Commotie rond Egbers en Studio Sport: Je kunt het niet zo snel goed doen

    Commotie rond Egbers en Studio Sport: "Je kunt het niet zo snel goed doen"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 15:12ma 16-04-2018 om 15:12

    Een klein deel van de Studio Sport-kijkers was zondagavond niet blij met Tom Egbers. De presentator 'verklapte' bij aanvang van het programma om 19.00 uur dat het kampioenschap was beslist. Dat leidde tot enige commotie.

    Kijkers die de hele dag nieuwsbronnen had vermeden om blanco de samenvatting van PSV - Ajax in te gaan, waren boos. "Wij hebben normaal gesproken de policy om bij reguliere uitzendingen van Studio Sport met samenvattingen nooit de uitslag te verklappen. Dat is namelijk deel van de lol", legt Egbers uit aan het Algemeen Dagblad.

    "De reden om daar van af te wijken is hoogst uitzonderlijk: het is de dag van een kampioenschap. Op het moment dat een club, welke dat ook is, kampioen wordt, dan is de berichtgeving daarover voor ons moment van uitzenden al zo uitgebreid geweest. Niet alleen bij FOX, maar ook bij RTL en ook via de NOS zelf."

    Egbers bedankte ervoor om te doen alsof de kijker onder een steen had gelegen. "Ik vind het echt vervelend voor de mensen die het niet wilden weten, maar je moet ook niet doen alsof wij en de rest van Nederland gekke Henkie zijn. Kijk, als ik het andersom had gedaan, was er óók commotie geweest. Als je iets doet en je maakt een keuze dan zijn er altijd mensen die het daarmee eens en oneens zijn. Je kunt het niet zo snel goed doen."

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 15:17
    Tom heeft kijk op voetbal!

    Eindhoven wat zijn wij?

    KAMPIOENEN
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 16 april 2018 om 15:19
    Wat een lul.
    Vind ik leuk
    Ari as +271
    maandag 16 april 2018 om 15:48
    Tja dat heb je met een presentator met alcoholprobleem. Die alleen aan grieks godenverering doet.
    Vind ik leuk
    :O +5085
    maandag 16 april 2018 om 15:37
    Kampioenen
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 16 april 2018 om 15:57
    Zou het Sjakie zijn geweest???,,,Hij kon niet bij de wedstrijd aanwezig zijn...had wel iets beters te doen. Ach, er werd iig zendtijd besteed aan PSV, dit in tegenstelling met 2 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:03
    en Ajax man Egberts is en blijft een eikel !!!! Mario_PSV_2018
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:08
    Dat maakt niet uit we zijn kampioen ole ole ole nu feest vieren!!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 16 april 2018 om 15:19
    "Kijkers die de hele dag nieuwsbronnen had vermijd "


    Doe dat nog eens over, VP.....

    16:19:
    "Kijkers die de hele dag nieuwsbronnen had vermeden"

    Bijna... nog een keer proberen dan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 16 april 2018 om 15:19
    Ik vind Tom bij Studio Voetbal een drama. Maar hierin heeft hij groot gelijk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:22
    Onzin. Veel mensen kijken Studio Sport omdat de samenvattingen dan enorm spannend zijn en ze zelf geen FOX of kaarten hebben . Deden wij ook vroeger en als er dan vlak voor de wedstrijd van het jaar er lekker lollig wordt geroepen van haha hier heb je de uitslag dan is dat echt schandalig!
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    maandag 16 april 2018 om 15:28
    nee want het was al op de radio. nieuws, breaking news... dus praat geen onzin Timmio
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:30
    Daarvoor ga je toch even al je nieuwsplatforms vermijden? Zo moeilijk is dat niet. Telefoon uit, geen internet gebruiken en klaar. Je kan makkelijk een dag zonder en dat doen die mensen daarvoor dan ook. Ze houden het altijd zo spannend mogelijk en nu naaien ze veel kijkers door het ineens nu wel te verklappen. Dat is gewoon een schande, klaar!
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    maandag 16 april 2018 om 15:32
    schei uit man, van al die miljoenen inwoners zijn die mensen nog op 1 hand te tellen hoor ;)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:33
    Dan nog fuck je ze toch niet even over? Ach er is een overval geweest in huize de Jong maar boeie. Slechts 3 mensen zijn bestolen stelt helemaal niks voor
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    maandag 16 april 2018 om 15:38
    ach ik vind het een drama om niks, zeker in deze tijden komen overal het nieuws binnen. deal with it
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:39
    Zoals ik al zei. Die mensen doen gewoon even een middagje hun internet ontwijken.

