'Kassa voor PSV: kampioen enkele stappen verwijderd van 8 miljoen euro'

    'Kassa voor PSV: kampioen enkele stappen verwijderd van 8 miljoen euro'

    maandag 16 april 2018 om 07:19

    PSV mag zich door het kampioenschap stiekem rijk gaan rekenen. Volgens het Eindhovens Dagblad is de club dicht bij minimaal acht miljoen euro aan prijzengeld van de UEFA.

    PSV kan het geld op de rekening verwachten door de deelname aan Europese toernooien in het seizoen 2018/2019. De kans is volgens het ED 'zeer groot' dat de Eindhovenaren instromen in de vierde en laatste voorronde van de Champions League (op 21 of 22 augustus). Dat zou zowel sportief als financieel een opsteker zijn.

    PSV is in dat gevalal verzekerd van minimaal acht miljoen euro aan prijzengeld. Overleeft de kersverse kampioen de play-offs, dan is het helemaal kassa. Plaatsing voor de groepsfase van de Champions League levert komend seizoen al vijftien miljoen euro op. Een overwinning in het hoofdtoernooi is 2,7 miljoen euro waard en een gelijkspel 900.000 euro.

    Pas na de Champions League-finale weet PSV of het volgend seizoen kan beginnen in de play-offs. Plaatst de winnaar van het miljardenbal zich via de eigen competitie voor het hoofdtoernooi, dan schuiven de nummers 12 (Zwitserland) en 13 (Nederland) van de UEFA-ranking door naar de vierde en laatste Champions League-voorronde.

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +16044
    maandag 16 april 2018 om 07:25
    Goed dat het geld naar Eindhoven gaat.
    In Amsterdam doen ze er toch niet zo veel mee:p
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 07:35
    Nou die hebben aardig geld uitgegeven dus die constatering klopt niet helemaal ;)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16044
    maandag 16 april 2018 om 07:52
    Je kan het wel uitgeven en er vervolgens niks mee bereiken...
    Dus klopt wel aardig.
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 08:21
    nee nog steeds niet, jij zegt dat ze niks doen met geld... dat doen ze wel alleen verkeerd maar dat is een andere discussie ;)
    Vind ik leuk
    Entombed +702
    maandag 16 april 2018 om 10:30
    Ze doen niets 'goeds' met het geld? Klopt het dan wel?
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 11:27
    ja, ze halen de verkeerde spelers ;)
    Vind ik leuk
    PRICE +17545
    maandag 16 april 2018 om 07:39
    Geweldig er komen goede tijden in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19745
    maandag 16 april 2018 om 09:49
    Zeker, alleen nog hopen dat we tijdig een goede selectie klaar hebben staan met het oog op die 4e voorronde.
    Vind ik leuk
    PRICE +17545
    maandag 16 april 2018 om 10:01
    Wobo,gisteren vertelde Cocu bij fox dat ze intern daar al lang mee bezig zijn voor volgend seizoen. Komt goed.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:56
    Bij jullie doen ze van alles met geld wat er niet is.....
    Vind ik leuk
    markus040 +2250
    maandag 16 april 2018 om 08:16
    WIJ ZIJN KAMPIOEN EN JIJ LEKKER NIET dus ssssssssssssst
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:23
    Goeie reaktie man, lekker volwassen ook....
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35854
    maandag 16 april 2018 om 08:35
    Die van jou is niet veel beter. PSV heeft de a status bij de KNVB. PSV is gewoon kerngezond.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:10
    Ik reageerde ook op Dommel, die is voor Twente...dan is de reactie begrijpelijker?
    Vind ik leuk
    Den Daats +4272
    maandag 16 april 2018 om 10:06
    Dat is inderdaad jullie toekomstige maatstaaf!

    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:16
    Meetstaaf ook.......ik denk dat je maatstaf bedoeld??
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:50
    ik denk dat je bedoelt bedoelt?? ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Zou maar zo kunnen idd. Autocorrectie op Android doet er niks mee...:-)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16044
    maandag 16 april 2018 om 10:07
    Typische reactie van iemand die het verlies niet hebben kan.
    Gaat het hier om Twente? Volgens mij niet.
    Wat wij doen met geld mag je in een Twente topic over klagen.
    Hier laat je alleen maar zien hoe kleinzerig je bent.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:13
    Gaat dit topic over Twente dan?? Toch doe jij je best om als eerste te reageren over hoe slecht Ajax wel niet is en dat ze niks met het vele geld doen! Beide opmerkingen ongefundeerd en zeker voor iemand die fan is van Twente zou enige terughoudendheid passen! Ik heb gister al diverse malen aangegeven dat PSV gister terecht gewonnen heeft en terecht kampioen is. Ik heb ook diverse normale PSV fans gefeliciteerd!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 08:52
    Het geld wat jullie hebben is puur voor de oprot premies
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2887
    maandag 16 april 2018 om 09:04
    Ben blij dat we de oprot premies kunnen betalen! Maar had inderdaad liever gehad dat die oprot premies niet nodig waren en wij “gewoon” kampioen waren geworden..
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    maandag 16 april 2018 om 08:53
    precies... hij snapt je ook zo lekker goed...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:38
    Nou daar hebben we het eerste kleine kind wat loopt te blerren jullie moeten eerst wat verkopen om een nieuwe speler te halen kwal
    Vind ik leuk
    Eendracht +12855
    maandag 16 april 2018 om 08:53
    De vraag is: wordt daarmee resultaat bereikt?? Ja...
    Wordt er resultaat bereikt met het geweldige banksaldo van Ajax?? Nee...

    Ofwel: met veel minder middelen, veel beter resultaat halen.
    Dank je dat je ons daaraan herinnerde!
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1217
    maandag 16 april 2018 om 09:45
    In Enschede kunnen ze dat ook wel gebruiken
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2425
    maandag 16 april 2018 om 13:29
    Dat is zeker mooi voor PSV maar ik hoop dat PSV pas in de laatste ronde moet optreden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 07:26
    Tjing tjing
    Vind ik leuk
    Nistel +3175
    maandag 16 april 2018 om 07:31
    Alleen bij Roma is dat nog redelijk spannend toch?
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 07:35
    Laten we ons eerst maar plaatsen voordat we ons rijk rekenen
    Vind ik leuk
    pietprecies +2388
    maandag 16 april 2018 om 08:52
    Dat dus, ik hoop van harte voor het NL voetbal dat dat gaat lukken maar ook bij PSV zullen er een aantal vertrekken en dan valt het nog maar te bezien.

    Zolang Ajax en PSV afgelopen jaren in de laatste voorronde van nota bene de EL werden uitgeschakeld door fc balophetdak moet ik nog maar zien of dat voor de CL anders gaat zijn.

    Stel dat Ajax de 2e plek weet te behouden, dan hoop ik dat ze zich uberhaupt weten de plaatsen voor de EL aangezien de route naar de CL via de 2e plaats nogal lang is. Voor PSV geldt dat ze een relatief “makkelijke” tegenstander kunnen loten maar we weten hoe dat gaat als we ook maar 1 seconde geloven dat dat makkelijk is.
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 08:57
    ben het geheel met je eens :)
    Vind ik leuk
    HanV +3409
    maandag 16 april 2018 om 11:06
    Als Olympiakos toch nog kampioen wordt kan het zomaar Salzburg of Basel worden, dus dat relatief gemakkelijk nog maar even afwachten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:16
    Een verstandige reactie, PSV is nog lang niet geplaatst.
    Ook het Brabants Dagblad heeft het volgens mij mis, PSV moet 4 wedstrijden spelen om 2 tegenstanders uit te schakelen in de 3e en 4e ronde.
    Waar het BD mee komt is dat als de kampioen van de CL al geplaatst is, er een extra plaats beschikbaar komt, dat is ook wel zo, maar die gaat dan naar de kampioen van de EL. En als ook die al is geplaatst, gaat de plaats naar het 13e land in de ranking. En dat is momenteel Tsjechie en niet Nederland.
    Dus PSV kan gewoon lekker aan de bak. Ajax' route is nogal lang ? Ajax draait een voorronde eerder in, dus moet 6 wedstrijden spelen.
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 14:21
    helaas gaat het met het nederlands voetbal steeds verder achteruit. waar is de tijd gebleven dat we met 2 en zelfs 3 clubs erin zaten
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:18
    Het arrogante PSV en Brabants Dagblad denken dat ze er al zijn. Ik dacht laat ik het geliefkoosde bijvoeglijke naamwoord van de Brabanders zelf maar eens gebruiken. De huid verkopen voordat de beer is geschoten, noemen we dat in Amsterdam.
    Drie clubs in de Champions League ? Eh, dat hebben we nooit gehad. In 2010 zaten we er met Twente en Ajax in voor het laatst met twee clubs in de Champions League.
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 15:24
    aaaaah een jong iemand, prima! In seizoen 1999/2000 speelde PSV, Feyenoord en Willem2 CL :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:28
    Ah, klopt... 1999-2000 ook. Inderdaad PSV, Feyenoord en Willem II....
    Jong iemand ??? Nou... Als je moeder had gewild, had ik misschien wel je vader kunnen zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 15:30
    hahaha dan moet je wel heeeel oud zijn Rene ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:21
    Laten we het er maar ophouden dat ik Johan Cruijff nog in De Meer heb zien voetballen voordat ie naar Barcelona ging ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:26
    Oeps, sorry, je hebt gelijk... 2002-2003 speelde Feyeneoord , PSV en Ajax met z'n drieen tegelijk in de Champions League...
    Het is dus 15 jaar gelelden.... Hoe kon ik dat nou vergeten ???
    Vind ik leuk
    Korm +29394
    maandag 16 april 2018 om 15:31
    15 jaar is ook weer een poosje :)
    Vind ik leuk
    mo26 +269
    maandag 16 april 2018 om 07:44
    Ze vergeten de tv gelden die PSV uit de marketingpool gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:05
    Die Romero zal trots zijn op zichzelf dat hij zo een grote bijdrage heeft geleverd aan het kampioenschap
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 08:53
    Nm34 van jullie ook denk ik
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:56
    Ik hoop, en ik gun je van harte dat je je vanavond voor een boom rijd!
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 09:00
    Karma loser
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:01
    Nu kan ik hier wel weer serieus op reageren, maar dan ga je weer de zieligerd uithangen en zeggen dat je moeder dood is sukkel
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 09:03
    Interesseerd mij niks wat een kansloze dorps clown als jij zegt jij bent nog minder dan straatvuil
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:05
    Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt....
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +346
    maandag 16 april 2018 om 09:09
    Waren zo zoals jou laat mag ze ze weghalen maar daar waren je ouders te dom voor die sukkels
    Vind ik leuk
    Den Daats +4272
    maandag 16 april 2018 om 10:11
    Weer zo'n arme ziel uit Amsterdam!

    Arme jongen! Met arme ouders die hem van een arme opvoeding hebben voorzien.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:12
    Liever een arme opvoeding met liefdevolle ouders, dan de zoon van een crackhoer
    Vind ik leuk
    Den Daats +4272
    maandag 16 april 2018 om 10:17
    Je slaat de plank weer eens volledig mis.

    Had ook niet anders verwacht van zo'n arme ziel.

    Kom, verman jezelf en probeer het nog eens!
    Vind ik leuk
    Eendracht +12855
    maandag 16 april 2018 om 08:56
    Ja natuurlijk niet zoveel bijgedragen als wonderkid de Ligt...
    Oh wacht, we hadden het over kampioenen.....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +5954
    maandag 16 april 2018 om 10:02
    Doe is normaal joh Pietertje met je rare uitspraken. Echt respectloos ben je, neem je verlies als een kerel man. PSV was gewoon beter dit jaar. Punt.
    Vind ik leuk
    Den Daats +4272
    maandag 16 april 2018 om 10:12
    Dat mag je van dat stuk armoede niet verwachten, joh!

    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:30
    Gaan ze never nooit niet halen. Dankzij hun glorieuze optredens de afgelopen 10 jaar in Europa mogen we nu vCl spelen. Jammer joh
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35854
    maandag 16 april 2018 om 08:37
    PSV krijgt een geplaatste status als kwmpioen. We krijgen de kampioen van Cyprus of zo als tegenstander.
    De vergelijking tag de kwalificatie als no. 2 can Nederland gaat hier niet op, die heeft namelijk een zwaarder programma met.een ongeplaatste status.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:44
    Eerst maar winnen was vorig jaar ook werden jullie ook uitgeschakeld door een clubje van de 4de devisie
    Als jullie geplaatst zijn in CL dan mag je wat zeggen nu nog niet
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35854
    maandag 16 april 2018 om 08:48
    Eens. We moeten ons eerst kwalificeren. Nou rocket science, zo liggen de kaarten ervoor.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    maandag 16 april 2018 om 09:34
    Maar een wedstrijd om de CL te halen geeft normaal gesproken wat meer motivatie dan een wedstrijd in de 3de voorronde EL. Daarnaast is die CL playoff ook weer een paar weekjes later.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:48
    Op basis van jullie uitmuntende Europese optredens van de afgelopen 10 jaar zeker.
    Jullie hadden al failliet moeten zijn verklaard.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:50
    Hopen dus dat Bayern de CL wint.. Anders wordt het niet in de laatste voorronde starten...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:15
    Hebben ze dan een beschermde plek in de laatste voorronde CL ?
    Vind ik leuk
    Axim +564
    maandag 16 april 2018 om 10:36
    Het wordt weer eens tijd dat we als NL clubs weer zo gaan presteren dat we weer gewoon mee doen ipv dat we overal voorrondes voor moeten spelen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3839
    maandag 16 april 2018 om 12:59
    Zolang ze van die Zuid Amerikaantjes kopen heb ik er geen problemen mee dat ze hun kast kunnen spekken, maar als ze hier de clubs wederom leeg roven hoop ik toch echt dat het bij voorrondes blijft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Kassa voor PSV: kampioen enkele stappen verwijderd van 8 miljoen euro'