Bulthuis: 'Echt waar? Je neemt me in de maling? Daar bied ik excuses voor aan'

Bulthuis: 'Echt waar? Je neemt me in de maling? Daar bied ik excuses voor aan'

maandag 16 april 2018 om 10:52

Een harde tackle van Dave Bulthuis (sc Heerenveen) op Lennart Thy leverde de Duitse spits van VVV-Venlo zaterdagavond een bloedende voet op. Bulthuis schrok daar van, bleek tijdens een interview dat hij na de wedstrijd had met de NOS. 

De linkspoot was zich helemaal niet bewust van de ernst van de situatie. "Echt waar? Nee, je neemt me in de maling? Daar wil ik best mijn excuses voor aanbieden. Het is niet mijn bedoeling om mensen expres te blesseren of pijn te doen", aldus Bulthuis

"Ja, het is erg ongelukkig voor hem. Ik heb wel gemerkt dat hij naar de kant moest. Maar ik wist niet dat dat door die trap kwam."

VVV-trainer Maurice Steijn baalde behoorlijk van de overtreding van Bulthuis. "Heel zuur dat wij zo lang met tien man staan door een overtreding van Bulthuis. Hij krijgt wel geel, maar wij hebben een man minder in het veld. Eigenlijk zou je zo'n blessurebehandeling in het veld moeten laten doen. Nu worden wij dubbel gestraft."

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 10:58
Au was een vieze overtreding Thy blijft een HELD
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:58]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:01
Toch wel leuk dat hij zich verontschuldigd.
Dat doet die kroketten kneus Kramer echt niet.
Vind ik leuk
RtdDub +6318
maandag 16 april 2018 om 11:10
Klein verschil tussen de 2 incidenten.
Thy doet niks verkeerd en krijgt een schop.
Kramer reageert wezenloos na wezenloos inkomen van Buttner.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:14
Zwaaiende arm van Büttner(geen elleboog).
Hij heeft er geel voor gekregen.
Paar maanden geleden viel heel Nederland over elleboog van Matavz.Iemand in zijn gezicht trappen is een aanslag.
Die mafkees moet lekker naar Uwv gaan.
Of anders Rico Verhoeven een keer uitdagen voor een schop partij.
Vind ik leuk
markus040 +2306
maandag 16 april 2018 om 11:46
zo'n pannekoek moeten ze gewoon een stadionverbod geven
als ik zoiets doe in een stadion , kom ik nooit meer binnen waarschijnlijk
Vind ik leuk
RtdDub +6318
maandag 16 april 2018 om 11:48
Blijft nog steeds overeind dat wat Kramer deed, een reactie was en wat Bulthuis deed niet.

Thy deed niets verkeerd en daarom zijn de verontschuldigingen van Bulthuis op zich wel op zijn plaats. Beter is om gewoon iemand niet voor zijn klauwen te schoppen.

Zwaaiende arm van Buttner? Bekijk het filmpje nog een keer zou ik zeggen. Dwaas komt op volle snelheid met elleboog naar voren van achteren ingevlogen bij Kramer (die hem nooit heeft zien aankomen) en had net zo goed rood verdiend als Kramer zelf.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:52
Als ik jouw was geweest rtd,had ik het filmpje in slomotion afgespeeld.We worden het vast niet eens.
Kramertje,is in ieder geval donkerrood.
En die moet nergens meer aan de bak komen die droeftoeter.
Vind ik leuk
RtdDub +6318
maandag 16 april 2018 om 11:59
https://www.youtube.com/watch?v=C2_2nVGYYLk

Ga maar beeldje voor beeldje afspelen vanaf 11 seconden.

Ik weet dat het enemy of the state Kramer is die hier natuurlijk door de mangel gehaald moet worden maar zoals die Buttner hier binnen komt vliegen, is gewoon een aanslag.
Opgefokte "hard man" Buttner zal het wel effe laten zien en waarom?
3-0 voor en bijna rust en dan zo inkomen?
Vind ik leuk
goreju +38
maandag 16 april 2018 om 12:06
Het had niet misstaan als Buttner zwaarder gestraft was. Was wat mij betreft ook een vieze overtreding.
Neemt niet weg dat de rode kaart voor Kramer volkomen terecht was.
Vind ik leuk
RtdDub +6318
maandag 16 april 2018 om 12:22
Rood voor Kramer is zonder meer terecht. Je zal mij niet anders horen beweren.

Maar als er iemand zo van achteren bij je komt invliegen, kan ik me echter wel een reactie voorstellen. Dat is wat anders dan goed praten.

Maar met 3-0 voor op slag van rust op het middenveld zoals Buttner een duel in gaan.... nee, daar kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3319
maandag 16 april 2018 om 11:02
Als de tegenstander geel heeft gekregen hoeft een speler ook helemaal niet het veld uit. Dat is de regel.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:25
Niet wanneer de behandeling in het veld kan worden afgerond worden inderdaad.
Maar wanneer het nu een behandeling is, waarvan ze (dokter/fysio) zelf zeggen, dat het beter is om het even aan de kant verder te behandelen, dan heb je inderdaad een speler naast het veld staan.
Vind ik leuk
Pazto +139
maandag 16 april 2018 om 11:08
Nieuwe regel: Bij een overtreding waar geel voor is gegeven moet de dader net zo lang het veld uit als het slachtoffer als deze medische hulp nodig heeft.

Van Basten, lees je mee? ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:26
Wachten tot de beste speler van de tegenpartij een overtreding maakt en dan lekker 45 minuten langs de kant laten behandelen!
Vind ik leuk
Pazto +139
maandag 16 april 2018 om 11:31
Naast dat ik denk dat dat niet zal gebeuren; moet die beste speler maar geen geel-waardige overtreding maken dan.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:25
Kaarten en overtredingen elk jaar meerdere keren besproken bij keurkorps knvb ..
Maar niet alle scheidsrechter staan ook zo in het veld dat ze ook alles juist zien ook tv beelden geven niet altijd uitsluitsel jammer genoeg ...
Maar alle landen het zelfde fluiten zou mooi zijn en niet net als hier al er gewezen word naar speler van top drie al vrijtrap ... je ziet europees dat nederlandse ploegen daar op juist worden afgerekend..mede .
Wat dat aangaat mochten wat mij betreft alle scheidsrechters onder de eufa vallen en die ze toewijst aan wedstrijd zodat je hier ook spanjaard of zwitster of waar ook maar vandaan kan en ziet fluiten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bulthuis: 'Echt waar? Je neemt me in de maling? Daar bied ik excuses voor aan'