alles met je eens. Alleen Angelino is denk ik onhaalbaar, City vroeg deze winter 15 miljoen. Misschien Van Drongelen proberen te halen, want HSV gaat degraderen en dan wil die vast weg.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:13
Dat kan ook idd maar denk dat hij net zoveel moet kosten gozer, Lekker een jonge lb die jaren mee kan.
Vind ik leuk
Maan88 +1722
zaterdag 14 april 2018 om 23:39
10 mln vroegen ze voor Angelino.. laten we die 10 miljoen lekker 2 betere (en grotere) spelers van 5 mln per stuk kopen! Zijn genoeg goeie backs te koop. Maar voorin hoeft er met Piroe, lammers, Gudmundsson, Malen en Mauro genoeg echt grote talenten. Daarnaast zullen niet Pereiro, de jong, Bergwijn en Lozano alle 4 vertrekken. Maar van mij mag er doorgeselecteerd worden en weer jeugd inpassen. Doet Cocu dit jaar prima hoor. Doen qua jeugd niet meer onder voor andere clubs als Feyenoord en ajax. Die tijd is gelukkig geweest. Zowel de kwaliteit van de jeugd als de kansen die ze krijgen zijn nu eindelijk goed genoeg! Ze moeten het toch zelf doen en ze laten het gelukkig ook zien bij ons.
Vind ik leuk
020west +320
zaterdag 14 april 2018 om 22:09
Goede zaak. Met het oog op Nederlands elftal ook nog interessante spelers? Ken Malen nog van z’n Ajax tijd, lijkt het aardig te doen dit jaar?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:20
Heeft zeker een punt met het sneller doorstromen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:58
PSV selectie zal een heel ander gezicht krijgen komend seizoen door de uittocht van een aanzienlijk deel van de selectie. Vanuit Jong PSV zullen er vast wel wat jongens worden doorgeschoven. PSV moet ook wel gezien het beschikbare budget.
Vind ik leuk
Maan88 +1722
zaterdag 14 april 2018 om 23:42
Ik denk dat veel mensen zich zullen vergissen over wat PSV nog te besteden heeft en ik ben ook blij dat Brands en Gerbrands dat allemaal netjes binnen kamers weten te houden. Anders gaan die clubs ook meer vragen. Kijk wat ze ajax bijvoorbeeld vroegen voor die Deen die nog ik de Deense competitie speelt. 9 miljoen euro! De beste spelers uit de Deense competitie horen max 4.5 Mln te kosten. Maar of we bij PSV nu geld hebben of niet ik hoop ook dat ze eerst kijken naar wat we zelf rond hebben lopen en dan pas aankopen die op plekker waar we of niemand hebben of niet genoeg potentie heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 23:48
4.5M voor een Deense speler is prima betaald. Meer is weggegooid geld. PSV staat niet bekend om de hoge bankrekening. Toch lopen Lozano en Romero rond. Creativiteit en vakmanschap. Maar ik ben wel benieuwd naar die talenten in Jong PSV. Meer doorstroming zou aardig zijn. Hoewel een coach die 3x in 5 jaar kampioen wordt wel gelijk heeft!
Vind ik leuk
Maan88 +1722
zaterdag 14 april 2018 om 23:57
Daar ben ik het mee eens maar creativiteit zal minder gaan worden als Brands vertrekt naar Everton en Bv valkx zijn opvolger zou worden. Daarom heb ik liever dat arnesen of de huidige TD van AZ het stokje van Brands overneemt. Betere connecties ook. Maar er zijn dit seizoen genoeg momenten gewest om die jongens wat meer minuten te laten maken. Maargoed.. we mogen hier niet zeuren want het is dit jaar al heel veel ten opzichte van voorgaande jaren dus laten we hopen dat we nog meer jeugd te zien gaan krijgen hier.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 00:05
Ik wens jou alvast veel plezier toe morgen!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:59
Hij heeft groot gelijk, ipv met geld strooien eerst eens in de eigen opleiding kijken daar doe je toch de jeugd zoveel jaren voor trainen,
Vind ik leuk
MojoRisin +7168
zaterdag 14 april 2018 om 22:04
Goede zaak, Nederlandse clubs moeten ook eerst bij de eigen jeugd kijken voordat ze dure buitenlanders halen, die niet eens beter zijn..
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:22
Helemaal eens Mojo, ook nog eens goed voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 00:17
Dat meen jij niet! Wat je nu zegt!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:45
Ik ben anders uiterst tevreden over de buitenlandse spelers die de laatste jaren ons shirt hebben mogen dragen.

Om namen als Romario en Ronaldo niet eens te noemen!
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 22:55
Ik ook. Als je dan kijkt hoe trots Ajax en Feyenoord zijn met hun jeugdspelers en hoe weinig dat dat (buiten geld dan) oplevert, geef mij dan maar een gekocht elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:07
Goed voor hetnederlandse voetbal
Vind ik leuk
FSCeara +6725
zaterdag 14 april 2018 om 22:17
Als PSV kampioen is zou Cocu er slim aan doen de laatste wedstrijden een paar van deze jongens een kans te geven en aan het eerste te laten proeven.
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 22:56
Dan krijg je weer dat gezeik van competitievervalsing, wedden ?
Vind ik leuk
FSCeara +6725
zaterdag 14 april 2018 om 23:10
Dat zal wel maar ik zou als PSV dan talent laten proeven. Je hebt niets meer te verliezen en je wil als club toch eigen spelers door laten stromen.
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 23:15
Alle reden om dat te doen, maar wat zegt Sparta dan als PSV bij Roda verliest ?
Vind ik leuk
FSCeara +6725
zaterdag 14 april 2018 om 23:16
Als Roda bij groningen wint dan gaat Roda zich veilig spelen. Bij andere clubs worden toch ook spelers ingepast uit de jeugd.
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 23:19
Ikzelf zou het ook graag zien. Tegen Roda met Obispo, Mauro, Malen en Gudmunsson starten. Moet kunnen. Bij 0-3 de rest van jong inwisselen haha
Vind ik leuk
Drobtine +2247
zaterdag 14 april 2018 om 22:25
Wat een gehype van talenten daar in Eindhoven toch elke keer ;-). lijkt Ajax wel. Net als iedere speler van Ajax die een aantal weken iets opvalt is het de Messias die is opgestaan hahahahahahahaah
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 22:57
Alleen roepen het hier andere clubs en daar in Amsterdam doen jullie dat zelf. Klein verschilleke
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 00:04
Butsbal slaat de spijker op zijn kop!
Vind ik leuk
R94 +668
zaterdag 14 april 2018 om 22:28
Het werd inderdaad wel eens tijd dat er een goede lichting aan zat te komen. Kijk er naar uit om deze jongens volgend seizoen wat meer bij PSV 1 aan het werk te zien.

Inb4: dAt Is GeEn EigEn jeUgD, kUt pISvEe kaN nIkS
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:38
Niets
Vind ik leuk
Gustavo +1279
zaterdag 14 april 2018 om 22:48
Even zonder ondertoon: Zou het kunnen dat die talenten zo goed lijken omdat de Juup gewoon geen enkel niveau heeft? Ik vraag dit oprecht omdat het mij, in een tijd waarin elk groot talent wordt weggekocht, sterk lijkt dat er zoveel talenten rondlopen in Eindhoven.

Weten de PSG’s, Cities, Chelsea’s en Barca’s van deze wereld niet waar Eindhoven ligt?

