Bulthuis: 'Echt waar? Je neemt me in de maling? Daar bied ik excuses voor aan'

    Bulthuis: 'Echt waar? Je neemt me in de maling? Daar bied ik excuses voor aan'

    maandag 16 april 2018 om 10:52

    Een harde tackle van Dave Bulthuis (sc Heerenveen) op Lennart Thy leverde de Duitse spits van VVV-Venlo zaterdagavond een bloedende voet op. Bulthuis schrok daar van, bleek tijdens een interview dat hij na de wedstrijd had met de NOS. 

    De linkspoot was zich helemaal niet bewust van de ernst van de situatie. "Echt waar? Nee, je neemt me in de maling? Daar wil ik best mijn excuses voor aanbieden. Het is niet mijn bedoeling om mensen expres te blesseren of pijn te doen", aldus Bulthuis

    "Ja, het is erg ongelukkig voor hem. Ik heb wel gemerkt dat hij naar de kant moest. Maar ik wist niet dat dat door die trap kwam."

    VVV-trainer Maurice Steijn baalde behoorlijk van de overtreding van Bulthuis. "Heel zuur dat wij zo lang met tien man staan door een overtreding van Bulthuis. Hij krijgt wel geel, maar wij hebben een man minder in het veld. Eigenlijk zou je zo'n blessurebehandeling in het veld moeten laten doen. Nu worden wij dubbel gestraft."

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 10:58
    Au was een vieze overtreding Thy blijft een HELD
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 april 2018 om 11:02
    Als de tegenstander geel heeft gekregen hoeft een speler ook helemaal niet het veld uit. Dat is de regel.
    Vind ik leuk
    Damaverick +165
    maandag 16 april 2018 om 16:25
    Niet wanneer de behandeling in het veld kan worden afgerond worden inderdaad.
    Maar wanneer het nu een behandeling is, waarvan ze (dokter/fysio) zelf zeggen, dat het beter is om het even aan de kant verder te behandelen, dan heb je inderdaad een speler naast het veld staan.
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    maandag 16 april 2018 om 11:08
    Nieuwe regel: Bij een overtreding waar geel voor is gegeven moet de dader net zo lang het veld uit als het slachtoffer als deze medische hulp nodig heeft.

    Van Basten, lees je mee? ;)
    Vind ik leuk
    buenosje +869
    maandag 16 april 2018 om 11:26
    Wachten tot de beste speler van de tegenpartij een overtreding maakt en dan lekker 45 minuten langs de kant laten behandelen!
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    maandag 16 april 2018 om 11:31
    Naast dat ik denk dat dat niet zal gebeuren; moet die beste speler maar geen geel-waardige overtreding maken dan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:25
    Kaarten en overtredingen elk jaar meerdere keren besproken bij keurkorps knvb ..
    Maar niet alle scheidsrechter staan ook zo in het veld dat ze ook alles juist zien ook tv beelden geven niet altijd uitsluitsel jammer genoeg ...
    Maar alle landen het zelfde fluiten zou mooi zijn en niet net als hier al er gewezen word naar speler van top drie al vrijtrap ... je ziet europees dat nederlandse ploegen daar op juist worden afgerekend..mede .
    Wat dat aangaat mochten wat mij betreft alle scheidsrechters onder de eufa vallen en die ze toewijst aan wedstrijd zodat je hier ook spanjaard of zwitster of waar ook maar vandaan kan en ziet fluiten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws