'Ik blijf zeker bij PSV. Zie voldoende uitdaging, het wordt nog mooier'

    'Ik blijf zeker bij PSV. Zie voldoende uitdaging, het wordt nog mooier'

    maandag 16 april 2018 om 11:55

    Met een vette knipoog verwees PSV-trainer Phillip Cocu zondagavond nog even naar teksten die collega Erik ten Hag eerder had gebezigd. De Ajax-trainer zei dat 'PSV sowieso wel bang is voor Ajax'. 

    "We waren deze week wel bang voor Ajax. Want dat lazen we, dat we met angst en beven zouden toeleven naar hun komst", aldus Cocu tijdens een persconferentie in het Philips Stadion, opgetekend door het Algemeen Dagblad. Dankzij een 3-0 overwinning op aartsrivaal Ajax was de 24e titel uit de clubhistorie zojuist een feit geworden.

    Van een vertrek bij de kersvers kampioen is geen sprake, benadrukte Cocu verder. "Ik blijf zeker. Zie nog voldoende uitdaging. Het wordt alleen maar mooier volgens mij."

    "Ik zeg het zo vaak tegen spelers: je kunt wel heel veel individuele klasse hebben in een elftal en daarmee zul je best een keer wat winnen. Maar een hecht team zijn, dat biedt een basis voor structureel succes."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Is Cocu toe aan een nieuwe stap?

    (2454 stemmen)

    Plaats een reactie

    RtdDub +11921
    maandag 16 april 2018 om 12:01
    Goed zo, Flip, draait dat mes nog maar een keer in de rondte. Verdienen die grootmuilen wel.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:02
    Hij spreekt altijd de waarheid !
    Moet Ten Hag een voorbeeld aan nemen en Philip Eendracht maakt Macht
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    Always PSV +10499
    maandag 16 april 2018 om 12:13
    Laat onze succescoach maar blijven!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2083
    maandag 16 april 2018 om 12:02
    Beetje laat, maar alle PSV'ers, gefeliciteerd met de schaal!
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:06
    hahahaha nee hoor , ik ga tot augustus feest vieren , dus die felicitatie is nog ruim op tijd
    thnx man
    Vind ik leuk
    Obl93 +2083
    maandag 16 april 2018 om 12:11
    Gelijk heb je, ik hoop zondag de bekerwinst te kunnen vieren, maar kan je vertellen, dat ebt sneller weg dan het kampioenschap vorig jaar.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:15
    ja beker is leuk , maar meer ook niet
    2 jaar geleden werd feyenoord nog zwaar gehuldigt na de bekerwinst
    maar na het kampioenschap van vorig jaar zal de blijschap nu een stuk minder zijn denk ik
    ik zeg dit niet uit arrogantie , maar hier word psv eigenlijk niet eens echt gehuldigt na de beker
    succes in ieder geval
    Vind ik leuk
    Koeroe +12478
    maandag 16 april 2018 om 12:24
    Zeker waar. Nu is dat ook altijd wel gebeurd ook in jaren dat het wel goed ging met Feyenoord maar de bekerwinst wordt nu ook hier een stuk gelatener beleefd als 2 jaar terug.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11921
    maandag 16 april 2018 om 12:24
    Die beker was de 1ste prijs na bijna faillissement, wederopstanding zo je wilt. Dat er voor het eerst na die drama tijd wat werd gewonnen was een feestje waard.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:27
    ja dat bedoel ik ook
    maar na het kampioenschap van vorig jaar zal het feestje iets minder zijn nu
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 14:28
    Obi, juist nu is die beker heel belangrijk voor jullie. Ik hoop echt voor jou dat die knoepert weer in jullie kast beland, maar als je die wedstrijd verliest is er nog geen man overboord. Je hebt de mooiste club van Nederland (maar als je naast je schoenen gaat lopen of “wies” gaat zitten doen kijk ik je nooit meer aan;—/))
    Vind ik leuk
    Obl93 +2083
    maandag 16 april 2018 om 15:11
    Dat naast de schoenen lopen zie ik niet zo snel gebeuren bij Feyenoord haha. Daar zijn al andere clubs voor:)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:01
    Onze Held met een mindere selectie zo'n hecht team maken als speler was je al goed maar als trainer net zo goed we houden van onze Phillip
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6111
    maandag 16 april 2018 om 12:01
    Cocu niet

    maar PSV wel. met dit spel en met de vertrekkende spelers ga je het echt niet nog een keertje doen/ met zoveel geluk

    al moet ik wel zeggen dat ze gisteren wel hebben laten zien dat ze terecht kampioen zijn geworden

    Wil uit amsterdam nog even iedereen feliciteren die PSV een warm hart toe draagt.

    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:05
    Geluk? Phillip is de MAN onze held!
    Vind ik leuk
    Onderkan +179
    maandag 16 april 2018 om 12:47
    Het wordt tijd voor het Phillip's stadion.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 14:31
    Ja, het scheelt maar een lettertje.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:08
    Dan zijn/komen er wel weer nieuwe spelers. Het is inderdaad logisch dat wanneer er 3-4 sterkhouders vertrekken dat je veel minder bent. Maar dan is het weer aan andere om op te staan.
    Vind ik leuk
    Korm +33688
    maandag 16 april 2018 om 12:09
    Als PSV niet door selecteert dan zal het ook niks worden. Daar geef ik je gelijk in. Wel denk ik dat Cocu de juiste man op de juiste plek is. Al had ik liever gezien dat we elke wedstrijd zouden spelen als gisteren maar snap dat het teveel gevraagd is..
    Vind ik leuk
    Cookee +9959
    maandag 16 april 2018 om 15:02
    Waarom is dat teveel gevraagd? Waarom dat afwachten en denken dat je op techniek wel zult winnen? Zoals tegen PEC of AZ.. als die clubs iets meer panache gehad hadden dan had je daar 6 pts verloren... pak het op en wals eroverheen denk ik dan.
    Isimat bleef voorin, Cocu riep; "ga terug"... hij bleef en scoorde.
    Vind ik leuk
    tannat +12189
    maandag 16 april 2018 om 12:15
    Met dit spel juist wel. Op de goede momenten dat doen wat nodig is.
    En vertrekkende spelers?
    Och, Propper, Guardado, Moreno en Locadia konden we ook makkelijk opvangen.
    10 punten voorsprong....
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:16
    tannat,
    Die 10 punten groeien nog
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 14:34
    Ja, nu heb je gelijk. Maar elk seizoen is anders tannat, dat kan ook zomaar een keer anders uitvallen. Dat geeft trouwens niks, zolang de inzet het kampioenschap is, is er niks aan de hand. Zodra het om degraderen gaat wordt het pas ernstig.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:24
    Dank u voor de felicitaties. Verder is dit spel boven alles realistisch. Het had nog knap gevaarlijk kunnen worden maar we hadden zonder geluk na deze wedstrijd 4 punten boven jullie gestaan. Voor de eredivisie heeft Phillip het maximale uit de selectie gehaald. Ik voorspel volgend jaar een tussenjaar waarin we wél weer europa league halen minstens. Even de jeugd door laten stromen en ervoor zorgen dat we een talentvolle selectie opbouwen.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6111
    maandag 16 april 2018 om 12:30
    terecht kampioen. maar het heeft ze ook niet tegen gezeten,

    alles zat dit jaar bijna mee. een paar keer in de laatste secondes scoren. in de blessure tijd een eigendoelpunt enz enz.

    dat zijn ook zomaar wedstrijden waar je makkelijk punten had kunnen verliezen

    en tegen bv pec zwolle de eerste wedstrijd helemaal worden weggespeeld. en dan in de laatste seconden winnen.

    en zo zijn er nog meer voorbeelden te bedenken, maar nogmaals terecht kampioen
    Vind ik leuk
    RtdDub +11921
    maandag 16 april 2018 om 12:27
    Persoonlijk had ik PSV na de vertrekkende spelers van vorig seizoen om plek 4 zien knokken met Utrecht en Vitesse.
    Is wat anders gelopen.
    Met andere woorden, "met dit spel en met de vertrekkende spelers ga je het echt niet nog een keertje doen/ met zoveel geluk" is onzin.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6111
    maandag 16 april 2018 om 12:32
    we zullen het volgend jaar zien.
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:15
    Doemaar133,

    Jij verwacht dat PSV het echt niet nog een keertje gaat doen / met zoveel geluk.

