FC Groningen duwt bankzitter richting exit: 'Of ik terug wil? Ik wil spelen'

    FC Groningen duwt bankzitter richting exit: 'Of ik terug wil? Ik wil spelen'

    maandag 16 april 2018 om 11:08

    Jesper Drost heeft van zijn werkgever FC Groningen te horen gekregen dat hij in de zomer op zoek mag naar een nieuwe club. De aanvallende middenvelder bevestigde dat zondag, na afloop van het thuisduel met Roda JC (2-1).

    Invaller Drost tekende in het duel voor de belangrijke 2-0. In de wandelgangen wordt de 25-jarige speler inmiddels gelinkt aan een terugkeer naar zijn oude club PEC Zwolle. "Of ik terug wil naar Zwolle? Ik wil vooral spelen", tekende RTV Noord op uit zijn mond. 

    In 2010 maakte Drost zijn debuut in het betaald voetbal namens PEC. Vijf jaar later lijfde Groningen hem in. Dit seizoen stelde trainer Ernest Faber hem zeventien keer op in de basis. Drost viel elf keer in. Hij was goed voor drie goals en zes assists. Het contract van Drost loopt door tot medio 2019. 

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 11:08
    Ja ik wil ook spelen beter presteren man, vvv zou je graag willen hebben
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4999
    maandag 16 april 2018 om 11:09
    Kom maar terug!
    Vind ik leuk
    Tossa +2102
    maandag 16 april 2018 om 11:28
    Als hij zijn oude schwung terugkrijgt, is het een goede zet voor alle partijen. Alleen het feit dat hij bij Groningen opmde bank zit, geeft te denken.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4249
    maandag 16 april 2018 om 12:04
    Idrissi en Linssen zaten ook regelmatig te banken....
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2618
    maandag 16 april 2018 om 11:49
    Ziyech een duw, Drost een duw richting de exit....scheidsrechters, letten jullie op?
    Vind ik leuk
    peinke +1990
    maandag 16 april 2018 om 12:07
    Ondanks dat hij z'n jeugdopleiding bij Zwolle heeft gehad, een aardige speler is, zou ik hem toch niet terugnemen, mits hij transfervrij weg kan. Maar dat zal wel niet het geval zijn, gezien zijn contract tot 30-06-2019. Terugkeer naar je oude club is zelden succesvol. Bovendien investeer je, zonder ooit iets van je investering terug te zien. Bovendien heeft PEC in Bakker een nagenoeg zelfde voorbeeld. Prima spelers, maar net niet goed genoeg om een stap te maken als PEC en in potentie geen sterkhouders. Investeren in de breedte doet PEC al genoeg, dus met het eventuele beschikbare budget uit de transfer van Sandler en eventueel Thomas, in elke linie een sterkhouder halen. PEC heeft de kans om Faik te halen relatief vroeg in het seizoen weer laten lopen, net als Leemans van VVV, die ineens niet meer interessant is na het lichten van de optie van een jaar door VVV. Jammer! Van Duinen is een aardige spits, maar niet veel beter dan Partyczek en Achahbar, waarvan het nog maar de vraag is of hij bij NEC wordt opgenomen. 3 spitsen van nagenoeg het zelfde kaliber lijkt me wat veel. Het is allemaal niet overtuigend wat PEC op dit moment voor het nieuwe seizoen aan het doen is. En ze weten al een tijd lang dat ze wederom volgend jaar daar weer zullen acteren.
    Met deze laksheid loop je straks achter alle vrijkomende spelers aan en kom je terecht in het netwerk van Van 't Schip met z'n 3e tot 4e rangs ex-Ajacieden. Van 't Schip verzamelt graag ,,de Amsterdamse gordel'' om zich heen en daar zit ik echt niet op te wachten. PEC loopt het risico om na een mogelijk zeer zwakke start van de nieuwe competitie in de zelfde problemen te komen als FC Twente om vervolgens dan in de winterstop weer allerlei noodgrepen te doen. En nu maar lachen om de Tukkers....! Als ons het lachen straks maar niet vergaat!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +167
    maandag 16 april 2018 om 13:03
    Kom maar lekker terug bij PEC
    Vind ik leuk
    normaal72 +511
    maandag 16 april 2018 om 13:44
    Zo weer een leuke voetballer die niet tot zijn recht komt bij groningen ik hoop dat de volgende trainer het beter doet pure kapitaal vernietiging
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    maandag 16 april 2018 om 13:49
    Bij Ajax geven ze Ziyech een enkele duw en er word moord en brand geroepen, terwijl een speler van Groningen helemaal naar de uitgang word geduwd en er nauwelijks reacties komen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:41
    Ik heb het gevoel dat Jeppie er bij Zwolle zo 10 goals in kan leggen.
    Toch niet geworden wat we van hem gehoopt hadden toch een speler met potentie .. jammer.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:16
    Leuke speler voor roda ..willem 2 bv
    Vind ik leuk
    mazu +1658