Ik vrees dat het met het beschikbare talent best meevalt en dat Cocu dat waarschijnlijk heel goed inschat.
Vind ik leuk
Butsbal +9238
zaterdag 14 april 2018 om 23:00
Nog erger, kan jij een competitie in de wereld opnoemen, het tweede niveau van dat land, waar twee beloftenteams bovenin draaien en eentje daarvan zelfs nog kampioen kan worden ? En als klap op de vuurpijl dat er niemand degradeert ??? Schande toch, gek dat niemand ons nog serieus neemt...
Vind ik leuk
Gustavo +1279
zaterdag 14 april 2018 om 23:02
Je raakt ‘m weer vol, Butsie!
Vind ik leuk
Bizzy +13254
zaterdag 14 april 2018 om 23:11
Ach wij leiden ook spelers op voor andere clubs.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 23:22
let op cody gakpo en in -17 sibide, deze jongens gaan met een beetje geluk nederland veroveren!!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 23:27
oja en dan vergeet ik eigelijk soulas in onder 19, dat wordt een beul hee
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
zaterdag 14 april 2018 om 23:32
'Ik kan er wel tien noemen' aldus Mike Snoei, om er vervolgens slechts 4 op te noemen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:03
Je punt?
Hij zegt ik kan er wel 10 noemen.
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
maandag 16 april 2018 om 17:43
Ik wacht nog op de andere 6 :-)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 23:50
Een jaar of vijf geleden is er een nieuwe beleidslijn uitgezet in de opleiding bij PSV. Eentje die op termijn zou moeten leiden tot een grotere doorstroom van eigen talent naar het eerste elftal; niet eenmalig, maar structureel. Het betrof een meerjarenvisie. Voor ons, de buitenwereld kan het nooit snel genoeg gaan, maar het is goed dat men vasthoudt aan het plan en zich niet laat opjagen door de publieke opinie.

Er staan inmiddels grote talenten aan de poort van het eerste elftal te rammelen. Hoeveel daarvan werkelijk gaan doorbreken blijft de grote vraag. Er kan veel misgaan rond een jong talent op weg naar de top. Voorbeelden te over bij elke club. Waar ik echter niet aan twijfel is de toewijding van met name Brands, Gerbrands én Cocu aan de gekozen route voor de club.

Je hoort vaak mensen zeuren over de mate waarin Cocu die gastjes een kans geeft, maar er is nou eenmaal een hoge drempel neergelegd. Als jongeling zul je serieus iets moeten toevoegen om aan de Frederiklaan je wedstrijden te mogen spelen. Tegelijkertijd mag Cocu met het eerste elftal geen concessies doen aan de doelstellingen omtrent kampioenschappen en Europees voetbal.

Het is een lastige balans die de trainer moet bewaken. Maar hij pakt de titels en stukje bij beetje krijgen jonge spelers zicht op een plek bij de selectie. De komende twee jaar zullen we de vruchten moeten plukken van een gewaagd en uitdagend plan, dat de cultuur van deze club moet veranderen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 05:07
Spelers zoals Lammers, Gudmundson en Malen hadden er meer aan gehad als ze een geheel seizoen verhuurd waren. Hadden ze bij een eredevisie club hetzelfde meegemaakt als bij PSV. Zo komen ze sterker terug of ze zijn niet goed genoeg!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 07:38
Alleen cocu geeft ze amper een kans haha
Vind ik leuk
Mauritz +615
zondag 15 april 2018 om 08:05
Vanmiddag winnen, en de overige wedstrijden met veel jeugd spelen. En ach als je dan leuk speelt maar Roda neemt de punten mee prima toch
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:04
Alles op zijn tijd.
Met talent alleen pak je geen prijzen.
Als je een kans krijg moet je het gewoon laten zien.
Mauro krijgt volgend seizoen zijn kans als van ginkel weg gaat.
Hij kan het aan dat heeft hij dit seizoen bewezen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:13
hallo Cocu past geen jonge spelers in zijn elftal, daar is hij veel te bang voor! En PSV talenten? Laten we eerst maar eens afwachten wie er blijven ? Want het ziet er naar uit dat Psv weer opnieuw kan beginnen! En dan weer een afgang in Europa! zoals tegen De amateurs uit Kroatie goed voor het NED voetbal! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Onvoorstelbaar wat een talent in Jong PSV, ik ben benieuwd wat Cocu gaat doen'