    Ik verwacht dat Cocu weer een keertje gaat overwinteren in de CL
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6111
    maandag 16 april 2018 om 14:28
    nee daar is het team veel te matig voor. zeker als er nog verschillende spelers vertrekken
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:45
    Zolang PSV de vertrekkende spelers niet aan zal vullen met jeugd hebben ze weinig van Ajax te duchten.

    Fouten maken is eigen aan de jeugd
    Jeugd mag zijn fouten maken bij een middenmoter niet bij een topploeg.
    Vind ik leuk
    cheeks +3494
    maandag 16 april 2018 om 15:32
    Doe maar 133, cocu hint op de talenten die staan te trappelen. Op Zoet en Arias na kan iedereen door een talent moeiteloos vervangen worden. Toekomst ziet er zeer rooskleurig uit.
    Vind ik leuk
    Mass +4993
    maandag 16 april 2018 om 12:02
    we lazen het....Hahaha
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10710
    maandag 16 april 2018 om 12:04
    Strakke reactie flip
    Vind ik leuk
    The Iceman +7795
    maandag 16 april 2018 om 12:07
    Zou ook blijven als ik Cocu was. We hebben met de Boer gezien hoe snel het bergafwaarts kan gaan. Cocu is een prima trainer hoor, maar eerst Europees wat presteren voor je de volgende stap maakt.
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:20
    Philip heeft met PSV toch al een keer overwintert in de CL.
    Veel meer is er voor een Nederlandse ploeg niet meer te halen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7795
    maandag 16 april 2018 om 14:27
    Ja dat klopt, maar als hij dat trucje nog een keer flikt is dat iets overtuigender en kan je het minder snel aan toeval/geluk wijten. Daarbij heeft hij nog wat goed te maken van dit seizoen qua Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:37
    Ice,
    Begrijp ik je nu goed? PSV al jaren geluk?
    En als dat zo is waarom zouden ze het dan het komende seizoen niet weer hebben?
    Vind ik leuk
    The Iceman +7795
    maandag 16 april 2018 om 14:41
    Nee dat zeg ik zeker niet. Ik bedoel dat 1x Europees overwinteren door potentieel geïnteresseerde clubs als geluk kan worden gezien ipv de doorslaggevende kwaliteit van een trainer. Als Cocu nog een keer goed presteert in Europa neemt hij eventuele twijfels weg en komt hij meer binnen als een gearriveerde trainer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:54
    Ik denk dat Cocu geen reden heeft om weg te willen bij PSV. Zolang hij het vertrouwen van de spelersgroep heeft zit hij in Eindhoven op zijn plek. Ik weet niet of hij wel de ambitie heeft om een Europeese topploeg te trainen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 12:07
    Zijn knapste kampioenschap, chapeau! Het seizoen van het eerste kampioenschap had Philip veruit de beste selectie van de Eredivisie en de tweede kreeg ie het feitelijk cadeau. Dit seizoen heeft ie het met niet al te denderend materiaal geweldig gedaan en is ie met nog 3 wedstrijden te gaan kampioen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:11
    Cadeau? Dat zeker niet. Dat het op de laatste dag gebeurt, oké dat is mooi en had je wat geluk dat Ajax faalde. Maar ze hadden gewoon meer punten, en dat heeft dat seizoen de schaal opgeleverd.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 12:16
    Was wel een terecht kampioenschap wel, maar als je concurrent met nog 1 wedstrijd tegen de nr. 17 te gaan het nog weggeeft in de laaste wedstrijd, is het zeker wel een cadeau.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:44
    Je rekent er inderdaad minder op. Maar een cadeau is te makkelijk vindt ik.
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:24
    Is geen weggeven.
    Is meer een kwestie van dat je van pubers niet mag verwachten om goed met kampioens stress te kunnen omgaan
    Kwestie van gebrek aan kwaliteit dus.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 16:20
    Diezelfde pubers lieten een paar weken daarvoor het ‘geweldige’ PSV kansloos in eigen huis en hebben er voor gezorgd dat ze tot speelronde 34 bovenaan stonden.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:12
    het tweede seizoen stonden wij het grootste gedeelte van het jaar bovenaan
    als je het zo bekijkt was psv ook dat jaar de terechte kampioen
    al hebben ze dan wel het geluk dat ajax het af laat weten tegen de graafschap
    maar als je een kampioenswedstrijd van een ploeg die al gedegradeert is niet kan winnen , verdien je ook geen kampioenschap
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 12:14
    Ik zeg ook nergens dat Ajax het wel verdiende he ;-)

    Was een terecht kampioenschap van PSV, maar als Ajax die laatste wedstrijd tegen De Graafschap had gewonnen waren zij de terechte kampioen geweest.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:19
    zo is het en niet anders
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:55
    Ook dit seizoen heeft hij de beste selectie.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    maandag 16 april 2018 om 16:20
    Onzin, hij heeft een zeer beperkte selectie waarmee hij het geweldig gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    maandag 16 april 2018 om 12:08
    als ik ajax was dan gaf ik ten hag een verbod om nog met de pers te praten
    ze moeten deze man tegen zichzelf in bescherming nemen
    deze man zet zichzelf regelmatig zwaar voor lul
    heel nederland lacht hem tegenwoordig uit
    en dat verdient ie nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:42
    Verdient kampioen maar wel met laf voetbal
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 14:30
    Julius,
    Echt laf he,
    Halen ook hooguit maar 89 punten.
    Het hoogste aantal doelpunten dat dan weer wel.

    Maar ja wat heb je aan doelpunten, balbezit das pas echt domineren,
    das niet laf. Tikkie terug dat is het echte genieten.
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    maandag 16 april 2018 om 12:50
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    maandag 16 april 2018 om 12:51
    Voldoende uitdaging.. mag ie volgend seizoen achter de Kazen aan lopen want dat zit er wel aan te komen of ze moeten er dermate inkopen om dit huzarenstukje te herhalen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    lebonton +800
    maandag 16 april 2018 om 13:52
    De Kazen moeten ten opzichte van dit seizoen nog wel een gat van 15 punten dichten...
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 16:36
    pinkelman,

    Gat is toch ongeveer even groot als vorig jaar?
    Na 34 wedstrijden ongeveer 20 punten van nr. 1 naar AZ.

    Waarom zou dat volgend jaar anders zijn?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    maandag 16 april 2018 om 23:30
    We zien dit seizoen een geweldige groei bij een selectie waarvan de meeste jonge spelers voor het eerst in de eredivisie spelen.
    Enkel Jahanbakhsh waarvan Stengs de vervanger is en wellicht Weghorst zullen de club gaan verlaten voor buitenlandse clubs.
    Het heeft volgend seizoen dus een ingespeeld elftal waar enorme groei in zit. Weet niet of je dat van PSV kan zeggen, voetballend heb ik geen groei gezien en een groot deel zal ook de club verlaten.
    Je moet de ogen niet sluiten en zie meer groei in Alkmaar kijkend naar dit seizoen of het aankoop beleid in Eindhoven moet weer van zich doen laten spreken, maar dan nog is een ingespeeld elftal met jonge spelers die het vertrouwen hebben opgedaan wellicht tot meer instaat dan tal van dure aankopen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:39]
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    maandag 16 april 2018 om 23:46
    pinkelman,
    Ik heb ook geen idee hoe PSV er volgend jaar uitziet.
    Maar denk je werkelijk dat je met jeugdspelers 80+ punten in de ere-divisie kunt halen?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    dinsdag 17 april 2018 om 11:23
    Waarom niet, ze hebben nu al meer punten gehaald als toen ze onder Scheringa kampioen werden, dus je weet niet hoeveel punten je nodig hebt om kampioen te worden.
    PSV heeft dit seizoen ook enorm veel punten gepakt die ze de laatste tijd ook niet hadden en de achterstand met ajax is nu slechts 5 punten.
    Dus ja, het kan wel met een ingespeelde selectie die er nu staat en bij ajax en psv die hun selecties hoogstwaarschijnlijk flink gaan veranderen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    dinsdag 17 april 2018 om 13:53
    Hoezo de laatste tijd ook niet hadden?
    Ajax was met zijn 4 kampioenschappen van de armoede op rij een uitzondering.

    Na Ajax zijn het toch weer "gewone" kampioenschappen
    met 88-84-82 en nu weer 80+ punten
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:52
    Gefeliciteerd mede-PSV’ers! Ik ga zo in mijn eentje beginnen aan de lange toch vanuit Alkmaar naar Eindhoven, waar ik vast wel wat nieuwe vrienden ga maken! Proost alvast!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:59
    "Ik zeg het zo vaak tegen spelers: je kunt wel heel veel individuele klasse hebben in een elftal en daarmee zul je best een keer wat winnen. Maar een hecht team zijn, dat biedt een basis voor structureel succes."

    Tja, dat heeft Cocu niet van zichzelf. Natuurlijk verwijst Cocu naar Kuyt toenertijd, die feyenoord op sleeptouw nam, want toen zelfs feyenoord kampioen werd, was het ook niet echt in vorm. En psv is kampioen geworden, omdat Feyenoord en Ajax op de kont ligt, dan pas kunnen ze ervan profiteren, maar op een normale manier kan PSV geen kampioen worden.
    Straks kunnen we zelf aanschouwen wat dat zooitje voorbrengt in de CL en de EL...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3186
    maandag 16 april 2018 om 13:31
    Toch raar dat ze hun eigen record van aantal punten 80 nu al geëvenaard hebben. De laatste keer werd de boer kampioen met 71 punten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:44
    PSV had de scheids mee, Sanuk. Kijk maar terug...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3186
    maandag 16 april 2018 om 13:50
    Ja ga ik met plezier doen. Kijk jij ook ff terug naar al die keren dat Ajax is bevoordeeld dit jaar? Alhoewel ik heb er begrip voor dat je dit te pijnlijk vindt.
    Vind ik leuk
    dezink +1168
    maandag 16 april 2018 om 14:08
    Oei . slechte verliezer
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3843
    maandag 16 april 2018 om 13:03
    Gefeliciteerd PSV. Verdiend kampioen.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1581
    maandag 16 april 2018 om 13:08
    Bla bla bla Pinokkio
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29556
    maandag 16 april 2018 om 13:09
    De titel prolongeren zou kunnen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:21
    Maar gister speelde je niet tegen Ajax maar tegen ten hag... wat een idioot systeem wat een onkunde. Als Ajacied kan je alleen maar schamen hoe keizer is behandeld met Utrecht 7-1 en gister 3-0 ten hag rot op!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3186
    maandag 16 april 2018 om 13:27
    Hopelijk blijft tenhag ook :-))
    Vind ik leuk
    Blindsy +10420
    maandag 16 april 2018 om 13:32
    Ware woorden van prof.drs. Cocu. Het is hem gegund, die mooie titel!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:15
    Ik hoop dat ze vanmiddag ook Marcel Brands toezingen, met Marcel moet blijven. Marcel is ook heel belangrijk met succes binnen PSV en gezien welke talenten er volgend seizoen gaan door breken MOET MARCEL BLIJVEN
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:42
    die laaste zin is onzin, structureel succes,echt onzin , en feijnoord dan ,? was ook een hecht team , nou , meer dan 20 punten achter,het ene jaar is niet het andere ,
    Vind ik leuk
    Padason +955
    maandag 16 april 2018 om 15:13
    Alle PSV supporters, gefeliciteerd met jullie behaalde kampioenschap. De club die na 34 wedstrijden boven aanstaat is gewoon terecht kampioen, niks gelul over kampioen van de armoe of iets dergelijks. kampioen is kampioen en dit jaar is dat PSV. Proficiat!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik blijf zeker bij PSV. Zie voldoende uitdaging, het wordt nog mooier'