FC Twente geeft de strijd niet op: Nu kunnen wij zelf de eerste klap uitdelen

FC Twente geeft de strijd niet op: "Nu kunnen wij zelf de eerste klap uitdelen"

maandag 16 april 2018 om 19:42

FC Twente heeft een wonder nodig om niet te degraderen, maar houdt zich vast aan de laatste strohalm. Dinsdagavond treedt de hekkensluiter aan tegen PEC Zwolle, drie dagen na de nederlaag tegen ADO Den Haag. Hoewel trainer Marino Pusic liever wat meer voorbereidingstijd had, blijft hij strijdbaar.

"Opnieuw geen eenvoudige opgave, maar we hebben weinig tijd om te treuren", zegt Pusic op de website van FC Twente. Met nog drie duels voor de boeg, moeten de Tukkers een achterstand van vier punten op Sparta Rotterdam wegwerken. "We zullen moeten knokken voor onze laatste kansen, nu kunnen wij zelf de eerste klap uitdelen. In aanloop daar naartoe blijven we benadrukken dat er nog zeker kansen zijn." 

Hoewel er dit seizoen pas vier keer gewonnen werd, vertrouwt Pusic erop dat de punten dinsdag in de Grolsch Veste blijven. "We spelen thuis, voor ons eigen publiek dat ons altijd gesteund heeft. Daar rekenen we morgen weer op, in de hoop daar extra energie uit te halen. Ons publiek is fantastisch. Ik kan de jongens dan alleen maar vragen om er nog een keer op te klappen met alles wat we hebben."

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 19:43
Ben bang dat ze het niet redden
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:48
Daar zullen wij hopelijk alles aan gaan doen morgen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:49
Het liefste zie ik 2 clubs degraderen met een plastic veld,en dan 2 terug met echt veld.Maar er zullen weinig mensen treuren buiten Enschede als Twente gaat degraderen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:52
Zoals het er nu naar uitziet zullen er alleen clubs met echt gras promoveren dit jaar.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:50
die spelen tenminste nog in de buitenlucht, kan ik van sommige zaalvoetbal clubs niet zeggen. die maken al het dak dicht als het in duitsland regent.
Vind ik leuk
HanV +2987
maandag 16 april 2018 om 21:36
Ik zou het liefst clubs met vreemde eigenaren zien degraderen, concurreren met de andere clubs met een wikipedia-Rus of een onduidelijke Chinees, beide clubs die opeens een andere eigenaar blijken te hebben en die tekorten aanvullen met geld dat de clubs niet eens zelf verdienen. Maar gelukkig luisteren ze niet naar mij en degradeert gewoon de ploeg met het minste aantal punten. Ik denk dat de nrs 17 en 16 er gewoon in blijven, blijkbaar zie ik wel wat in Sparta, het zal niet zijn dat zeker winnen van NEC/Fortuna.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 19:50
Ik kijk even naar de lange schorsing voor Kramer nu bv, en dat Sparta, vdweek tegen NAC, dus al weet of het 'dood of gladiolen'wordt: De uitslag bij Roda-PSV is dan nét bekend, bij winst voor Roda, kan Sparta zich vast opmaken/sparen voor de NC, en tegelijk nog een trap naar Kerkrade uitdelen door bv te verliezen van NAC, is Roda ook zga zeker van P16, en Nac bíjna veilig.

De enige club die gebaat is bij deze scenario's is....

jup,
Twente!

T is niet onmogelijk, maar ze moeten door een óóg vd naald!

Zou 'knap' zijn...misschien.(ahem,, vind het een en ander er wel wat gedirigeerd uit zien. Al staat Twente daar zelf natuurlijk buiten)
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 19:56
Goed verhaal. Maar je gaat aan een ding voorbij; het zal Sparta om het even zijn of Roda wel of niet aan de nacompetitie meedoet. En daar gaan ze zich dus niet voor sparen.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 21:05
Nope, het is juist NAC wat 'het obstakel' vormt. Als Sparta wínt, kan Roda over NAC heen, en móet Sparta ook blijven winnen, willen ze daarna óók over NAC heen.(Twente-NAC op slotdag toch?
Dat weet Sparta, maar dat weet NAC ook.

T zou gewoon béter zijn als die wedstrijden tegelijk gespeeld werden. Er is wel een ander potje wat op een later tijdstip kan, dat mínder direct in verband zoals deze 2 wedstrjden. Vind het erg raar dat dát juist zo blijft staan nu.

Dáár gaat de competitie toch juist om?
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 21:28
Daar heb je absoluut gelijk in. Want er kan nu wel gerekend worden. Is het niet zo dat alleen in ronde 34 wedstrijden gelijk starten? Eigenlijk is dat te weinig.
Vind ik leuk
HanV +2987
maandag 16 april 2018 om 21:38
Ronde 33 is ook tegelijk.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 21:40
In de laatste 4-5-6 rondes zou daar idd wat scherper naar gekeken moeten worden, want dán beginnen zich beslissingen te vormen.

Tegelijk zijn er op de Slotdag, ook altijd nog wedstrijden die dr totaal niet meer toe doen bv.

PSV-Groningen zou prima zo'n pot zjn. Groningen al veilig. PSV al kampioen.. Naja, waarom MOET die wedstrijd dan per-se gelijktijdig beginnen met bv een Twente-NAC, wat bv nog om ontlopen van directe degradatie/nacompetitie gaat?
Vind ik leuk
Spartan +4300
maandag 16 april 2018 om 20:08
Sparta heeft nog een resultaat nodig tegenNac of Heracles, in het geval Twente morgen een resultaat boekt. Verliest Twente morgen, dan is het game over.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 00:49
Eventueel een gelijkspel zou ook nog kunnen maar dan moet sparta ook weer verliezen. Dit weekend zouden we dan moeten winnen en daarna gelijk spelen/winnen en sparta gelijkspelen of verliezen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:46
Voor de spanning hoop ik dat Twente wint. Dan is Sparta binnen handbereik, al zal ik absoluut niet rouwen als Twente degradeert.
Vind ik leuk
Feye1908 +8141
maandag 16 april 2018 om 19:47
Ondanks wat een paar bestuurders geflikt hebben vind ik het toch jammer dat FC Twente zo ver is afgegleden. Nu maar hopen dat ze de degradatie kunnen overleven zonder failliet te gaan en dan weer bouwen aan een nieuw team.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:49
Idem hier. In de afglijdende Eredivisie is het zonde dat er een club met een mooi en groot stadion en goede financiele mogelijkheden naar de JL afglijdt. Ik kan me niet voorstellen dat de club zoiets overleeft.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:53
Degradatie overleven ze gewoon, Enschede zal er altijd geld in blijven pompen anders zijn ze 25 miljoen kwijt.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:57
Ook een aantal sponsoren zijn bereid een stapje extra te zetten uit clubliefde.
We komen er wel weer bovenop.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
dinsdag 17 april 2018 om 12:16
Weet je dat zeker?
Nor nergens gelezen en Dickie is er niet meer.
Maar laten we hopen dat het niet de doodsteek is en weer met een nieuw elftal kunnen bouwen en sterker terug kunnen komen.
Degradatie ontlopen zie ik niet meer zitten.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:49
Ik verwacht ondanks dat het nergens op gebasseerd is dat Twente inderdaad de 3 punten in Enschede houd, PEC is na de winterstop ook zeker niet constant, en in Enschede winnen blijft voor veel clubs lastig
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:00
ook Pec heeft zijn punten nodig zie het somber in voor Twente
Vind ik leuk
Rodajc +6967
maandag 16 april 2018 om 21:06
Toch 7x thuis verloren dit seizoen.
Vind ik leuk
HanV +2987
maandag 16 april 2018 om 21:43
PEC heeft uit meer punten gehaald dan Twente thuis.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 15:52
Ook Twente heeft moeite om te winnen in Enschede dus wat dat betreft zijn de kansen gelijk.
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 19:53
