Voormalig doelman van PSV én Ajax: 'Hoop nog steeds dat Ajax kampioen wordt'

    Voormalig doelman van PSV én Ajax: 'Hoop nog steeds dat Ajax kampioen wordt'

    zondag 15 april 2018 om 10:11

    Hij stond onder de lat bij beide topclubs en dus is de kampioenskraker tussen PSV en Ajax van zondagmiddag een heel bijzondere wedstrijd voor Stanley Menzo. De voormalig doelman hoopt op een Amsterdams succesje in Eindhoven. 

    "In mijn hart ben ik een echte Ajacied en dus hoop ik nog altijd dat Ajax kampioen wordt. Overigens denk ik ook dat ze gaan winnen in Eindhoven. Ajax is op en top gefocust en ik denk dat ze een heel goede wedstrijd gaan spelen. Het is hun laatste kans", aldus Menzo in gesprek met ELF Voetbal

    De kritiek op Erik ten Hag 'begrijpt' de trainer wel. "Dat begrijp ik wel. Bij een club als Ajax moet je presteren en er meteen staan als trainer. Hier zijn de fans niet tevreden als je alleen een goede wedstrijd hebt gespeeld, het gaat echt om de punten. Daarom staat Ten Hag logischerwijs onder druk, dat is de voetbalwereld."

    Hij snapt óók dat de fans van PSV niet altijd even enthousiast zijn over het spel van hun club. "Dat is ook logisch. Het spel is vaak niet heel overtuigend en dan komt er kritiek. Aan de andere kant staan ze niet voor niets bovenaan en is alle kritiek vergeten bij een titel."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (15043 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 10:19
    Je hebt het fout Menzo! Wij gaan vandaag feestvieren in de voetbalstad van Nederland. Want er is helemaal niets in Amsterdam al 4 jaar!!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    PRICE +26103
    zondag 15 april 2018 om 10:39
    Maar Stanley toch,helaas nu maak je een uitglijder,psv wint.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 10:42
    Niet zijn eerste uitglijder
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:59
    Van “horen zeggen” of was je toen al geboren?

    :-)
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 11:12
    Beide.
    Ik vind hem de voorloper van Vermeer. Ook een meevoetballende keeper. Ook zijn basisplaats bij Ajax kwijtgeraakt door geblunder. Ook overgestapt naar een concurrent. Ook daar zijn basisplaats kwijtgeraakt. En als laatste stap ook vervolgens in België gaan keepen.
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 15 april 2018 om 14:16
    Stanley speelde bij beide clubs. Hij kan prima oordelen over welke club de allermooiste is...
    Vind ik leuk
    SimonSays +5707
    zondag 15 april 2018 om 15:46
    Blijkbaar kan hij dat niet ;)
    Vind ik leuk
    HJR +6847
    zondag 15 april 2018 om 10:41
    Dus je viert niet het kampioenschap van Psv, maar dat een andere club 4 jaar geen prijzen heeft ;)? Oke bijzondere instelling ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    zondag 15 april 2018 om 14:19
    Een typische instelling die gemeengoed is zo gauw je richting Brabant / België gaat. Daar noemen ze dat gemoedelijk en gezellig...

    Rare jongens, die...
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    zondag 15 april 2018 om 12:00
    Maar als een Ajacied zoiets, dan heet het opeens 'arrogantie'.

    Ik noem het hypocritie.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:19
    Wat een feest in Eindhoven, laddertjezat lekker feestje meepakken. Hoe laat arriveren de figuranten uit Amsterdam voor het schavot? En public zullen ze vernederd worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    zondag 15 april 2018 om 10:30
    Ze zijn nog even de erehaag aan het oefenen, maar ze komen er daarna aan.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 10:48
    Zolang ze maar op komen dagen, want dat is ook dikwijls teleurstellend met Ajacieden.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:50
    Niet eens aan gedacht. Zouden ze zo het feest verzieken? Gewoon niet op komen dagen, ze zijn er laf genoeg voor inderdaad.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 14:09
    Voor Rood-Wit gezongen
    Vol man'lijke kracht
    Een lied met ons allen
    want eendracht maakt macht
    Wij trekken ten strijde
    Een strijd vol van vree
    Vooruit nu Rood-Witten
    Vooruit PSV #PSVAJA
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:19
    Go psv!.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    zondag 15 april 2018 om 10:23
    Ik denk er prescies hetzelfde over... trouwens wel ludieke actie van die spandoeken op bijna elke viaduct op de A2 van Amsterdam naar eindhovuh 😂😂
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6921
    zondag 15 april 2018 om 10:55
    Ach ja. We hebben nog even een pop overwogen, maar dat schijnt al eerder gedaan te zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:00
    K*
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    zondag 15 april 2018 om 11:18
    Zou ook wel gek zijn wat heb vermeer met deze wedstrijd temaken? 😋
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12469
    zondag 15 april 2018 om 13:00
    Ludiek? Gewoon zielig en dom.
    Het had een leuke actie kunnen zijn maar nu staan er teksten als “Sjaak Calimero” op geschreven en dat maakt het gewoon triest.
    PSV supporters laten zichzelf hier enorm kennen, dit hadden ze veel beter en leuker kunnen doen in mijn ogen.
    Maar goed, het geeft maar weer eens aan hoe zeer ze met Ajax bezig zijn inplaats van met het kampioenschap van hun eigen club.
    Vorig jaar was het een vliegtuigje en nu zijn het een aantal spandoeken, wat zijn ze toch altijd druk bezig met Ajax he, aandoenlijk..
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    zondag 15 april 2018 om 17:30
    Uhh sorry maat ik kreeg een appie van een maat die stuurde een foto door van voetbal hoofdstad eindiv3n dat vond ik ludiek maar als ze weer zo zielig aan de gang gaan weetje wel waarom jaloers...
    Vind ik leuk
    Romario9 +10740
    zondag 15 april 2018 om 10:24
    Denk dat Menzo de Eredivisie niet meer echt volgt, want ook Ajax speelt bij lange na niet altijd mooi en/of overtuigend voetbal.
    Vind ik leuk
    Cappie +6832
    zondag 15 april 2018 om 11:05
    Niet altijd?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    zondag 15 april 2018 om 10:24
    MENZO: Hier zijn de fans niet tevreden als je alleen een goede wedstrijd hebt gespeeld, het gaat echt om de punten.


    Midden Noord: Nou dan lees ik hier vaak hele andere dingen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    zondag 15 april 2018 om 10:32
    Iets met 'mooi voetbal'? ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    zondag 15 april 2018 om 10:41
    Ja zoiets dacht ik ook te hebben gelezen. Gelukkig zien meerdere het wat er is gezegd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    zondag 15 april 2018 om 10:46
    Ik gun iedereen z'n feestje, maar De Boer werd 4x kampioen, en ik hoor in de jaren erna alleen maar dat het voetbal niet om aan te zien was. Maar eerst wel 4 jr lang hier met n grote mond lopen ouwenelen. Schijnheilig gedrag.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    zondag 15 april 2018 om 10:53
    Het gaat om de prijzen ja, ze hadden beter Frank kunnen terughalen. Die weet wel hoe je een prijs pakt in NLD. Op z'n PSVs.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    zondag 15 april 2018 om 16:07
    Bergwag: wat lult die gozer? Ik wil mooi voetbal zien!
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +341
    zondag 15 april 2018 om 10:25
    Hij wil ook wat zeggen die grabbelaar
    Vind ik leuk
    Maan88 +2898
    zondag 15 april 2018 om 10:25
    Ik hoop dat Menzo degradeert
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:26
    waarschuwing voor schokkende beelden 1-4 ajax ,bij hulp ga naar de eerste hulp in u woon plaats,
    Vind ik leuk
    markus040 +2219
    zondag 15 april 2018 om 10:30
    waarschuwing voor alsnog een kampioenschap voor psv
    voor hulp ; ga naar de psychiater in amsterdam
    maar die zitten allemaal al vol voor het aankomende jaar
    maar toch veel succes en een mooie wedstrijd vanmiddag louis
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    zondag 15 april 2018 om 10:45
    De meeste zijn successupporters door het hele land.
    Vind ik leuk
    markus040 +2219
    zondag 15 april 2018 om 10:46
    dan zitten de psychiaters in heel nederland dus vol wil jij zeggen ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    zondag 15 april 2018 om 10:51
    Ik denk dat het op spreekuur een stuk drukker is. Online zullen er ook vele aanmeldingen zijn. (nu wachten op de eerste serieuze berichten)
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 10:27
    Ik verwacht dat PSV vanaf minuut 1 volop gas geeft en Ajax overrompelt. Mocht Ajax vandaag 1 punt of zelfs 3 mee terugnemen naar Amsterdam, dan zal dat puur door geluk komen.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1625
    zondag 15 april 2018 om 10:32
    Je hebt er kijk op,ik zou de wedstrijd niet eens meer spelen. Je verslag is al genoeg..lol. hilarisch
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:36
    ben je al bang dat jij je in dekt
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:29
    Dat hopen we allemaal Stanley.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zondag 15 april 2018 om 11:35
    Niet allemaal hoor...
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:31
    Trap er nog een paar in Stanley,die open deurtjes bedoel ik,als Ajax iets heeft laten zien dit seizoen is het,ach laat ook maar.
    Vind ik leuk
    HansVites +4624
    zondag 15 april 2018 om 10:32
    Ik had die Menzo wel slimmer ingeschat als die nu nog denkt dat Ajax kampioen kan worden, waarschijnlijk heeft die te lang in België gewoond.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1625
    zondag 15 april 2018 om 10:33
    Dat de beste moge winnen!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:35
    Hij snapt óók dat de fans van PSV niet altijd even enthousiast zijn over het spel van hun club. "Dat is ook logisch. Het spel is vaak niet heel overtuigend en dan komt er kritiek.

    Het interesseert de PSV fans geen ene ruk hoe ze voetballen, als ze maar punten halen.... Resultaat is het enige wat telt wordt hier altijd geroepen. Het geluk is dit seizoen aan de kant van PSV, als de resultaten minder worden fluiten ze net zo hard als bij die koude clubs....
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:35
    wij weten , door ander beleid , we de beste spelers halen , we zien dan ook met vertrouwen ,naar de toekomst, psv zal eerste blijven , maar wel door de aller grootste club ajax . die met 1-4 wint van de lampen , die het jaren met feijenoord lang moeten wachten ,
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:37
    Hoeveel open deuren kun je intrappen?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:47
    psv heeft ook niet laten zien , door ajax redden ze het , , 3-0 in amsterdam , nu 4-1, psv zou een ere haag moeten doen , voor de aller grootste clup, , en zonder gemeente geld
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 12:24
    Hou toch over gemeentegeld , beoordeeld door Brussel en akkoord bevonden. Dit in tegenstelling tot de zwart geld affaire bij jouw cluppie.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 12:27
    brussel hahahaha onder bouw over het zwart geld?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 12:32
    Zwart geld affaire:

    De zwartgeldaffaire, waarvoor Harmsen in 1991 tot een boete van 175.000 gulden en een voorwaardelijke gevangenisstraf werd veroordeeld, is hem tot zijn dood blijven achtervolgen. Uit een onderzoek van de fiscale opsporingsdienst FIOD bleek dat Harmsen een centrale rol had gespeeld bij belastingontduiking in transfers van de spelers S⊘ren Lerby, Henning Jensen, Frank Arnesen en Frank Stapleton. Ajax kreeg naar aanleiding van deze geruchtmakende affaire een boete van een miljoen gulden.

    Brussel:

    Diepgaand Brussels onderzoek heeft opgeleverd dat de 'verkoop-en-teruglease-deal' van de grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex De Herdgang gaat om een 'acceptabele marktconforme transactie'.

    Transactie
    Dat baseert het dagelijks bestuur van de Europese Unie op basis van een onafhankelijk extern rapport dat ten grondslag heeft gelegen aan de transactie tussen gemeente en PSV uit 2011. Met die overeenkomst was destijds 48,2 miljoen euro gemoeid.

    Uit dat rapport is naar voren gekomen dat de koopprijs van de stadiongrond en het trainingscomplex geen stuntprijs is, de erfpacht geen vriendenprijs is en dat de deal de belastingbetaler niets kost.

    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 12:34
    maar op 180 milj zegt dat niets, psv had de gemeente nodig , goed gekeurd of niet , je bent met me eens slecht beleid,
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 14:54
    Het enige wat ik het met je eens ben is dat je provoceert.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 15:00
    ik vertel zo als het is , hoe jij het op vat is niet mijn probleem , mensen voelen dat meestal , als de waarheid dicht bij komt , vinden ze niet prettig ik begrijp dat , vindt het wel zwakte ,net als psv , zij zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk huili huili huili
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 15:54
    Jij hebt het over gemeentegeld, de grond is gekocht door de gemeente. Niets meer en niets minder. Het is dus geen steun vanuit de gemeente.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 15:59
    de grond is gekocht door de gemeente, zeg je , maar het is geen gemeente geld, hahahahahahaha, lees je wel wat je schrijft , hahahahahahaha, pisvee , maakt een doelpunt, maar pisvee, heeft er geen gemaakt, nu begrijp ik het , waarom ze daar zo dom zijn
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 16:13
    Gemeentegeld is gemeentesite en dat is het niet, beoordeeld door Brussel. Je vroeg om onderbouwing, die heb ik je gegeven en je blijft maar zeiken over dat het steun is en over het zwaarste zwarte geld hoor ik je niet meer terwijl je daar ook de onderbouwing van heb gehad.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 16:16
    zal best maar op een vermogen van 175 milj is het niet veel , als het fout geld is is het kwalijk te nemen , , toch heeft de gemeente de grond gekocht , mijn punt staat over eind dat psv geen goed beleid voert
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 16:51
    Zwart geld is fout geld, linksom of rechtsom. Of psv een goed beleid voert heeft niks met het feit te maken dat ze de grond verkocht hebben. Jouw club heeft geen eigen stadion, is dat dan ook een slecht beleid?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:22
    je lult alles recht , maakt niet uit het stadion ze zijn rijker ik zei zwart geld is fout beter lezen
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zondag 15 april 2018 om 17:25
    Ik lul niks recht, het is beoordeeld door de Europees commissie en beoordeeld dat het GEEN steun van de gemeente is.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:49
    Ajax beter dan psv??? Waarom staan we dan 7 pnt los en zijn in de afgelopen 4 jaar bijna 3x kampioen??? We leven in het hier en nu
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:54
    Waarom heb je dan niet van ajax kunnen winnen en gebeurd dat vanmiddag weer niet. 2-3. Winnende vlak voor tijd door neres.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    zondag 15 april 2018 om 10:52
    Wat doet die gozer Menzo tegenwoordig??
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 10:54
    Open deuren intrappen.
    Vind ik leuk
    VVVke +2056
    zondag 15 april 2018 om 10:54
    Waarom niet beide ploegen geven wat ze willen.

    Ik gun Ajax een wedstrijd met mooi voetbal.
    Ik gun PSV de punten.

    Alles en iedereen happy, mooi toch?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26785
    zondag 15 april 2018 om 10:54
    Lekker blijven hopen stanley.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:54
    Zou natuurlijk leuk zijn als Ajax vernedert zou worden in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:55
    Nog mooier een vernedering van de aanstaand kampioen in eigen huis.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:57
    Kijk je hebt Ajax supporters die alleen maar kritiek geven maar je hebt ook ajax supporters die social zijn en dat is het jammere
    Vind ik leuk
    Strijp +10544
    zondag 15 april 2018 om 11:03
    Wie was dat ? Nooit gezien.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1348
    zondag 15 april 2018 om 11:15
    Kan kloppen, want bij PSV heeft hij niet veel wedstrijden gekeept. Hij was het eerste slachtoffer van Waterreus.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:05
    door ajax, worden ze het steeds , en de kleine clubs gaan niet voor het doel liggen , als bij ajax, voor psv zijn ze niet zo bang , ajax is de aller grootste,en dat weten ze bij psv , kijk , wat ze doen voor het hok liggen ,tegen ajax, toch kijk uit voor schokkende beelden 1-4, ik hoop dat hulp voor de meeste niet te laat is , u kunt na de wedstrijd, coke snuiven , met rene van der gijp, en johan derksen , miss komt het toch nog goed, al is aan slap lullen niets meer aan te doen
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    zondag 15 april 2018 om 11:17
    Menzo heeft nauwelijks gespeeld bij PSV dacht ik. Logisch dat hij meer met 020 heeft waar hij zijn beste periode heeft gekend.
    Vind ik leuk
    fdev86 +681
    zondag 15 april 2018 om 11:53
    Typisch de mens . Blij met winst chagrijnig bij verlies . Voor de competitie is leuk als Ajax wint . Verder wens ik ieder een leuke wedstrijd
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 12:07
    Hij heeft wel een hele vreemde kijk op de supporters. Bij Ajax tellen de punten en de PSV supporter is niet blij met het spel.
    Volgens mij is het precies andersom.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 12:24
    Menzo had nooit bij psv mogen voetballen simpel als dat.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 14:15
    Nou Menzo, ik denk dat dit Ajax onder Ten Hag word afgeslacht daar in eindhoven.
    Vanavond spoedvergadering in Amsterdam...
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Marco S +4147