Gehavende De Jong ziet broer Siem rood pakken: 'Denk niet dat het opzet was'

Gehavende De Jong ziet broer Siem rood pakken: 'Denk niet dat het opzet was'

zondag 15 april 2018 om 18:53

Luuk de Jong boekte zijn derde landstitel in het shirt van PSV, maar maakte het einde van de kampioenswedstrijd tegen Ajax niet meer mee. De aanvalsleider viel geblesseerd uit met een peesblessure.

"Ik wilde duel aangaan en mijn duim klapte dubbel. Het was niet dat mijn pees meteen afscheurde, maar mijn huid liet los", liet De Jong direct na afloop van de wedstrijd weten aan FOX Sports. De spits is tijdens het kampioensfeest echter gewoon weer van de partij. "Straks een paar drankjes nemen en dan voel ik het niet meer haha."

Volgens De Jong heeft PSV het kampioenschap van het collectief behaald. "Wij hebben een team dat nooit opgeeft en we hebben veel spelers met speciale kwaliteiten. Lozano met zijn snelheid, ik met mijn kopkracht. Maar ook achterin zijn we sterk en we hebben Zoet die veel ballen tegenhoudt."

De Jong zat al aan de kant toen hij broer Siem een rode kaart zag pakken. "Niet iets voor hem. Ik hoorde al dat hij sorry heeft gezegd tegen Arias. Ik moet het nog terugzien, maar ik denk niet dat hij zoiets met opzet doet." De Jong maakte overigens zijn vijfde doelpunt in een kampioenswedstrijd en staat op gelijke hoogte met zijn broer. "Altijd heerlijk om dit soort goals te maken."

Poll

Is PSV de terechte kampioen?

(6034 stemmen)

Plaats een reactie

BassieN +10953
zondag 15 april 2018 om 18:55
Man City ook kampioen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:05
Inderdaad. ManU heeft precies gedaan wat daarvoor nodig was tegen de hekkensluiter.
Vind ik leuk
El Unicum +2710
zondag 15 april 2018 om 19:30
En ze hebben die gekochte nepclub zo op de meest saaie manier het kampioenschap gegeven. Op een natte zondag wanneer ze zelf niet spelen. Heerlijk. Om die reden heb ik vrede met de verliespartij van vandaag.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:47
Je favoriete internationale club lijkt duidelijk ;-)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:56
Gefeliciteerd PSV'ers met de titel!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:58
PSV gefeliciteerd; TEAMGEEST!!!!!!

K A M P I O E N E N !!!!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:03
Gefeliciteerd PSV volk :P
Vind ik leuk
Pjotr26 +1174
zondag 15 april 2018 om 19:03
helemaal niets .............:)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:07
Misschien niet bewust maar je moet de consequenties van je eigen actie nu eenmaal dragen. Juiste beslissing van Makkelie. Hoewel hij niet consequent was. De actie van Zoet op Huntelaar had om dezelfde reden een gele kaart moeten opleveren.
Vind ik leuk
Eendracht +11786
zondag 15 april 2018 om 19:23
Je bedoelt toch niet die bal die zoet er grandioos uithoudt in zijn eigen keepersgebied? Dat hij een bal tegenhoudt en DAARNA de spits tegen zich aankrijgt??
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:45
Ja, die bedoel ik. Inderdaad een grandioze redding én het volle risico genomen de tegenstander te blesseren.
Vind ik leuk
Eendracht +11786
zondag 15 april 2018 om 19:50
Hahaha...
Gast....
Weet je, laat maar...
Dit is te grappig voor woorden...

Zal een kijken of er een regel is die zegt dat keepers (in eigen 5 metergebied!!) aan de kant moeten gaan voor spelers die dreigen te scoren....

Man man man.... werkelijk...
Vind ik leuk
JoeyC +479
zondag 15 april 2018 om 21:04
Geel voor Huntelaar had niet gehoeven hoor.
Vind ik leuk
mcmodd +17836
maandag 16 april 2018 om 13:41
Aanvallen van de keeper wordt als ‘intentional’ beschouwd. Met de intentie om zich niet in te houden om de keeper te sparen. Dat verdient gewoon geel en bij een blessure die tot uitvallen leidt mag het voor mij ook rood zijn.
Vind ik leuk
Busk +1075
zondag 15 april 2018 om 19:17
Ik ben geen fan van duikel-koning Luuk...

Maar verder prima elftal, terecht kampioen.
Mooie wedstrijd vanmiddag.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:30
Als je niet kan winnen van ADO 2x
Fc Utrecht 2x
Vitesse 2x
Twente en Heracles
En vandaag zo kansloos verliest
Dan verdien je als Ajax zijnde helemaal niks.
Vind ik leuk
JoeyC +479
zondag 15 april 2018 om 21:02
Ik denk ook niet dat Siem dit expres deed. Rood was ook onnodig vind ik.
Vind ik leuk
Axim +399
zondag 15 april 2018 om 21:17
Nee Siem deed dat niet expres, kan me niet voorstellen dat hij zoiets bewust zou doen , voorbeeldprof is het !!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:56
wel of niet met opzet, vies was die zeker wel groot voordeel is die morgen geschorst scheelt weer.............
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gehavende De Jong ziet broer Siem rood pakken: 'Denk niet dat het opzet was'