'Zenuwachtige' Brands mysterieus over PSV-exit: 'Moeilijk om dit te verlaten'

'Zenuwachtige' Brands mysterieus over PSV-exit: 'Moeilijk om dit te verlaten'

zondag 15 april 2018 om 19:50

Bij PSV-directeur Marcel Brands was de ontlading groot na afloop van de gewonnen kampioenswedstrijd tegen Ajax. De Brabander geeft na afloop in gesprek met FOX Sports toe dat hij vooraf niet honderd procent vertrouwen had in een goede afloop.

"Ik ben zelden zo zenuwachtig geweest. Het gebeurt me niet vaak, maar vandaag was ik wel onrustig. Hopelijk heeft niemand dat gemerkt", lacht Brands tijdens het kampioensfeest. "Bij PEC Zwolle (waar PSV in 2016 de titel behaalde nadat Ajax uitgleed bij De Graafschap, red.) dacht ik: die gaan we pakken. Nu twijfelde ik: gaat het vandaag lukken? Ik hoopte het zo voor al die mensen hier. Mooier kan niet."

De technisch directeur staat in de nadrukkelijke belangstelling van Everton, maar ging niet expliciet in op vragen over een mogelijk vertrek. "Alle scouts waren vandaag hier. Dit moesten ze meemaken, maar morgen gaan we weer werken aan de selectie van 2018/2019. Of ik er dan zelf nog ben? Ik heb nog een contract. Er is wel wat belangstelling, maar het is heel moeilijk voor mij om dit moois te verlaten.

Poll

Stelling: Brands kan beter bij PSV blijven dan naar Everton vertrekken

(2085 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 19:53
Hopen dat die blijft. Maar ik vrees dat die naar Engeland gaat.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:56
Plukken jullie de volgende toch weer weg bij az. Betaal maar. Wij vinden toch wel weer een goede vervanger. Zouden jullie ook eens moeten doen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:21
Dat doen ze dan toch.
Waar halen jullie zijn vervanger dan?
Toch ook uit de voetballerij dus jullie doen exact hetzelfde.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:58
Haha nee. Grappenmaker.toon gerbrands, die jullie ook hebben, ook bij ons vandaan. Welke voetbalclub komt hij dan vandaan voor AZ? Robert Eenhorn, club loos maar komt uit de hockey. Max jaren AZ gevoetbald. Langzaam via scouting doorgegroeid.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:27
Geen wonder dat jullie zelden kampioen worden.
Jullie zouden eens mensen uit de voetballerij aan moeten trekken.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:31
Haha. Kampioen worden gaat het niet om bij ons. Wij willen gewoon een leuk elftal mooie wedstrijden zien spelen met veel eigen jeugd. Lukt aardig dacht ik. En daarna bij winst of verlies een paar uur in het supporters home. Mooi toch. Als AZ supporter wordt je geboren. Als aanhangsel van een top drie club gemaakt. Behalve als je uit de omgeving komt natuurlijk. Rest allemaal glorie Hunters. En als dat even een jaar of vier niet lukt met fakkels naar kleine kinderen gooien.
Vind ik leuk
JOJO +1376
zondag 15 april 2018 om 23:45
Nee joh, die gaat niet naar Everton. Zit perfect in Eindhoven en heeft een geweldig team om zich heen. Tevens vormt hij een staf met allemaal vertrouwelingen en is hij een eenheid met zowel Gerbrands als Cocu. Dat maak je met alleen geld niet goed. En Everton is Everton, een eeuwige subtopper. 2e garnituur. Als een topspeler naar Engeland wil, denkt hij niet direct aan Everton. Brands zal daar altijd naast de toppers voor de PL grijpen. Bij PSV kan hij voor Nederlandse begrippen wel topspelers halen.

Ik denk dat hij blijft. Maar door de interesse niet direct te pareren, laat hij aan andere clubs zien dat hij open staat voor een uitdaging. Hij blijft gewoon en wacht op een mooiere club.
Vind ik leuk
Dezeun +1601
zondag 15 april 2018 om 19:54
Was nergens voor nodig blijkt wel
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:54
Als brands zijn zakken wilt vullen moet hij lekker naar everton gaan.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
zondag 15 april 2018 om 19:56
Brands moet blijven!!
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
zondag 15 april 2018 om 19:59
Pfff, slijmen bij de fans...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:00
Top kerel gefeliciteerd dik verdiend.
Vind ik leuk
Pjotr26 +1174
zondag 15 april 2018 om 20:01
laatste kunstje......wel een lekkere.
Vind ik leuk
Axim +399
zondag 15 april 2018 om 21:15
Arnesen weer terughalen
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:26
Brands blijft ook om psv nog verder op te bouwen.
Bij psv heeft hij veel vrijheid en psv is echt iets moois aan het opbouwen,kijk naar de jeugd,faciliteiten,alles.
Wat reeker voor psv vernietigd heeft is weer opgebouwd.
En nu verder en daar zou brands nog een grote rol in kunnen spelen.
Psv ook europees weer mee laten tellen.
Uitdagingen genoeg,dus gewoon lekker blijven.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 01:58
Hij heeft nog een contract lopen bij PSV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Zenuwachtige' Brands mysterieus over PSV-exit: 'Moeilijk om dit te verlaten'