    Vind ik leuk
    GaryGL +397
    maandag 16 april 2018 om 15:47
    Andere tijden, dat weet ik, maar in het seizoen dat PSV kampioen werd met 1 doelpunt verschil, heb ik bewust alle tv, radio en computer vermeden. Wat een achtbaan van emoties was dat. En wat ongelooflijk naar zou het zijn geweest als de uitslag van te voren verklapt zou zijn.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:49
    En zo hoort het nog steeds te zijn! IIk kan me 2014 nog goed herinneren. Roda en NEC (Nouja toen werd het ook verklapt doordat ze ineens Roda ipv NEC eerst gingen uitzenden, maar toch.. (Persoonlijk is het best in dat soort krakers de wedstrijden gelijk uit te zenden. Net als Graafschapvolendam rodafeyenoord toen in 2009))
    Vind ik leuk
    HanV +4626
    maandag 16 april 2018 om 16:13
    Rechtstreeks is nog spannender, de uitslag staat dan niet vast. Dan hoor je het commentaar zoals het live uitgesproken en niet het bijgewerkte verhaal bij de samenvattingen.
    Vind ik leuk
    GaryGL +397
    maandag 16 april 2018 om 16:17
    Zeker waar, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik had afgelopen zondag zelf een wedstrijd, en kon alleen het laatste half uur van PSV-Ajax zien. Als de wedstrijd langer had geduurd en ik helemaal niet meer had kunnen zien had ik ook de samenvattingen willen zien zonder te weten wie er gewonnen had.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 16 april 2018 om 16:06
    Nee hoor, mijn pa doet het al jaren zo. Denk dat er veel meer zijn dan alleen mijn ouwe.
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 16 april 2018 om 18:28
    Passend voorbeeld. Was je opa een van de mensen uit de middeleeuwen dat je op wel hele aparte je gelijk wil halen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 18:59
    Het voorbeeld sloeg alleen op het '' het zijn toch maar weinig mensen " argument
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:59
    @korm. Jij bent echt te dom om te poepen ofniet?
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    maandag 16 april 2018 om 17:00
    Goed zo wanabee, stoere praat hoor
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:46
    Beter dan zie onzin die jij uitkraamt
    Vind ik leuk
    035 +6360
    maandag 16 april 2018 om 20:52
    Heb jij zulke grooooote handen?? :')
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    dinsdag 17 april 2018 om 07:54
    nu in het Nederlands
    Vind ik leuk
    035 +6360
    dinsdag 17 april 2018 om 10:33
    Oeps... aangepast. :-)
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 16 april 2018 om 15:41
    Een heel klein clubje mensen gaat terug naar de middeleeuwen. De rest kijkt gebruikt juist al die middelen om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen. Het is maar een samenvatting geen complete wedstrijd
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:45
    Als je geen FOX hebt is dit je enige optie

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 16 april 2018 om 16:05
    Die ouwe van mij die vermijd ook alles voor studio sport. Die kan geen live wedstrijden zien vanwege zijn werk. Geloof me, als ik het verklap. Hij neemt het niet in dank af zeg maar.
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 16 april 2018 om 15:39
    Je hebt gelijk voor 33 speelronden. Behalve bij het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 16 april 2018 om 16:14
    Ja het lijkt vaak of hij nooit een opleiding heeft gehad voor op tv. Zo slecht. En weet net als Toine van Peperstraten niet veel van voetbal.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +550
    maandag 16 april 2018 om 15:20
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4936
    maandag 16 april 2018 om 15:22
    De grootste commotie is toch vanwege het feit dat er al een tijd niks is vernomen van Sjakie. Help allen met het vinden van Sjakie #waarissjakie
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 16 april 2018 om 15:23
    Voor rood-wit gezongen aan het oefenen :)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19970
    maandag 16 april 2018 om 15:30
    Elke woensdag Shelbourne. Nog even geduld..
    Vind ik leuk
    Ari as +271
    maandag 16 april 2018 om 15:51
    Reactie verwijderd door vp.waarom dan?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    maandag 16 april 2018 om 15:23
    Hoezo moet je daar van afwijken? Nooit gebeurt 't, nu opeens wel. Vreemd.
    Vind ik leuk
    pos +8837
    maandag 16 april 2018 om 15:23
    Gewoon voortaan zonder aankondigingen beginnen met de wedstrijden en Tom Egbers alleen na afloop de stand laten oplezen. Kan hij verder niets verkeerd zeggen ook.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15724
    maandag 16 april 2018 om 15:24
    Vind het knap om als mensen alle nieuwsbronnen kunnen vermijden.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    maandag 16 april 2018 om 15:24
    Tom Egbers,.. nu de schuld geven is te makkelijk. Maarre knap als je vóor 19:00 uur gisteravond nog onwetend was! :) Tom Keek niet zo blij deze uitzending..
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 16 april 2018 om 15:25
    Nou Tom, ómgekeerd had iedereen het prima gevonden, hoor. Niks verklappen, altijd beter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    Korm +37639
    maandag 16 april 2018 om 15:27
    Ach het kan nog erger. Gisteren op FOX zat ik te kijken naar "Dit was het weekend" daar begon de presentator over het kampioenschap van Ajax :)
    Vind ik leuk
    Ari as +271
    maandag 16 april 2018 om 15:53
    Dat was Ajax -Toine. Viel me nog mee dat hij niet in tranen was zoals bij zijn afscheid van studio ajax.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    maandag 16 april 2018 om 15:35
    Tom is gewoon geen goede presentator. Hij is niet objectief en zorgt vaak voor stemmingmakerij met vreemde uitspraken (met name over supporters). Dit foutje(?) past prima bij het rijtje.

    Er zijn ook hedendaags gewoon voetballiefhebbers zónder foxsports die er graag pas achter komen als ze 's avonds de samenvattingen kijken.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11420
    maandag 16 april 2018 om 15:42
    Vind hem ook niet geweldig, maar Egbers is een Heraclied en als het over zijn club gaat houdt hij zich vaak op de achtergrond. Of vermoed je nog een andere clubvoorkeur?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    maandag 16 april 2018 om 15:59
    Voorkeur weet ik niet, maar het is mij te vaak een top-3 uurtje. Wat betreft supporters, er worden wel eens dingen onnodig uitgelicht en uitvergroot aangevuld met zijn irrelevante eigen mening.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2017
    maandag 16 april 2018 om 15:48
    Wees dan wel ff constistent, want gekke Henkie vroeg vorig jaar, vlak voordat de samenvatting van Feyenoord-Heracles werd gestart, zich nog wel af: "Zou Heracles nog roet in het eten kunnen gooien?"
    Vind ik leuk
    deltiaan +1277
    maandag 16 april 2018 om 15:49
    egbers een ajax man
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:50
    Ik heb liever dat Egbers roept:

    "Louis van Gaal nieuwe trainer van Ajax! Een revolutie is op gang gekomen!"
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    maandag 16 april 2018 om 16:06
    Tom Egberts pffff say no more
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    maandag 16 april 2018 om 16:18
    Er zitten twee kanten aan, moeilijk te beoordelen!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:24
    Ik kijk nooit naar Studio Sport sinds Tom E daar de hoofd presentator van is. Hij kan niet tippen aan zijn voorgangers. Maakt te veel fouten en is zeer arrogand. In het begin toen ik nog wel naar zijn uitzendingen keek, wist ik al bij de aankondiging van de wedstrijd wie er gewonnen had, door de manier van het aankondigen van de wedstrijd. Tom E Hans Kraai en dat kwalletje bij voetbalinside moeten snel van de buis verdwijnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:24
    Wat een onzin. Het wordt zo vaak gezegd rond deze maanden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:28
    Ik kijk nooit naar Studio Sport sinds Tom E daar de hoofd presentator van is. Hij kan niet tippen aan zijn voorgangers. Maakt te veel fouten en is zeer arrogan. In het begin toen ik nog wel er naar zijn uitzendingen keek, wist ik al bij de aankondiging van de wedstrijd wie er gewonnen had, door de manier van het aankondigen van de wedstrijd. Tom E Hans Kraai en dat kwalletje bij voetbalinside moeten snel van de buis verdwijnen.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    maandag 16 april 2018 om 17:15
    Moet Tommeke niet eens wat anders gaan doen?! Ik keek bij toeval ff naar Studio Voetbal waar je al bij in slaap valt maar Tom zit er bij alsof hij hier totaal geen zin in heeft..geen kijk Tom. Andere hobby zoeken jonge.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    Damaverick +166
    maandag 16 april 2018 om 17:19
    Ach dit doet die Egberts ook met de wedstrijden van de dag ervoor...
    "Omdat ploeg xxx gisteravond heeft gewonnen/verloren, kan ploeg yyy vandaag..... vul maar in"

    Je wordt verplicht om zaterdags de sport te kijken, want anders wordt het wel voor je verklapt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:34
    Dit verhaal er even buiten gelaten. Maar ik vind die tom egbers toch zo’n waardeloze presentator! Kan hij niet lekker bij omroep max gaan zitten? doe mij rondo maar met van gelder.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:41
    Egbers ergerde zich en versprak zich!
    Vind ik leuk
    pitboss +245
    maandag 16 april 2018 om 17:54
    Tom heeft groot gelijk. Je kunt als groot medium je programna niet afstemmen op die paar sukkels die anno 2018 nog onder een steen leven, terwijl 99,9% van de mensen al weten wat er speelt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 16 april 2018 om 18:06
    Dan moet je dat elke week doen Tom.
    Mensen in degradatiezorgen, waardeloze dag voor jullie.
    En doe het ook bij Jeroen Pauw.
    We lossen vanavond weer de problemen niet op, we vergroten ze.

    Bij het begin van de reklame... we gaan nu proberen wat luizige rot-centen uit uw zak te jatten.
    Bij ontdek je plekje... zegt Boer die taart bakt ... Deeg wil niet 'Reizen'.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    maandag 16 april 2018 om 18:12
    wel wat sukkelig van deze prutser
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    maandag 16 april 2018 om 18:22
    Wat een gezeik om niks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:32
    Al langer mijn twijfels over Egbers. Hij hoeft niet eens iets te zeggen om wat te verraden, zegt iets over zijn gebrek aan professionaliteit. Hij moest halverwege een zaterdagavond een aankondiging doen op TV van de samenvatting NAC - Heracles. Als Heracles zou winnen zouden ze veilig zijn. Hij slaagde er niet in deze wedstrijd normaal aan te kondigen. De grijns van oor tot oor was niet van zijn gezicht te krabben. Geen probleem dat je fan bent van een mooie club maar presentator zijn vereist ook wat. En dat kan of wil hij niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws