Zonnige start van afscheidstournee Wenger: ruime zege in Londense derby

    Zonnige start van afscheidstournee Wenger: ruime zege in Londense derby

    zondag 22 april 2018 om 16:26

    Arsenal heeft zondag de thuiswedstrijd tegen stadgenoot West Ham United winnend afgesloten. Twee dagen na het bericht dat Arsène Wenger na dit seizoen opstapt, wonnen The Gunners met 4-1.

    De zon scheen volop in het Emirates Stadium, waar Arsenal en West Ham er een leuke wedstrijd van maakten. Het duel ontbrandde echter pas ná rust. Nacho Monreal opende in de 51ste minuut de score met een fraaie volley na een corner van Granit Xhaka. Meteen na de goal sprong Wenger uit zijn stoel om het feestje mee te vieren.

    Een kwartier later stond het 1-1. Marko Arnautovic maakte zijn tiende doelpunt van het seizoen. In de slotfase kwam het toch nog goed voor Arsenal, dat in een tijdsbestek van acht minuten drie keer scoorde. Aaron Ramsey en Alexandre Lacazette (tweemaal) waren de doelpuntenmakers. Smetje was het uitvallen van Mohamed Elneny, wiens enkel dubbelklapte.

    In de slotfase klonk 'there's only one Arsène Wenger' door het Emirates Stadium. De Franse manager heeft nog vier Premier League-wedstrijden voor de boeg bij Arsenal, voordat hij na 22 jaar afscheid neemt. The Gunners zijn al vrijwel zeker van de zesde plek.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +84801
    zondag 22 april 2018 om 16:30
    Gun hem wel een paar overwinningen. Respect voor zijn carrière!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:32
    Precies aan Wenger moeten ze een voorbeeld nemen.....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84801
    zondag 22 april 2018 om 16:33
    Zeker ja, de beste man heeft zijn leven gegeven voor Arsenal.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:41
    Ja welke trainer heeft dit überhaupt volgehouden?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84801
    zondag 22 april 2018 om 16:43
    Zo lang als Wenger kan ik niet zo snel opnoemen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:51
    Roux, volgens mij bijna 40 jaar bij Auxerre.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6375
    zondag 22 april 2018 om 18:05
    Auxerre is wel heeeel wat anders dan Arsenal!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 19:00
    Nou, daar zeg je me wat. Dat valt me nu ook op, maar daar ging het toch niet om.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8930
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    Sir Alex Ferguson.

    Ook een tikkeltje beter gepresteerd..
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:06
    Idd laten we hem niet vergeten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84801
    zondag 22 april 2018 om 17:08
    Zo ja, inderdaad. Ook ik was hem even vergeten voor de goede orde. Met recht ''Sir Alex''
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8365
    zondag 22 april 2018 om 20:18
    Hij heeft het voor z'n plezier gedaan hoor......en niet z'n hele leven opgeofferd voor de mensheid in een "derde wereldland" met een karig loon ha ha
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:35
    Niks wenger (out) wenger moet blijven!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:40
    Het Arsenal met Viera, Bergkamp, Pires en Henry. Dat was echt gewekdig.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:46
    Henry sliva seamen pettit cambel nasari ga zo maar door wat een elftal
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:01
    Zeker was echt leuk om naar te kijken voor toen ze nog op Highbury speelden.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:04
    Echt mooie tijden :-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    zondag 22 april 2018 om 19:00
    West ham thuis altijd lastig. Respect voor die man. Maae heeft er echt te lang gezeten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    zondag 22 april 2018 om 19:09
    ARSENGE WENGER RESPECT
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zonnige start van afscheidstournee Wenger: ruime zege in Londense derby