Feyenoord grijpt in na nieuwe boete en vreest voor wedstrijd zonder publiek

    Feyenoord grijpt in na nieuwe boete en vreest voor wedstrijd zonder publiek

    donderdag 19 april 2018 om 13:35

    Feyenoord moet opnieuw de portemonnee trekken na wangedrag van eigen fans. De club accepteert een schikkingsvoorstel van een boete van 17.500 euro, nadat Feyenoord-fans in de bekerwedstrijd tegen Willem II vuurwerk afstaken in het stadion.

    De strafbare feiten werden gepleegd op 28 februari van dit jaar, in de thuiswedstrijd tegen de Tilburgse club. De aanklager betaald voetbal wilde Feyenoord een boete opleggen van 17.500 euro. 'Gelet op de feiten acht Feyenoord zich genoodzaakt dit voorstel te accepteren', schrijft de club op het digitale thuis

    Het is niet de eerste keer dat de club de dupe is van misdragingen van de eigen aanhang. Eerder dit jaar, in de bekerwedstrijd tegen PSV op 31 januari, kreeg Feyenoord een boete van 15.000 euro. Ook toen was het afsteken van vuurwerk de oorzaak. Ook staat er nog een voorwaardelijke straf open van het spelen van een wedstrijd zonder (een deel van het) publiek. Op die straf zit een proeftijd van een jaar.

    'Feyenoord hanteert vanwege alle boetes en vooral wegens de dreiging straks wedstrijden voor (deels) lege tribunes te moeten afwerken een strak beleid. Zo werden in de eerste helft van dit seizoen al 37 stadionverboden uitgedeeld voor het voorhanden hebben van en/of het afsteken van vuurwerk. Rond de halve finale van de beker tegen Willem II zijn vier supporters aangehouden vanwege het afsteken van vuurwerk en aangemeld voor een stadionverbod', aldus de club. 

