De Eredivisie-flops: Ajax-heethoofden, Sparta-kwartet en blunderende keepers

    De Eredivisie-flops: Ajax-heethoofden, Sparta-kwartet en blunderende keepers

    maandag 16 april 2018 om 11:00

    Ajax, Sparta en FC Twente zullen de 31ste speelronde van de Eredivisie zo snel mogelijk willen vergeten. De Amsterdammers verloren kansloos van PSV, terwijl de twee degradatiekandidaten ook een slechte beurt maakten. Sparta is hofleverancier met vier spelers, gevolgd door Ajax met drie.

    Max Wöber (Ajax)
    Ging twee keer in de fout voor de openingstreffer van PSV en zag er ook niet goed uit bij het tweede doelpunt in Eindhoven. Na 45 minuten werd Wöber uit zijn lijden verlost door trainer Erik ten Hag.

    Siem de Jong (Ajax)
    Werd meteen in de tweede helft gebracht om een doelpunt te forceren, maar het enige waarmee De Jong zich kon onderscheiden, was een domme tackle waardoor hij rood kreeg.

    Jannik Huth (Sparta)
    Zo goed als hij in zijn eerste weken bij Sparta keepte, zo slecht gaat het de laatste weken. De Duitse doelman grabbelt erop los en kreeg liefst zeven doelpunten om de oren van Vitesse.

    Michiel Kramer (Sparta)
    Kramer is een voetballer die voor verdeeldheid zorgt: je mag hem, of je mag hem niet. Na dit weekend is iedereen het er echter over eens. De schop die hij uitdeelde aan Alexander Büttner, verdient een lange schorsing.

    Oussama Assaidi (FC Twente)
    Het slaat eigenlijk nergens op: Assaidi, één van de beste vleugelaanvallers van de Eredivisie, die op de drempel staat van degradatie. Toch is hij zelf ook verantwoordelijk. Leverde de bal zomaar in, waarna ADO scoorde en uiteindelijk won.

    Sander Fischer (Sparta)
    Het is al een paar weken huilen met de pet op bij Fischer. De Sparta-verdediger kan wel degelijk voetballen, maar komt snelheid tekort en had géén antwoord op de Vitesse-aanvallers. Maakte tot overmaat van ramp een eigen goal.

    Clint Leemans (VVV-Venlo)
    Voor de tweede week op rij miste de normaal zo koele Leemans een penalty. Na afloop kon hij zichzelf wel voor het hoofd slaan. Na zijn misser liep sc Heerenveen uit naar een 0-2 overwinning.

    Nicolás Tagliafico (Ajax)
    Je zou zeggen dat hij wel wat hete potjes gewend is uit zijn tijd in Argentinie, maar Tagliafico hield zijn hoofd er totaal niet bij tegen PSV. Door twee wilde tackles mocht hij ook nog eens voortijdig inrukken.

    Craig Goodwin (Sparta)
    Het dramatische verdedigen van Sparta kwam het beste tot uiting toen Goodwin een aanval van Vitesse onschadelijk 'probeerde' te maken. Hij liep als een zoutzak naar de bal, liet zich kinderlijk uitkappen, waarna Vitesse scoorde.

    Luciano Slagveer (FC Twente)
    Twente verkeert als hekkensluiter in acute degradatienood. Die stress werd zaterdagavond nog wat groter, toen de supporters Slagveer zagen voetballen. De aanvaller was niet op een goede actie te betrappen.

    Nigel Bertrams (NAC Breda)
    Uitgerekend tegen Willem II, de club die hij tot vorig seizoen diende, ging Bertrams verschrikkelijk in de fout. Na zijn mistasten ging NAC met 1-2 onderuit in de Brabantse derby.

    Poll

    Wie was dit weekend de slechtste?

    (1186 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 11:05
    Tja! Zeker Kramer heethoofd
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1059
    maandag 16 april 2018 om 11:07
    Tagliafico en wober! Beiden zeeer matige spelers
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2495
    maandag 16 april 2018 om 11:08
    Assaidi 1 van de beste vleugelspelers in de eredivisie VP?!
    Vind ik leuk
    Batimob +5
    maandag 16 april 2018 om 11:11
    Dat dacht ik dus ook toen ik het las
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6109
    maandag 16 april 2018 om 11:57
    dat Tagliafico 2 grove overtredingen maakte viel ook wel weer mee

    de eerste kaart was wel heel makkelijk gegeven. heb tig PSV'ers in de 2de helft bij een aanval van ajax als ze er een keertje door voorbij waren op het middenveld de speler van ajax aan het shirtje vast zien houden kregen dan alleen een vrije trap daarvoor

    Brenet maakte 2x op de zelfde plaats een overtreding voor vasthouden en Ajax kreeg alleen een vrije trap. nogmaals de eerste keer geel. je kan hem geven maar was wel overdreven

    de 2de gele kaart ja dat was er wel eentje. maar als hij een beetje in de geest van de wedstrijd had gefloten had hij hem daar een waarschuwing voor geven , tot dat moment was er nog helemaal niets aan de hand (wel dom van hem om met geel op zak op die plaats en met die stand die overtreding te maken)

    na de Rode kaart liep het wel een beetje uit de hand

    De jong raakt inderdaad de speler van PSV op zijn achillis. maar heb Isimat dat ook 2x zien doen bij Huntelaar en toen kregen we daar niet eens een vrijetrap voor

    Vind ik leuk
    Nistel +3623
    maandag 16 april 2018 om 12:52
    Eigenlijk had Ajax ook nog 2 penalties moeten hebben, waren de doelpunten van PSV buitenspel of ging er een overtreding aan vooraf en hebben ze dus onterecht verloren.

    Ben jij het Sjakie?
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6109
    maandag 16 april 2018 om 14:35
    waar beweer ik dat, en waar beweer ik dat het niet een terechte overtwiining was, vond alleen dat makalie er op het einde een beetje een potje van maakte,

    en soms met 2 maten mete. de eerste overtreding van Tagi. was niet hard of zo. alleen een profesionele overteding. terecht geel maar ik heb Van Ginkel Brenet ( zelfs meerdere keren). spelers van Ajax zien vasthouden als ze ze voorbij waren. en dan gaf hij geen geel. ook in de buurt van de 16 meter

    als hij in de geest van de wedstrijd had gefloten had hij Tagi een waarschuwing gegeven want zowel lozano als Tagi gingen voor de bal.



    Vind ik leuk
    Nistel +3623
    maandag 16 april 2018 om 14:41
    Ik denk dat jij een andere wedstrijd hebt gezien. Laten we het daar mij op houden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:21
    ajax is de betere ploeg , pisvee ging , naar 1-0 voor het doel liggen wachten , op fouten van ajax , daarom wonnen ze , niet dat ze beter waren , psv was de laaste 3 wedstrijden , iets beter , de rest was niet om aan te gluren , en is dan ook een zwakke kampioen , , als je niet plaats , voor , voorronde, heb je er niets aan , kan zomaar zijn dat ajax zich wel plaats , ze gaan nu sterk in kopen , ze hebben geleerd ,
    Vind ik leuk
    Nistel +3623
    maandag 16 april 2018 om 16:03
    Oké, bedankt voor je wijsheid.
    Vind ik leuk
    Cookee +9958
    maandag 16 april 2018 om 18:13
    Beide ploegen spelen vanuit omschakeling het was niet zo dat Ajax PSV de duimschroeven aandraaide.
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    maandag 16 april 2018 om 12:50
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:15
    ik zie hendrix van pisvee , er niet bij staan , en nog een paar van pisvee , die er helemaal niets van kunnen , lozano , en bergwijn , niets laten zien
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:32
    Waar zijn Kluivert,Ziyech en Neres! Dramatisch waren ze!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5355
    maandag 16 april 2018 om 18:31
    Dat men wat anders verwacht van Slagveer.. die heeft nagenoeg nooit ergens wat laten zien. Nog nooit zo'n snelle buitenspeler gezien.. die nagenoeg nooit een man uitspeelt, een belachelijk slechte voorzet heeft, en duelkracht van een veer. Nee Slagveer win je de oorlog niet mee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Eredivisie-flops: Ajax-heethoofden, Sparta-kwartet en blunderende keepers