Faber adviseert Brands, Overmars en Van Geel: Moeiteloos in de top-drie

    Faber adviseert Brands, Overmars en Van Geel: "Moeiteloos in de top-drie"

    maandag 16 april 2018 om 19:58

    Ritsu Doan zou absoluut niet misstaan bij PSV, Ajax of Feyenoord. Dat stelt Ernest Faber, zijn trainer bij FC Groningen. De Japanner maakt met name de laatste weken een uitstekende indruk.

    Faber zou het wel weten als hij technisch directeur bij PSV, Ajax of Feyenoord zou zijn. "Hij is heel goed", vertelt de Groningen-trainer aan de NOS. "Hij is ongelooflijk zeker en balvast in de kleine ruimte en dat is waar grote ploegen vaak in moeten spelen. Er zit nog heel veel rek in qua verdedigen en afstanden lopen, maar hij is altijd rustig en ziet altijd de oplossing naar voren."

    "In een goed draaiend elftal, zeker in de top-drie, kan hij moeiteloos mee", vervolgt Faber over Doan. "Hij heeft alles geleerd door gewoon te kijken. Nu spreekt hij een beetje Engels en verstaat hij het ook. Maar het is bijzonder knap, en dat moet hij ook zeker bij de top-drie kunnen."

    Doan was dit seizoen al acht keer trefzeker in de Eredivisie. Zondag opende hij nog op zeer fraaie wijze de score in de gewonnen thuiswedstrijd tegen FC Groningen (2-1). De negentienjarige middenvelder koos vorig jaar voor een transfer naar FC Groningen, terwijl Ajax naar verluidt ook in de markt was.

    Poll

    Is Doan goed genoeg voor de top-drie?

    (1946 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ryanaz +2068
    maandag 16 april 2018 om 20:00
    Top 3 is PSV ajax en AZ. Niet Feyenoord;)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    maandag 16 april 2018 om 20:09
    Qua stand niet, maar qua alle andere dingen wel. Uit het verleden blijkt het ook dat het bij Az veel makkelijker is om te slagen dan bij de PSV, Ajax en Feyenoord.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 20:11
    Uw eerste zin bevat een dubbele ontkenning.

    en nu niet meer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    maandag 16 april 2018 om 20:47
    Lijkt me logisch dat ik het dan even verbeter.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:56
    Wat een vervelend ventje is hij aleen maar bezig met verbeteren pff. P
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:57
    Tim Ga lekker voor de klas staan ouwe azijnzijker!
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 21:11
    *azijnzeiker
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:15
    Interesseert mij dat nou je weet toch wat ik lul!
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 21:21
    Ik vermoed het, dat is een beetje het hele idee achter taal. Als je het goed doet, dan is er voor de ander geen ruimte voor twijfel. Maak je fouten, dan blijft het gissen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:24
    Ga toch fietsen man doei!
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 21:28
    Dan kun je wel kinderachtig dapper doei zeggen, maar jij begon tegen mij aan te lullen, ik had je niets gevraagd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:48
    Je hebt wel een grote mond voor een jochie van 14 jij hebt mij niks gevraagd klopt... Maar het valt mij op dat je altijd aan het zeiken bent hier doe gewoon leuk mee jochie.!
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 22:11
    Neenee Nijmegenaar, jij moet eens heel goed bij je zelf te rade gaan.

    Ik attendeerde iemand buitengewoon vriendelijk op een verspreking, die persoon heeft dit vervolgens ook netjes eventjes aangepast. Vervolgens kom jij even de ongenode rabauw uithangen door mij voor een vervelend ventje en azijnzijker uit te maken en mij valselijk van verbeteren te beschuldigen, terwijl verbeteren iets heel anders is dan iemand even netjes te helpen.
    Natuurlijk reageer ik daar met een trollende knipoog op door jou even te verbeteren en de sfeer wat luchtig te houden. Maar bij wat ik ook zeg, kom jij er weer met boute uitspraken over heen donderen.
    Ergo, het is vooral jouw toon die hier de muziek maakt en die mij er van beschuldigd altijd (ook zo'n loze ongestoelde greep uit de lucht). Dat je dan ook nog stelt dat ik hier leuk moet mee doen, terwijl bovenstaande toch een heel ander licht op de situatie werpt, is werkelijk dolkomisch.
    In plaats van mij dan een 14-jarig jochie te noemen zou het je meer sieren, zelf je mannelijkheid te tonen en toe te geven dat jij degene was die er wat te druistig in vloog.
    Vind ik leuk
    Sucrates +213
    dinsdag 17 april 2018 om 07:32
    *boude uitspraken

    :D

    Geniet van het feestje Timmie!
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    dinsdag 17 april 2018 om 07:48
    Prima feestje hier! Proost!

    https://onzetaal.nl/taaladvies/boude-boute-uitspraken/
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 07:49]
    Vind ik leuk
    DonQuichot +333
    maandag 16 april 2018 om 21:31
    'Een beetje het hele idee.' Voor een taalvirtuoos als jij is dit een bedroevende formulering.
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    maandag 16 april 2018 om 22:00
    Nogmaals, het is een vermoeden. Ik kan dit niet bewijzen.
    Vind ik leuk
    PRICE +32058
    maandag 16 april 2018 om 21:30
    Moet hét nog zien,stap naar top 3 vaak spelers die het niet redden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12429
    maandag 16 april 2018 om 20:09
    Geniet er maar van. Komende zondag is dat het enige wat het seizoen zal vergoeden
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:11
    Psv had al interesse.... Zal zich nu wel bewezen hebben in Nederland en psv gaat hem halen, laatste wedstrijd tegen Groningen dus komt goed welkom Doan volgend jaar mee kampioenschap vieren.

    https://www.vi.nl/nieuws/psv-heeft-doan-en-deng-op-het-oog-voor-beloftenelftal
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 20:23
    Doan en Deng. Nu nog een Dunn of zo? Ik vind 'em leuk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:26
    Deng is al weg
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 20:31
    Kedeng, dus?
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    dinsdag 17 april 2018 om 12:44
    Altijd gedacht dat dat over komen gaat.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    dinsdag 17 april 2018 om 15:13
    Komen én gaan?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:24
    Groningen koopt hem gewoon hoor voor 2mil. Blijft hier nog 1 seizoen en daarna pas de stap hogerop. ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 21:10
    T is even wachten idd op officiele bevestiging maar Nijland zou een géit zijn als ie déze speler dus liet lopen :P
    Al is 2M clausule, een flink sommetje voor Groningen, helemaal in deze tijden: Deze 2M heeft ie bínnen een (half jaar) ver-meer-voudigd met een factor 3-4, 5, .... 10? :P
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:56
    Klopt, Maar ze waren al bezig he om die 2 mil bij elkaar te krijgen haha, en hans weet zelf wel dat als hij deze jongen niet koopt, hij helemaal een leeg stadion gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    Nuance +8501
    maandag 16 april 2018 om 20:15
    Oh god daar heb je hem weer. Sta je een keer boven Feyenoord joh? Geniet er maar van, straks is het weer janken geblazen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:19
    Maar meent hij het ook? Ik zie het als een grapje, zeker met die ;) op het eind. Is toch niet zo erg?
    Maar omdat je zegt, heb je hem weer, zal hij wel vaker vreemdere dingen hebben gezegd.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2068
    maandag 16 april 2018 om 20:21
    Ik zeg alleen maar rare dingen xD maar die knipogen vallen hier en daar niet goed.. te moeilijk om te begrijpen een ik zomaar
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 20:27
    Het is meer de baard, die dit grapje de laatste maanden al heeft gekregen.
    Ik zou zeggen: wordt eens 5x achter elkaar 2e, 3e... Misschien gaan we dan ns over n huidige top 4 praten ;-)
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2068
    maandag 16 april 2018 om 20:23
    Waar is je nuance gebleven? Best harde uitspraken;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 20:20
    Hahahaha! Echt de eerste die dit zegt!
    Maar nu ff serieus. Even naar de eeuwige ranglijst kijken. Dan zie je de traditionele Top 3 staan. Ajax, PSV, Feyenoord.

    Knap dat AZ dit jaar weer ns in de top 3 staat. En dat op eigen kracht. Misschien zelfs wel de beker pakt!
    Maar ik zou er niet aan we
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2068
    maandag 16 april 2018 om 20:23
    Twente staat 4de op eeuwige ranglijst maar spelen volgend jaar jupiler league.. zegt helemaal niks zo'n lijst ;) wel schattig dat je dat er bij haalt!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 20:35
    Slechtste comeback van dit seizoen.
    Eerst moeten we -hahaha- praten over n top 3 bestaande uit Ajax, PSV en AZ, maar als je er op gewezen wordt dat de Top 3 is gebaseerd op een eeuwige ranglijst, stelt het niks voor? Prima joh, tis jouw feestje.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    dinsdag 17 april 2018 om 12:53
    Ik kijk meer naar de FOX-lijst, dat levert tenminste op dat moment geld op.
    Dit jaar: Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Twente. Na dit jaar: hetzelfde met Vitesse (als die 6e worden) of Utrecht op de plaats van Twente.
    Vind ik leuk
    BassieN +11232
    maandag 16 april 2018 om 20:42
    Iedere blinde hond weet dat de traditionele top 3 Feyenoord Ajax en PSV is
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29429
    maandag 16 april 2018 om 20:43
    Ach zeikerdjes heb je altijd

    De traditionele top 3 pik.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9078
    maandag 16 april 2018 om 21:02
    Juist omdat we niet in de top 3 zitten dit jaar juist daarom pakken wij dit jaar die Beker.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18368
    maandag 16 april 2018 om 20:01
    Het is te vroeg voor Doan om naar de top 3 te verkassen. Zie hem liever langer bij Groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:12
    We verhuren hem een jaar aan jullie ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 21:24
    Wegwezen! Wij kopen em gewoon eerst. Einde volgend seizoen kunnen jullie em voor een Vriendenprijsje van 11 miljoen kopen ok? :P En ja, mét een mooie doorverkoopclausule natuurlijk ^^ (hint hint.. déze komt niet uit Bedum,... Amagasaki/Groot Osaka, als k me niet vergis)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:01
    Faber wil hem het liefst op marktplaats zetten
    Vind ik leuk
    Billekop +78
    maandag 16 april 2018 om 20:11
    Eerder aliexpress bedoel je!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14807
    maandag 16 april 2018 om 20:02
    Hij scoorde in de thuiswedstrijd tegen Groningen, mooi man!
    Vind ik leuk
    Old Star +7269
    maandag 16 april 2018 om 20:04
    Haha ja dat is echt zo vaak hier...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14807
    maandag 16 april 2018 om 20:06
    Echt!
    Soms vraag ik me serieus af of er wel mensen werken bij VP.. hahaha
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 21:36
    heh, t staat er gewoon nóg hé? :P

    Lezen ze die stukken wel ná bv?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14807
    dinsdag 17 april 2018 om 09:49
    Ach, dat is het niveau van VP denk ik dan maar.. hahaha
    Vind ik leuk
    Old Star +7269
    maandag 16 april 2018 om 20:03
    Die zie ik graag naar AZ komen. Heerlijk verfijnde speler. Doet me denken aan Sinchi Ono van Feyenoord. Was ook zo'n fantastisch jong talent. Een speler die voor Groningen echt het verschil heeft gemaakt dit seizoen.
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    maandag 16 april 2018 om 20:16
    Zal fantastisch zijn om achter de hand te hebben voor volgend seizoen met europees. Totaal andere speler dan Til, meer creativiteit.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:04
    prima speler, hoeveel zou ie moeten kosten denken jullie?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14807
    maandag 16 april 2018 om 20:12
    Voor Groningen toch 2 miljoen?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:26
    2 miljoen, Groningen is al van plan hem direct over te nemen na deze maand.
    Vind ik leuk
    normaal72 +511
    maandag 16 april 2018 om 20:07
    Ja hoor zelf er een chaos van maken en dan ook nog de beste speler van groningen etalage zetten
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:27
    idd vieze streek van faber.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 22:00
    Proberen zichzelf nog even mee te etaleren als ... naja.. kan even niet bedenken wat. Vind Faber éigenlijk een van de slechtere trainers die Groningen gehad heeft in, iig de laatste 30 jaar.

    En dit is gewoon een rare streek. Hji wéét dat Groningen deze speler zélf nog wil kopen(eerste optie).
    Anderzijds: stukje mediawerking met de marktprijs alvast opdrijven door misschien meer interesse te wekken zo.

    Gezien Faber's mágere presteren in het Noorden, is hij wél een van de laatste personen die hier dus geloofwaardig mee overkomt. Hoeveel spelers heeft hij verpest? (Kuch-sorloth-hoest. om er eentje te noemen)
    Zie Mahi dit seizoen ook bv.. Wonder nog dat we Idrissi nog hebben weten te verkopen(had ik líever niet gedaan, maar goed...)

    Nee, alleen met die Sorloth heeft Faber, Gronigen al meer 'gekost' dan wat hij oplevert.
    Doan is bv ook zéker niet Faber's 'kunde of connectie'geweest...

    'Beetje metpronk'n met andermaans veer'n, dat zugst wel voaker met zulkse kounavvels dei t achter de ellebog'n heb'm' :P
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Pkrzz +70
    maandag 16 april 2018 om 21:15
    Precies wat ik wilde zeggen. Wat wil die Faber hiermee bereiken?

    Die zit nooit op 1 lijn met het bestuur Nijland en Jans moeten hem maar weer op de vingers tikken. Ga je weer in het vaarwater zitten van de club.

    Nou ja mogen nu wel blij zijn dat we nacompetitie ontlopen met dit spelersmateriaal. Had echt niet gehoeven.

    Hij heeft er een mooi zooitje van gemaakt. Ik hoor alleen maar akkefietjes in de spelersgroep. Spelers die niet uit de verf komen en weg willen. Dan ook nog voor een prikkie verkocht worden.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 22:02
    Faber = Kounavvel!
    Vind ik leuk
    Pkrzz +70
    maandag 16 april 2018 om 22:19
    Slichtpuut! :p
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    maandag 16 april 2018 om 20:10
    Mooi dat hij zondag op fraaie wijze scoorde tegen FC Groningen..
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:14
    Sorry hoor maar vind dit een beetje een misselijke streek van Faber. Dit voelt een beetje als natrappen. Als Doan echt zo goed is hoeft Faber dat de concurrentie niet te laten weten, dan komen ze vanzelf wel!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:30
    Precies dit! Vies mannetje die faber, Blij dat hij straks vertrokken is.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 22:13
    Zichzelf een beetje in de kijker zetten, met een vd weínige spelers die hij níet verpest heeft(kuch-Sorloth).

    Dit is gewoon iets met een plaat voor de harsens of achter de ellebogen. of een combinatie van beiden.

    Ergens kun je zeggen: hier zie je de wáre kant van Faber een beetje?
    Vind ik leuk
    bits +5254
    dinsdag 17 april 2018 om 01:35
    Ik voeg er even kuch Tibbling aan toe.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:17
    Dan komt hij vast en zeker naar Ajax. Eindhoven heeft geen stadsrechten en Rotterdam is saai.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4974
    maandag 16 april 2018 om 20:23
    Laat maar lekker in Groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:30
    Goed plan, Eerst nog een jaar groningen. Daarna verder zien.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:18
    Ik denk dat het zo'n speler is waarvan iedereen zegt. ''die moet je kopen'' em dam verschrikkelijk door de mand valt. Dan roepen diezelfde mensen dat het de miskoop van het jaar is.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:29
    Vergis je je vies in hoor, Heb je hem wel gevolgd afgelopen tijd? Is fysiek sterk, snel, goed in de kleine ruimtes, en heeft een vernietigend schot. En kan het met beide benen. Dit word een grote, bij groningen al de grootste uitblinker, Ken je nagaan hoe hij zal spelen tussen spelers met meer ervaring. ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    maandag 16 april 2018 om 22:16
    Stel je eens voor hoe hij zal spelen met een coach die niet de helft vn het elftal 'kwalitatief om zeep helpt'. En eens een drááiend team om zich heen heeft bv!

    Ik blijf er wel bij: t is wel een gokje met Buijs, al heb ik er(bv met deze Doan er al bij!) er een stúk beter gevoel over, dan dat ik ooit in 2 jaar Faber heb gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 23:02
    Ja precies! Denk dat het er wel vooruit op zal gaan, eerst zien natuurlijk, maar zal mooi zijn. Zullen het allemaal zien deze zomer :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:22
    Hoho dikke lul 3 bier. Eerst nog maar een seizoen bij ons. Voordat we hem laten gaan. (nja eerst nog maar kopen) haha. Verder zou hij zeker hogerop kunnen. Multi talent dit!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1983
    maandag 16 april 2018 om 20:25
    Ajax zou die het beste bijpassen maar goed aangezien Ajax alleen maar miskopen doet op Neres na zie ik het niet gebeuren
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18043
    maandag 16 april 2018 om 20:42
    Kan Faber niet de opvolger worden van Ten Hag? Nog een nono met een PSV verleden die zichzelf gruwelijk overschat.
    Maar je verstaat hem tenminste wel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29429
    maandag 16 april 2018 om 20:44
    Mag zo naar feyenoord komen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:52
    Goed draaiend elftal, dan valt Ajax af
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9078
    maandag 16 april 2018 om 20:59
    Feyenoord zou hem zeker heel goed kunnen gebruiken. De nieuwe Ono!!!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    maandag 16 april 2018 om 21:01
    Eens met Faber. Psv moet Doan halen en evt Wilfried Kanon van Ado Den Haag. Deze gasten voegen iets toe.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:09
    Groningen koopt hem eerst nu voor 2 miljoen en vangt na een jaar en rinkelt de kassa voor grunn.
    Vind ik leuk
    Mari +7589
    maandag 16 april 2018 om 21:17
    Ik ben het eens met Faber.
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    maandag 16 april 2018 om 21:34
    Hij opende op zeer fraaie wijze de score tegen Groningen??????? Euhhhhh, daar speelt hij toch?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 23:17
    Faber heeft een veel te grote mond en bemoeit zich met het beleid van FC-Groningen. Het was beter geweest dat hij zich wat meer met de selectie had bemoeit dan hadden we nu in het linkerrijtje gestaan. Club beleid is iets voor kenners en niet voor trainers die er niets van bakken. Nog drie wedstrijden en dan zijn we van die prutser af. Gelukkig maar!!!!!!
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    dinsdag 17 april 2018 om 06:37
    Nee jullie selectie loopt over van het talent duhhh,Faber heeft dat goed gezien en verlaat het zinkende schip.Toen Faber bij jullie kwam was hij de Messias en nu kan hij er opeens niets meer van.Misschien ligt het aan al die talentlozen daar in Groningen.En aan al die fans die nog steeds denken dat Groningen voor plaats 7 tot en met 9 hoort te spelen.Als je dat denkt dan heb je toch weinig verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 23:43
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> Se­x­yd­r­o­m.­c­o­m
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    dinsdag 17 april 2018 om 06:32
    Knap hoor dat hij zondag scoorde in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Fc Groningen.Dacht altijd dat hij bij Groningen voetbalde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Faber adviseert Brands, Overmars en Van Geel: "Moeiteloos in de top-drie"