'Veel mensen zeiden: Ten Hag gaat aan jou voorbij als aanvoerder van Ajax'

'Veel mensen zeiden: Ten Hag gaat aan jou voorbij als aanvoerder van Ajax'

donderdag 19 april 2018 om 15:48

Niet Lasse Schöne, maar Matthijs de Ligt nam enkele weken geleden bij Ajax de aanvoerdersband over van de gepasseerde Joël Veltman. De ervaren Deen kan ermee leven.

"De trainer heeft me dat van tevoren verteld", aldus Schöne in Helden over de keuze van Erik ten Hag. "Als hij meer verantwoordelijkheden bij Matthijs wil neerleggen, is dat toch prima? Veel mensen zeiden: Hij gaat aan jou voorbij. Het is maar een band. Als zoiets ineens gebeurde zonder dat de trainer me het had verteld, was het een ander verhaal."

In het uitgebreide interview laat Schöne zich ook uit over de veelbesproken Hakim Ziyech. "Over de voetbalkwaliteiten van Hakim Ziyech hoef ik niet veel te zeggen. We weten allemaal wat hij kan. Natuurlijk speelt hij ook weleens een mindere wedstrijd, maar als je ziet wat hij iedere keer levert, dat is ongelooflijk", aldus de 31-jarige middenvelder.

"Ja, soms komt Hakim ook afstandelijk of boos over, maar zo is hij helemaal niet. Hakim is een heel vrolijke, aardige jongen. Hij houdt een bepaalde afstand naar de media, wil niet dat mensen te dichtbij komen. Dat snap ik wel. Ik ben anders, maar als hij graag die afstand wil houden, is dat zijn goed recht. Ook buiten het veld ga ik goed met Hakim om."

Poll

Zou Schöne ook een goede Ajax-aanvoerder zijn?

(1137 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 19 april 2018 om 15:52
het is maar een band, maar toch wel belangrijk genoeg om te communiceren naar meneer Schone
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:54
Wel zo netjes toch, maar het doet inderdaad niets af aan zijn rol in het team.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:14
Denk zomaar eens dat schone laatste seizoen speelt voor Ajax
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 16:53
Weet ik niet, Ajax is wel zijn plafond qua niveau. Hij zal dan weg willen om misschien nog wat meer te verdienen. Ajax zal hem niet weg moeten doen, Viergever gaat weg, grote kans dat Veltman en Ziyech gaan, heb je alleen nog maar Huntelaar over van boven de 20 ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
donderdag 19 april 2018 om 19:59
En Tagliafico..
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:47
als dit inderdaad zijn laatste seizoen is verdiend hij een waardig afscheid! die man heeft zoveel betekend voor ajax
Vind ik leuk
FSCeara +7282
donderdag 19 april 2018 om 16:29
Schone roept toch alleen maar dat ze nog kampioen gaan worden.
Vind ik leuk
Nuance +6157
donderdag 19 april 2018 om 17:44
Nog steeds hè. Maar zonder dollen, Schöne is een goede voetballer. Al verschillende keren afgeschreven, maar elke keer komt hij terug. Balen dat wij Schöne niet konden betalen toen hij bij NEC voetbalde. Wij konden net aan John Goossens kopen van ze.
Vind ik leuk
FSCeara +7282
donderdag 19 april 2018 om 20:56
Schone is zeker prima voetballer met superschot in de benen.maar geintje moet kunnen toch
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:53
Als het team bij elkaar blijft dan maken ze kans op de titel met wat meer aangekochte spelers. Maar dan zullen ze vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen. Volgend seizoen Schone als aanvoerder, Ziyech verkopen en Bernard halen dan heb je een versterkt middenveld met meer creativiteit. We hebben geld zat tijd om eens te investeren in dure spelers. Maar eerst afstand doen van Overmars.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:54]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:55
Zeggen jullie elk jaar. Maar zonder een fatsoenlijk bestuur en dus beleid ga je dus ook deze zomer geen goede selectie samenstellen
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:57
Marc 'netto' bedoelde

Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
donderdag 19 april 2018 om 15:59
We hadden met het vermogen allang in op niveau van AS Roma, Sevilla, Arsenal en Bayer Leverkusen kunnen zitten. Hadden ook spelers als Gabriel Jesus in het vizier een jaar voor City hem in het vizier had.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:51
Onzin. Misschien qua transferbedragen, maar dan krijg je het obv salaris nog niet rond.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 16:51]
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 19 april 2018 om 16:03
Bernard.... die van Shakthar?

Vind ik leuk
Noudyo. +14898
donderdag 19 april 2018 om 16:26
Bernard kopen en je hebt niks meer over. Bovendien is er voor hem geen reden om naar Ajax te gaan.
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 16:57
Snap ook niet echt waarom Bernard naar Ajax zou willen komen. Kan overal meer verdienen en de NL'se competitie staat ook niet meer hoog aangeschreven. Je zal een speler moeten vinden die zijn carriere nieuw leven wil inblazen. En dan hopen dat goed uitpakt. Voor de rest zullen wel weer jonge spelers komen. Andere zijn niet te betalen of gaan naar Engeland. En geef ze niet eens ongelijk, verdien je zoveel meer.
N de Jong zal miss een optie zijn in de hoop dat het geen Heitinga verhaal wordt
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:49
een aantal spelers hebben al aangegeven te willen vertrekken
en zolang de Nederlandse Clubs een salaris plafond hebben komen dure spelers echt niet in Nederland voetballen.

o.a. Ajax moet het van het scouten hebben of zoals de andere clubs vissen bij de andere clubs uit de eredivisie.

Kijk maar naar een Veltman (ajax heeft geld zat wordt er gezegd) ondertussen hebben ze nog 3 andere backs gehaald die niet functioneren.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:54
De ligt prima aanvoerder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:55]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:56
Zou hij ten Hag verstaan hebben?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:59
Schöne zeker, in (delen van) Denemarken wordt ook Nedersaksisch gesproken ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 16:04]
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
donderdag 19 april 2018 om 16:07
Deze keuze begrijp ik dan wel weer van Ten Hag.. Tot hij Veltman weer tot aanvoerder bombardeerde toen hij hem weer opstelde..
Wat een belachelijk inconsequent beleid..
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 16:38
Iedereen die hem kent dweept met Hakim.
Alleen Derksen niet maar die heeft hem nooit gesproken,
dat komt meer voor bij Derksen.
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 17:18
jij kent blijkbaar iedereen die ziyech kent en weet zelfs hoe ze over hem denken, geweldig voor jou.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 17:21
Haha, nee maar ik zie hem op TV en ik kan aan reacties van anderen zien dat ze hem echt mogen en hij is een steun voor jonge spelers. Ook als hij scoort zijn de reacties oprecht blij.
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 17:24
Ja dat zal ook wel, ze spelen al van pupil in teamverband, dan worden je sociale vaardigheden vanzelf ontwikkeld. Hij kan wat moeilijk tegen kritiek, hebben wel meer mensen last van.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 17:25]
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 16:44
Hield schone zelf maar wat meer afstand naar de media. Als ik hem zie moet ik altijd aan een schildpad denken.
Niks presteren en maar praatjes.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 17:23
Hij wordt gevraagd, omdat hij iets te vertellen heeft. Het is een intelligente man, zegt niks gemeens over club of collega's.
En is nog steeds 1 vd 2 echte voetballers die Ajax rijk is... helaas maar 2.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:50
wat praat jij nou weer voor een onzin? ga eerst maar eens wat van voetbal leren voordat je onzin komt praten. Heeft altijd onwijs veel voor ajax betekend. Heeft hier 6/7 jaar gespeeld. En heeft alles eruit gehaald. Je praat echt onzin man.
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 18:04
Ik heb denk ik op een hoger niveau gevoetbald dan jij sukkeltje. Zegt genoeg dat een wannabee topclub supporter tevreden is met zo een middelmatige voetballer.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
donderdag 19 april 2018 om 16:57
Schone heeft, mijns inzien, echt het maximale uit zijn carriere gehaald. Knap dat hij al jaren eigenlijk net boven zijn niveau presteert.

Plus, en niet onbelangrijk, komt hij zeer sympathiek over.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 17:24
En zeer loyaal aan club en medespelers. Hij moest van Frank vaak op rotposities spelen maar deed dat zonder mokken.
Vind ik leuk
Hugo59 +1360
donderdag 19 april 2018 om 18:00
Nee, dat zou hij niet zijn gewoon omdat hij te zachtmoedig is.
Vind ik leuk
Marco S +3619
donderdag 19 april 2018 om 18:01
Ten Hag is een prutser.. werkelijk alles is onhandig bij die kluns..
Vind ik leuk
stratumseind +128556