Maar het gaat niet gebeuren. Die eerste klap uitdelen. Het zal eerder worden: De eerste klap krijgen.
Vind ik leuk
BS +776
maandag 16 april 2018 om 19:55
Denk dat de tukkers morgen 3 punten pakken, zal allemaal op de laatste speeldag beslist worden
Vind ik leuk
Hammers96 +1824
maandag 16 april 2018 om 22:48
Twente heeft een punt nodig in arnhem anders is het einde verhaal... tenzij roda nog 3 keer veeliest maar die spelen nog tegen een dronken psv , het veilige vvv en dan nog den haag
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:56
Morgen maar weer ff mee met mijn cluppie naar Twente......ik zeg 0-1 en Twente RAUS!! Hopelijk gaan we deze keer wel terug met alle ramen nog in de bus...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:07
Als Sparta wint van NAC is het bijna zeker, nog even geduld,
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:14
Zwolle is wisselvallig en Twente moet. Kan een leuke wedstrijd worden, een ploeg die moet aanvallen en de andere die kan aanvallen.... Geef Twente nog een kans deze wedstrijd
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:15]
Vind ik leuk
Dezeun +1601
maandag 16 april 2018 om 20:14
Ze kunnen altijd nog de trainer ontslaan
Vind ik leuk
flipper +1140
maandag 16 april 2018 om 20:19
2-1 waarom niet !!!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:51
Omdat het Twente is.. met een kwalitatief matige selectie.. die ook nog eens het zelfvertrouwen hebben van een urn. Toegegeven Zwolle zakt ook in als een baksteen na de winter.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 00:52
Ik kan zelfs niet juichen als we 2-0 of 3-0 (gaat niet gebeuren) voor staan. Want ja, met Twente weet je het maar nooit.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 06:44
Klopt Tukkerland omdat er geen vertrouwen in elkaar is en dat ga je niet zo 1,2,3 oplossen.Gaat heel lastig worden Succes.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 16:51
Begrijpelijk. Vertrouwen kan heel wat met een team doen. Kijk maar na Roda. Zal wel even wennen zijn voor een ieder daar.. een divisie lager. Of is er hoop op handhaving via de NC?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:27
Het is wel rustiger geworden zonder de tukkers op het forum.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
dinsdag 17 april 2018 om 12:19
Nog genoeg hier hoor
Vind ik leuk
Rodajc +6967
maandag 16 april 2018 om 20:35
Kon afgelopen weekend ook, toen hebben ze het ook nagelaten.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:48
Alleen moesten ze toen uit. En hoe je het ook went of keert de grolsch veste kan intimiderend werken. Dat zelfs ajax het elk jaar lastig heeft in Enschede.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
maandag 16 april 2018 om 23:40
En toch hebben ze 7x verloren thuis.
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
maandag 16 april 2018 om 20:53
Geef het maar open want het is over en uit.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:05
Het wonder van de Hel van Enschede....
Vind ik leuk
peinke +1570
dinsdag 17 april 2018 om 00:57
3 punten voor FC Twente! Dat slappe stelletje van PEC trapt geen deuk meer in een pakkie boter. Het is de meeste Twente-supporters gegund, m.u.v. Pusic, dat is een luis!
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 01:18
Dank! Hopen op een wonder... ik wil wedstrijden zien zoals tegen Utrecht en Heracles ook thuis. 4-0 en 1-0
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 10:20
Ik snap dat het voetbal op moment niet om aan te zien is, maar dat lijkt me geen reden om je club te laten vallen, sneu...
Vind ik leuk
peinke +1570
dinsdag 17 april 2018 om 12:18
Sneu is je reactie. Als je geen vertrouwen in je club meer hebt, en daar zijn er op dit moment heel veel van in Zwolle, wil je toch niet meteen beweren dat je dan je club laat vallen. Dat is pas een trieste constatering. Maar jij zult wel bij de ,,happy-de-peppi'' club horen die met een vlagje en toetertje iedere week met een gratis kaartje op de tribune staat, zo'n triest FEU-tje!
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 13:47
Absoluut niet. Ik ben het met veel altijd met je eens, maar om van te voren te zeggen dat we daar dik onderuit zullen gaan vind ik te overdreven. PEC is op moment gewoon ontzettend slecht bezig, maar ik zie geen reden waarom we daar niet zouden kunnen winnen.
Vind ik leuk
peinke +1570
dinsdag 17 april 2018 om 17:28
We zullen zien Zwollenaar1! Natuurlijk hoop ik dat PEC wint, maar gezien de laatste weken is daar geen enkele aanwijzing voor. FCT natuurlijk ook niet, maar ondanks dat er veel gedoe is om die club, zou het voor heel veel supporters jammer zijn als deze club degradeert. Dus, ik kan leven met een 3-punter voor de goede Twente-aanhangers.
Vind ik leuk
peinke +1570
woensdag 18 april 2018 om 05:10
Zwollenaar1, zoals je weet haal ik graag mijn gelijk! Dit was zo duidelijk als wat. PEC is aan het zwalken, door de hele club heen. En dat heeft zijn weerslag met als vandaag het hoogtepunt. Voor mij mag iedereen die nu bezig is of is geweest, vertrekken. Dit is het allerslechtste wat mij in 50 jaar is overkomen, te vergelijken met de jaren dat we zijn gedegradeerd of net niet kampioen zijn geworden. De kater is groot, de 3 punten meer dan verdient door FCT. Het is voor mij duidelijk dat dit z'n weerslag zal hebben op het nieuwe seizoen. Voor mij is het seizoen over, daar heb ik afgelopen zaterdag al een punt achter gezet. Nooit gedacht dat de liefde voor PEC zo ver kon zakken!
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 10:36
Ja je hebt groot gelijk. Dit had ik gister ook al in een ander artikel over PEC gezegd, maar waarsschijnlijk heb je dat nog niet gelezen. Inderdaad het meest trieste wat er in de afgelopen jaren gebeurd is. Het was echt totaal niet om aan te zien, en er was totaal geen strijd. Gewoon een klote mentaliteit. Dit kan echt niet. Nogmaals, je hebt groot gelijk.
Vind ik leuk
peinke +1570
woensdag 18 april 2018 om 12:43
Dank je! Het doet mij goed om toch nog ,,vrienden'' te hebben op VP... Grapje!!!!
Vind ik leuk
Aramius +355
dinsdag 17 april 2018 om 05:52
Gaan ze niet meer omdraaien en lekker voor ze ook. Volgend jaar lekker naar Go Ahead, De Graafschap en Jong Utrecht, lekker man.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 06:42
Laat dan de Assaidis en Mahers thuis en gebruik dan ook spelers die er echt voor willen knokken. Assaidi en Maher willen het altijd mooi voetballend oplossen en dat is juist wat jullie nu de kop kost.Overigens is ook de verdediging los zand een keeper die zijn verdediging niet vertrouwd.En verdedigers die hun keeper steeds zien schutteren en hem dus niet vertrouwen.Dat gaat niet goed komen dit seizoen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
dinsdag 17 april 2018 om 12:21
Wie dan?
Geen enkele eredivisie waardige speler achter de hand.
Sterker:
Niet eens 11 in het veld
Vind ik leuk
Aihlre +129
dinsdag 17 april 2018 om 07:52
Ga er vanavond heen. Dit keer maar niet met de bus.... Heb al geruime tijd van te voren gezegd dat dit de wedstrijd wordt dat Twente gaat degraderen. Maar nu het dichterbij komt vind ik het toch wel zonde, nou een heeeel klein beetje dan...
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 09:05
Praatjes, praatjes.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Twente geeft de strijd niet op: "Nu kunnen wij zelf de eerste klap uitdelen"