Van Persie corrigeert: Afscheid was heel zwaar, heel moeilijk, voor ons allebei

    Van Persie corrigeert: "Afscheid was heel zwaar, heel moeilijk, voor ons allebei"

    zaterdag 21 april 2018 om 07:55

    Het nieuws dat Arsène Wenger na 22 jaar afscheid neemt als manager van Arsenal, is ook bij Robin van Persie als een bom ingeslagen. De inmiddels 34-jarige spits va Feyenoord werkte acht jaar (2004-2012) met Wenger samen in Londen. De band tussen de twee is nog altijd goed, óók na Van Persie's transfer naar Manchester United. 

    "Daar is van alles over geschreven en beweerd, maar de waarheid is dat het juist heel respectvol is gegaan", blikt de alltime topscorer van het Nederlands elftal terug in het Algemeen Dagblad. 

    "Dat afscheid was heel zwaar, heel moeilijk, voor ons allebei. Hij zag mij als een van zijn voetbalzonen. We hebben heel veel gepraat, gediscussieerd ook, maar nóóit ruzie gehad. Er was juist veel wederzijdse waardering en begrip. Onze band is altijd goed gebleven, we hebben nog steeds regelmatig contact."

    Van Persie noemt Wenger een 'unieke persoonlijkheid'. "Hij heeft een masters degree economie en is tegelijk een ongelooflijk voetbaldier, een pure liefhebber. Iemand die heel veel warmte geeft ook. Hij is een van de intelligentste, meest bijzondere mensen die ik ooit heb ontmoet."

    Lees ook: Einde van voetbaltijdperk: Wenger vertrekt na 22 jaar bij Arsenal

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12705
    zaterdag 21 april 2018 om 08:10
    Wenger heeft ondanks de weinige prijzen zich nooit aangepast aan de tegenstander, altijd uitgaan van eigen kracht en aanvallen.. Ik vind dat geweldig..
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    zaterdag 21 april 2018 om 09:00
    Arsène Wenger at Arsenal:

    3 Premier League titles
    7 FA Cups
    7 Community Shields

    Niet heel weinig prijzen.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1381
    zaterdag 21 april 2018 om 09:02
    Of gewoon heel naïef?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 08:24
    Masters degreesocial economie verklaart wel zijn aankopen van afgelopen jaren
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31558
    zaterdag 21 april 2018 om 08:55
    Mooi voetbal en bijna geen prijzen. Arsenal is toe aan iets anders!
    Vind ik leuk
    Spiegel +9748
    zondag 22 april 2018 om 02:19
    Nou ik hoop alleen dat Arsenal zijn opvolger iets zorgvuldiger kiest dan bijv. Man Utd na SAF of Everton na Moyes.
    Oftewel iemand die het grotere geheel ziet en mooi voetbal op de mat wil leggen, en dit ook aan rendement kan koppelen. (Klopp/Guardiola/Tuchel) zeg niet dat ze haalbaar zijn, maar zijn wel trainers die vanuit een goede organisatie willen voetballen.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1789
    zaterdag 21 april 2018 om 12:33
    Geweldige manager. Geweldig voetbal gebracht naar Engeland waar het kick & rush was. Zijn aanvallende stijl veranderde het voetbal in de PL. Zoveel respect voor deze man. Is helaas niet meegegaan in al het economische geweld in de top van de PL. In eerste instantie omdat hij Arsenal financieel niet in de problemen wou brengen. Maar speelde altijd Champions League. Altijd top 4. Helaas 2 jaar te lang door gegaan waardoor alles in elkaar is gevallen. Hij het geloof in hem verloor van de harde kern en het bestuur. Hij had alleen te veel voor de club gedaan waardoor Arsenal hem niet kon ontslaan. Zegt veel over de club. Thanks for everything Boss. Tijd voor nieuwe frisse wind. Denk dat Tuchel een goeie is voor Arsenal als PSG niet al aan de haal is gegaan met hem.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    Cookee +10653
    zaterdag 21 april 2018 om 15:00
    Van Persie heeft als Hollander in Engeland geleerd wat respect is.
    Daar kunnen velen in dit land nog iets van leren.
    Bovendien zijn de woorden ook nog waar ook.
    En wat hebben we kunnen genieten van de voetbalkeuzes die de man nam.
    Hier spelen we met 5 achter en 3 controleurs.
    Arsene niet, die voetbalde om te vermaken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 19:53
    Ik vind het pijnlijk dat deze man stopt. Wenger is toch de man die Arsenal groot maakte, naast vele voetballers waaronder Van Persie. Arsenal pakte de laatste jaren misschien minder prijzen maar zijn toch altijd behoorlijk stabiel gebleven, zonder een asociaal aankoopbeleid als City, Chelsea en United. Helaas gaat het niet meer om wie de beste jeugdopleiding heeft en de beste talenten maar wie de meeste centen heeft.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +360
    maandag 23 april 2018 om 00:13
    Hij vergeet natuurlijk Louis van Gaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws