Spelersrapport:  PSV heerst door Schwaab en De Jong, zeven rode cijfers Ajax

    Spelersrapport: PSV heerst door Schwaab en De Jong, zeven rode cijfers Ajax

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 18:55zo 15-04-2018 om 18:55

    Door een overtuigende en klinkende 3-0 overwinning op de eeuwige rivaal Ajax is PSV voor de 24ste keer landskampioen geworden. VoetbalPrimeur deelt cijfers uit.

    PSV

    Jeroen Zoet – 6,5: Een van de uitblinkers dit seizoen en hij bewees het weer. Was gedecideerd bij hachelijke situaties en greep doortastend in bij de grote kans van Huntelaar in de eerste helft.

    Santiago Arias – 7: Na een paar eerste onzekere momenten, maakte hij Kluivert zo onschadelijk, dat je je afvroeg of de Ajacied meedeed aan de wedstrijd.

    Daniel Schwaab - 7,5: Moest een paar keer op het laatste moment ingrijpen met een tackle en stond er wanneer hij nodig was. In de tweede helft ontpopte hij zich zelfs als één van de beste PSV'ers.

    Nicolas Isimat-Mirin – 6,5: Verdedigend solide, Huntelaar kwam er - op een moment na - niet aan te pas. Aan de bal wil hij nog weleens rare dingen doen, zoals vlak voor zijn eigen zestien gaan dribbelen.

    Joshua Brenet – 7,5: Vaak bekritiseerd dit seizoen, maar verdient nu krediet. Zeker vanwege die haarfijne assist op de 2-0, een bal waar Marcelo trots op zou zijn.

    Jorrit Hendrix – 6,5: Liet geen duel lopen en maakte zich andermaal populair bij het Eindhovense publiek. Voetballend werd hij geregeld geklopt door Van der Beek.

    Marco van Ginkel – 6,5: Valt niet altijd op, maar wint veel nuttige ballen. Zoals bij de 2-0 waar hij slim de bal overneemt en even later PSV op rozen brengt.

    Gaston Pereiro – 8: Staat op in de grote wedstrijden en deed dat maar weer eens. Heel alert bij de openingsgoal wat de wedstrijd openbrak. PSV keek daarna niet meer terug.

    Steven Bergwijn – 7: Speelde in de eerste helft nog een tamelijk onzichtbare wedstrijd, maar bloeide na rust op. Niet in de laatste plaats vanwege zijn bekeken bal die achter Onana verdween.

    Luuk de Jong – 8: Weer doet hij het in de kampioenswedstrijd. In de lucht is hij de beste speler van de Eredivisie en dat bewees hij maar weer in de wedstrijd van het jaar.

    Hirving Lozano – 7: Gedreven, gepassioneerd en invloedrijk zonder zelf op het scorebord te staan. Zo was het zijn schot waaruit Pereiro de rebound binnentikte.

    Invallers
    Bart Ramselaar – 7: Kwam erin toen de wedstrijd al lang en breed was beslist. Kon daarom zonder druk genieten van de kampioenswedstrijd.

    Derrick Luckassen – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

    Eloy Room – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

    Ajax

    André Onana – 6: Aan de tegengoals kon hij niet zoveel doen, maar hij was erg slordig in de voortzetting. Hield de score in de slotfase nog relatief laag.

    Joël Veltman – 5,5: Als aanvoerder verwacht je van hem dat hij organisatie brengt in de verdediging, maar die organisatie ontbrak volledig.

    Matthijs de Ligt – 6: Maakte niet de dramatische persoonlijke fouten als zijn teamgenoot, maar ook hij ging zeker niet vrijuit bij de tegengoals.

    Max Wöber – 3,5: Waar was hij mee bezig bij de openingstreffer? Zijn complete verkeerde inschatting leidde de openingstreffer in en tien minuten later werd hij kinderlijk eenvoudig geklopt in de lucht door De Jong. Gewisseld in de rust.

    Nicolás Tagliafico – 4,5: Je zou zeggen dat hij heetgebakerde wedstrijden wel gewend is uit zijn tijd in Argentinie, maar hij hield zijn hoofd er totaal niet bij en door twee wilde tackles mocht hij ook nog eens voortijdig inrukken.

    Lasse Schöne – 5: Kan het niet in dit soort wedstrijden, waar het tempo hoog is. Zou zich alleen kunnen onderscheiden met zijn vrije ballen, maar zelfs dat lukte niet.

    Donny van de Beek – 6,5: Had voetballend best goede fases, comfortabel aan de bal, maar hij er kwam zelden dreiging of gevaar uit.

    Hakim Ziyech – 6,5: Had een paar briljante crosspassen, maar het Ajax-middenveld werd keer op keer in de duels afgetroeft en uiteindelijk gaf dat de doorslag vandaag.

    Justin Kluivert – 5:  Op de eerste minuten na compleet onzichtbaar deze wedstrijd. 

    Klaas-Jan Huntelaar – 4,5: Speelde één van zijn slechtste wedstrijden van het seizoen.

    David Neres – 5: Kon zijn geweldige vorm uit de heenwedstrijd totaal niet herhalen. Had zo zijn momentjes, maar was over het algemeen veel te flets.

    Invallers
    Siem de Jong – 4: Werd meteen in de tweede helft gebracht om een beslissing te forceren, maar het enige waarmee hij zich kon onderscheiden, was een domme tackle waardoor hij rood kreeg.

    Kasper Dolberg – x: Speelde tekort voor een beoordeling.

    Noussair Mazraoui – x: Speelde tekort voor een beoordeling.

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Stelling: PSV heeft nu bewezen de beste spelers te hebben van de Eredivisie

    (2568 stemmen)

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6665
    zondag 15 april 2018 om 18:58
    Gefeliciteerd PSV’ers!

    On-topic: de beste spelers zijn het natuurlijk niet, het beste team dit seizoen wel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Futjebal +2229
    zondag 15 april 2018 om 19:48
    Leg eens uit halve gare...of ga je Ziyech noemen...man man wat een overschatte speler
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:05
    Vandaag bij Ajax de beste.
    Vind ik leuk
    Quareck +7196
    zondag 15 april 2018 om 20:41
    Dat zegt helaas voor Ajax meer over de rest van de spelers
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:45
    Nee vind ik niet maar de rest is geen echte bagger.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:42
    Als iemand het niet met je eens, is het een halve gare. Gewoon kampioenschap vieren niet genoeg?
    Vind ik leuk
    Futjebal +2229
    zondag 15 april 2018 om 20:43
    Je hebt hem nog nooit zien reageren??
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 15 april 2018 om 18:59
    Ten Hag heeft geen enkele speler beter gemaakt, hij heeft het team wel slechter laten presteren. Topclub onwaardig dus.....EXIT!!!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19133
    zondag 15 april 2018 om 19:00
    Gefeliciteerd PSV en PSV'ers, de verdiende kampioen!!
    Geniet van jullie avond..
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    zondag 15 april 2018 om 19:01
    Proficiat aan de "normale" PSV fans !!
    Vind ik leuk
    Quareck +7196
    zondag 15 april 2018 om 20:42
    Ik durf mezelf daartoe te rekenen, en zeg dank u
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:01
    Stelling: oneens.
    Wel terecht, maar ik vind het niet echt geweldige spelers. Complimentje voor Cocu.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1784
    zondag 15 april 2018 om 19:03
    PSV een 10!!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zondag 15 april 2018 om 19:04
    Gefeliciteerd PSV'ers !

    Ten Hen, opzouten, wat een dwaas..
    Vind ik leuk
    DrDeef +2169
    zondag 15 april 2018 om 19:04
    Marcel Keizer heeft toch ook wel met een glas champagne en z'n pik in z'n hand zitten kijken denk ik. Die ziet zijn ontslag vanmiddag ook beloond worden.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    zondag 15 april 2018 om 19:06
    6.5 voor zoet ???
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    zondag 15 april 2018 om 19:07
    Ajax is helemaal van de leg. Das toch wel alarmerend. Waar er onder Keizer nog vrijwel altijd gedomineerd werd, zijn we onder Ten Hag weggespeeld door Groningen, Vitesse en nu PSV.
    De enige die eigenlijk de vorm hebben gehouden zijn De Ligt en Onana. De rest is fors minder geworden onder Ten Hag. Veltman op het foute moment van zijn vaste selectie gehaald. Ziyech veel te ver naar achter laten voetballen om hem dan weer rechts te zetten.