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    WTSGD +1347
    donderdag 19 april 2018 om 13:36
    No pyro no party
    Vind ik leuk
    Quareck +7138
    donderdag 19 april 2018 om 13:38
    Yes pyro Yes boete
    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    donderdag 19 april 2018 om 13:41
    Die calculeert Feyenoord in. Seizoenskaarten weer een tientje duurder. Mogen we weer 2x knallen:)
    Vind ik leuk
    RtdDub +12740
    donderdag 19 april 2018 om 13:37
    We gaan het zondag zien als de knvb de organisatie in handen heeft.
    Als het goed is komt er dan geen flare\fakkel het stadion in??
    Vind ik leuk
    guusje +1102
    donderdag 19 april 2018 om 13:41
    kan je altijd nog je feyenoord shirt in de fik steken..............
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1689
    donderdag 19 april 2018 om 15:03
    Of jou.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 15:42
    Laten we guusje gelijk maar cremeren daar mist niemand wat aan inderdaad.
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    donderdag 19 april 2018 om 13:43
    Komt goed, als de KNVB iets regelt dan komt 't goed.
    Remember Ajax jaren terug
    Ze hoeven alleen die van Fey te controleren.
    AZ is braaf... bedoel ik positief.
    Begrijp niet waarom je iets wilt doen
    waar je club schade van zal hebben.
    Maar ik ben meer een heilig boontje
    dan een Holy-Gan
    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    donderdag 19 april 2018 om 13:53
    Heeft niets met hooligans te maken. Fakkels zijn sfeerverhogend en laat dat nou net de intentie zijn. Betere sfeer = betere resultaten = geen schade aan je club. Weet nou niet of je sarcastisch bent maar ik kan Ajax alleen herinneren dat ze t vuurwerk op het veld gooide tegen zwolle.
    Vind ik leuk
    Ed Visser +53
    donderdag 19 april 2018 om 14:02
    Lees nu eens goed..... Vuurwerk = boete = wedstrijd zonder publiek. Leg eens uit hou sfeerverhogend die lege tribunes zullen zijn???
    Vind ik leuk
    WTSGD +1347
    donderdag 19 april 2018 om 14:09
    Leg jij eens uit hoe pyroacties zoals tegen PSV en Napoli niet sfeerverhogend zijn
    Vind ik leuk
    Ed Visser +53
    donderdag 19 april 2018 om 14:33
    daar gaat het toch helemaal niet om. Ik vind het hartstikke gezellig, jij ook, en ik denk de meeste mensen wel. Maar het enige wat telt is dat de KNVB en de UEFA er anders over denken. Daar kan je van alles van vinden, maar je doet jezelf en zeker je club toch echt tekort als jouw gezellige fakkels resulteren in een boete of nog erger: spelen zonder publiek. Dat kost vreselijk veel geld, en lijkt mij niet echt sfeerverhogend.
    Dus gewoon vuurwerk thuislaten....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    donderdag 19 april 2018 om 14:58
    Het idee dat zij vuurwerk willen en het risico op de koop toe nemen dat andere supporters of zijzelf niet de wedstrijd kunnen zien... merkwaardig werkend brein hebben die.
    Een fakkel heeft nog nooit een goal gemaakt dacht ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    donderdag 19 april 2018 om 14:02
    Ja, tegen Zwolle vuurwerk en nu tegen PSV weer.
    Ik weet dat vuurwerk soms als het afgesproken is best kan.
    En dan is het sfeerverhogend.
    Maar deze mensen gaan daar niet verantwoordelijk mee om.
    Jij kunt wel zeggen het is leuk, maar je kunt ook sfeer maken door je club aan te moedigen. Je bent gast in je stadion, je kunt maar niet zelf bepalen wat je doet, toch?
    Vind ik leuk
    Tweey +2101
    donderdag 19 april 2018 om 14:16
    Jij snapt het nog steeds niet?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    donderdag 19 april 2018 om 14:58
    Blijf jij nou maar lekker tv kijken pik
    Vind ik leuk
    companen +1178
    donderdag 19 april 2018 om 14:40
    Haha alleen van feyenoord controleren? Bekerfinale az psv meeste vuurwerk in jaren....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26049
    donderdag 19 april 2018 om 17:43
    Je bent gewoon een fatsoenlijke supporter van een mooie club, Cookee!
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    donderdag 19 april 2018 om 19:13
    Ach, geen heilig boontje maar iets ten nadele van je eigen club dat zou nooit bij me opkomen, er zijn anderen van Cambuur die dat wel doen hoor, laat geen misverstand daarover. :)
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 13:43
    Dan ben ik benieuwd wat de boete voor Ajax is na afgelopen weekend
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    donderdag 19 april 2018 om 13:49
    Wou ik net zeggen. KNVB laat zich behoorlijk kennen, alsof een stel bloemen uit Amsterdam het allemaal wel goedmaakt.
    Vind ik leuk
    Garrie +3767
    donderdag 19 april 2018 om 13:57
    Die krijgen hun boete heus wel hoor jankerd. Wat laat jij je toch altijd kennen als het woord Ajax of Amsterdam valt.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    donderdag 19 april 2018 om 14:57
    Je doet of ik altijd negatief reageer op Ajax. Is dus absoluut niet het geval, dus vind jouw reactie ook merkwaardig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 13:44
    Van al die boetes hadden ze inmiddels een hele aardige spits kunnen aantrekken!
    Vind ik leuk
    Cookee +10479
    donderdag 19 april 2018 om 15:00
    Ja een goede spits kopen van al die boetes, was ook sfeerverhogend geweest Hakuna. Maar ze zullen zeggen dat wij het niet snappen.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1347
    donderdag 19 april 2018 om 16:07
    Precies. Van 1 ton kan je echt een briljante spits halen!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 17:26
    Goh wat een briljante reactie! Ik tel verder terug dan 3 weken...
    Vind ik leuk
    WTSGD +1347
    donderdag 19 april 2018 om 17:38
    Zelfs al tel je 10 jaar terug, heb je alsnog lang niet genoeg geld voor een goede spits. Zeker niet als bijv de hele stadionaffaire met alle mislukte plannen miljoenen heeft gekost...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 17:53
    Weet je, het ging er mij om dat die acties al zo bizar veel geld hebben gekost, niet altijd terecht overigens, en dat dat gewoon ontzettend zonde is. Feyenoord gaat nooit meer een hele goede spits kunnen kopen, dat heeft hier niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2889
    donderdag 19 april 2018 om 13:44
    gelukkig maar dat Ajax zo veel geld op de bank hebben, kunnen ze ook vast wat opzij zetten voor afgelopen zondag :)
    Vind ik leuk
    Voebtal +6450
    donderdag 19 april 2018 om 14:01
    Wat een laag bedrag zeg. Dat verdient een feyenoord speler in een week.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:03
    Goh, de KNVB hanteert wel een milde bonus-malus regeling.
    Toeslag van slechts 16,7 procent.
    En wanneer wordt die onvoorwaardelijke straf dan omgezet? Als het stadion afgefikt is?

    Die straf zal de KNVB vast niet uitdelen tijdens een bekerwedstrijd. Anders zou het op een uitwedstrijd kunnen lijken en die ‘loot’ Feyenoord ook niet.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1197
    donderdag 19 april 2018 om 14:06
    vuurwerk op de tribune is geweldig man
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +323
    donderdag 19 april 2018 om 14:07
    Free Opa!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1217
    donderdag 19 april 2018 om 14:15
    en hoeveel boete moeten die amsterdammers [ajax ] betalen naar wat zich in psv stadion afspeelde zeker het 3 voudige
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15589
    donderdag 19 april 2018 om 14:16
    Zondag zonder publiek spelen dan maar.
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    donderdag 19 april 2018 om 14:24
    Wordt Ajax ook nog gestraft dan, tegen PSV, met vuurwerk gooien naar beneden dan!!.,, of komt dat nog, dat de zgn-hogere heren daar tijd voor hebben dan hè.,,(
    Vind ik leuk
    giomenin +138
    donderdag 19 april 2018 om 14:29
    Pyro gewoon in bepaalde vakken voor de wedstrijd legaal laten afsteken, gecontroleerd. Net als softdrugs Legaliseren.

    Het wordt toch afgestoken of de KNVB of de UEFA wil of niet. Begrijp wel dat het lekker verdienen is voor hun om al die boetes uit te schrijven.... maar vuurwerk hoort er gewoon bij. De meeste fans en ook spelers vinden het ook wat hebben, als het maar niet wordt gegooid naar andere vakken etc is het toch geen probleem.





    Vind ik leuk
    Lady Sam +150
    vrijdag 20 april 2018 om 18:11
    Betaal jij dan ook de boete als je vind dat het er bij hoort...
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:42
    sjonge jonge, kan toch wel effe een fakkeltje hier en daar afsteken, echt slecht gewoon
    Vind ik leuk
    wil +1056
    donderdag 19 april 2018 om 14:54
    Waarom wordt Willem II wel aangepakt?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 16:05
    omdat die ermee gooien naar spelers en publiek misschien? alsnog een fopstraf gezien de voorwaardelijke straf die nog stond
    Vind ik leuk
    BassieN +11254
    donderdag 19 april 2018 om 15:14
    Ah joh schijntje dit we gooien al jaren het salaris van bilal in een put die nog bodemlozer is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 15:27
    Dus de volgende wedstrijd is zonder publiek, want de voorwaardelijke straf staat er niet voort niets.... of /????
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 19:47
    Dan moet Ajax punten in mindering krijgen n.a.v. de uitwedstrijd tegen PSV...
    Vind ik leuk
    klick +769