Opluchting bij Sparta: Jonge jongens pakken het goed op, hartstikke blij mee

    Opluchting bij Sparta: "Jonge jongens pakken het goed op, hartstikke blij mee"

    woensdag 18 april 2018 om 23:29

    Dick Advocaat is blij en opgelucht na de overwinning van Sparta Rotterdam op NAC Breda (2-1). Dankzij dat resultaat lijkt directe degradatie in ieder geval te zijn afgewend. De Kasteelheren mogen zelfs voorzichtig omhoog kijken, want ook de vijftiende plaats behoort weer tot de mogelijkheden.

    Sparta had afgelopen weekend weinig vertrouwen opgedaan. Er werd zaterdag met gigantische cijfers verloren bij Vitesse. "Als je met 7-0 verliest en op alle fronten wordt overspeeld, om drie dagen later weer zo'n prestatie neer te zetten, dan zit die groep gewoon goed in elkaar", aldus Advocaat tegenover FOX Sports.

    Een ware thriller voltrok zich op Spangen. Sparta gaf een voorsprong weg, om vervolgens keihard toe te slaan in de slotfase. Deroy Duarte en Stijn Spierings, die beide als invaller binnen de lijnen kwamen, waren trefzeker. "Toevallig pakken vandaag die jonge jongens het goed op met hun goals. Vooral daar ben ik hartstikke blij mee", besluit Advocaat.

    Plaats een reactie

    woensdag 18 april 2018 om 23:30
    Late wedstrijd voor jonge jongens. Waren goed wakker.
    Vind ik leuk
    Bengelino +10867
    woensdag 18 april 2018 om 23:32
    Mooi dickie op het einde met die fan
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 23:34
    Wij springen voor dicky wij springen voor dicky! Alle Spartanen gefeliciteerd!!
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    woensdag 18 april 2018 om 23:35
    Het doek is nu definitief gevallen voor Twente. Knap van Dickie, al heeft hij ook wel wat aardige spelers erbij gekregen in de winterstop.
    Vind ik leuk
    Stefan311 +383
    donderdag 19 april 2018 om 00:08
    Nog niet definitief natuurlijk. Ik lig pas op de rug wanneer het echt niet meer kan. De kans wel heel klein.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8362
    donderdag 19 april 2018 om 00:51
    Aardige spelers er bij halen is ook een verdienste van een Coach.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 23:43
    Heerlijk. Nac verliest, onterecht. Maar nu is Twente zo goed als verloren. Heerlijk. De laatste speelronde pakken wij een puntje mee uit Enschede en zeggen we houdoe, hopelijk tot nooit.

    #twexit

    Jos Staatsen
    Jos Willemsen, fijne avond..
    Vind ik leuk
    Stefan311 +383
    donderdag 19 april 2018 om 00:10
    Hopelijk tot nooit inderdaad. Volgend seizoen ontspringen wij jullie hopelijk weer bij degradatie van ‘deparelvanhetzuiden’...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 19 april 2018 om 07:35
    Tsjonge wat ben jij aan het provoceren zeg.
    Volgens mij ben jij nog een heel klein kind wat spijbelt van school of een oude seniele dwaas.

    Het is gedaan ja, maar dat wist ik drie weken geleden al.
    Proficiat Roda en Sparta, zorg dat jullie in de eredivisie blijven.
    Nu hoop ik ook dat één van jullie boven NAC uit komen en dat zij met Twente degraderen.
    Komen we je volgend seizoen toch weer tegen............:O()
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13109
    woensdag 18 april 2018 om 23:48
    Voor FC Twente, spelers en supporters hoop ik toch dat ze erin blijven.
    Voor jan van halst hoop ik dat hij direct richting de Jupiler League gaat.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 19 april 2018 om 07:37
    Ijdele hoop.
    Heb me er al een tijdje geleden bij neergelegt.
    Ook die overwinning op PEC deed mij niet van gevoel veranderen.
    Ik hoop alleen dat ze sterker terug kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    woensdag 18 april 2018 om 23:54
    Twente nu gedegradeerd
    Vind ik leuk
    Stefan311 +383
    donderdag 19 april 2018 om 00:13
    Nou niet echt hè! Over 2 weken misschien maar nu nog zeker niet. Tenzij jij in het bezit bent van een glazen bol uiteraard!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 19 april 2018 om 07:40
    Leg je er maar bij neer joh.
    Volgende wedstrijd is het officieel.
    Ligt niet alleen aan de laatste wedstrijden, maar al vanaf het begin dat "we" bijna geen punt pakten.
    Gewoon hopen dat Twente opnieuw begint en terug krabbeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 00:37
    Zie je nou, Kramer hebben ze helemaal niet nodig...Leuk volgend jaar weer een keer naar het kasteel!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8362
    donderdag 19 april 2018 om 00:54
    Mag dat wel van je moeder, zo'n verre reis ?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 19 april 2018 om 07:42
    Moet je toch echt eerst de na-competitie afwachten.
    Ik geef Sparta minder kans dan NEC als ze daar tegen moeten.
    Ze hebben gewonnen door wilskracht maar NAC was veel beter in het voetbal en misten toch wat kansen zeg.............
    NEC straft dat wel af, of Fortuna?
    Vind ik leuk
    flipper +1484
    donderdag 19 april 2018 om 06:47
    Kan nog steeds voor de Fct.......
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26784
    donderdag 19 april 2018 om 07:12
    Duarte telkens op de bank, vreemd. Hij is echt niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    onbemind +195
    donderdag 19 april 2018 om 10:27
    Sparta zal dan ook meer moeten doen met zijn goede jeugd, maar daar
    zal H.v.Stee wel voor zorgen, samen met Fraser, volgend seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Opluchting bij Sparta: "Jonge jongens pakken het goed op, hartstikke blij mee"