    PSV speelde vandaag buiten het eerste kwartier als een goeie kampioen. Vol overtuiging en doortastend op de juiste momenten. Schwaab vond ik geweldig. Net als Luuk, Arias en Hendrix. Deze laatste gaat volgend jaar de baas op het middenveld zijn in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    zondag 15 april 2018 om 19:07
    Trouwens; man wat is schwaab uitgegroeid tot een constante factor !! Voorheen onzichtbaar maar ondertussen een van de beste PSV ers
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    zondag 15 april 2018 om 19:10
    En dat geldt voor nog een aantal spelers.
    Wat dacht je van Brenet op links. En Hendrix op t middenveld.
    Deze twee plus Schwaab zijn dit seizoen uitgegroeid tot hele constante spelers met vrijwel altijd minimaal een 6.5-7. De onvoldoendes die Brenet nog wel is aangeschreven werden zijn verdwenen.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    zondag 15 april 2018 om 19:12
    Heeft een aantal jaar nodig gehad voor brenet, hij blonk in het jaar in de CL ook uit, ben benieuwd wat PSV gaat doen voor deze posities, komende wedstrijden ook mooi de tijd om eens te testen wat we allemaal in huis hebben. Volgend jaar een nieuw seizoen weer, dus tot de volgende !
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    zondag 15 april 2018 om 19:11
    Jij ook van harte Strijp. Geniet er van.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4919
    zondag 15 april 2018 om 19:09
    Sjaak Swart: “ik hoop dat Ajax degradeert”.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 19:48
    Morgen ga je weer lezen Ajax was drie klasse beter en PSV moet uit de competitie gezet worden. Sjaak gaat de scheidsrechters persoonlijk een lesje leren want dit kan zo niet.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:13
    Grote mond in Amsterdam goed afgestraft!!!!!
    Vind ik leuk
    markpark +1015
    zondag 15 april 2018 om 19:15
    Psv wat hoger, ajax wat lager. Lastig he, objectief zijn wanneer ajax kut heeft gespeeld?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 19:52
    Wat mij opvalt is waaarom Huntelaar geen 10 heeft gekregen. Of valt hij toch door de mand. Volgens Sjaak is hij de beste. En als je het mij vraagt zeg ik ,hij kan echt niks.
    Vind ik leuk
    broedkip +1776
    zondag 15 april 2018 om 19:18
    Wat een klucht. Ziyech is debet aan een doelpunt en heeft 3 passes in een keer het veld uitgespeeld. Een 2 is nog teveel. Lijdt balverlies door zijn gepingel blij als deze arrogante kl...zak volgend jaar weg is zal een stuk schelen met een verdedigende middenvelder op zijn plek en Frenkie de Jong als de spelbepaler.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 19:53
    Ziyech was veruit de beste Ajaxcied.
    Vind ik leuk
    Quareck +7196
    zondag 15 april 2018 om 20:45
    Hij schoot niet het slechtst iig. Die vrije trap van schone was echt barslecht
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:49
    Schone ,Veldman ,younes en Huntelaar zijn de slechtste spelers bij Ajax en vandaag wobler en Neres.
    Vind ik leuk
    Quareck +7196
    zondag 15 april 2018 om 22:20
    Wober vind ik geen slechte speler normaal, soort van schwaab, niet opvallend, wel degelijk, vandaag was hij toevallig wel erg slecht ja. Neres scoort of een 8 of een 4.. Huntelaar blijft dodelijk als hij zijn dag heeft, maar hij heeft steeds minder zijn dag.. schone kan het niet meer aan, Veltman is niet veel, daar ben ik het mee eens
    Vind ik leuk
    broedkip +1776
    zondag 15 april 2018 om 23:03
    Ga lekker de polonaise lopen en ga over dammen praten want als je dit echt meent nooit een woord meer over voetbal zeggen.
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    zondag 15 april 2018 om 19:18
    Ben benieuwd wat de reactie van mister Ajax, meneer Sjaak Swart, zal zijn?
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    zondag 15 april 2018 om 20:49
    Swart; ik hoop dat ajax degradeert
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:55
    Je bedoelt die lafaard die niet naar Eindhoven durfde te komen. Die van te voren wist dat ze over de knie gingen. En dat geval noemt zich mister Ajax ha ha wat een loser.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:29
    Even Hendriks opwaarderen graag wand dat was de man van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Kevinho +572
    zondag 15 april 2018 om 20:52
    Dat 'ie die vieze plukjes haar maar eens van z'n kalende kop scheert.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:57
    En dat ze jou doorspoelen viezerd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:05
    Mischien kan hij de kampioensschaal als spiegel gebruiken. Maar jij bent een zielig mannetje Kevinho , ga verder huilen over Nouri
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:56
    .
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:58]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:29
    Als je het hele seizoen bekijkt dan is PSV de terechte kampioen ( proficiat daarmee), maar om nu te stellen dat zij de beste spelers hebben van de Eredivisie gaat mij ook te ver. Nogmaals ze zijn terecht de kampioen, maar het gaat wel over een armoedig seizoen, waarin iedereen van iedereen kon winnen of verliezen. Niet omdat de kwaliteit zo goed was, maar omdat het van een bedenkelijk niveau was.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1485
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Onana verdient wel wat hoger. Geweldige keeper.

