Voormalig doelman van PSV én Ajax: 'Hoop nog steeds dat Ajax kampioen wordt'

Voormalig doelman van PSV én Ajax: 'Hoop nog steeds dat Ajax kampioen wordt'

zondag 15 april 2018 om 10:11

Hij stond onder de lat bij beide topclubs en dus is de kampioenskraker tussen PSV en Ajax van zondagmiddag een heel bijzondere wedstrijd voor Stanley Menzo. De voormalig doelman hoopt op een Amsterdams succesje in Eindhoven. 

"In mijn hart ben ik een echte Ajacied en dus hoop ik nog altijd dat Ajax kampioen wordt. Overigens denk ik ook dat ze gaan winnen in Eindhoven. Ajax is op en top gefocust en ik denk dat ze een heel goede wedstrijd gaan spelen. Het is hun laatste kans", aldus Menzo in gesprek met ELF Voetbal

De kritiek op Erik ten Hag 'begrijpt' de trainer wel. "Dat begrijp ik wel. Bij een club als Ajax moet je presteren en er meteen staan als trainer. Hier zijn de fans niet tevreden als je alleen een goede wedstrijd hebt gespeeld, het gaat echt om de punten. Daarom staat Ten Hag logischerwijs onder druk, dat is de voetbalwereld."

Hij snapt óók dat de fans van PSV niet altijd even enthousiast zijn over het spel van hun club. "Dat is ook logisch. Het spel is vaak niet heel overtuigend en dan komt er kritiek. Aan de andere kant staan ze niet voor niets bovenaan en is alle kritiek vergeten bij een titel."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wat wordt PSV - Ajax?

(15034 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 10:19
Je hebt het fout Menzo! Wij gaan vandaag feestvieren in de voetbalstad van Nederland. Want er is helemaal niets in Amsterdam al 4 jaar!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:39
Maar Stanley toch,helaas nu maak je een uitglijder,psv wint.
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 10:42
Niet zijn eerste uitglijder
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:59
Van “horen zeggen” of was je toen al geboren?

:-)
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 11:12
Beide.
Ik vind hem de voorloper van Vermeer. Ook een meevoetballende keeper. Ook zijn basisplaats bij Ajax kwijtgeraakt door geblunder. Ook overgestapt naar een concurrent. Ook daar zijn basisplaats kwijtgeraakt. En als laatste stap ook vervolgens in België gaan keepen.
Vind ik leuk
Jozef +29422
zondag 15 april 2018 om 14:16
Stanley speelde bij beide clubs. Hij kan prima oordelen over welke club de allermooiste is...
Vind ik leuk
SimonSays +2005
zondag 15 april 2018 om 15:46
Blijkbaar kan hij dat niet ;)
Vind ik leuk
HJR +5954
zondag 15 april 2018 om 10:41
Dus je viert niet het kampioenschap van Psv, maar dat een andere club 4 jaar geen prijzen heeft ;)? Oke bijzondere instelling ;)
Vind ik leuk
Jozef +29422
zondag 15 april 2018 om 14:19
Een typische instelling die gemeengoed is zo gauw je richting Brabant / België gaat. Daar noemen ze dat gemoedelijk en gezellig...

Rare jongens, die...
Vind ik leuk
jochempje +1596
zondag 15 april 2018 om 12:00
Maar als een Ajacied zoiets, dan heet het opeens 'arrogantie'.

Ik noem het hypocritie.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:19
Wat een feest in Eindhoven, laddertjezat lekker feestje meepakken. Hoe laat arriveren de figuranten uit Amsterdam voor het schavot? En public zullen ze vernederd worden.
Vind ik leuk
Blindsy +4999
zondag 15 april 2018 om 10:30
Ze zijn nog even de erehaag aan het oefenen, maar ze komen er daarna aan.
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 10:48
Zolang ze maar op komen dagen, want dat is ook dikwijls teleurstellend met Ajacieden.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:50
Niet eens aan gedacht. Zouden ze zo het feest verzieken? Gewoon niet op komen dagen, ze zijn er laf genoeg voor inderdaad.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:09
Voor Rood-Wit gezongen
Vol man'lijke kracht
Een lied met ons allen
want eendracht maakt macht
Wij trekken ten strijde
Een strijd vol van vree
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV #PSVAJA
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:19
Go psv!.
Vind ik leuk
Setovitch +1311
zondag 15 april 2018 om 10:23
Ik denk er prescies hetzelfde over... trouwens wel ludieke actie van die spandoeken op bijna elke viaduct op de A2 van Amsterdam naar eindhovuh ??
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:55
Ach ja. We hebben nog even een pop overwogen, maar dat schijnt al eerder gedaan te zijn...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:00
K*
Vind ik leuk
Setovitch +1311
zondag 15 april 2018 om 11:18
Zou ook wel gek zijn wat heb vermeer met deze wedstrijd temaken? ?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 13:00
Ludiek? Gewoon zielig en dom.
Het had een leuke actie kunnen zijn maar nu staan er teksten als “Sjaak Calimero” op geschreven en dat maakt het gewoon triest.
PSV supporters laten zichzelf hier enorm kennen, dit hadden ze veel beter en leuker kunnen doen in mijn ogen.
Maar goed, het geeft maar weer eens aan hoe zeer ze met Ajax bezig zijn inplaats van met het kampioenschap van hun eigen club.
Vorig jaar was het een vliegtuigje en nu zijn het een aantal spandoeken, wat zijn ze toch altijd druk bezig met Ajax he, aandoenlijk..
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 13:01]
Vind ik leuk
Setovitch +1311
zondag 15 april 2018 om 17:30
Uhh sorry maat ik kreeg een appie van een maat die stuurde een foto door van voetbal hoofdstad eindiv3n dat vond ik ludiek maar als ze weer zo zielig aan de gang gaan weetje wel waarom jaloers...
Vind ik leuk
Romario9 +7903
zondag 15 april 2018 om 10:24
Denk dat Menzo de Eredivisie niet meer echt volgt, want ook Ajax speelt bij lange na niet altijd mooi en/of overtuigend voetbal.
Vind ik leuk
Cappie +6443
zondag 15 april 2018 om 11:05
Niet altijd?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:24
MENZO: Hier zijn de fans niet tevreden als je alleen een goede wedstrijd hebt gespeeld, het gaat echt om de punten.


Midden Noord: Nou dan lees ik hier vaak hele andere dingen.
Vind ik leuk
Blindsy +4999
zondag 15 april 2018 om 10:32
Iets met 'mooi voetbal'? ;-)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:41
Ja zoiets dacht ik ook te hebben gelezen. Gelukkig zien meerdere het wat er is gezegd.
Vind ik leuk
Blindsy +4999
zondag 15 april 2018 om 10:46
Ik gun iedereen z'n feestje, maar De Boer werd 4x kampioen, en ik hoor in de jaren erna alleen maar dat het voetbal niet om aan te zien was. Maar eerst wel 4 jr lang hier met n grote mond lopen ouwenelen. Schijnheilig gedrag.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:53
Het gaat om de prijzen ja, ze hadden beter Frank kunnen terughalen. Die weet wel hoe je een prijs pakt in NLD. Op z'n PSVs.
Vind ik leuk
Bergwag +524
zondag 15 april 2018 om 16:07
Bergwag: wat lult die gozer? Ik wil mooi voetbal zien!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:25
Hij wil ook wat zeggen die grabbelaar
Vind ik leuk
Maan88 +1724
zondag 15 april 2018 om 10:25
Ik hoop dat Menzo degradeert
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:26
waarschuwing voor schokkende beelden 1-4 ajax ,bij hulp ga naar de eerste hulp in u woon plaats,
Vind ik leuk
markus040 +2202
zondag 15 april 2018 om 10:30
waarschuwing voor alsnog een kampioenschap voor psv
voor hulp ; ga naar de psychiater in amsterdam
maar die zitten allemaal al vol voor het aankomende jaar
maar toch veel succes en een mooie wedstrijd vanmiddag louis
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:45
De meeste zijn successupporters door het hele land.
Vind ik leuk
markus040 +2202
zondag 15 april 2018 om 10:46
dan zitten de psychiaters in heel nederland dus vol wil jij zeggen ;-)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:51
Ik denk dat het op spreekuur een stuk drukker is. Online zullen er ook vele aanmeldingen zijn. (nu wachten op de eerste serieuze berichten)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:38
Ga eerst nederlands leren of wacht tot je 6 jaar oud bent voor je op VP gaat schrijven louitje. Komma verkeerd en u is uw.
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 10:27
Ik verwacht dat PSV vanaf minuut 1 volop gas geeft en Ajax overrompelt. Mocht Ajax vandaag 1 punt of zelfs 3 mee terugnemen naar Amsterdam, dan zal dat puur door geluk komen.
Vind ik leuk
Breezer4u +1239
zondag 15 april 2018 om 10:32
Je hebt er kijk op,ik zou de wedstrijd niet eens meer spelen. Je verslag is al genoeg..lol. hilarisch
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:36
ben je al bang dat jij je in dekt
Vind ik leuk
Kijkmaar +1541
zondag 15 april 2018 om 10:27
Voor alle ajaxieden onder ons: Succes vandaag, maar niet teveel. Aan alle psv supporters : heel veel succes en we pakken de titel!!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:29
Dat hopen we allemaal Stanley.
Vind ik leuk
Spiegel +6144
zondag 15 april 2018 om 11:35
Niet allemaal hoor...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:31
Trap er nog een paar in Stanley,die open deurtjes bedoel ik,als Ajax iets heeft laten zien dit seizoen is het,ach laat ook maar.
Vind ik leuk
HansVites +3727
zondag 15 april 2018 om 10:32
Ik had die Menzo wel slimmer ingeschat als die nu nog denkt dat Ajax kampioen kan worden, waarschijnlijk heeft die te lang in België gewoond.
Vind ik leuk
Breezer4u +1239
zondag 15 april 2018 om 10:33
Dat de beste moge winnen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:35
Hij snapt óók dat de fans van PSV niet altijd even enthousiast zijn over het spel van hun club. "Dat is ook logisch. Het spel is vaak niet heel overtuigend en dan komt er kritiek.

Het interesseert de PSV fans geen ene ruk hoe ze voetballen, als ze maar punten halen.... Resultaat is het enige wat telt wordt hier altijd geroepen. Het geluk is dit seizoen aan de kant van PSV, als de resultaten minder worden fluiten ze net zo hard als bij die koude clubs....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:35
wij weten , door ander beleid , we de beste spelers halen , we zien dan ook met vertrouwen ,naar de toekomst, psv zal eerste blijven , maar wel door de aller grootste club ajax . die met 1-4 wint van de lampen , die het jaren met feijenoord lang moeten wachten ,
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:37
Hoeveel open deuren kun je intrappen?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:47
psv heeft ook niet laten zien , door ajax redden ze het , , 3-0 in amsterdam , nu 4-1, psv zou een ere haag moeten doen , voor de aller grootste clup, , en zonder gemeente geld
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 12:24
Hou toch over gemeentegeld , beoordeeld door Brussel en akkoord bevonden. Dit in tegenstelling tot de zwart geld affaire bij jouw cluppie.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:27
brussel hahahaha onder bouw over het zwart geld?
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 12:32
Zwart geld affaire:

De zwartgeldaffaire, waarvoor Harmsen in 1991 tot een boete van 175.000 gulden en een voorwaardelijke gevangenisstraf werd veroordeeld, is hem tot zijn dood blijven achtervolgen. Uit een onderzoek van de fiscale opsporingsdienst FIOD bleek dat Harmsen een centrale rol had gespeeld bij belastingontduiking in transfers van de spelers S⊘ren Lerby, Henning Jensen, Frank Arnesen en Frank Stapleton. Ajax kreeg naar aanleiding van deze geruchtmakende affaire een boete van een miljoen gulden.

Brussel:

Diepgaand Brussels onderzoek heeft opgeleverd dat de 'verkoop-en-teruglease-deal' van de grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex De Herdgang gaat om een 'acceptabele marktconforme transactie'.

Transactie
Dat baseert het dagelijks bestuur van de Europese Unie op basis van een onafhankelijk extern rapport dat ten grondslag heeft gelegen aan de transactie tussen gemeente en PSV uit 2011. Met die overeenkomst was destijds 48,2 miljoen euro gemoeid.

Uit dat rapport is naar voren gekomen dat de koopprijs van de stadiongrond en het trainingscomplex geen stuntprijs is, de erfpacht geen vriendenprijs is en dat de deal de belastingbetaler niets kost.

Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:34
maar op 180 milj zegt dat niets, psv had de gemeente nodig , goed gekeurd of niet , je bent met me eens slecht beleid,
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 14:54
Het enige wat ik het met je eens ben is dat je provoceert.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:00
ik vertel zo als het is , hoe jij het op vat is niet mijn probleem , mensen voelen dat meestal , als de waarheid dicht bij komt , vinden ze niet prettig ik begrijp dat , vindt het wel zwakte ,net als psv , zij zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk huili huili huili
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 15:54
Jij hebt het over gemeentegeld, de grond is gekocht door de gemeente. Niets meer en niets minder. Het is dus geen steun vanuit de gemeente.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:59
de grond is gekocht door de gemeente, zeg je , maar het is geen gemeente geld, hahahahahahaha, lees je wel wat je schrijft , hahahahahahaha, pisvee , maakt een doelpunt, maar pisvee, heeft er geen gemaakt, nu begrijp ik het , waarom ze daar zo dom zijn
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 16:13
Gemeentegeld is gemeentesite en dat is het niet, beoordeeld door Brussel. Je vroeg om onderbouwing, die heb ik je gegeven en je blijft maar zeiken over dat het steun is en over het zwaarste zwarte geld hoor ik je niet meer terwijl je daar ook de onderbouwing van heb gehad.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 16:16
zal best maar op een vermogen van 175 milj is het niet veel , als het fout geld is is het kwalijk te nemen , , toch heeft de gemeente de grond gekocht , mijn punt staat over eind dat psv geen goed beleid voert
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 16:51
Zwart geld is fout geld, linksom of rechtsom. Of psv een goed beleid voert heeft niks met het feit te maken dat ze de grond verkocht hebben. Jouw club heeft geen eigen stadion, is dat dan ook een slecht beleid?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:22
je lult alles recht , maakt niet uit het stadion ze zijn rijker ik zei zwart geld is fout beter lezen
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 17:25
Ik lul niks recht, het is beoordeeld door de Europees commissie en beoordeeld dat het GEEN steun van de gemeente is.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:35
Waarom kon er geen beslissing over het stadion in amsterdam genomen worden, omdat de gemeente en investeerders er inspraak in hadden. Elke gemeente ondersteunt hun sportvereniging enigerlei wijze, ter vermaak van hun bevolking en voor de gezondheid. Het stadion in amsterdam is evenmin van ajax, de transactie in eindhoven is getoetst en zelfs europees goedgekeurd. Dus Kollee je frustratie slaat nergens op en je opmerking evenmin. Club is bovendien met een b en tevens is het begrip aller grootste subjectief en voor vele interpretaties vatbaar. pfff
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:39
ik heb noot gezegd, dat het van ajax is iedereen weet dat ajax huurt, of het goed gekeurd is of niet, ze hadden de gemeente nodig slecht beleid , verlopig is het zo, ajax vermogen is 5x zoveel,
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 16:53
Leuk, zo een vermogen. Er gebeurt alleen niks mee. Ev van 100 miljoen word je geen kampioen mee, dat is duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 17:06
nu wel
Vind ik leuk
Jur74 +5210
zondag 15 april 2018 om 17:10
Word ajax kampioen dan?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:49
Ajax beter dan psv??? Waarom staan we dan 7 pnt los en zijn in de afgelopen 4 jaar bijna 3x kampioen??? We leven in het hier en nu
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:54
Waarom heb je dan niet van ajax kunnen winnen en gebeurd dat vanmiddag weer niet. 2-3. Winnende vlak voor tijd door neres.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:52
Wat doet die gozer Menzo tegenwoordig??
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 10:54
Open deuren intrappen.
Vind ik leuk
VVVke +1838
zondag 15 april 2018 om 10:54
Waarom niet beide ploegen geven wat ze willen.

Ik gun Ajax een wedstrijd met mooi voetbal.
Ik gun PSV de punten.

Alles en iedereen happy, mooi toch?
Vind ik leuk
Teo Smith +17962
zondag 15 april 2018 om 10:54
Lekker blijven hopen stanley.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:54
Zou natuurlijk leuk zijn als Ajax vernedert zou worden in Eindhoven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:55
Nog mooier een vernedering van de aanstaand kampioen in eigen huis.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:57
Kijk je hebt Ajax supporters die alleen maar kritiek geven maar je hebt ook ajax supporters die social zijn en dat is het jammere
Vind ik leuk
Strijp +6302
zondag 15 april 2018 om 11:03
Wie was dat ? Nooit gezien.
Vind ik leuk
JoeyC +457
zondag 15 april 2018 om 11:15
Kan kloppen, want bij PSV heeft hij niet veel wedstrijden gekeept. Hij was het eerste slachtoffer van Waterreus.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:05
door ajax, worden ze het steeds , en de kleine clubs gaan niet voor het doel liggen , als bij ajax, voor psv zijn ze niet zo bang , ajax is de aller grootste,en dat weten ze bij psv , kijk , wat ze doen voor het hok liggen ,tegen ajax, toch kijk uit voor schokkende beelden 1-4, ik hoop dat hulp voor de meeste niet te laat is , u kunt na de wedstrijd, coke snuiven , met rene van der gijp, en johan derksen , miss komt het toch nog goed, al is aan slap lullen niets meer aan te doen
Vind ik leuk
Dicky +13157
zondag 15 april 2018 om 11:17
Menzo heeft nauwelijks gespeeld bij PSV dacht ik. Logisch dat hij meer met 020 heeft waar hij zijn beste periode heeft gekend.
Vind ik leuk
fdev86 +633
zondag 15 april 2018 om 11:53
Typisch de mens . Blij met winst chagrijnig bij verlies . Voor de competitie is leuk als Ajax wint . Verder wens ik ieder een leuke wedstrijd
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:07
Hij heeft wel een hele vreemde kijk op de supporters. Bij Ajax tellen de punten en de PSV supporter is niet blij met het spel.
Volgens mij is het precies andersom.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:24
Menzo had nooit bij psv mogen voetballen simpel als dat.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2559
zondag 15 april 2018 om 14:15
Nou Menzo, ik denk dat dit Ajax onder Ten Hag word afgeslacht daar in eindhoven.
Vanavond spoedvergadering in Amsterdam...
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
Marco S +3100