    Ik ga weer zuipen
    Vind ik leuk
    Quareck +7196
    zondag 15 april 2018 om 20:45
    Ik doe mee. Al kregen alle psvers een 2, dan nog :)
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zondag 15 april 2018 om 20:59
    Foutje geen like.
    Vind ik leuk
    aimdam +671
    zondag 15 april 2018 om 19:30
    Psv supporters, gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Adamas +76
    zondag 15 april 2018 om 19:40
    ''tekort'' is fout gespeld, moet ''te kort'' zijn.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2501
    zondag 15 april 2018 om 19:43
    Volgens mij wordt Hedrix niet genoeg gewaardeerd.. Had een hele grote rol in het drukzetten en een paar mooie passjes waar Ziyech om geroemd zou worden.. En hoe komen ze er nou bij dat die Kluivert zo geweldig is? Ik zie het niet hoor.. Beste man bij Ajax was denk ik wel van de Beek.
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +333
    zondag 15 april 2018 om 19:45
    Van het veld gelopen als schoothondjes we zullen wel even winnen in 040 haaas onsportief middelmatig club kom op az nu jullie erover heen
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:08
    Gefeliciteerd met het kampioenschap. Groeten, een ajax supporter
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:08
    Waarom zijn die paar niet ajax supporters altijd bezig met het niet kampioen worden van ajax. Geniet van je kanpioenschap en niks meer of minder
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:10
    Dat dit psv kampioen is zegt meer over de competitie dan over psv. Met dit team europa in wordt natuurlijk helemaal niks. Zelfs EL niet
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:21
    Maar ze gaan Europa in. De rest kun je idd thuislaten.
    Vind ik leuk
    COYG +6820
    zondag 15 april 2018 om 20:17
    Zoet maar een 6,5? Was met die redding op Huntelaar en later nog bij ik geloof Neres super belangrijk. Mag toch wel een 7,5 worden minimaal.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:18
    Windoog Neres en Kluivertje deden toch niet mee??
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:20
    Psv veruit de beste spelers. Was al duidelijk maar vandaag nog eventjes de puntjes op de i gezet.
    Vind ik leuk
    Mdam +509
    zondag 15 april 2018 om 20:20
    Kan die trainer van ons niet op marktplaats? Wat een miskleun om keizer te ontslaan en dan deze mafklapper aan te stellen. Psv supporters van harte gefeliciteerd. Terecht zeker na vandaag
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    zondag 15 april 2018 om 20:46
    Mee eens, alleen Donny vd B. véél te hoog beoordeeld.....
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    zondag 15 april 2018 om 20:47
    Sssssssssttt... stil in Amsterdam whuahahahah terechte kampioen en ajax geslacht zoals verwacht! Wij zijn PSV zijn de beste :-D huilie huilie in Amsterdam stelletje onsportievelingen bah bah.. geen erehaag, Ordinaire flut supporters Vanuit ajax in het stadion en vieze smerige overtredingen niet normaal Tagliafico was ook gewoon direct rood die smeerkees.. onsportieve club zonder fatsoen.. geen erehaag geen respect helemaal niets Maarja krijg je als je geslacht wordt door onze topclub! Alle supporters van Nederland gefeliciteerd het is weer geen ajax!!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:01
    Als je met 5-0 verliest van willem 2 ben je echt een topclub
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    maandag 16 april 2018 om 08:26
    Jullie club is helemaal vernederd gisteren. Jullie team, staf, supporters alles!! Stelletje losers en slechte verliezers
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:22
    Wow 1 wedstrijd werden jullie niet vernederd in amsterdam dan?
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    dinsdag 17 april 2018 om 09:17
    Willem2 uit was ook maar 1 wedstrijd!! Maar je bent zelf net zo dom als het personage in je profiel naam.. die leert ook niets bij hahaha! En nee in Amsterdam werden we niet verdederd. Psv stond 10 punten los en ging daarheen om niet te verliezen. Gegokt en verloren was dat, slechte taktiek. Verliezen van je opperconcurrent die kampioen tegen je wordt, 3-0 is nog magertjes en vervolgens geen erehaag, 2 smerige neuzen rode kaarten, het wisselen van Ziyech én Huntelaar, de supporters die het niet meer weten en ons mooie stadion proberen af te laten branden en vervolgens jullie eigen spelers opwachten en aanvallen. Jup, dan ben je vernederd dus beter houd je stil en ga je verder met huilie huilie en wacht je tot begin volgend seizoen, dan beginnen we allemaal weer op 0.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 11:15
    In amsterdam werden jullie wel vernederd en hou je bek voordat ik je klap
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    dinsdag 17 april 2018 om 23:17
    Je lijkt Justin zelf wel.. die had ook zon praatjes! Ik zal hem even citeren voor je: ik ben nog nooit zo vernederd! Daarmee doelt hij dus op afgelopen zondag! Nu jij weer losertje.. en als je iemand klappen wil geven kun je beter je eigen speler slaan
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    zondag 15 april 2018 om 20:52
    Ben benieuwd wat de scouts van de topclubs vonden van al die wereldtalenten van ajax!! pSV spelers nu allemaal 100+ miljoen waard hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:06
    Ten Hag eruit, van Gaal er in.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    maandag 16 april 2018 om 04:47
    kluivertje toch nog een 5?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 05:15
    Gefeliciteerd psv ers, wat hebben jullie die jongens compleet van de mat gespeeld en de titel extra glans gegeven.

    De terechte KAMPIOEN VAN NEDERLAND !.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4446
    maandag 16 april 2018 om 07:31
    Dank u Feyenoorder uit mokum. Jammer dat er geen blessuretijd meer kwam. Had nog wel even mogen duren vond ik. Als Luuk kon blijven staan denk ik ook dat de score verder was opgelopen. Die 2 smerige rode kaarten, de onsportieve supporters, de 3-0 eindstand, het kampioenschap tegen je concurrent, het wisselen van KJH en Ziyech in zo een belangrijke wedstrijd en een Onana die constant tijd moet rekken omdat ie het niet meer weet... ja dit was de ultieme vernedering. Jammer dat ten Hag de jongens van ajax geen erehaag liet maken. Maar waarschijnlijk waren die net als de supporters al afgedropen.
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 16 april 2018 om 11:19
    Om te reageren op de stelling van vandaag wie de beste spelers heeft. Dat kan ajax of psv zijn maar het hangt van meer af dan slechts de kwaliteit van de spelers. Elk team heeft zijn strategie en zijn eigen speelwijze. Elke speler is ook onderling niet hetzelfde. Dingen die de een beter kan de andere betekent niet dat de een alles beter kan dan de ander. Het idee van een team is dat je de beste samenstelling en tactiek moet maken met de spelers die je hebt. De kwaliteiten van het individu benutten ofwel de slechte punten de tegenstander uitbuiten. Dit seizoen heeft psv de titel gewonnen maar dat betekent niet dat ze de betere spelers hebben. Ze hebben de mogelijkheden van hun eigen team het best kunnen benutten dit seizoen. Volgend seizoen wellicht ajax. Elk jaar is anders
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws